De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:14

Ik heb afgelopen week deze Husk beschermers besteld.
https://thehusk.co.uk/collections/dress ... 2922965895
Helaas te groot voor mijn paard.. Moet toch M hebben in plaats van L. Ik heb ze een fb berichtje gestuurd maar helaas krijgen ze ze ook niet meer opnieuw binnen.

Ze zien er wel super fijn uit zeg! Heel fijn materiaal en super luchtig. Ik baal er echt van dat ik ze weer kan verkopen.

VWestra

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:41

Heb je foto ervan dat ze te groot zijn? Ben wel benieuwd hoe ze zitten namelijk.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:50

VWestra schreef:
Heb je foto ervan dat ze te groot zijn? Ben wel benieuwd hoe ze zitten namelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:59

Heb er van eskadron gekocht
1 setje maat L dacht dat 'm te klein zou zijn.
L is te groot voor voor maar super voor achter
Zit vacht in de beschermers en vindt ze super fijn
Wil toch maat 'm voor de voorbenen hebben ook..
En hopelijk eens alles wat niet past verkopen..

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:15

Hallo, vraagje. Ik wilde graag de flextrainers voor mijn pony kopen hij heeft van peesbeschermers normaal maat cob nu twijfel ik wat ik best kan bestellen ? Het is een new forest dus iets grovere benen

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 12:39

ForeverQ schreef:
Hallo, vraagje. Ik wilde graag de flextrainers voor mijn pony kopen hij heeft van peesbeschermers normaal maat cob nu twijfel ik wat ik best kan bestellen ? Het is een new forest dus iets grovere benen

De flextrainers worden hier door niemand aangeraden. Vallen niet onder de noemer ademend met dat nepbont erin ;)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:21

SuperZodiaX schreef:
ForeverQ schreef:

De flextrainers worden hier door niemand aangeraden. Vallen niet onder de noemer ademend met dat nepbont erin ;)

Ik vind ze wel heel fijn en in de winter zijn ze niet warm. In de zomer zou ik het niet aanraden

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:26

Ik heb nu deze boots van HUSK
https://thehusk.co.uk/collections/dress ... t-set-of-4

Gister voor het eerst een uur mee gereden. En de benen kwamen er zo koel en droog onder vandaan! Ik heb ik een flinke zandbak gereden en er zat ook geen zand tussen. Echt super blij mee. :D

ForeverQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:40

Afbeelding

Gaat om deze ?

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:16

Ik gebruik ook de flextrainer air. Wel al een verbetering tegenover normale peeskappen, maar niet genoeg naar mijn mening. Daarnaast slijten ze ook heel snel. Ik heb een moderne haflinger met een maat cob. Heb een s voor de voorbenen en een m voor de achterbenen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:28

Ik heb trainers van eskadron
Gebruik ze nu alleen achter omdat maar L te groot was van voor.
Maar vindt ze helemaal niet overdreven warm ofzo

NietBekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:17

Heeft iemand toevallig ervaring met deze beschermers? Ik had de zoekfunctie al even gebruikt, maar ik kon geen bericht vinden hierover. Wellicht is het al wel eerder geplaatst en zoek ik met mijn neus haha.

Ze lijken mij vrij nieuw, heb ze in ieder geval nog niet eerder gezien. Ze lijken een beetje op die neopreen 3in1 beschermers.

Er staat in het verhaaltje bij: 'ademende beenbeschermers' en 'geperforeerd neopreen'.
In de uitgebreidere beschrijving stond: 'Deze beschermers zijn vergelijkbaar met bandageren maar dan ademend en veel sneller in het gebruik. Daarnaast geven deze extra bescherming van de pezen door de verharde schaal.'

Ik vraag mij af, of dit ook echt zo ademend is? Lijkt mij toch zweterig, dat neopreen?

En er stond: 'Deze beenbeschermer is ook geschikt voor buitenritten mede door de gladde buitenkant waar vuil weinig grip op heeft.'

Normaal gesproken nemen die dingen nogal veel water op, als je door een plas rijdt. Dus dan zijn ze toch juist niet zo geschikt voor een buitenrit?

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen of meningen hierover!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:47

Denk niet dat ze ademender zijn dan normale peesbeschermers.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 08:35

NietBekend schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze beschermers? Ik had de zoekfunctie al even gebruikt, maar ik kon geen bericht vinden hierover. Wellicht is het al wel eerder geplaatst en zoek ik met mijn neus haha.

Ze lijken mij vrij nieuw, heb ze in ieder geval nog niet eerder gezien. Ze lijken een beetje op die neopreen 3in1 beschermers.

