Hier met mijn wintec:

Hier op de andere Welsh Cob, die is op de rug breder maar heeft weer minder ronde buik.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jokari schreef:Wat een prachtig paard Marit.
Ik kan op mijn haflinger met geen mogelijkheid rijden met een zadel dat geen A-zitting heeft. Torsion heeft geen kussens zeker hé ? Moet ik niet eens proberen, dat pikken mijn heupen gewoon niet. Lang leve Ghost.
Ghost-Kussens onder de Torsion fabriceren ?
MaritB schreef:Zou extra inlagen op die plek kunnen helpen om het op te vullen?
MaritB schreef:De Ghost is niet van mij
En ook daarbij gevoel dat ik beugels kort moet doen omdat Gwen zo enorm opgooit in drafen dan kom ik weer tegen wrongen aan, het is zo makkelijk nog niet
![]()
Zal blij zijn als dracht etc voorbij is zodat ze een 'echt' zadel kan krijgen
Bonjoy schreef:Ik zit met een probleempje. Ik ben momenteel bezig om mijn zadel passend te krijgen. In eerste instantie had ik een Barefoot Cherokee voor hem aangeschaft. Allerlei spullen erbij aangeschaft om het passend en comfortabel te krijgen (singels, pommels, verscheidene testpads) lijkt dit toch niet het ideale zadel voor hem te zijn. Teveel zadel voor mijn mannetje zijn grootte, want de zweetbladen zijn immers aardig aan de maat. Nu heb ik gisteren de BF Arizona van mijn merrie gebruikt, en daar loopt hij beter onder aan de longeerlijn. Bij het andere zadel past een maat S pommel hem het beste. Deze laat de schoft mooi vrij. In mijn Arizona zit een standaard fork/pommel, een wat ouder model geloof ik. Deze is wit en voelt een beetje 'rubberachtig' (niet dat 'harde' fiberspul van de oude pommels). Deze laat helaas zijn schoft niet mooi vrij, en het zadel neigt naar voren te kantelen. Ik zou dus een maat S fork-pommel moeten hebben... maar die is er dus nietIemand enig idee hoe ik dit zou kunnen op lossen?
MaritB schreef:@woepsie, jaaa
Pleiada, dank voor je post. Ik had inderdaad de pommel er uit gehaald waardoor het zadel al beter lag, wel voelde ik toen dat het zadel daardoor weer veel breder voelde.
Eerst had ik er even inlagen bij gedaan welke de pommel vrij laten (dus 4 kwart gevuld aan de achterkant om zadel te vullen.
Passen de BF pommels er in?
pmarena schreef:Bonjoy schreef:Ik zit met een probleempje. Ik ben momenteel bezig om mijn zadel passend te krijgen. In eerste instantie had ik een Barefoot Cherokee voor hem aangeschaft. Allerlei spullen erbij aangeschaft om het passend en comfortabel te krijgen (singels, pommels, verscheidene testpads) lijkt dit toch niet het ideale zadel voor hem te zijn. Teveel zadel voor mijn mannetje zijn grootte, want de zweetbladen zijn immers aardig aan de maat. Nu heb ik gisteren de BF Arizona van mijn merrie gebruikt, en daar loopt hij beter onder aan de longeerlijn. Bij het andere zadel past een maat S pommel hem het beste. Deze laat de schoft mooi vrij. In mijn Arizona zit een standaard fork/pommel, een wat ouder model geloof ik. Deze is wit en voelt een beetje 'rubberachtig' (niet dat 'harde' fiberspul van de oude pommels). Deze laat helaas zijn schoft niet mooi vrij, en het zadel neigt naar voren te kantelen. Ik zou dus een maat S fork-pommel moeten hebben... maar die is er dus nietIemand enig idee hoe ik dit zou kunnen op lossen?
De western Barefoots worden standaard geleverd met een L fork, dus je kan prima een maatje kleiner gaan en dan is het een fork maat M, die bestaat gewoon
pmarena schreef:Bonjoy schreef:Ik zit met een probleempje. Ik ben momenteel bezig om mijn zadel passend te krijgen. In eerste instantie had ik een Barefoot Cherokee voor hem aangeschaft. Allerlei spullen erbij aangeschaft om het passend en comfortabel te krijgen (singels, pommels, verscheidene testpads) lijkt dit toch niet het ideale zadel voor hem te zijn. Teveel zadel voor mijn mannetje zijn grootte, want de zweetbladen zijn immers aardig aan de maat. Nu heb ik gisteren de BF Arizona van mijn merrie gebruikt, en daar loopt hij beter onder aan de longeerlijn. Bij het andere zadel past een maat S pommel hem het beste. Deze laat de schoft mooi vrij. In mijn Arizona zit een standaard fork/pommel, een wat ouder model geloof ik. Deze is wit en voelt een beetje 'rubberachtig' (niet dat 'harde' fiberspul van de oude pommels). Deze laat helaas zijn schoft niet mooi vrij, en het zadel neigt naar voren te kantelen. Ik zou dus een maat S fork-pommel moeten hebben... maar die is er dus nietIemand enig idee hoe ik dit zou kunnen op lossen?
De western Barefoots worden standaard geleverd met een L fork, dus je kan prima een maatje kleiner gaan en dan is het een fork maat M, die bestaat gewoon
Orrie_VBW schreef:Ik ben op zoek naar een semi/boomloos zadel en heb verschillende gevonden. Nu was ik benieuwd naar de kwaliteit van het leer van:
-Hidalgo
-Heather Moffet
-Star trekk dressuur
-Barefoot RWC dressage
Wie kan me daar meer over vertellen?
Orrie_VBW schreef:Ik ben op zoek naar een semi/boomloos zadel en heb verschillende gevonden. Nu was ik benieuwd naar de kwaliteit van het leer van:
-Hidalgo
-Heather Moffet
-Star trekk dressuur
-Barefoot RWC dressage
Wie kan me daar meer over vertellen?