voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:02

Jolindaa schreef:
Sodeletuut schreef:
@Jolindaa, freemax is ook geen geweldig merk, een namaak versie van freeform.

Ik weet niet wat je budget is, maar qua prijs kwaliteit is Barefoot een heel fijn merk. Goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. Verder zijn Trekker, Startrekk, Ghost, Freeform ook allemaal goede merken. :)
Merkloos zou ik zeker niet voor gaan.

Okee dit wist ik niet.
De freemax was van een vriendin van mij en had er zoiezo nog nooit van gehoord.
Ze zijn, zie ik nu, inderdaad ook niet echt duur.
Eigenlijk de goedkoopste die ik zo gauw kan vinden :') Haha!
Ik vind die Barrydale wel wat denk ik...Mooi ding.

Ik heb de freemax dressuur, dus niet de veelzijdigheid, en die is gelukkig wel soepel :D Ik had eerst een kunstof model en nu de leren variant. Het voordeel van dit zadel vind ik dat je lekker smal zit.

x_Quinta_x

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:11

Nu ik me aan het verdiepen ben in academische rijkunst ben ik van plan om straks mijn euroriding luxor weg te doen en een BF barrydale aan te schaffen. Is dit zadel ook geschikt voor hoger dressuur (Z1 - Z2) Want ik meen eens gelezen te hebben dat je dan aan een boomzadel meer profijt hebt.
Ook ben ik al heel mijn paardrijleven een boomzadel gewoon, dus het zal idd wel wennen zijn.
Weer er ook iemand of deze barrydale's ook in helemaal zwart uitkomen? Dat grijs vind ik niet zo mooi en bruin wil ik liever niet omdat bruine jasjes in LRV belgie niet mogen. Dus dan liever gans zwart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:37

x_Quinta_x schreef:
Nu ik me aan het verdiepen ben in academische rijkunst ben ik van plan om straks mijn euroriding luxor weg te doen en een BF barrydale aan te schaffen. Is dit zadel ook geschikt voor hoger dressuur (Z1 - Z2) Want ik meen eens gelezen te hebben dat je dan aan een boomzadel meer profijt hebt.
Ook ben ik al heel mijn paardrijleven een boomzadel gewoon, dus het zal idd wel wennen zijn.
Weer er ook iemand of deze barrydale's ook in helemaal zwart uitkomen? Dat grijs vind ik niet zo mooi en bruin wil ik liever niet omdat bruine jasjes in LRV belgie niet mogen. Dus dan liever gans zwart :)

Helaas... de kleuren die er nu van zijn dat is het. Tuurlijk kan een boomloos voor de hogere dressuur, dat mag gewoon en je kunt ook gewoon je hulpen geven hoor !

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:14

Misschien als er meer vraag na is komen er andere kleuren in de productie?! Vind de kleuren combinaties ook niet zo geweldig. Zwart of zwart met donkerbruin lijkt me ook mooier. Ben zelf ook weg van het zadel, moet alleen nog ff geduld hebben omdat mijn paardje nog maar 2,5 is.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:10

Ben nieuw op dit topic, maar wil toch graag wat kwijt over de Barrydale.
Heb dit zadel nu als testzadel gekregen en een paar weken geleden een Cherokee zadel getest. Over de Cherokee was ik heel tevreden, alhoewel ik eerst wel wennen moest aan de beugelophanging. Omdat ik de Barrydale in grijs zwart zo leuk vind, heb ik deze ook besteld om te testen. Het zadel is deze week uitgebreid getest door mijzelf op mijn tinker, door mijn oudste dochter op haar Fjord en door mijn jongste dochter op haar forse KWPNer. Wij hebben unaniem beoordeeld dat het zadel super rijdt! Mijn tinker is in mei bevallen en ik ben nog maar net weer begonnen met rijden. Tinka heeft een hekel aan opzadelen en aansingelen (bijten naar de singel, erfenisje van een oude eigenaar denk ik), maar was al de eerste keer veel relaxter. En rijden was super! Onze Fjord is niet kieskeurig qua zadel, gaat gewoon altijd als een speer, maar liep nu toch wel soepeler. Maar bij onze KWPNer was het verschil echt overduidelijk! Ruime gangen, direct al 'los', ontspannen en wat ook opviel was dat mijn dochter een veeeeel betere houding had.
Denk wel dat we beugels wat langer moeten doen, we zijn alle drie lang (1.80), mt 36/38 en ong 65 kg. Onze knieen vielen iets voor de wrongen uit, maar dat voelden we niet zo.
Dit zadel gaat er komen! Hoop alleen dat ik er wel gebruik van kan maken met zulke enthousiaste dochters ;)
Heb overigens ook het bitloze Amber hoofdstel geprobeerd omdat Tinka slecht reageert op het bit,als ze enthousiast is pakt ze deze gewoon tussen haar kiezen. Was ook een positieve ervaring!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:53

