Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:44

Hier is nu alles eindelijk verkocht. Had een NIEUW eskadron dekje te koop van waarde 85 en mensen boden 10-30 euro. Sorry, maar wat? Uiteindelijk weggegaan voor 60 euro incl verzenden Belgie (vanuit belgie).

Had dan ook stijgebeugelriemen en stijgebeugels te koop. Waarde rond de 100 euro en echt nog zo goed als nieuw. Iemand bood 15 euro. Het is uiteindelijk weggegaan voor 35 gelukkig. Had er wel liefst 50 van gehad, maar oke.

Zelf ben ik ook wel huiverig geworden om tweedehands te kopen moet ik zeggen... omdat mensen gwoon niet eerlijk zijn. Heb nu wel begin dit jaar risico genomen voor de Fig te kopen en dies netjes aangekomen. Marine kreeg ik dan voor Kerst en iemand had de Blush Pink op Marktplaats te koop voor 35 geloof ik. Ook netjes toegekomen dus mijn ervaringen zijn positief. Nu heb ik 6 LeMieux's die ik graag wilde. De Blossom, Blush Pink, Wisteria, Mist (die twee had ik al nieuw gekocht in korting en mist gekregen), Marine en dan de Fig.

Dus ik denk combinatie dat mensen niet te vertrouwen zijn (wat mensen bang maakt) en niks willen uitgeven dat dat er voor zorgt dat de markt zo slecht is

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:13

Ik vind de vraagprijzen op mp doorgaans gewoon te hoog.
Dekjes kun je op gezette tijden met leuke korting kopen en dan heb je geen verzendkosten en geen risico's op foutieve informatie zoals een vervuild of beschadigd dekje. Bovendien kun je dan wel terugsturen.

Waarom zou ik dan voor max 5-10 euro goedkoper nog via mp willen kopen?
Via mp koop ik gerust, maar wel alleen als het ècht een goede deal is. Dus erg goedkoop voor een nagenoeg nieuw product.
(Of voor iets unieks wat ik ècht wil mebben maar anders niet meer verkrijgbaar is)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:25

Ja dekjes zijn echt een ramp... Ik heb Lemieux dekjes waar een 2tal keer mee gereden is, die doe ik echt niet weg voor 20 euro. Zo kreeg ik een bod voor een ES dekje van 50 inclusief verzending, ik heb er nieuw 100 euro voor betaald en 2 keer gebruikt en netjes gewassen. Voor dat geld hou ik ze liever :(

Maar die grote kortingen inderdaad zorgen ervoor dat mensen liever 20 euro meer betalen voor een nieuw dekje. Kleuren zijn ook minder exclusief want de meeste komen wel een keertje terug en blijven langer beschikbaar.
ik koop ook zelf zelden tweedehands, ik ben zelf echt mega zuinig op mijn spullen en als ik iets verkoop is het echt als nieuw. Maar mensen hebben vaak een andere "standaard" dan mij waardoor een aankoop vaak teleurstellend is :o :')

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:40

Dat komt met name door Nederland kortingland... want inderdaad met een kortingsactie die heeeel vaak zijn heb je vaak voor 50/55 euro al een lemieux dekje en vaak ook nog gratis verzending. Mensen zetten ze te koop voor 45/50 exclusief verzenden.. tja dan kom je vrijwel gelijk uit.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:02

Ik koop ze altijd nieuw en niet boven de 50 euro en zonder verzendkosten. Ik loop liever geen risico via marktplaats. Als ze goedkoop zijn dan is het vaak te mooi om waar te zijn -O-

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:50

Farjen schreef:
Ja dekjes zijn echt een ramp... Ik heb Lemieux dekjes waar een 2tal keer mee gereden is, die doe ik echt niet weg voor 20 euro. Zo kreeg ik een bod voor een ES dekje van 50 inclusief verzending, ik heb er nieuw 100 euro voor betaald en 2 keer gebruikt en netjes gewassen. Voor dat geld hou ik ze liever :(

Maar die grote kortingen inderdaad zorgen ervoor dat mensen liever 20 euro meer betalen voor een nieuw dekje. Kleuren zijn ook minder exclusief want de meeste komen wel een keertje terug en blijven langer beschikbaar.
ik koop ook zelf zelden tweedehands, ik ben zelf echt mega zuinig op mijn spullen en als ik iets verkoop is het echt als nieuw. Maar mensen hebben vaak een andere "standaard" dan mij waardoor een aankoop vaak teleurstellend is :o :')

