voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:43

Naaltje schreef:
@ellepel; van grandeur kan blijkbaar een pad gemaakt worden in ghost-model.
dus geen hafpad :)

de ghostpad heeft geen ruggengraatvrijheid. Tenminste, ik vind het niet voldoende :)

maar je hebt dus geen idee hoe dat zit met die van grandeur?
geen foto of site waar het op staat?

die ghostpad heeft idd geen ruggegraatvrijheid,maar dat hoeft toch ook niet?
het zadel zelf heeft toch die vrijheid al?
dan komt het op hetzelkfde neer als je een gewoon zadel zou nemen plus dekje lijkt mij.

ik heb juist dat appie dus van de hafpad een druk-plek krijgt..daarom wil ik het ook verkopen :j

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:49

Soraya85 schreef:
hihihi volgens mij vinden wij zwart! En waar kies je zelf voor?

Ik heb geen flauw idee nog.... ik wil ze allebei *D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:36

MssMaris schreef:
Soraya85 schreef:
hihihi volgens mij vinden wij zwart! En waar kies je zelf voor?

Ik heb geen flauw idee nog.... ik wil ze allebei *D :')

Tsja als je er het geld voor hebt, zeg ik doen ! Ik zeg bruin :-).

S_in_Balance

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:55

Zwart is het geworden!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:57

Goede keuze ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:58

MssMaris schreef:
Zwart is het geworden!

GefeliciPAARD :-).

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:59

Thx :D en speciaal joenohoe en pmarena, voor jullie info en foto's!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:01

MssMaris schreef:
Thx :D en speciaal joenohoe en pmarena, voor jullie info en foto's!! *\o/*

Graag gedaan, hoop dat je net zo van je zadel gaat genieten als ik. Rij nu ff niet omdat ik mn enkel heb gekneusd, maar nog geen dag spijt gehad van mijn aankoop !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:22

@ellepel, het zadel heeft dat inderdaad, en de (Veel te dikke pad, als je op de zadelinlages wil vertrouwen) zit daar een dikke massa te creeren óp die ruggengraat.. bij een gewoon boomzadel met kussens leg je er ook niet zo'n geval onder ;)

ik heb (nog) geen foto inderdaad. Ik hoopte dat pmarena ook zou reageren, die heeft ervaring met het rijden met een andere pad onder de ghost, en in haar geval ook grandeur geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:25

Naaltje schreef:
@ellepel, het zadel heeft dat inderdaad, en de (Veel te dikke pad, als je op de zadelinlages wil vertrouwen) zit daar een dikke massa te creeren óp die ruggengraat.. bij een gewoon boomzadel met kussens leg je er ook niet zo'n geval onder ;)

ik heb (nog) geen foto inderdaad. Ik hoopte dat pmarena ook zou reageren, die heeft ervaring met het rijden met een andere pad onder de ghost, en in haar geval ook grandeur geloof ik..

Je kunt ook Buitenzinnig @ Bokt even PBen, zij verkoopt Ghost en kan je er dus veel over vertellen. Pmarena is nog steeds errug druk met verbouwen volgens mij.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:28

@jonohoe; buitenzinnig is van de verschillende merken boomloze zadels toch? Die zijn langs geweest afgelopen week. Ben ook via hun bezig voor de grandeurpad :) kreeg van hun geen tegenwerkingen toen ik noemde dat ik er graag een (in mijn ogen betere) pad onder wilde.

Ik heb nu tussen de ghostpad en het zadel een gelpad met ruggengraatvrijheid. dus ik heb er zelf al een extra laag tussen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:33

Naaltje schreef:
@jonohoe; buitenzinnig is van de verschillende merken boomloze zadels toch? Die zijn langs geweest afgelopen week. Ben ook via hun bezig voor de grandeurpad :) kreeg van hun geen tegenwerkingen toen ik noemde dat ik er graag een (in mijn ogen betere) pad onder wilde.

Ik heb nu tussen de ghostpad en het zadel een gelpad met ruggengraatvrijheid. dus ik heb er zelf al een extra laag tussen zitten

Ja klopt, Buitenzinnig verkoopt Ghost. Je zou ook nog kunnen denken aan een Barefoot pad. Op de rug zit schaap, bovenop zit antislip en het ligt als een huis. Daarnaast gaat het nooit op de schoft trekken doordat de pad een beetje een soort van teruggesneden is. Heeft verder geen uitsparing voor de ruggegraat maar dat is ook niet nodig, dat zit in het zadel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:34

De barefoot pads zijn, vrees ik, niet dezelfde vorm als de ghost. Ik mag geen vierkante pad en hij mag ook zeker niet langer zijn dan m'n ghost..
Helaas zit ik opgescheept met een paard zonder rug :') maw; draagvlak waar eigenlijk niet eens een zadel op past :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:40

Naaltje schreef:
De barefoot pads zijn, vrees ik, niet dezelfde vorm als de ghost. Ik mag geen vierkante pad en hij mag ook zeker niet langer zijn dan m'n ghost..
Helaas zit ik opgescheept met een paard zonder rug :') maw; draagvlak waar eigenlijk niet eens een zadel op past :=

O gut, nou dan wens ik je veel sterkte. Je zou er ook nog over kunnen denken om pmarena even te pb-en of te mailen via haar site, dan antwoordt ze wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:59

Het is inderdaad beter om mij even een PB te sturen als je iets wilt weten : ik zit hier tot m'n wenkbrauwen in het steenstof *kuche-kuch* omdat we de hele verdiepingsvloer en wat muurtjes er aan het uithakken (en daarna weer opbouwen...) zijn.

