[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:30

Safiera schreef:
Oehh tof!

(ik herinner me een puppy-topic van dat paardje geloof ik, tof om nu de complete set met ruiter te zien :D )

Wat leuk :) Er zwerven inderdaad een aantal puppy-topics rond op Bokt van Femme :)

Kitty_

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:38

Mooie foto Rachel! Paars staat Femme goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:45

Komen er nog meer kleuren?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:55

Jij bent toch van de paarse kleuren Darkchrystal? :#

Leuke pony, pad staat leuk (Ghost ook) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:58

Ik?Paars? nee...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:30

Oeh superleuke foto zo zeg, staat echt gaaf!

Ruiter heeft wel betere heupen dan ik, bij mij zou de boel echt op slot schieten als benen zo naar achteren lagen...welke wrongpositie is dit nu Kwetal? Is dat die wat rechtere wrong zeg maar, dat die andere wat meer ruimte biedt omdat die wat schuiner staat? :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:34

Op 1 of andere manier wilt die foto bij mij niet laden. Zal er wel te hebberig van worden. :+
Ben aan t sparen voor brede beugelriemen en softstep beugels.. iemand ervaring mee? Ik vind die kiefra pads er ook heel mooi uitzien trouwens!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 00:30

pmarena schreef:
Oeh superleuke foto zo zeg, staat echt gaaf!

Ruiter heeft wel betere heupen dan ik, bij mij zou de boel echt op slot schieten als benen zo naar achteren lagen...welke wrongpositie is dit nu Kwetal? Is dat die wat rechtere wrong zeg maar, dat die andere wat meer ruimte biedt omdat die wat schuiner staat? :)

Het is amper te zien op een foto - dan moet ik de Roma en de Firenze naast elkaar, of minimaal zonder ruiter zien. Het is maf hoe een paar cm zo kan schelen, maar dit lijkt mij de Roma met de rechtopstaande wrongen

Jokari had er een mooi plaatje van gemaakt

Afbeelding
De wrong staat iets schuiner en zit wat verder naar voor op het zweetblad. Het zweetblad van de Quevis is ook wat langer dan van de Quilty - de Roma is de dressuurversie van de Quilty (rechtop staande wrongen) en de Firenze van de Quevis. Op foto Quevis - zwart - links en de Quilty rechts. Overigens zit de Ghost zo smal dat je dat wel trekt hoor - ook met smalle heupen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 03:46

Nee joh ik niet, benen te ver naar achteren vanuit de heup dat slaat bij mij echt op slot.
Bij Barefoot, oude Ghost of welk ander zadel ook bij beugelophanging of dijwrong te ver naar achteren :j

Echt balen is dat. Heb het ook bij wrongen die been te veel naar buiten draaien.
Merk er eerst niks van maar na een klein uurtje rijden schiet er dan ineens een hele gemene kramp in, alsof je ineens een slapend been hebt vanuit de heup zeg maar, en dan een slapend been nadat je bent opgestaan uit een slechte houding, dat moment waarop het echt zeer gaat doen zeg maar en je even niks meer kan bewegen omdat er dan zo'n gemene krampscheut doorheen gaat :P

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:12

Het zadel waar ik op zit is de ghost firenze! Het zadel zat mij een stuk minder goed dan de Roma waar ik laatst eens op zat. De wrongen zaten in de weg en kon mijn benen niet zo goed plaatsen :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:38

Ik wilde toch nog een keertje rijfoto's plaatsen van mijn Grandeur lamsvel zadel in gebruik. Ben er zeker nog erg tevreden mee en mijn paardje ook. Wel nogsteeds zoekende naar een goed boomloos zadel voor het intensievere werk (en de meer onervaren ruiter.)

Afbeelding

Afbeelding
Hier was ik nog wat onzeker op paardlief in verband met zijn rodeo acties, vandaar de beroerde houding. Ben ik mee aan het werk om te verbeteren ook.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:57

Ziet er erg comfortabel uit het velzadel :)

Die kifra pads zien er ook erg mooi uit :j

Valt jullie ook op dat de barefoots op marktplaats momenteel voor behoorlijk wat geld worden aangeboden?Er is iemand die ze koopt en dan weer voor aardig wat meer verkoopt..Nu zag ik een barefoot nevada zonder VPS die zij had verkocht weer te koop staan voor nog weer meer geld..550 euro voor een nevada zonder vps,haha duur of niet!?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:59

pleiada schreef:
Ziet er erg comfortabel uit het velzadel :)

Die kifra pads zien er ook erg mooi uit :j

Valt jullie ook op dat de barefoots op marktplaats momenteel voor behoorlijk wat geld worden aangeboden?Er is iemand die ze koopt en dan weer voor aardig wat meer verkoopt..Nu zag ik een barefoot nevada zonder VPS die zij had verkocht weer te koop staan voor nog weer meer geld..550 euro voor een nevada zonder vps,haha duur of niet!?

