Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:55

Sterrenpony schreef:
Iemand enig idee waar je anatomische hoofdstellen in cognac kleur kan vinden? Mijn grote vriend Google kan niets vinden. Of dan toch maar donkerbruin voor mij me zadel? Wat denken jullie?

[ [url=m/qzYMMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwam er daarnet toevallig 1 op Facebook tegen te koop! Maat cob, weet niet welke maat je nodig hebt?

Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:32

Muze schreef:
Ik heb besloten toch nog eens Micklem te proberen. De multibridle.
Ik zie ook neppers daarvan... hoe is daar de kwaliteit en pasvorm van?

Ik wilde ook de micklem eens uitproberen zonder daar >100 euro voor neer te leggen. Ik heb die van profi rider aangeschaft. Leer vindt ik heel netjes voor deze prijs en soepeler dan de echte micklem die ik ooit bij een ander paard heb gebruikt, kopstuk is ook een stuk zachter. Pasvorm doet imo echt niet onder voor de echte. Enige dingetje wat ik kan opmerken is dat de kaakriem er verkeerdom aanzit. Dus korte riempje met de gesp zit rechts ipv links, maar het stoort me niet.

Deze versie is er volgens mij niet met ringetje op de neus etc, maar zou wel als side pull gebruikt kunnen worden (gebruik ik zelf niet, en in het bezit van een kaptoom dus geen ringetje nodig).

Kortom; tot op heden blij met dit hoofdstel.

Minoes

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:47

Ik heb ook het anatomische hoofdstel van nika, ik heb nog nooit zulk zacht leer gevoeld. Pony is er ook heel blij mee!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:17

Minoes schreef:
Ik heb ook het anatomische hoofdstel van nika, ik heb nog nooit zulk zacht leer gevoeld. Pony is er ook heel blij mee!

Hier heb ik inderdaad fijne hoofdstellen van gezien.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:10

kaatdegeest schreef:
Mijn paard is supergevoelig aan haar neus. Ze heeft ook steeds de neiging om haar mond open te doen tijdens het rijden. Welk anatomisch hoofdstel zouden jullie ons aanraden?
Ik dacht aan Hooks chester fairfield of horsegear Quasar. Zijn dit dan wel goede modellen? Alle tips zijn welkom!
[ [url=m/NYmrwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe reageert ze als je haar zonder de sperriem rijdt? Is ze dan rustiger met haar mond? Mijne wel. Ondanks dat ie op d hooks Chester niet verkeerd ging. Ervoor altijd op hoge neusriem gereden, en inmiddels de horse gear Styx.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:39

Ik heb het hoofdstel bij Niks horseproducts besteld. Zij raden een full aan. Ben benieuwd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:11

Hoe vallen de chesters van hooks? Die van mij heeft een niet heel lang maar wel breed hoofd.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:18

@marjanb dan zou ik voor een full gaan. Paardjes hier tussen cob en full in in de frontriem is niet heel ruim. Wel is ie bij bakstukken en neus uitgebreid verstelbaar. Mijne zitten rond de neus op 56cm omtrek, maar hooks Chester past prima!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:48

Ok Thanks!!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:57

Afbeelding

Hoe breed wil je ze hebben :') Irish Draught met chester full

MarjanB schreef:
Hoe vallen de chesters van hooks? Die van mij heeft een niet heel lang maar wel breed hoofd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:09

Thanks! Mooi paard!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 00:27

Vandaag hoofdstel bij Nika besteld en vandaag al op de post. Hoe top!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:35

Muze schreef:
Ik wilde ook de micklem eens uitproberen zonder daar >100 euro voor neer te leggen. Ik heb die van profi rider aangeschaft. Leer vindt ik heel netjes voor deze prijs en soepeler dan de echte micklem die ik ooit bij een ander paard heb gebruikt, kopstuk is ook een stuk zachter. Pasvorm doet imo echt niet onder voor de echte. Enige dingetje wat ik kan opmerken is dat de kaakriem er verkeerdom aanzit. Dus korte riempje met de gesp zit rechts ipv links, maar het stoort me niet.

Deze versie is er volgens mij niet met ringetje op de neus etc, maar zou wel als side pull gebruikt kunnen worden (gebruik ik zelf niet, en in het bezit van een kaptoom dus geen ringetje nodig).

Ik heb ook de profirider micklem versie. In het cognac. Idd fijn leer en de pasvorm is top.