Ik heb hetzelfde. Ben echt super zuinig op mijn spullen en als ik iets verkoop vermeld ik mini gebreken zoals losse stiksels, pillen of haaltjes. En dan koop ik zelf een keer een dekje in nieuwstaat en is het gewoon beschadigd :( Ik koop meestal direct voor de vraagprijs, maar wat mensen soms bieden op wat ik verkoop is haast beledigend. Uiteindelijk is het natuurlijk aan hen wat ze ervoor over hebben. Maar dan blijft het bij mij in de kast liggen.
Ik kocht wel regelmatig 2e hands dingen, maar door die teleurstellingen durf ik niet meer zo goed. Of het moet goedkoop zijn.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:43

Denk ook de volgende zaken.. (correct me if i’m wrong)

1: overaanbod.. iedereen koopt en verkoopt a volenté

2: inderdaad de kortingen die je overal vind. Standaard heb ik zo mijn vaste websites en er is altijd wel ene die een korting heeft.

3: mensen verwachten een zgan dekje aan de prijs van minstens -60%.

En dan denk ik; ik bied een dekje aan dat misschien 4 x een paard gezien heeft met beschermers die uitstekend passen. Set van over de 100 euro en dan bieden ze nog geen 40€
(Ook niet binnen belgie)..

Nee ze willen €30 geven en als het even kan gebracht ook.

OF

Ze vragen je helemaal uit, dekjes foto’s langs alle hoeken , wassen, waar gekocht, voor hoeveel gekocht.. kom je eindelijk op een bod akkoord..

Radiostilte….
Dan kan ik mezelf opeten he :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:32

Eerlijk haf_woezel?
Ik had je een berichtje gestuurd voor je dekje, maar het trekt mij niet dat ik moet bieden en dat je eigenlijk aandringt op verkoop met peeskappen.

Ik geef ook niet meer dan 40 inclusief uit aan tweedehands dekjes, want als de ene verkoper niet akkoord gaat doet de ander dat wel. Overaanbod. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:16

Verkopers willen gewoon vaak de hoofdprijs.
En mensen die de hoofdprijs willen betalen, kopen de spullen wel nieuw, dus dan blijven de mensen die t goedkoop willen hebben over.
Even heel zwart wit geschetst.

Ik kijk wel eens naar ES, LeMieux, PSoS op marktplaats. Maar de prijzen liggen gewoon te hoog en zijn niet interessant voor mij. Daarnaast toch 9/10x toch in minder goede staat dan omschreven.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:17

Klopt de tweedehands markt is idd helemaal ingestort, mede door alle redenen die al genoemd zijn.
En als je dekjes dan weg doet moet de prijs zo laag zijn, dan hou ik ze liever zelf.

Bij PS of sweden bijv kan je dekjes met 70% korting kopen, zo ook dit weekend weer. Dan is er toch niemand meer die de volle prijs gaat betalen.

En Lemieux dekjes idd ook, kan je als je even wacht en goed zoekt voor 50 euro of minder kopen.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:20

Ik snap eigenlijk ook niet waarom iemand een bijna niet gedragen dekje wegdoet :o

Zelf betaal ik vaak rond de € 40,- a € 50,- voor een tweedehands dekje (lemieux of ES).

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:24

upendo schreef:
Eerlijk haf_woezel?
Ik had je een berichtje gestuurd voor je dekje, maar het trekt mij niet dat ik moet bieden en dat je eigenlijk aandringt op verkoop met peeskappen.

Ik geef ook niet meer dan 40 inclusief uit aan tweedehands dekjes, want als de ene verkoper niet akkoord gaat doet de ander dat wel. Overaanbod. :)

Ja voor mij hetzelfde inderdaad :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:34

Anja_Joost schreef:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom iemand een bijna niet gedragen dekje wegdoet :o

Zelf betaal ik vaak rond de € 40,- a € 50,- voor een tweedehands dekje (lemieux of ES).

Omdat ik steeds FOMO heb bij nieuwe collecties en uiteindelijk massa's dekjes heb en steeds dezelfde gebruik :') :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:34

xRoossie95 schreef:
Gisteren met de Adour op equiday gereden. Blijft toch echt wel een van m'n favorieten in combinatie met m'n zadel <3
[ Afbeelding ]

Ik had je gezien. Wat voor zadel heb je?

