Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieeem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 00:01

Ik heb een AB SB En dan een zwarte met een zilveren biesje, super chique!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:19

Mijn afspraak is voor de variatie verzet :D
"Sorry het loopt een beetje uit, is het goed als ik vrijdag om 4 uur kom"
Best joh! :D maakt mij niet uit. :7
O! jij bent wel makkelijk..............
ja joh, vorige keer kosten het me 1 vrije dag, nu maar 1 uurtje, volgende keer neem ik gewoon geen vrij meer _O-

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:11

studiemiep schreef:
@Hoppje nog 1! zozo doe maar luxe. Welke heb je nu en hoe bevalt die.
(ik ben heel blij dat ik voor een jaar een "leen" zadel van hem krijg..kan ik deze tenminste goed uitproberen en dan omruilen voor een opmaat gemaakte)

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij. Een jaar geleden kwam hij bij mijn jonge paard een zadel aanmeten, maar omdat hij nog teveel zou veranderen raadde hij af om een nieuw zadel aan te schaffen. Toen heeft hij een tweedehands zadel van zijn eigen merk passend gemaakt. Hier mocht ik een jaar mee rijden, na een jaar zou hij dan terugkomen om een nieuw zadel op te meten. Voor het andere zadel zou ik dan nog hetzelfde geld terugkrijgen. Echt een super service dus +:)+
Welk model ik nu heb weet ik eigenlijk niet :o? Wel een diepe zit en veel kniewrongen (?!?) Ik denk ook de SB als ik de foto's van andere bekijk....
Hij bevalt echt super goed, paard ging ook een stuk fijner lopen! Hij was voorheen weleens wat rillerig met opzadelen en een beetje nijdig/angstig, daar heb ik na de aanschaf van de AB zadel geen last meer van. Wel blijft hij een beetje op zijn hoede haha ;) Mijn eigen zit is ook een stuk vooruit gegaan, mijn benen liggen stiller en zit een stuk rechter.

Heb al een mailtje gehad dat hij 2 november langskomt. Nu maar hopen dat hij niet afzegt want ik moet er wel speciaal vrij voor vragen :o

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:09

Hoe laat komt hij bij jou Hoppje, ik heb ook een afspraak 2 november. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:16

Hij gaat eerst naar Hoppje en daar loopt het zóveel uit dat jouw afspraak verzet moet worden. :D :P

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:24

Hij zal er rond half 4 zijn. Heb gevraagd of hij een uurtje van tevoren wil bellen zodat ik weet hoe laat hij ongeveer komt en ik niet voor niks zit te wachten :-)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:26

@ sneppie: Bij mij komt hij vrijdag om half 3. Ben benieuwd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:29

Hoppje schreef:
studiemiep schreef:
@Hoppje nog 1! zozo doe maar luxe. Welke heb je nu en hoe bevalt die.
(ik ben heel blij dat ik voor een jaar een "leen" zadel van hem krijg..kan ik deze tenminste goed uitproberen en dan omruilen voor een opmaat gemaakte)

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij. Een jaar geleden kwam hij bij mijn jonge paard een zadel aanmeten, maar omdat hij nog teveel zou veranderen raadde hij af om een nieuw zadel aan te schaffen. Toen heeft hij een tweedehands zadel van zijn eigen merk passend gemaakt. Hier mocht ik een jaar mee rijden, na een jaar zou hij dan terugkomen om een nieuw zadel op te meten. Voor het andere zadel zou ik dan nog hetzelfde geld terugkrijgen. Echt een super service dus +:)+
Welk model ik nu heb weet ik eigenlijk niet :o? Wel een diepe zit en veel kniewrongen (?!?) Ik denk ook de SB als ik de foto's van andere bekijk....
Hij bevalt echt super goed, paard ging ook een stuk fijner lopen! Hij was voorheen weleens wat rillerig met opzadelen en een beetje nijdig/angstig, daar heb ik na de aanschaf van de AB zadel geen last meer van. Wel blijft hij een beetje op zijn hoede haha ;) Mijn eigen zit is ook een stuk vooruit gegaan, mijn benen liggen stiller en zit een stuk rechter.

Heb al een mailtje gehad dat hij 2 november langskomt. Nu maar hopen dat hij niet afzegt want ik moet er wel speciaal vrij voor vragen :o

Dat vond ik zo fijn, hij heeft eerst gekeken of ons oude zadel aangepast kon worden. Het hád gekund, maar geen garantie dat die dan wel goed lag. Dus wij hebben toen ook een zadel laten maken. En paardlief is idd een stuk minder rillerig met opzadelen. Een makke met opzadelen en opstappen zal het nooit meer worden, maar ik kan wel zonder longeren opstappen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:40

Bij mij is ie daarnet geweest. Mooi op tijd!
Dressuurzadel is weer aangepast. Vulling was maar een heel klein beetje ongelijk dus hij vond het raar dat paard er zo'n grote drukplek van had. Zegt Arno: 'Dan is ie wel héél gevoelig!' Daar zeg je wat, had ik dat maar geweten voor ik hem kocht... :P Springzadel heeft hij meegenomen om de singelstoten te veranderen en wordt volgende week terug gestuurd.
Eens kijken hoelang het dan zal duren tot een volgende afspraak. :')

