Kirstenn schreef:Je kan m ook op internet bestellen veronique1, bij agradi, josie hier op bokt en er is er nog een via bokt, ben alleen de naam kwijt
oke, dankjewel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirstenn schreef:Dan heeft ie echt n gevoelige huid rondom zn mond... En bitloos?
Renske_NW schreef:Kirstenn schreef:Dan heeft ie echt n gevoelige huid rondom zn mond... En bitloos?
Doe ik wel eens, maar er zijn een paar problemen. Ik heb Winston als wedstrijdpaard gekocht en voor de wedstrijden moeten we met bit starten. Als ik thuis bitloos train en op wedstrijd opeens een bit erin doe, krijg ik in één keer een heel andere aanleuning (wat natuurlijk logisch is). Daarom vind ik het heel vervelend vaak van optoming te veranderen. Dan is er nog een tweede punt: mijn paard is 1.80 en een beetje een klojo en hij wéét gewoon dat hij in zo'n bitloos hoofdstel kan gaan hangen. Dat is niet bepaald fijn rijden, aangezien het erg moeilijk is om hem ervan te overtuigen dat hij dat niet mag. Met bit kun je hem van je hand af tikken, bitloos kun je niet veel meer doen dan hand laten staan en been geven (waardoor je eerst dus nog eens tig kilo meer in je hand krijgt voor meneer los laat).
Moeilijk hè.. En dat al drie jaar lang.
YvonneNEL schreef:En hoe is je rijkunst? misschien beetje gevoelig om aan te snijden, maar je kan je paard pas mooi op de aanleuning laten lopen als jullie basis goed is. als hij goed voorwaarts neerwaarts wordt gereden en fijn op je beenhulp is... anders ben JIJ diegene die keihard moet werken.
Renske_NW schreef:@ intel_1x:
Ik heb een Micklem aangeschaft omdat hij een erg gevoelige mondhoek heeft. Door middel van die bitclips, die precies op maat gemaakt zijn in een Micklem hoofdstel, kan ik het gevoelige plekje ontlasten. Met mijn normale hoofdstel heb ik dus de kans dat zijn mondhoek beschadigt als hij een dagje niet zo fijn is, en dan moet ik weer bitloos. De afwisseling bit - bitloos werkt heel vervelend voor m'n paard omdat hij telkens op een andere manier ingewerkt wordt. Daar wordt zijn aanleuning dus instabiel van. Daarnaast is bitloos niet ideaal want ik heb een groot en sterk paard, die dat ook van zichzelf weet.
Dat rennen met z'n hoofd in de lucht doet hij pas sinds 2 weken (en vandaag gelukkig niet!). Onlangs heeft hij een magnetisch-veld kuur gehad, ik denk dat hij zich daardoor een beetje te vrolijk en los is gaan voelen. Omdat ik met die Micklem reed kon ik dus ook niet sterk genoeg inwerken (geen inwerking op de lagen met bitclips) en kon hij dus doen waar hij zin in had.
Dit had mijn verhaal kunnen zijn.... Om dezelfde reden gebruikte ik de micklem ook, maar m'n paard kreeg enorme bulten op de neus.. Werd juist heel erg tegen de hand en begon zelfs tong over het
Gescheurde mondhoek is niet van de druk, want ik rijd andere paarden met evenveel (of even weinig) druk en met die paarden is niks aan de hand. Wat dit paard wel doet is soms in de teugel hangen, wat voor druk of wrijving zorgt, in principe doet hij het zichzelf dus aan. Ik probeer 'm er ook af te zetten op zo'n moment, maar ik moet soms ook gewoon m'n hand laten staan, anders gaat hij er misbruik van maken.