Knap wat je gedaan hebt met al die mensen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:44

Belker schreef:
xRoossie95 schreef:
Gisteren met de Adour op equiday gereden. Blijft toch echt wel een van m'n favorieten in combinatie met m'n zadel <3
[ Afbeelding ]

Ik had je gezien. Wat voor zadel heb je?

Knap wat je gedaan hebt met al die mensen.

Thnx :D Het is een gaston mercier zadel! Die stonden ook op equiday, vlak bij de ingang.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:34

Ik kijk ook regelmatig op marktplaats maar je krijgt online vaak via 100% betrouwbare winkels een zo’n mooie korting dat het verschil te klein wordt met een gebruikt, vaak vuil (krijg je het nog proper?) dekje waarbij je dan nog risico loopt dat de verkoper niet eerlijk is. Oja, en ook verzendkosten moet betalen. Dat is realiteit.
Dus enkel voor een lage prijs koop ik 2ehands.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:46

upendo schreef:
Eerlijk haf_woezel?

Hoi, Jammer dat je dat niet zo leuk vind, langs mijn kant wordt dat gevraagd omdat ik al niet meer goed weet wat je kan vragen want zo weet ik meteen wat jij het nog waard vind. Ervaring leert mij net dat als ik een prijs zeg ik vaak geen reactie meer krijg.. maar nu is het omgekeerde dan net zo, dus weet ik zelf ook niet meer wat goed is. :')

Ik leg het zelfs bijna uit dat jij een bod kon doen en dan kan ik zien of ik me erin vond.

Als je nu gewoon een bod gedaan had wat jij vond dat het waard was en geantwoord had dat jij geen interesse hebt in de beschermers had ik er nog op kunnen inspelen en je tegemoet komen..

Want ik zeg dat “als het moet het zonder beschermers kan maar dat het zonde is omdat ze er mooi bij passen”…

Maar ik lees dat nu hier… in mijn ogen heb ik niets fout gedaan behalve net het voordeel in jou kamp te leggen.

Dan spijt het me dat het fout aangekomen is.

Was heel gemoedelijk bedoeld. Maarja.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:51

xRoossie95 schreef:
upendo schreef:
Eerlijk haf_woezel?

Ja voor mij hetzelfde inderdaad :j

Dan mag je mijn
Laatste pm ook negeren want ik had het eerst verzonden en dan je mening pas hier openbaar gelezen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:00

Heel veel mensen rijden ook niet met beschermers , ik ook niet dus ik zou daar ook niks aan hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:19

Haf_Woezel schreef:
upendo schreef:
Eerlijk haf_woezel?

Hoi, Jammer dat je dat niet zo leuk vind, langs mijn kant wordt dat gevraagd omdat ik al niet meer goed weet wat je kan vragen want zo weet ik meteen wat jij het nog waard vind. Ervaring leert mij net dat als ik een prijs zeg ik vaak geen reactie meer krijg.. maar nu is het omgekeerde dan net zo, dus weet ik zelf ook niet meer wat goed is. :')

Ik leg het zelfs bijna uit dat jij een bod kon doen en dan kan ik zien of ik me erin vond.

Als je nu gewoon een bod gedaan had wat jij vond dat het waard was en geantwoord had dat jij geen interesse hebt in de beschermers had ik er nog op kunnen inspelen en je tegemoet komen..

Want ik zeg dat “als het moet het zonder beschermers kan maar dat het zonde is omdat ze er mooi bij passen”…

Maar ik lees dat nu hier… in mijn ogen heb ik niets fout gedaan behalve net het voordeel in jou kamp te leggen.

Dan spijt het me dat het fout aangekomen is.

Was heel gemoedelijk bedoeld. Maarja.

Ik zeg niks over niet leuk vinden hoor. Ik kan alleen niks met 'bied maar wat', want dan ga ik aan de lage kant zitten en dan lees ik later hier dat je niet akkoord gaat met biedingen van 40 euro. :)

Dus puur feedback, niks verkeerd aangekomen hoor. Gewoon afgehaakt. Vandaar ook geen reactie via pb.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:53

Merci voor de uitklaring :j ik bedoelde het zeker allemaal goed maar zal ook wat opletten hoe ik iets bedoel (ben thans een overdenker 1ste klasse) :j }:0

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:35

Ik moet gewoon even deze toffe foto in de Lemieux Fern met jullie delen.

Gemaakt voor Brenda Engelage

Afbeelding

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:37

Wauw wat een prachtige foto!! <3 eentje om in te lijsten!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:38

Wat een gave foto <3

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:15

Wat een mooie foto. <3