Anoniem schreef:Fredt, de gewone of prolite?
Ik heb een gewone leren en wil ook graag weer een gewone

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
car0linee schreef:Zijn hier ook mensen die een wat buikig paard hebben/ singelgroeve ver naar voren hebben en die gebruik maken van een prolite singel? Helpt het ook bij stabiel liggen van het zadel en trekt het het zadel niet naar voren?
Ik rij nu met een leren, anatomisch gevormde kentaur singel. Erg fijne singel alleen ligt de singelplek van mijn merrie ver naar voor waardoor haar zadel bij hele rare sprongen de neiging heeft naar voren te schuiven. Dus nu op zoek naar een andere singel zodat dit probleem hopelijk opgelost kan worden
car0linee schreef:Zijn hier ook mensen die een wat buikig paard hebben/ singelgroeve ver naar voren hebben en die gebruik maken van een prolite singel? Helpt het ook bij stabiel liggen van het zadel en trekt het het zadel niet naar voren?
Ik rij nu met een leren, anatomisch gevormde kentaur singel. Erg fijne singel alleen ligt de singelplek van mijn merrie ver naar voor waardoor haar zadel bij hele rare sprongen de neiging heeft naar voren te schuiven. Dus nu op zoek naar een andere singel zodat dit probleem hopelijk opgelost kan worden
car0linee schreef:Setteli en Cardy, Bedankt voor jullie ervaring met de prolite. Ik ga het nog even in mijn achterhoofd houden. Zit te twijfelen tussen de prolite of een H singel van Wow. Maar even kijken of ik ze beiden ergens kan testen. In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen!
Def schreef:Ik heb het idee dat mijn zadel ook wat meer schuift met de prolite inderdaad.
Ik heb nog geen antwoord van de leverancier. Ze willen dat ik foto's stuur van als de singel om het paard zit. Dat gaat dan lastig worden want als ze stil staat lijkt het alsof de singel aansluit. Als ze ermee loopt begint de voorkant pas te hangen. Ik probeer maar een filmpje te maken denk ik..
Marusch25 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen (114 pagina's ) maar zijn er onder de fairfax gebruikers ook mensen waarvan de singel ondanks goed onderhoud scheurtjes vertoond??
Ik heb een reclamatie gestuurd naar fairfax waarbij ik als antwoord kreeg dat er waarschijnlijk zadel zeep is gebruikt en dat daardoor het leer dus "aangetast" is.
Hij kan ter reparatie wel tegen betaling.
Dat ga ik dus niet doen. Ten eerste vind ik het belachelijk dat een singel van dat kaliber aankoopbedrag blijkbaar niet tegen zadel zeep kan. Normaliter gebruik je dat juist om tegengaan van zweet te verwijderen en hard worden van leer te voorkomen. Daarnaast ga ik niet nog meer geld uitgeven voor een singel die nog geen jaar oud is. Dus misschien zijn er meer lotgenoten? ?
Benieuwd wat jullie hebben gedaan of misschien wel garantie hebben gekregen? ?