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:29

Hoeveel vraagt hij er eigenlijk voor om op te vullen en eventueel een zweetblad te repareren?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:55

KarinvdM schreef:
Hij gaat eerst naar Hoppje en daar loopt het zóveel uit dat jouw afspraak verzet moet worden. :D :P

_-:(

Gelukkig heb ik al om 9.00 uur een afspraak. :+

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:10

Morgen rond 13,00 uur komt hij bij ons *\o/*

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:19

c-star@ ben benieuwd hoe laat hij er dan is :D :D

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:06

Hij was keurig op tijd ,maar helaas wat ik dacht geen passend zadel
Woensdag komt hij terug en neemt hij wat andere zadels mee ,die heeft hij ooit gemaakt voor een Fjord met een lastige rug
Combi dressuur met ijslanderzadel ben benieuwd

:roll:

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:33

Mijn 3 jarige kon ook nog wat gespannen zijn met opstappen(ik longeer niet voor het rijden)
Dit werd bij het proefrijden toen ik hem kocht ook netjes gezegd, was ie ff errug strak en dat vloeide wel snel af maar moest je wel ff rekening mee houden.
Nu stap ik overal op, paard zet geen pas verkeerd en spant ook niet!
Passend zadel doet echt zoveel goeds!!
Ik zal het maar niet te hard roepen, ga zo rijden en zal je zien dat ik er dan af ga :')

Zag ook combi ijslander/dressuur zadel voorbij komen, hele ronde kwpn'er van kennisje heeft dat ook(ook van arno) is het 1e zadel wat goed ligt en zij heeft zelfs een WOW en alles gehad, niks paste!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:00

Ben benieuwd hoe zo`n zadel eruit ziet kan me er geen beeld bij plaatsen
Heb wel een ijslander zadel gezien ook die van Arno maar niet in de combie met een dressuurzadel
Een ijslander zadel vind iik erg plat

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:29

Zadel heeft de kussens/opbouw etc van ijslanderzadel maar gewoon een normale zitting & zweetbladen en ziet er uit als een gewoon dressuurzadel :)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:35

Jaja, hij is besteld! Ik heb een SB zadel met een aanpassing aan mijn wrong, zitvlak en zweedblad :D ook heb ik mijn zitvlak en kniestukken met kalfsleer zodat het wat stroever zit. Zidane z'n schoft opgemeten, rug gemeten en een foto gemaakt van z'n schoft! Wachttijd ongeveer 6 weken (+ wat extra tijd wat ie overal nodig bij heeft ;) hahaha kwam voor de verandering weer wat later. Ach hij moest er zelf om lachen)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:25

Vanmiddag komtie weer bij mij langs, ben benieuwd of hij redelijk optijd is :D

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:21

Zo, ik heb ook eindelijk maar eens een mailtje gestuurd voor een afspraak om het zadel na te kijken. Het begint nu toch wel een beetje te schuiven dus is denk ik niet overbodig. :=

Hoe was het ook alweer? Is de eerste keer nakijken nog service zeg maar, of moet je hiervoor wel betalen?

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:57

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik heb net een mailtje gestuurd naar AB voor meer info. Staat niet echt wat op de site van hun. Ik heb wel een aantal pagina's gelezen maar 113 is een klein beetje teveel :-)

Heeft iemand misschien een indicatie voor mij wat zo'n zadel kost? Dressuur, zwart, geen biesjes, lakjes of zoiets.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:59

Het zadel zit zo rond de 1600-1700 euro.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:36

@supertinkie: de eerste keer nakijken en evt bijvullen is service, daarna moet je betalen.

@CD28: Arno werkt met een aantal standaardmodellen die hij precies naar jouw en je paards wensen op maat kan maken en sommige onderdelen kan hij volgens mij ook nog weer onderling combineren. Hij kijkt erg goed naar wat je paard nodig heeft en waar jij het beste in zit.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:44

Arno komt over een paar weekjes ook bij mij een zadel proberen aan te meten :) Ik heb hem foto's gestuurd van mijn merrie haar holle rug en hij was ervan overtuigd dat het mogelijk was om een passend zadel voor haar te maken. Zal wel een flinke uitdaging worden denk ik! _/-\o_
De kleur ben ik eigenlijk nog niet over uit. Vindt donkerbruin wel erg mooi, heb zelf ook donkerbruine laarzen en cap, maar zwart met lak heeft ook wel weer wat :D

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:05

Hij was bij mij vrijdag trouwens wel wat te laat. Het is uiteindelijk een SB zadel geworden. Dat zit echt zoveel beter dan wat ik nu heb.
Wacht alleen nog steeds op een leenzadel. Zou gisteren per mail antwoord krijgen, maar nog steeds geen antwoord gehad.
Nu kan ik dus niet rijden..
Hij gaf trouwens wel een mooi bedrag terug voor mijn huidige zadel :)