wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:39

Ze zeggen dat je altijd moet zorgen dat je beugels gelijk zijn, ook als je zelf ongelijk bent.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:50

ik las laatst ergens dat ongelijk benen heel goed kan komen doordat de atlas ( nekwervel ) scheef zit ! dat las ik in een stukje dat ging over de atlas correctie ( 1 behandeling van 15 minuten voor nodig ). Wie weet wat voor jullie ???

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:51

ik heb ongelijke benen,maar zit enorm rot als ik de beugels op gelijke gaatjes doe

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:58

Ik heb geen ongelijke benen, maar ongelijke beugelriemen.
Kan een atlasbehandeling niet veel aan veranderen denk ik. :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:58

Deze foto is van zaterdag, zadel ligt echt zó veel beter! Trek alleen m'n rug weer wat hol omdat ik heel erg aan de balans moet wennen zo, maar dat komt wel weer goed, instructrice zit er boven op ~~}>

Afbeelding

Zal binnenkort eens gedetailleerde foto's maken van de voorsingel en de balancestrap :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:01

ik heb een blessure in mn heup en lies dus daar komt het ongelijke vandaan als ik mn beugels daarna ga aanpassen krijg ik last van mn onderrug dus dat doe ik niet sinds de wow heb ik trouwens nooit meer last van mn lies en heupen dat is wel heel fijn :))

ziet er goed uit remenber je trekt je heup en kont wat op maar verder je zweet blad lijkt wel heel kort :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:02

Je hebt zo een mega holle rug idd. Kan dan niet gewoon de lucht wat veranderd worden in de kussens ? Misschien dat je omdat de lucht niet goed is wel zo zit ??!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:06

Maris schreef:
Je hebt zo een mega holle rug idd. Kan dan niet gewoon de lucht wat veranderd worden in de kussens ? Misschien dat je omdat de lucht niet goed is wel zo zit ??!

Nee, ik zat vroeger nog holler :o ... Is al veel beter geworden, en op hoe het zadel lag (niet goed, want hij schoof naar voren) zat ik eigenlijk weer mooi recht. Maar nu ligt het zadel goed en ben ik weer helemaal uit m'n balans. Tijdens de les en als ik aan het trainen ben kan ik er op letten, maar dit was tijdens de hengstenkeuring waar ik een clinic gaf (heb headset op), en ik was zo druk bezig met Tris optimaal voorstellen en proberen een verhaal te vertellen zonder al te veel gehijg dat m'n zit er bij in geschoten is die dag }:0

edit: overigens ben ik aan rondkijken naar training op de flexchair, denk dat dat ook wel positieve bijdrage kan leveren!

Seven schreef:
ziet er goed uit remenber je trekt je heup en kont wat op maar verder je zweet blad lijkt wel heel kort :D

Ik heb best lange benen en een normaal zweetblad, heb er geen last van maar optisch zou het mooier zijn om een langer zweetblad te hebben inderdaad :j

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:51

Needje schreef:
Nou ik vin het vervelender dat mijn riemen niet helemaal gelijk zijn qua gaatjes. Scheelt bijna een cm links en rechts. Niet erg handig. En vergeten te melden toen de fitter er was. :+

Ik dacht al dat ik gek was!! Zo irritant, ik zit me steeds af te vragen of ik scheef zit. Gaatjes zitten op hetzelfde nummer maar verschillen echt in lengte. Overigens zijn de riemen van het zadel van Luna al kapot en daar zat geen garantie op want heb geen andere gehad van de fitter. BEhoorlijk slecht, die waren al na en half jaar doorgesleten, waardoor het hele stiksel loslaat en het leer loskomt. En dat terwijl ik mijn beugels niet eens ooit verstel ofzo

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:12

Dat is slecht!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:15

Remember schreef:
Maris schreef:

Nee, ik zat vroeger nog holler :o ... Is al veel beter geworden, en op hoe het zadel lag (niet goed, want hij schoof naar voren) zat ik eigenlijk weer mooi recht. Maar nu ligt het zadel goed en ben ik weer helemaal uit m'n balans. Tijdens de les en als ik aan het trainen ben kan ik er op letten, maar dit was tijdens de hengstenkeuring waar ik een clinic gaf (heb headset op), en ik was zo druk bezig met Tris optimaal voorstellen en proberen een verhaal te vertellen zonder al te veel gehijg dat m'n zit er bij in geschoten is die dag }:0

edit: overigens ben ik aan rondkijken naar training op de flexchair, denk dat dat ook wel positieve bijdrage kan leveren!