Maarreh over de laatste paar dingen : absoluut zwart :P en de originele Ghost pad vind ik ook een waardeloos ding , dat is het eerste dat ik aan de kant gooi bij een Ghost :P

Dan daarna gewoon lekker een Christ pad er onder , dan ben je meteen van die lange stukken singelstoot langs de ribben af :)

Of inderdaad HAF , of Grandeur , of Barefoot....net wat je fijn vindt :)

Wil je een Ghost-vormig dekje dan moet je echt bij BuitenZinnig zijn , die kunnen ze volgens mij sowieso leveren van Grandeur , wellicht ook Equitex , en misschien nog wel meer ?

Voor een Christ pad in Barefoot-model onder een (dressuur) Ghost , zie de aanbiedingen-pagina op mijn site :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:05

Bruiiiiiiin!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:33

Te laat :D :o

Hij's besteld, in het zwart *\o/* *\o/* *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:29

pmarena:
Citaat:
de originele Ghost pad vind ik ook een waardeloos ding , dat is het eerste dat ik aan de kant gooi bij een Ghost

haha,nou dan mogen al die ghost pads wel naar mij toe want ik vind ze toevallig wel heel goed. :j
komt denk ik ook omdat appie een weke rug heeft en bij hem liggen die pads net wel heel goed.
dus als er iemand wat over heeft?
ze slijten namelijk wel snel op het punt waar de singelriemen overheen liggen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:34

haha @ellepel; mocht ik dus echt mijn hart verliezen aan zo'n veel te dure pad, dan mag je de mijne wel overnemen. Zie er geen slijtage aan eigenlijk? :oo

@pmarena; ik wilde gaan pb-en, maar moest even gaan zitten voor een duidelijke situatieschets :)) heb niet dezelfde ervaring als ellepel met een andere pad eronder?

Als er een pad komt, dan komt die via buitenzinnig. Ik ben te slecht in Duitse taal om zelf via grandeur te bestellen :)) _O-

edit; damn pmarena! Jammer dat die christpad zo onwijs lang is!!! Anders had ik je nu geld overgemaakt...

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben ook vanplan een boomloos zadel te nemen.
Omdat ik nu een boomzadel heb waarvan de boom elke keer moet worden aangepast. Mijn pony krijgt nog steeds meer bespiering. Dus steeds ziet het zadel weer te krap. In 2 jaar heb ik al 3 of 4 nieuwe bomen in mijn zadel gezet. En nu licht hij weer niet goed, want hij flapt aan de achterkant.
Dus nu lijkt het mij handig om een boomloos zadel te nemen. Maar welke raden jullie mij aan?
Mijn pony heeft een brede boom en heeft wel last van rugproblemen gehad af en toe. En ik merk ook
dat ze met een boomzadel niet helemaal lekker beweegt. Als ik zonder zadel rijd, loopt ze veel fijner.
Als ik aan een goed boomloos zadel denk, wat voor prijs moet ik dan in gedachten nemen? En hoe duur zijn de dekjes eingelijk? En waarom zijn er speciale dekjes voor boomloze zadels?

Ik wil zowieso eerst een boomlooszadel op proef nemen voordat ik er echt een koop.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:50

Kijk eens op www.boomloosrijden.nl, daar staat veel info :)
Worden bijna al je vragen beantwoord.
En, voor welke keus: Barefoot, of Startrekk misschien?

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:39

ik dacht zelf aan chayenne ofzow na het bekijken van de site. maar ik zal nog even verder kijken. Bedankt in ieder geval.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:21

ik dank pmarena nog elke dag op mn blote knietjes dat ze mij het cashelzadle heeft gegund.
wat een heerlijk ding.
reed hiervoor met een ijslanderzadel die voor de meeste mensen ook te weinig steun geeft.
de overgang was daarom ook niet erg groot.
het ligt nu op een ijslander, die er heerlijk mee rondsjouwt.
ponylief heeft hem ook al gezien en flappert er met dr oortjes naar (haar oordeel dat het niet eetbaar is, tis een beestje met een eigen taal en gebruiksaanwijzing.) :D

moet alleen nog kijken naar een kortere pad voor als ik hem echt ga gebruiken voor nevel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:54

ellepel schreef:
pmarena:
Citaat:
de originele Ghost pad vind ik ook een waardeloos ding , dat is het eerste dat ik aan de kant gooi bij een Ghost

haha,nou dan mogen al die ghost pads wel naar mij toe want ik vind ze toevallig wel heel goed. :j
komt denk ik ook omdat appie een weke rug heeft en bij hem liggen die pads net wel heel goed.
dus als er iemand wat over heeft?
ze slijten namelijk wel snel op het punt waar de singelriemen overheen liggen ;)

O ik had gedacht dat ze qua slijtage wel mee zouden vallen eigenlijk !

Maarja bij mij krijgen ze de kans niet om te slijten , want ook ik wil wèl een pad met ruggengraatvrijheid :P

Minikatje : tof dat je er zo blij mee bent +:)+

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:26

Zijn er mensen (of ervaringen) met een dun dressuurdekje tussen het zadel en de pad? Ik zit me eens af te vragen wanneer je een dun dekje ertussen doet (ja ja, ik blijf een penny :o ) en je deze 'mee omhoog trekt' voor de ruggengraat vrijheid, of dit goed blijft zitten? En of het andere nadelen heeft?