[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:36

Als ik jou was zou ik maat 1 nemen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:56

Ga wel het zadel uitproberen voor je iets gaat kopen. Boomloze zadels passen makkelijker op paarden dan boomzadels, maar het moet nog steeds wel passen bij jou en je paard. Maar de Cheyenne is een erg fijn zadel!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:34

thirzanaomi schreef:
Oké bedankt
Wat voor maat moet ik nemen?
Ik heb broekmaat 170/176, paardrijbroek 36.
Mijn zusje(deel de pony met haar) heeft 158/164.
Moet ik maat 0 of 1 hebben ?
Want 0 gaat tot 36, dus zal ik daar niet snel uitgroeien?
Ik ben 14, heb nu de groeispurt dus ik groei sowieso nog wel.

op wat voor een pony komt hij te liggen ?
als het een pony is waar een maat 1 op past zou ik daarvoor gaan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:53

thirzanaomi schreef:
Oké bedankt

Zou dan gewoon een maat 1 testzadel nemen dan weet je zeker of het zadel wel iets voor je is en of de maat 1 iets voor je is. ;)

Niet iedereen kan zijn draai vinden in een barefoot Cheyenne, maar wel in een Cherokee wegens net meer steun. Voor de ander zit een Trekker, Hidalgo, Freeform of ander boomloos zadel lekkerder.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:02

Oké bedankt, als ik overweeg hem te nemen ga ik natuurlijk testen!
Het rare is dat mijn pony met zadel heel langzaam is en je heel veel moet aandrijven wil je in draf gaan.
Als je zonder zadel bent gaat het veel makkelijker.
Ik kijk het nog ff aan en als het zo blijft ga ik miss wel een keer één testen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:06

Lous schreef:
Mijn BF schuift heel erg. Als ik opstap ligt het nog goed en loopt mijn haf meteen nagevelijk, maar daarna als ben ik steeds bezig het zadel terug te schuiven. -O-

maar het schuift naar voor begrijp ik er uit?
wat voor singel heb je er aan zitten?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:09

romyloverrr schreef:
thirzanaomi schreef:
Oké bedankt

op wat voor een pony komt hij te liggen ?
als het een pony is waar een maat 1 op past zou ik daarvoor gaan!

Het is een haflinger x tinker van 1.50
Hij heeft geen extreem korte rug.
Er ligt nu een 18 inch boom zadel op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:09

Sonja_vR schreef:
Lous schreef:
Mijn BF schuift heel erg. Als ik opstap ligt het nog goed en loopt mijn haf meteen nagevelijk, maar daarna als ben ik steeds bezig het zadel terug te schuiven. -O-

wat voor pommel?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:25

Sonja_vR schreef:
Lous schreef:

Nee het schuift opzij, naar rechts.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:26

unihorses schreef:
wat voor pommel?

XXl, mijn haflinger is nogal breed.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:27

@ thirzanaomi
dan zou ik voor een maat 1 gaan :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:06

Lous, kan het niet zijn dat je zadel een pietsje te ver naar voren ligt? Bij die van mij kan bij wijze van spreken een vingerbreedte te ver naar voren leggen zorgen voor een irritant schuivend zadel dat echt niet fijn zit, terwijl het echt muurvast ligt en heerlijk zit als ik het nèt dat kleine stukje verder naar achteren schuif :j

En heb je hier al gekeken?
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schui ... t-sneller/

Thirzanaomi: ik zou als ik jou was gewoon eens minstens een week een Cheyenne maat 1 testen, dan weet je meer en is sowieso wel leuk om eens te proberen toch :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:31

Nou, gisteren met een maatsjabloon mijn pony opgemeten, en wonder boven wonder lijkt de XXL pommel te passen:

Afbeelding

Had ik niet gedacht, dus daar ben ik al heel blij mee. *\o/*

Ik heb net een tweedehands pommel gekocht via de Bokt Markt. Nu hopen dat de pommel ook in mijn zadel past, anders wordt het een nieuwe Barefoot Cheyenne of een recente tweedehandse. Sowieso heb ik geen vps nu, en voor mijn gevoel lijkt het me toch fijner om er een met vps te hebben. Maar als de pommel er wel in past, hoeft dat niet per direct. :) Ik was al bang dat ik heel Barefoot had moeten afschrijven, als mijn pony te breed zou zijn voor deze pommel.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:47

Goh, ik was in de veronderstelling dat dit wel een huiskamertopic was, ja echt :o . Eigenlijk omdat het voornamelijk gaat over barefoot, en hier en daar hidalgo, en al hun kleurtjes en modellen. Beetje kletsen en aanprijzen zeg maar :D . Niks mis mee, maar de titel klopt eigenlijk niet meer (vind ik) 8-) .

Voor degenen die graag alvast foto’s van de Easytrek willen zien, die staan natuurlijk op de site van Per Mi Cavallo die ze verkoopt. Zie deze pagina: http://www.permicavallo.nl/easytrek.php en onderin staat ook een video van de Easytrek.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:07

Het zou mij persoonlijk ook niets uitmaken als het een HK topic zou zijn/worden, hoor, houd wel van een beetje extra informatie ;)

Mooi zadel, Vilar !
Ziet er goed uit en een prima prijsje :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:12

Ik zou HK ook niet erg vinden, mits het dan informatief-HK wordt, dus gewoon verder zoals nu.
Dat iedereen vragen komt stellen en antwoorden krijgt vind ik erg fijn, beetje extra info en soms een aanbieding vind ik ook geen probleem.