Seven schreef:

Ik heb best lange benen en een normaal zweetblad, heb er geen last van maar optisch zou het mooier zijn om een langer zweetblad te hebben inderdaad :j

Gebruik je de voorste of de achterste haken?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:15

lonnie schreef:
Needje schreef:
Nou ik vin het vervelender dat mijn riemen niet helemaal gelijk zijn qua gaatjes. Scheelt bijna een cm links en rechts. Niet erg handig. En vergeten te melden toen de fitter er was. :+

Ik dacht al dat ik gek was!! Zo irritant, ik zit me steeds af te vragen of ik scheef zit. Gaatjes zitten op hetzelfde nummer maar verschillen echt in lengte. Overigens zijn de riemen van het zadel van Luna al kapot en daar zat geen garantie op want heb geen andere gehad van de fitter. BEhoorlijk slecht, die waren al na en half jaar doorgesleten, waardoor het hele stiksel loslaat en het leer loskomt. En dat terwijl ik mijn beugels niet eens ooit verstel ofzo

Wisselen jullie je beugelriemen wel regelmatig van kant?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:27

Schangah schreef:
Gebruik je de voorste of de achterste haken?

Achterste!
En het zweetblad is teruggeplaatst, in eerste instantie wel op de 'stand naar voren' ivm mijn benen, maar dat vond ik me toch dramatisch zitten :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:55

Ff off topic maar wat een plaatje is Tris toch weer :~

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:59

Mooi plaatje Remember! Zonder van de holle rug want het geeft verder wel een heel fijn beeld :)

Ik heb kunstof beugelriemen van Tekna, net zoiets als die van Wintec. Ik moest nu even snel enkele hebben maar vind ze eigenlijk maar lelijk.

Ik wilde de beugels er eigenlijk ook na gebruik afhalen maar ik krijg de riemen best lastig aan die haakjes (achterste).

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:42

@Remember Mooi plaatje van je WoW-schimmel! Weer heel anders dan tijdens een crosstraining ;)

@Daan_Ordeal Zadel je eerst op en dan pas de beugels eraan? Want het gaat makkelijker als het zadel nog niet aangesingeld is.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:46

Nee MarChak, eerst de beugelriemen. Misschien heeft het met de riemen te maken, of doordat het zadel nog vrij nieuw is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:47

Ik doe ze er wel pas aan als ik het zadel er op heb liggen. Idd niet te strak singelen. Dat pas daarna ja.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:55

Ik ken de Tekna kunststof riemen niet, als ze wat dikker zijn + vrij nieuw zadel kan het best daaraan liggen. Misschien helpt het als je een beetje ledervet achter de haak doet (ook weer niet teveel, dan vliegt je beugel er te makkelijk af :Y) )?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:07

Ik zal het eens proberen :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:24

Ik zit ook nog steeds te klo*ien om mijn beugelriemen er aan te krijgen hoor...rechterkant gaat vrij soepel maar links moet ik er altijd een sterker persoon bijkomen om die eraan te hangen.....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:39

Ik heb geen problemen hoor met beugelriemen op en van de haak af te schuiven, nooit gehad ook. Singel wel pas daarna aan!

Daan_Ordeal schreef:
Mooi plaatje Remember! Zonder van de holle rug want het geeft verder wel een heel fijn beeld :)

Heb hier nog meer plaatjes staan, rug is niet overal zo hol gelukkig, maar ik weet weer waar ik aan moet werken! Wat een verschil kan dat maken dan hè als het aangepast is....

[RIJ-ITP] Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:41

Remember, was jij toevallig ook bij de clinic van Alex v. Silfhout een tijdje terug? Met Z bokkers geloof ik.
Bettine en Sall deden toen ook mee.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:42

Ja, daar deed ik ook mee! Was echt super leerzaam, heb nog steeds op de planning staan er nog eens terug te gaan lessen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:01

Ja ik vond het ook erg leuk om te zien. :j