[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Forny

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:17

Dankjewel Friesam en Safiera :D

Ja dat punt viel me ook al op dat het bij de schoft wat krap was maar zou er sowieso een pad onderleggen die dat wat compenseert (in hoeverre dat mogelijk is) gelukkig heeft ponylief bijna geen schoft haha.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:24

Zadelpasser in kwestie :+ heeft inmiddels contact gehad en geconstateerd dat het waarschijnlijk aan het gloednieuwe DryTex zadel ligt, die nog niet gevormd en soepel is en daardoor wat minder een kuipje vormt in de zitting, dus de ruiter wat meer naar voren drukt..

positiefo schreef:
Hallo Allemaal,

Een vraagje,

Ik heb vandaag mijn Barefoot Cheyenne binnen gekregen en geprobeerd (mt 0)
Als testzadel had ik een Barefoot Just Adjust geprobeerd, deze zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
De zadelpasser had hem ingesteld op maat 0.
Maar nu heb ik op dit zadel heel erg dat mijn benen naar achter geduwd worden.
De beugelophanging zit op zijn verst naar voren nu.

Iemand tips?

Gr jennifer

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:01

Zo ik heb vandaag op Equiday aan aardig wat Barefoot en Ghost promotie gedaan :D Veel vragen en interesse in mijn Barefoot Notting Hill en de Arizona. Tips en advies gegeven bij vragen over zadels die net niet lekker liggen en geadviseerd om eens een Ghost te testen, en uitleg gegeven over de zadels, wat erg leuk was *\o/* best leuk om te horen dat er aardig wat mensen zijn die al langere tijd met een boomloos zadel rijden!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:19

Leuk Kitty - maar zo'n dag is geen afspiegeling van de normale paardenmensen <<)
Klopt Teteltee, oudere zadels liggen anders dan nieuwe - ik vraag me wel af of bij de BF die klittenband dinges voor de beugelriemen goed om ligt (ik heb wel eens gekken dingen gezien :o )

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:39

Hihi ja ook kennis gemaakt met Kitty en de Kifra pad gekocht. Ben benieuwd hoe deze gaat liggen onder mijn Arizona en hoe de inlages bevallen. Ze zijn naar mijn idee iets dunner dan die van Barefoot zelf, maar zag er verder goed uit. Nu hopen dat t goed bevat, t goed gaat lopen en er nog wat meer kleurtjes mogelijk gaat zijn (meer blauwtinten, appelgroen, beige, Bordeaux haha). Helaas niet als kleuren mogelijk.
En even de ghost bekeken (eindelijk in t echt) en op gezeten, zo wat zit dat anders dan Barefoot zeg! Vlakkere zit, en ruimte over achter mijn bips. Maar wel mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:43

Kunnen in die kifra pads ook barefoot inlagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:02

Kunnen in die kifra pads ook barefoot inlagen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:09

Hier is donderdag Skyriding geweest aangezien ik een zadelpassessie gewonnen had. In begin dacht ik van hmm.. uur te laat.. paardlief stond daar maar te staan.. Maar gelukkig kwam ze algauw toe. Enige wat ik jammer vond is dat ze maar 2 modellen van Trekker meehad - en dan nog de 2 duurste. De Trekker True Talent is al een no go voor mij. De fenders zijn veel te lang, tenzij je het leer forceert maar dan kan je dus ook niet eens met een gaatje korter rijden.. Het andere model was de nieuwe Trekker Ultimate Luxury. Wàt een prachtig zadel. Heb er mee gereden met een Torsion pad onder en dat veerde zo fijn mee. Paardlief leek het ook leuk te vinden :j Dusja, eigenlijk geen geld voor dit model maarja.. je raakt verliefd :o Dus gekocht! Nu wachten tot het zadel toekomt. Heb hem in het bruin/zwart besteld zoals mijn Pro Endurance. Verder was de passessie wel fijn hoor. Ze had veel geduld, stond lekker met de paardjes te kroelen en gaf veel uitleg.

Nu dus nu nog sparen voor een Coolpad van Torsion en endurance stijgbeugels :o Can't wait!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:14

@Darkadia, leuk je ontmoet te hebben! :j Hopelijk ga je veel plezier hebben van je pad!
@Darkchrystal, er passen Barefoot inlages in de pads, rij er zelf ook al een poosje mee rond omdat we toen de memory foam inlages nog niet hadden. De inlagevlakken zijn wel iets ruimer in onze pads.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:55

Die Kifra pads zien er goed uit zeg! Ook mooi om hem onder de Notting Hill te zien.

Wat jammer dat er zo'n prijskaartje aan hangt. Pads in een hoge(ere) prijsklasse zijn er genoeg.

Waar blijven de betaalbare pads? :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:02

Mja, zoals ik gister al tegen Kitty zei, lamsvel blijft gewoon duur, en liever een kwaliteitspad en blij paard dan een budgetpad die eigenlijk niet voldoende drukvermindering geeft onder mn boomloosje. Ik ga vanavond even de blauwe pad onder mijn Arizona op het paard leggen. En er zijn er misschien meer in die klasse, wat ik heel fijn vind bij de Kifra is dat er op de ruggengraat geen lamsvel zit, en inderdaad de iets ruimere inlagevlakken. Inlages zitten er inmiddels ook in.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:06

Er zit nog al een gebied tussen een kwalileitspad en een budgetpad (die de druk niet zou verdelen).
Vast wel wat mogelijkheden die er tussen passen event. zonder bont.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:12

Mja is idd nog wel een tussengebied, maar ik denk als die mogelijkheden er echt zouden zijn, dat iemand daar wel al mee begonnen zou zijn? Heb in t verleden paar keer wat gekleurde budgetpads voorbij zien komen op de BM, maar blijkbaar toch geen daverend succes...? Lijkt me dat er anders inmiddels wel al meer dealers waren met gekleurde pads voor boomloos :) Maar wie weet, komt t nog...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:14

Is er nu heel veel verschil/ ervaring in de lamsvel of kunst vel van grandeur pads?
De prijs ben ik me van bewust ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:12

MilouNigel, ik snap je punt :j . We hebben geprobeerd om de pads zo scherp mogelijk te prijzen. Deze pads zijn vergelijkbaar met de kwaliteit van Mattes. Voor een Mattespad betaal je al snel 200 tot 250 euro en dan heb je de keuze uit zwart of bruin :\ . Ik heb vorig jaar eenmalig een goedkopere lijn met pads gehad. De kwaliteit was ook naar de prijs, fleece onderzijde, mindere stofkwaliteit en een andere pasvorm dan de nieuwe pads. :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:43

Mattes zijn wel in andere kleurtjes te krijgen maar inderdaad super duur. Ik vind de prijs voor deze pads nog zeer netjes, en ben erg benieuwd wat paardlief ervan gaat vinden :)

Wat ik gelezen heb (kan t niet meer terug vinden) is het kunstbont onder de grandeurpads niet perse slechter qua drukverdeling. Maar lamsvel is anti bacterieel en blijft langer mooi/beter te onderhouden.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:12

Kleurtjes zijn er inderdaad wel bij Mattes maar dan betaal je geloof ik nog een beetje extra :=

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:15

Vandaag gereden met een Kifra pad. Pony was er geloof ik wel blij mee. Wat een mooie zachte pad en goede pasvorm. De kleurtjes zijn heel gaaf!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:25

Als het goed is betaal je voor de kleurtjes niet extra bij mattes. Ik heb toendertijd in ieder geval niet extra betaald, maar je moet wel heel veel geduld hebben.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:35

Wat is het verschil tussen een grandeur pad en een kifra pad? Ik wil graag een nieuwe, maar ik vind de (beperkte) keuze toch erg lastig. Ik wil het liefste geen wollen onderkant maar gewoon katoen, kan zoiets ook of is dat eigenlijk niet handig bij een barefoot? Ik heb een flink lopen googelen, maar ik kom er niet helemaal uit.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:18

Ik kan bij deze bevestigen dat de dijwrongen van een Quilty voldoende steun geven bij een op hol geslagen paard (pony) waarbij je de stijgbeugels verloren bent. :')
Leuk is echter anders. :=

Gekleurde pads zijn idd leuk.

Verschil tussen Grandeur en Kifra ? De mogelijkheden ? :D
Ik zou niet weten waarom een gewone katoenen onderkant niet kan ? Ik zweer bij mijn wollen-onderkant-grandeur, een vriendin heeft 'm de deur uit gedaan omdat het teveel schoof. Is beetje persoonlijk denk ik.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:21

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:42

Hier trouwens nog de Kifra-pad onder een Ghost zadel. Setjes...... <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rachel_x op 13-04-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:55

Nice ! :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:28

Oehh tof!

(ik herinner me een puppy-topic van dat paardje geloof ik, tof om nu de complete set met ruiter te zien :D )