Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:29

De harde voorboog, en de lage achterboog voornamelijk.

En de beugelophanging die veels te ver naar voren zat, daar was echt niet mee te rijden met mijn korte pootjes en graag in verlichte zit willen kunnen zitten.

Bij de Butterfly zit de beugelophanging op een veel betere plaats, het achterboogje is hoger, en de dijwrongen aan de voorzijde zijn veel beter geplaatst en een stuk zachter, zit gewoon allemaal een stuk comfortabeler. En de Heavy Duty inlages passen er gewoon goed in, i.t.t. die smalle rotvakjes van de Iberica :P

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:32

Hmm... waarom is er niet gewoone en winkel/bedrijf in het noorden waar je ze kan testen?! Zou toch wel een stuk makkelijker zijn!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:29

Ilsemarie, je kunt in principe alles passen en er even op zitten. Mits dat model voorradig is uiteraard. ;) Maar een Lamsvachtzadel echt testen is natuurlijk wat lastig omdat je het niet zo makkelijk weer schoon krijgt. Maar wanneer je hem gebruikt met een passende pad er onder en er netjes mee bent, kan het wel. Je hebt altijd het recht om iets te retourneren in nieuwstaat binnen een week na aankoop (is gewoon de wet)
Bedenk ook dat wat voor de één niet zo prettig is (zie post van pmarena) voor de ander wel heel fijn is. Ik vind de Iberica juist fijn en ben minder gecharmeerd van de Premium Plus. Ik vond de "zweetbladen" van de Butterfly aan de korte kant, maar ik heb dan ook heel lange benen.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:30

Ilsemarie schreef:
Hmm... waarom is er niet gewoone en winkel/bedrijf in het noorden waar je ze kan testen?! Zou toch wel een stuk makkelijker zijn!

Dat zou heel erg fijn zijn :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:34

Er zullen toch wel ruitersport winkels zitten die dit product gewoon verkopen????

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:34

@buitenzinnig: met iets eronder (en handdoek erover) even proberen zou idd kunnen.
Iemand hier in de buurt heeft de iberica in pony maat en die mocht ik wel een keer lenen dus dat doe ik sowieso! :) Dat klopt idd at het voor iedereen anders is. Ik heb ook geen korte benen en daarom leek de iberica mij ook fijn inderdaad.
Het komt ook wel goed maar ergens waar je heen kan en zo 2 of meer modellen met elkaar kan vergelijken is met zoiets wel ideaal... doe je met gewone zadels tenslotte ook, dat is ook een kwestie van wat ligt goed en wat zit fijn. Zo zal het hier ook wel verschillend zijn.

Eerst maar eens de spaarpot spekken en dan een keer de iberica van een lieve bokker testen, als dat goed zit dan is de keus makkelijk gemaakt natuurlijk :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:38

Handdoek er over is niet eens nodig - zolang je niet op een naturel gaat zitten met een afgevende broek :o

Ik heb meest Iberica's liggen en af en toe een Premium Plus - geen Butterfly, die "wil" hier niet zo, dus die doe ik op bestelling.
Veel succes met sparen en veel plezier met proberen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:44

Ik heb de HD-inlages bijgewerkt voor in die irritant smalle vakje van de Iberica. :D Ponylief gaf na 2 keer heel duidelijk aan de ze de gewone inlages niet genoeg vond (afin, met de gewone inlages zal ze wellicht mijn zitbeenknobbels te goed gevoeld hebben - pony niet gespierd en ik niet veel vlees op m'n kont). Was met de HD-inlages zo opgelost.

Die inlages bijwerken is wel een rottig werkje. Ik heb een heel fijn zaagje gebruikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:47

Ja dat geloof ik :=

Dat kunststof plaatje dat zal best wel even stevig zagen zijn....

Geinig hè dat ze ondanks het drukverdelende plaatje, toch zoveel zachter / schokdempender aanvoelen dan andere inlages, ik vind ze echt briljant, heerlijke dingen +:)+

(ook met weinig bespierde pony en wel spek op de kont :P )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:53

Ze zitten heerlijk. :) Wacht nu op Grandeur-pad met inlagevakken, dan prop ik daar de HD's in en steek ik de originele weer in de Iberica. Dan pas wil ik het proberen met stijgbeugels.