Ik weet precies wie je bedoeld. Ene W. uit het noorden van het land? :P Barefoot-handelaar. :')

Gaaf die Kifra pad! Alleen ik vind hem nog behoorlijk aan de prijs, sorry. :o

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:06

Ja inderdaad Mayflower..

Als de kifra pads kwalitatief net zo goed zijn als christ of mattes vind ik het niet duur..Je hebt van fra ook van die pads met lamsvel,maar daarvan is het wol weer veel slapper en dunner..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:12

Ik heb die verkoper inderdaad ook gezien. De goedkope zadels van "particulieren" zijn zo van marktplaats af en een dag later zie je ineens hetzelfde zadel, vaak gepoetst, voor heel wat meer erop staan. Ach, ieder zijn ding toch. Ik zou er alleen niet intrappen :P

Ik heb mijn moosgummi inlages binnen *\o/* Hopelijk kan ik binnenkort uren met mijn paardje over het strand rijden :D *off-topic: we verhuizen binnenkort namelijk naar Zeeland!*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:13

Ik werd ook wel door zulke verkopers benaderd toen ik mijn Barefoots te koop had staan := 'Ik bied 60 euro voor het zadel, want het is een ouder model dus meer is het niet waard' ja dahag :wave:

Super leuk Pippaa! Ik had je advertentie voor stalling al eerder gezien :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:24

Tja...de prijzen voor een BF op MP, die schijnen idd steeds hoger te komen liggen dan voorheen. Bij tijd en wijle hoef je er maar een beetje bij te leggen en je hebt een nieuwe (Cheyenne). Nu heb ik het wel erg getroffen met mijn "tweedehandsje" het zadel is nagenoeg nieuw, moet nog inzakken en al. De vraagprijs lag hoog, maar heb deze alsnog voor een hele leuke prijs weten te bemachtigen. Onderhandelen kan dus een aardig voordeeltje opleveren.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:01

Pippaa schreef:
Ik heb die verkoper inderdaad ook gezien. De goedkope zadels van "particulieren" zijn zo van marktplaats af en een dag later zie je ineens hetzelfde zadel, vaak gepoetst, voor heel wat meer erop staan. Ach, ieder zijn ding toch. Ik zou er alleen niet intrappen :P

Ik heb mijn moosgummi inlages binnen *\o/* Hopelijk kan ik binnenkort uren met mijn paardje over het strand rijden :D *off-topic: we verhuizen binnenkort namelijk naar Zeeland!*

Apeldoorn lijkt mij juist veel mooier dan Zeeland??? Maar veel plezier gewenst!!! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:30

pleiada schreef:
Ja inderdaad Mayflower..

Als de kifra pads kwalitatief net zo goed zijn als christ of mattes vind ik het niet duur..Je hebt van fra ook van die pads met lamsvel,maar daarvan is het wol weer veel slapper en dunner..

Moet zeggen dat ik de dikte van mijn fra pad ook el even goed vind als de mattes. Heb beide trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:22

Morgen komt mijn test cheyenne binnen. Ben benieuwd.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:47

Een oude navada zonder VPS voor 550 die zal ze nog lang hebben...wat een geld.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:49

Marcella schreef:
pleiada schreef:
Ja inderdaad Mayflower..

Moet zeggen dat ik de dikte van mijn fra pad ook el even goed vind als de mattes. Heb beide trouwens.

O goed te weten..Het is ook al een poosje geleden..Misschien verbeterde kwaliteit?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:28

Kan wel een keertje kijken om foto te maken van beide naast elkaar, maar beloof niks wanneer. Ben soms een warhoofd sinds ik werk heb. Zeker als ik vroege dienst heb en 's middags niet lukt met slapen. :O

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:15

pleiada schreef:
Ja inderdaad Mayflower..

Ik zou zeggen; mocht je eens in de buurt van Arnhem zijn dan nodig ik je van harte uit om een pad in levende lijve te komen voelen en ervaren :D :D

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:43

Ik twijfel tussen het dressuurzadel van Ghost en Freeform Elite of Classic. Beide zadels liggen goed op mijn paard. Kan iemand nog iets zinnigs zeggen. Is het ene merk beter dan het andere of heeft de een voordelen/nadelen ten opzicht van het andere?