Maar ik zit niet te wachten op een écht HK topic waar iedereen aan het slowchatten is en alle dagelijkse beslommeringen voorbij komen :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:16

Dat hoeft ook niet voor mij, daarvoor zijn voldoende andere topics, maar gewoon wat met humor doorspekte ervaringen of eens een persoonlijk verhaal over een specifiek zadel of paard kan ik wel waarderen :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:17

Shirley schreef:
Dat hoeft ook niet voor mij, daarvoor zijn voldoende andere topics, maar gewoon wat met humor doorspekte ervaringen of eens een persoonlijk verhaal over een specifiek zadel of paard kan ik wel waarderen :)

Sluit ik me volledig bij aan :j

Trouwens, ontopic:
Mijn pony loopt nu echt super onder een Randolls! Heb er ouderwetse dubbele inlages (met zo'n halve uitsparing bij je been) plus nog stevige onder zitten (ivm dunne pad en geen VPS offcourse).
Ben alleen nog op zoek naar een andere U-singel, degene die ik nu heb sluit niet zo mooi aan.

Ik vind de maten van Randolls overigens wel apart, het zadel is even lang als een BF maat 0 (past op de pad die we voor de maat 0 hebben) maar qua zit is het eerder een maat 1. Wel ideaal voor mensen met kleine pony'tjes :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:23

Het lijkt me inderdaad nuttig om deze gewoon op HAR te houden zodat iedere "leek" het makkelijk kan vinden, er worden toch vaak vragen gesteld over "boomloos" en het is voor Bokt denk ik fijner om dat centraal te houden op 1 topic op HAR dan dat er meerdere topics staan.

Bovendien als je wil babbelen over allerlei beslommeringen en nog steeds "boomloos" gerelateerd dan kan dat bvb. prima hier: [HK] Wij rijden boomloos, voor de rest is dit topic naamloos. #5 :)

Ik vind de Easytrek echt niet mooi, het oogt gewoon als iets dat je prima voor 150 euro op Marktplaats tegen zou kunnen komen Y;( Die korte zitting met die in verhouding veels te grote zweetbladen, pommel een beetje gekanteld, el cheapo kniestukken.... de verhoudingen kloppen gewoon niet.

Ik vind hem nog lelijker dan de London van Barefoot en die verdient al geen schoonheidsprijs hoewel ik die zachtjes aan minder lelijk ben gaan vinden :o

Is verder niet rot of afzeikerig "het is geen Barefoot dus dan zeur ik" bedoeld hoor, er zijn zat andere merken waar ik wel positief over ben, maar dit vind ik gewoon echt een enorme India-uitstraling hebben.

Misschien zit / ligt hij verder wel heel fijn hoor, er zullen altijd wel wat mensen heel blij mee zijn, geloof ik meteen :j

Jeetje Safiera wat een pakket heb je er dan op liggen :D Maar als het werkt +:)+

Ja klopt, Randolls valt heel anders maar (net als oudere Barefoots) wel heel wisselvallig blijkbaar, de ene keer ruimer en de andere krapper :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:33

pmarena schreef:
Jeetje Safiera wat een pakket heb je er dan op liggen :D Maar als het werkt +:)+

Ja klopt, Randolls valt heel anders maar (net als oudere Barefoots) wel heel wisselvallig blijkbaar, de ene keer ruimer en de andere krapper :)

Qua pakket valt het nog mee... Het zadel zelf is heel plat en dun, toen ik dat voor het eerst zag dacht ik echt dat het niks zou worden, het leek wel een pannekoekzadel :=

Nu is het pakket niet veel dikker dan VPS + stevige inlages + BF pad (die pad heeft een bontje plus nog antislip materiaal). Pad die ik nu heb is zo'n agradi gevalletje, dus stelt niet veel voor.

Misschien dat ik wel zachte inlages + die dubbele kan doen... Maar dan moet ik die eerst ergens gaan bestellen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:34

Nou vooral voor eventueel schuiven eigenlijk bedoel ik, met zoveel laagjes :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:37

Gek genoeg hebben we daar geen last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:41

Shirley schreef:

Dat geld voor mij ook hoor :j Ik bedoelde het helemaal niet vervelend naar Zilfstar, alleen reactie zoals de hare zijn nu al een paar keer verwijderd en ik zou het net al Pmarena zegt zonde vinden als dit topic weggaat bij HAR en daardoor voor boomloos-leken niet/moeilijker te vinden is :)

@Lous: Als je zadel naar rechts schuift kan dat heel goed liggen aan een scheef paard en/of scheve ruiter. Zelf echt opletten dat je recht boven je paard blijft dus, en eventueel je zadel tussendoor een keer goed leggen. Daarnaast zou je met longeren of werken aan de hand ook kunnen werken aan het rechter maken van je paard.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:42

Ik vind het erg fijn dat dit voor het grootste gedeelte een informatief topic is. Voor mij hoeft hij zeker niet naar HK. In HAR is hij voor mensen makkelijker te vinden en er is al een HK topic over boomloos rijden.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:48

pmarena, geeft niks, smaken verschillen nu eenmaal. :)
Ik vind 'm wel heel mooi en de kwaliteit is super, dat koop je echt niet voor 150 euro.
Grappig ook dat je dit zegt:
pmarena schreef:
een enorme India-uitstraling

terwijl de barefoot zadels in India gemaakt worden. :P