Ja dat punt viel me ook al op dat het bij de schoft wat krap was maar zou er sowieso een pad onderleggen die dat wat compenseert (in hoeverre dat mogelijk is) gelukkig heeft ponylief bijna geen schoft haha.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heeft inmiddels contact gehad en geconstateerd dat het waarschijnlijk aan het gloednieuwe DryTex zadel ligt, die nog niet gevormd en soepel is en daardoor wat minder een kuipje vormt in de zitting, dus de ruiter wat meer naar voren drukt..positiefo schreef:Hallo Allemaal,
Een vraagje,
Ik heb vandaag mijn Barefoot Cheyenne binnen gekregen en geprobeerd (mt 0)
Als testzadel had ik een Barefoot Just Adjust geprobeerd, deze zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
De zadelpasser had hem ingesteld op maat 0.
Maar nu heb ik op dit zadel heel erg dat mijn benen naar achter geduwd worden.
De beugelophanging zit op zijn verst naar voren nu.
Iemand tips?
Gr jennifer
Veel vragen en interesse in mijn Barefoot Notting Hill en de Arizona. Tips en advies gegeven bij vragen over zadels die net niet lekker liggen en geadviseerd om eens een Ghost te testen, en uitleg gegeven over de zadels, wat erg leuk was
best leuk om te horen dat er aardig wat mensen zijn die al langere tijd met een boomloos zadel rijden!
)
Dusja, eigenlijk geen geld voor dit model maarja.. je raakt verliefd
Dus gekocht! Nu wachten tot het zadel toekomt. Heb hem in het bruin/zwart besteld zoals mijn Pro Endurance. Verder was de passessie wel fijn hoor. Ze had veel geduld, stond lekker met de paardjes te kroelen en gaf veel uitleg.
Can't wait!
Maar wie weet, komt t nog...
. We hebben geprobeerd om de pads zo scherp mogelijk te prijzen. Deze pads zijn vergelijkbaar met de kwaliteit van Mattes. Voor een Mattespad betaal je al snel 200 tot 250 euro en dan heb je de keuze uit zwart of bruin
. Ik heb vorig jaar eenmalig een goedkopere lijn met pads gehad. De kwaliteit was ook naar de prijs, fleece onderzijde, mindere stofkwaliteit en een andere pasvorm dan de nieuwe pads.

)