Er staat in het verhaaltje bij: 'ademende beenbeschermers' en 'geperforeerd neopreen'.
In de uitgebreidere beschrijving stond: 'Deze beschermers zijn vergelijkbaar met bandageren maar dan ademend en veel sneller in het gebruik. Daarnaast geven deze extra bescherming van de pezen door de verharde schaal.'

Ik vraag mij af, of dit ook echt zo ademend is? Lijkt mij toch zweterig, dat neopreen?

En er stond: 'Deze beenbeschermer is ook geschikt voor buitenritten mede door de gladde buitenkant waar vuil weinig grip op heeft.'

Normaal gesproken nemen die dingen nogal veel water op, als je door een plas rijdt. Dus dan zijn ze toch juist niet zo geschikt voor een buitenrit?

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen of meningen hierover!

[ Afbeelding ]

Je geeft jezelf het antwoord al. Neopreen dus warm (ookal is het geperforeerd) en die schaal is zo groot dat het het geperforeerde ook teniet doet. Dus nee, ik zou deze niet aanraden aan iemand

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:48

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:20

Hoi, weet er iemand waar ik de Husk pure double cushion kan bestellen in het zwart? Kan ze alleen in het wit vinden op de Husk site zelf. Heb Husk een mail gestuurd maar helaas nog geen reactie.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 11:14

tamaraW1989 schreef:
Hoi, weet er iemand waar ik de Husk pure double cushion kan bestellen in het zwart? Kan ze alleen in het wit vinden op de Husk site zelf. Heb Husk een mail gestuurd maar helaas nog geen reactie.

Husk is de enige die ze verkoopt dus als ze daar niet op de site staan geef ik je weinig kans. Er zijn iig geen winkels in NL die husk verkopen

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:13

hoi,

ik heb een vraag weet iemand goed ventilerende, niet al te dure peesbeschermers?

Ik gebruik ze het meest voor springen.

Heb nu de leren van kentaur. Gister na de les kwam hij daar bijna zwetend onder vandaan.
De BR met een beetje ventilatie is precies het zelfde.
En bij de normale zonder ventilatie komt hij al helemaal zwetend er onder vandaan..

Hij heeft overigens maat Pony/Cob.

Kom soms peesbeschermers tegen die er super uit zien, maar ze zijn te groot dan..

Twijfelde over Zandona, maar las dat het elastiek dan te strak zat?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:20

tamaraW1989 schreef:

Ze krijgen die soort niet weer. Ze hebben ze laatst allemaal in de uitverkoop gegooid. Ik had toen een verkeerde maat gekocht en wou ze omruilen, maar dat kon niet meer.

Heb nu dus een hun nieuwe beschermers gekregen. Ik vind ze ook fijner :j

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:23

MightyJoe schreef:
tamaraW1989 schreef:

Ze krijgen die soort niet weer. Ze hebben ze laatst allemaal in de uitverkoop gegooid. Ik had toen een verkeerde maat gekocht en wou ze omruilen, maar dat kon niet meer.

Heb nu dus een hun nieuwe beschermers gekregen. Ik vind ze ook fijner :j

Hmm beetje jammer maar helaas!

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:26

wat vinden jullie van de veredus olympus set?

Zweet je paard er snel onder?
Goede pasvorm?
Zijn de bandjes niet te strak?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:55

ElmoVelo schreef:
hoi,

ik heb een vraag weet iemand goed ventilerende, niet al te dure peesbeschermers?

Heb nu de leren van kentaur. Gister na de les kwam hij daar bijna zwetend onder vandaan.
En bij de normale zonder ventilatie komt hij al helemaal zwetend er onder vandaan..

Kom soms peesbeschermers tegen die er super uit zien, maar ze zijn te groot dan..

Ik ben zeer tevreden over de kentucky peesbeschermers. Die hebben verluchtingsgaatjes en vangen de schok op door D3O. Zelf in de zomer na een zware springtraining komen de benen er droog van onder. Ik ben ook zeer tevreden over de veredus vento save the sheep beschermers.

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:11

WiPaLa schreef:
ElmoVelo schreef:
hoi,

Ik ben zeer tevreden over de kentucky peesbeschermers. Die hebben verluchtingsgaatjes en vangen de schok op door D3O. Zelf in de zomer na een zware springtraining komen de benen er droog van onder. Ik ben ook zeer tevreden over de veredus vento save the sheep beschermers.

Ik heb net even gekeken!
De veredus zijn die ook te gebruiken zonder bont?

Weet u ook evt of de kentucky in maat cob beschikbaar zijn? Zag alleen maat Full...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:16

Kentucky is er alleen in full voor zover ik weet

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:47

Ik heb de kentucky beschermers, wel met bont. Maar die zitten zo intens strak niet normaal haha