Had grandeurpad al gekregen, maar totaal verkeerde model. Door mij correct besteld maar door hen per vergissing in dressuurzadelmodel gemaakt. Kan gebeuren. Wacht nu op de nieuwe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:54

Ik vind hem lekkerder / soepeler zitten zonder de originele inlages in het Fellsattel dan met, op 1 of andere manier voelen die heel lomp stug aan tijdens het rijden, terwijl ze zo los in de hand helemaal niet zo verkeerd aanvoelen.

Maar dat is mijn persoonlijke gevoel hoor, Rena en ik vinden het niet fijn maar genoeg andere mensen hier wel zo te lezen :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:59

Ik vond 'm al heerlijk zitten gewoon met de originele inlages, maar ja dat was dus buiten mijn klein gespuis gerekend. :D

Ik zou uit nieuwsgierigheid de butterfly wel eens willen testen, maar eentje was al duur genoeg. :)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:56

Ik heb de knoop doorgehakt en toch besloten om mijn BBP te verkopen.
Ik wil toch liever een boomlooszadel en omdat ik geen geldboom heb, moet ik de BBP wel verkopen.
Heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn BF cheyenne heb verkocht (en mijn kapster zegt vaak dan ik fijn maar wel veel haar heb).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:58

Wat voor bbp heb je wubbo?

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:59

De Libra BBP Extra met inlagen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:33

Gisteren heeft dochter weer op Kato gereden met mijn Iberica. Alsof je dat beest een warme winterjas aantrekt haha, maar alles is zacht en Kato vindt dit zadel heerlijk. Met aansingelen bijt ze totaal niet ;)

Nu anatomische singel gebruikt dus gespen zaten een stuk minder in de "oksels" van Kato.
Lekker stappen, draven en galoperen. Dat laatste ook in de longeerbak gedaan. Ging prima. Ik gaf Kirsten aanwijziging om de teugels iets toe te geven, dus ging de vaart erin... en gleed Kirsten eraf haha. Nog voor ze op de grond lag stond Kato met een sliding stil die niet mis zou staan bij menig western wedstrijd :Y) Kirsten heeft zichzelf afgeklopt en ik heb haar er weer op gehesen. We hebben ook nog even buiten een stukje gestapt.

De foto:

Afbeelding

Ja... ze heeft meer dan genoeg ruimte. Het is ook maar om te proberen hoe het zit. Een Christ premium pony komt er eerdaags aan, toch BZ? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:04

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:48

Wat een leuke foto zeg, die kleine kan wel drie keer in dat zadel haha.
Maar inderdaad met een kleine maat dan zou ze ook veel makkelijker blijven zitten.
Maar vind wel al knap hoor, ze doet het toch maar even, zonder beugels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:46

Joh, dat valt me nog reuze mee eigenlijk, ik vind het niet eens echt misstaan op de pony :)

Voor haar wel, daar issie veels te groot voor, en de singelstoten zitten natuurlijk wat laag, maar ik persoonlijk zou er op zich qua combinatie pony-Iberica geen moeite mee hebben hoor! Zeker zonder dat dekje eronder valt het me 100% mee hoe groot hij valt, geinig :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:02

Als ik ooit 15 kilo afval kan ik er in elk geval mee op Kato := ooit... Haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:07

Hihi, jij op Kato en die kinders er met de Fries vandoor :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:18

Hahahaaaa.... Ja idd. Kato is 135 en ik 159 dus dat zou passen... Ware het niet dat ik 83 weeg (al ruim 5 eraf!!! *\o/* ). Dat vind ik toch wat te zwaar... :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:07

Nee joh, je bent gewoon te kort voor je gewicht :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:48

Ik ben ben net zo lang en Rena van ongeveer 1m45 is groot zat voor mij, dus dat maatje moet inderdaad ook nog wel gaan :P Alhoewel ik voor het voor "echt" wel wat te klein zou vinden hoor...maar voor af en toe een rit moet dat prima kunnen, maar dan wel zeker onder de 60kg hoor vind ik....en dat ga ik ook niet redden met mijn dikke reet :=

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:37

Oh, wat pittige foto.

Ik heb zojuist mijn leren zadel te koop gezet. hij ligt toch maar te liggen, past helaas niet op mijn andere paard. dus dan maar weg.
Velzadel is zo favoriet dat die alleen nog maar wordt gebruikt.