Wie o wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar hele harde inlages. Ik leen ze nu van iemand op stal en ze bevallen erg goed. Volgens mij zijn ze van Barefoot zelf en het is een soort rubber. Weet iemand hoe deze heten, voordat ik de verkeerde bestel?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:59

foto?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:03

Dan moet ik ze er weer helemaal uithalen, dat is zo'n rotklus := Maar als niemand het zo weet kan ik dat morgen wel even doen :j

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:56

Ik denk dat het de vps-loze inlages zijn. Als je die even googled dan kom je er denk ik wel uit :).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:00

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:44

Ik heb wel een paar harde inlages liggen hier:
Afbeelding

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:20

@Sodeletuut: Zijn die gemaakt van een soort rubberachtig spul?
Stel het zijn vps-loze inlages, kan het dan kwaad om die onder een zadel met VPS te gebruiken? Ik heb tot nu toe elke keer een mooie zweetplek met een droge ruggengraat gehad na het gebruiken van deze inlages, maar dit waren niet erg lange ritten ofzo..

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:29

ik kom het topic even invallen, zie namelijk door de bomen het bos niet meer kwa zadels alles schuift of klappert na een tijdje... of dan heb ik een passende (ghost) durf ik zelf niet meer omdat ik geen hou vast heb, powny is een 7 jarige draver merrie 148 lastig op gewicht te houden, korte rug, zelf heb ik maatje 40 maar ben maar 153, (bezig met afvallen)
nu viel mijn oog op een Barrydale bij wie kan je die test zadel aanvragen? of heeft iemand anders een leuk idee voor een zadel dat bij ons past :+

foto van pony paar weken terug
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:32

Met zulke korte pootjes (neem ik aan gezien je lengte ;) ) heb je weinig aan een Barefoot met kniewrongen hoor...daar kom je niet eens bij in de buurt denk ik :P

Naar mijn mening kun je dan beter gaan voor bvb. een Cheyenne met een dijwrong-seasaver , dan heb je min of meer de wrongetjes van de Ghost qua steun aan je bovenbeen , maar daarbij ook echt dat fijne zitkuipje van Barefoot , door de hoge pommel en cantle :j

Dat laatste mis ik bij de Ghost ook erg namelijk :P

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:37

hele korte potjes inderdaad :+ meeste zadels kom ik ook niet bij de kniewrong....

dat klinkt lekker zitkuip + beetje stevigheid is dat te testen?? cheynne met dijwrong?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:48

Misschien wel bij Equixantos ?

Ik heb zelf een Arizona met dijwrong seatsaver. Die seatsaver ziet er niet uit op zich , maar zit ZO lekker stevig :+:

Eigenlijk kan hij qua gaatjes ook niet op een Arizona maar ik heb hem er gewoon doorheen gefrot en je ziet er niks van eigenlijk dat het niet hoort :P

Ik vind de Arizona veel fijner dan de Cheyenne vanwege mijn korte pootjes ;) , omdat je dan toch wat meer paard voelt en wat minder breed zit. En ik waardeer de knop wel. Als ik een zadel zonder knop zou willen zou ik de Atlanta nemen.

Heb altijd lekker gereden op de Cheyenne maar was het ineens zat , al dat zweetblad tussen paard en mij zelf. Bij de Ghost vond ik het weer een beetje te veel paard (al dat prikhaar tegen je kuit :P ) maar dit is echt ideaal zo :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:53

heb je er een foto van? jou arizona?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:04

Afbeelding

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:15

Dat ziet er heerlijk uit!! En dan met fenders? Zoiets zou ik ook wel willen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:26

Ik rij zelf liever met beugelriemen en beugels met een gedraaide ophanging , zoals de Safestyle :)

Bij fenders draaien toch vaak de beugels weg , èrg irritant vind ik dat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:47

een trekker past ook erg goed op een kort ruggetje. (beter dan barefoot in mijn geval)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:49

Als fenders soepel zijn dan draaien ze uit hun eigen zo.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:59

Marcella : Juist ja , en dat is nog een waardeloze positie want zo heb je er weinig aan , ze moeten nog wat verder gedraaid zijn willen ze niet meer aan je enkel en knie trekken :P

Maar weinig fenders gaan echt zo veel draaien dat ze helemaal "open" voor je voet hangen , zeker met korte pootjes.

Ook al ga je met bezemstelen e.d. in de weer :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:12

Heb ook korte pootjes en de fenders zitten intussen op zijn kortst (mag niet meer oprekken). Moet zeggen dat ik weinig problemen ermee heb en dat terwijl ik gauw last heb van mijn knieën.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:37

de trekker ben ik een week op proef gehad, zat heerlijk alleen de leer was glad en had weinig grip omdat mijn knieen ook boven de wrong kwamen, lag ook lekker op mn paard. misschien toch nog een keer testen,..
vind zo lastig iets passends voor ons te vinden...

marcella die ziet er ook lekker uit! fenders vind ik wel lekker rijden, daar alleen ook last van korte pootjes dat de fenders niet mee buigen haha