[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:03

Wow thirza lekker kleurig in je auto

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:23

Thirza schreef:
wat een leuke reacties! ben er ook nog steeds niet op uitgekeken en krijg er vaak leuke reacties op.

haha die matten hebben een rood randje, toevallig hebben we dat er van het weekend afgehaald, dat stond er niet bij.
de hele auto had rode details en voor een roze gek kan dat echt niet :D het dashboard en stuur waren dus ook rood, net als de stoelen. de zijpanelen ga ik nog met roze stof bekleden en sinds dit weekend heb ik zelfs een roze radio erin zitten <3 en aan de buitenkant heb ik roze wieldoppen en ga ik net als bij m'n vorige auto de buiten kant wrappen. Ik hou der van!

Oh ik dacht dat de matjes een roze rand hadden ik heb namelijk matjes besteld met een roze rand

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:11

Heeft er iemand ervaring met het verven van skai?Met de HG leerverf zou dit mogelijk zijn.

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:36

Haha die auto is gaaf zeg!
Ik heb vorige week een paar oude petrie's van MP geplukt en met hg in cognacbruin geverfd. Nieuwe veters er in en even langs de schoenmaker voor de rits, en tadaa zo goed als nieuwe laarzen!
Heb het denk ik met 10 splinterdunne helemaal netjes kunnen bedekken.
Ik heb de drukknoop boven de rits en een stukje bij de hak zwart gelaten, leek mij leuk staan bij de zwarte veters en zool.

Afbeelding

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:07

J_lijn schreef:
Ik heb vorige week een paar oude petrie's van MP geplukt en met hg in cognacbruin geverfd. Nieuwe veters er in en even langs de schoenmaker voor de rits, en tadaa zo goed als nieuwe laarzen!
Ik heb de drukknoop boven de rits en een stukje bij de hak zwart gelaten, leek mij leuk staan bij de zwarte veters en zool.

[ [url=m/NVT0E1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1lmqyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi gedaan zeg ! Erg origineel ook .
Ze zullen wel wat slijten aan de binnenkant , maar dit gebeurt ook bij de origineel cognac bruine (vriendin van mij heeft die) . Maar he , super oplossing die verf toch ?!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 01:01

Gaat het niet aan je zadel afgeven?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 02:17

J_lijn schreef:

[img]m/NVT0E1.jpg[/ img]

[img]m/1lmqyS.jpg[/img ]

Oh die zijn wel heel mooi geworden! Vind de stukjes zwart juist mooi staan, lekker origineel ook :)

Ik ben zelf bezig geweest met mijn hoofdstel roze onderlegd te verven. Of nouja een ouder, goedkoper hoofdstel.
Heb het roze niet gemengd met wit en er zitten 12-15 laagjes op (of meer maar zal niet veel schelen). Nu 2 lagen finisher maar vind deze erg glimmend en wat plakkerig. Zelfs zo'n 14 dagen nadat het geverfd is.

Het lijkt nu wat meer rood te zijn maar in het echt is het echt knalroze! Iets donkerder als de kleur wat je in het potje ziet.
Afbeelding

Nu de neusriem nog op deze manier! Alleen dat schoonmaken..... Grrrrr

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:42

LadyKim schreef:
J_lijn schreef:

[ [url=m/NVT0E1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1lmqyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi gedaan zeg ! Erg origineel ook .
Ze zullen wel wat slijten aan de binnenkant , maar dit gebeurt ook bij de origineel cognac bruine (vriendin van mij heeft die) . Maar he , super oplossing die verf toch ?!

Bedankt! Ja ik ga er ook vanuit dat ze niet helemaal zo blijven helaas, zal af en toe wel een beetje kunnen bijwerken als het zwarte er doorheen komt. Maar ben der wel echt blij mee!

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:45

_helga_ schreef:

Nou tot nu toe is mijn zadel nog zwart en de laarzen bruin. Maar denk dat dat wel zo blijft.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:01

J_lijn schreef:
_helga_ schreef:

Nou tot nu toe is mijn zadel nog zwart en de laarzen bruin. Maar denk dat dat wel zo blijft.

Kan iets gaan vegen , gewoon na het rijden meteen kijken . Met warm water is het er zo af :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:45

Vamorgen naar de welkoop geweest die gaan weg en alles 50 tot 70 procent korting!