Bij mij zit het riempje gewoon aan de goede kant hoor.
Afbeelding

Tevens ga ik dit hoofdstel waarschijnlijk verkopen omdat mijn nieuwe springset donkerbruin is.
Dus mocht iemand zijn hooks chesterfield in het bruin/full verkopen hoor ik het graag :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:44

jesss_amigo schreef:
Muze schreef:

Ik heb ook de profirider micklem versie. In het cognac. Idd fijn leer en de pasvorm is top.

Bij mij zit het riempje gewoon aan de goede kant hoor.
[ [url=m/pRIeJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tevens ga ik dit hoofdstel waarschijnlijk verkopen omdat mijn nieuwe springset donkerbruin is.
Dus mocht iemand zijn hooks chesterfield in het bruin/full verkopen hoor ik het graag :)

Ik ga mn bruine chester verkopen full

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:44

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:48

Afbeelding

Hier de Equibling Boston, de grote verschillen:
- Bij de Boston zitten de bakstukken vast aan de neusriem. Hierdoor ligt het bit stabieler en heb je meer drukverdeling
- de Bosten heeft geen extra riem achter het bit. Dit was voor mij doorslaggevend. Mijn paard heeft daar liever geen druk
- De keelriem van de Boston zit anders die dan van de Nadine.
- De Boston heeft een fijne vorm waardoor de zenuwen echt vrij liggen.
Heb het idee dat de Nadine meer een traditioneel hoofdstel is met wat meer anatomische uitsparingen

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:41

Iemand die mij kan helpen, het zit gewoon niet.. :-(
Heb ook idee dat het kopstuk alles richting het oog duwt en gewoon niet fijn rond haar oor zit.. kan dat? Misschien beter een recht kopstuk?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:46

De sperriem zit toch sowieso niet goed? Die moet voor het bit langs?

Verder vind ik de oren inderdaad niet mooi in het 'anatomisch' gevormde gedeelte liggen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:47

Drico schreef:

Verder vind ik de oren inderdaad niet mooi in het 'anatomisch' gevormde gedeelte liggen.

Kan ik dan beter een ander kopstuk proberen of gewoon bij mijn rechte blijven?
Ik vind het zo een benauwd gevoel geven de sperriem over het bit :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:02

SBravour schreef:
Drico schreef:

Zo ligt mijn BR met Anatomisch kopstuk ook bij mijn nieuwe paard.
Ik zou verder gaan kijken. Ga ik ook doen, ze krijgt nml kleine schuurplekjes

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:03

SBravour schreef:
Drico schreef:

Trouwens het anatomisch kopstuk van mijn Waldhausen Sensation ligt wel super op mn paard. Die is echter veel smaller. Ik vermoed dat je voor jouw paard ook niet te breed moet hebben.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:10

Nee dat gevoel heb ik ook.. pff weer retour sturen. Is de neusriem wel passend denken jullie?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:16

SBravour schreef:
Nee dat gevoel heb ik ook.. pff weer retour sturen. Is de neusriem wel passend denken jullie?

Vind ik lastig te zien, omdat de sperriem boven het bit zit.
Als het jukbeen mooi vrij ligt, zou ik denken van wel.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:18

Volgens mij om hem voor het bit langs te krijgen zou de neusriem een stuk lager moeten, en dan lijkt hij me weer te laag en op het zachte deel zitten.

Volgens mij zijn die anatomische hoofdstellen lastiger om op elk paard passend te krijgen dan een 'normaal' hoofdstel.

Al passen gewone hoofdstellen mijn paard ook niet, ze heeft een hoge neus, en smal achterhoofd. De Walthausen neusriem-riempje, maat full, zat paar centimeter tussen het uiteinde en de gesp, gaatjes bijprikken ging dus niet. :+ En dat was met stokmaat 1.65m. Als ik haar zo zie heb ik nou niet het idee dat ze een apart buitenproportioneel hoofd heeft, maar alles wat ik koop is te smal. Xfull weer te lang.

Neusriem heb ik toen bij de ledermaker een stuk aan laten zetten. Zie je niets van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:23

Ik heb het hoogdstel van Nika horseproducts binnen. Ben er nog niet over uit wat ik ervan vindt.

Het paard op het plaatje heeft een neusriem uit 1 stuk en bij dit hoofdstel zit het aan elkaar gemaakt.
De onderste neusriem zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding