staroo schreef:Waar ik met het imitatie model geen last van had hebben we nu wel met de Multibridle, op de plek waar het ringetje zit op de neusriem, gaat de huid van mijn paard geirriteerd raken, ik denk dat het leer daar vanwege het ringetje wat verdikt is en daardoor irritatie geeft maar Renske heeft volgens mij weer andere wondjes, ik schrok er van toen ik het zag, neus dus in de zalf gezet en voorlopig maar een bontje om de neusriem gedaan, ringetje gaat er dus wel af want als ik dit heerschap ga longeren aan dit hoofdstel kan ik er vast 10 stuks van gaan inslaan, die scheurt hij zo aan flarden..
@ Renske: zou het helpen als je de mondhoeken van je paard invet met vaseline voor je gaat rijden? Ik doe het wel, als ik het niet vergeet tenminste, en dan blijven de mondhoeken wel soepel iig
Mijn paard had ook een kale plek op de het midden van z'n neus (onder de neusriem), en mijn hoofdstel had er geen ringetje op zitten.
Ik controleer voor en na het rijden. Voor het rijden vet ik in met vaseline (waarover ik niet zeker ben of het nou helpt of tegenwerkt), na het rijden gebruik ik stikstof/kamfer spiritus om de huid iets dikker te krijgen (althans, dat probeer ik).