Dus Hg leerverf kit gekocht wou eigenlijk congac maar die hadden ze niet dus heb donkerbruin mee genomen voor 19 euro <3

Iemand een foto van Hg donkerbruine verf?

zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:56

iemand ervaring met verfen van metnuitgje?
wil graag men mentuig geel verfen.
het onderlegde gedeelte.

hoeveel verf je nodig bent ongv?

Gr angela

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:25

hier mijn mentuig 2 keer geverfd 1 keer roze en nu cognac bruin foto's in mijn profiel
ik heb voor mijn hele tuig de helft van een potje gebruikt

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:44

NathalietjeB schreef:
hier mijn mentuig 2 keer geverfd 1 keer roze en nu cognac bruin foto's in mijn profiel

[ [url=m/uQutDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf geworden zeg, mooi gedaan hoor !!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:48

LadyKim schreef:
NathalietjeB schreef:

[ [url=m/uQutDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf geworden zeg, mooi gedaan hoor !!

Nog bedankt voor de tip qua hg indringverf tuig voelt mooi aan en ook vetten gaat met gemak

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:19

Heeft hg nu wel of niet indring verf.
Ik zie enkel de zitmeubel verf.
Overgens heb ik daar het autointerieur mee geverft, en dat is geweldig geworden.
Nu afwachten hoe dat blijft op lange termijn.
Ik zag ergens voor en na fotos van een zwart zadel maar kan het uiteraard niet terug vinden, ik wilde die aan iemand laten zien, weet iemand van wie die waren ? Dan kan ik even zoeken.
Ik denk er ook over na om mijn zadel opnieuw diepzwart te verven. Door de jaren heen is hij wat beschadigd.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:23

Ik zit er aan te denken om mijn cognac prestige zadel naar donkerbruin te verven, aangezien de cognackleur 'lelijk' aan het worden is op sommige plekken. Ik heb gelezen dat ik dan het beste indringers kan gebruiken. Maar geeft dit af als je bijvoorbeeld in de regen rijdt? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:51

Ik ga volgende week eindelijk mijn ponyzadeltje van zwart (dat was het ooit, nu is het lelijk) naar rijk bruin verven.
Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin, maar toch vraag ik me wat af; is angelus verf indringverf? Of ligt dit op het leer?
Ik kan dat niet goed terug vinden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:39

liefsmarleen schreef:
Ik zit er aan te denken om mijn cognac prestige zadel naar donkerbruin te verven, aangezien de cognackleur 'lelijk' aan het worden is op sommige plekken. Ik heb gelezen dat ik dan het beste indringers kan gebruiken. Maar geeft dit af als je bijvoorbeeld in de regen rijdt? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Mijn zadel heeft nooit afgegeven in de regen, heb hem nog 1,5 jaar gebruikt na het verven met indringverf. Merkte er niks van dat hij geverfd was..

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:11

Dankje voor je reactie! Welk merk indringverf heb je gebruikt? De meeste mensen raden het me allemaal af maar ik vind het ook zo zonde als hij qua kleur steeds lelijker wordt..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:27

Ik had van VG volgensmij, is al een tijdje geleden

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:37

Gimmick11 schreef:
Ik ga volgende week eindelijk mijn ponyzadeltje van zwart (dat was het ooit, nu is het lelijk) naar rijk bruin verven.
Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin, maar toch vraag ik me wat af; is angelus verf indringverf? Of ligt dit op het leer?
Ik kan dat niet goed terug vinden.

Geen indringverf. Legt een laagje acryl erop.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:54

een stukje terug in dit topic zag ik iemand met een trekpaard en die had haar neusriem met nagellak geverfd/ gelakt nu wil ik dat ook graag doen maar ben benieuwd of het wel goed is blijven zitten

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:00

hannelover schreef:
een stukje terug in dit topic zag ik iemand met een trekpaard en die had haar neusriem met nagellak geverfd/ gelakt nu wil ik dat ook graag doen maar ben benieuwd of het wel goed is blijven zitten

Toevallig ken ik janneke, die neusriem ziet er echt nog super uit!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:05

oke mooizo bedankt! rijd zij er ook mee in de regen?