[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:40

missanita84 schreef:
Arizona nut op Paddy[ [url=m/tjPZeg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maat 1 hoe vinden jullie hem liggen?

Als hij stabiel ligt met rijden en de pommel past goed zal het wel goed zijn toch?Maar zo kan je het inderdaad niet zo goed zien..Dit model lijkt zo altijd wat vreemd hoog liggen en lijkt zo groot..Ik heb een poosje een virginia rose gehad en het was dat die te lang was maar vond de pasvorm wel veel mooier..

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:12

Is ook lastig te beoordelen idd toen hij anders stond lag hij vrij van schouderen met de wervel hebben we nog geteld lag ook goed.
wat m mocht althans, we hebben vier uur gereden en de zweetplek was toppie. Niet gewipt;) en niet geschoven ook niet meer op stappen Vanaf grond. Paard liep er heel erg fijn onder

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:42

missanita84 schreef:
Arizona nut op Paddy[ [url=m/tjPZeg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maat 1 hoe vinden jullie hem liggen?

Singel te ver naar voren. ;)

paddraigh

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:29

Ik vrees dat de foto net ongunstig is genomen haha zal even kijken als ik er nog 1 kan vinden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:01

Vandaag de SIM clinic gehad door green distance. Super interessant! wel heel erg confronterend :D

Ik kreeg de opmerking over mijn ghost dat hij iets te snel oploopt naar omhoog achter mijn kont zeg maar. waardoor ik de neiging heb om ook weer op mijn doos te kukelen. Ze gaf aan dat er onder dit zadel misschien tevéél padding zit (burioni sympanovepad, de kussens zijn vrij dik gevuld, op breed, goed bespierd en bevet trekpaard) en dat ze vond dat op een bepaald stuk de padding een stuk minder kan.
Kunnen er dunnere inlages in de kussens, of werk ik dan net door de voorkant van de kussens dikker te gaan maken zodat het zadel vooraan wat meer omhoog komt en achteraan wat meer omlaag zeg maar?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:04

pmarena schreef:
Staat je beeldscherm niet flets :D

Haha nee want ik zie de kleuren van mijn eigen foto ook gewoon goed. Maar de tweede foto van Daphne geeft de kleur wel beter weer, bedankt voor het posten!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:52

Gaaf ghost pads in kleurtjes! Gaan die ook in piccolo en met schaap onderkant verkrijgbaar zijn? En wat gaan di kosten?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 01:05

viola schreef:
Gaaf ghost pads in kleurtjes! Gaan die ook in piccolo en met schaap onderkant verkrijgbaar zijn? En wat gaan di kosten?

In alle maten en vormen, met of zonder wol aa de onderkant. :)
Voor zover ik weet (we hebben dat nog niet echt besproken) dezelfde prijs als de oude Ghost pads - tenzij je duurdere inlagen neemt, dan komt er een bedragjes bij

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:00

Duhelo schreef:
Vandaag de SIM clinic gehad door green distance. Super interessant! wel heel erg confronterend :D

Ik kreeg de opmerking over mijn ghost dat hij iets te snel oploopt naar omhoog achter mijn kont zeg maar. waardoor ik de neiging heb om ook weer op mijn doos te kukelen. Ze gaf aan dat er onder dit zadel misschien tevéél padding zit (burioni sympanovepad, de kussens zijn vrij dik gevuld, op breed, goed bespierd en bevet trekpaard) en dat ze vond dat op een bepaald stuk de padding een stuk minder kan.
Kunnen er dunnere inlages in de kussens, of werk ik dan net door de voorkant van de kussens dikker te gaan maken zodat het zadel vooraan wat meer omhoog komt en achteraan wat meer omlaag zeg maar?

Dat zou kunnen, dat het te dik gevuld is. De inlagen van de kussens van de Ghost kunnen vervangen worden. Ik weet niet of dat ook bij de burioni kan?
Een front riser zou je ook kunnen proberen zodat je zelf wat minder op je doos kukelt

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:06

Kwetal schreef:
In alle maten en vormen, met of zonder wol aa de onderkant. :)
Voor zover ik weet (we hebben dat nog niet echt besproken) dezelfde prijs als de oude Ghost pads - tenzij je duurdere inlagen neemt, dan komt er een bedragjes bij

Mooi! Dan komt er hier denk zeker een rode. Als ghost ook overgehaald kan worden nog een andere stof als onderkant te gebruiken zoals die van de qhp of anky pads ben ik helemaal tevreden :D

Ik ben ook erg belangrijk benieuwd naar de zadel tassen. Komt er ook iets voor aan de voorkant van je zadel?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:15

Buitenzinnig schreef:
Duhelo schreef:

Dat zou kunnen, dat het te dik gevuld is. De inlagen van de kussens van de Ghost kunnen vervangen worden. Ik weet niet of dat ook bij de burioni kan?
Een front riser zou je ook kunnen proberen zodat je zelf wat minder op je doos kukelt

De burioni heeft vaste inlages, dus het zal in de kussens te doen zijn.
Als ik eens tijd heb zal ik eens grondig kijken naar het zadel, ik heb zelf nog mijn shims van mijn specialized liggen, in theorie kan ik ipv de achterkant laten zakken ook de voorkant omhoog brengen, en zou dat hetzelfde effect moeten hebben, met het verschil dat er dan gewoon een hogere toren op komt, maar voor ik dingen begin te veranderen die niet zo simpel terug te brengen zijn :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:41

Duhelo - stop stomweg een sok onder de voorkant van je zitting (opgerold als een worstje) dat schiet er echt niet onder vandaan en als dat werkt, kan je zo'n front-riser bestellen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:52

oh, dan hoef ik niet perse aan de kussens iets te veranderen?
Nu moet ik wel zeggen, ik glij nu wat naar voor in mijn zadel waardoor ik tegen de wrongen aankom. Ik moet dus meer achteraan gaan zitten, maar die achteraan loopt blijkbaar net iets te snel omhoog waardoor ik voorover kantel met bekken (het is zowiezo al een moeilijk punt bij mij hoor!). Heb ik dan niet het risico dat ik met een frontriser meer naar achter kom en daardoor in de knoei raak met die achterkant die omhoog komt?
maar ik zal het zeker uittesten, dat kan sowieso geen kwaad :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:04

Nee - jij hebt toch niet extra dikke kussens? Ik denk dat je met die sok al leuk uit de voeten komt - je gaat niet meer naar achteren zitten, je kunt je bekken niet kantelen. Meer doet het niet - ik vraag niet op een geitenwolllen kniekous, gewoon een sokje - meer is die front riser ook niet ;)
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:54

Voor mij werkt de frontriser erg goed en je kan er ook nog een beetje mee spelen: verder naar voren of naar achteren net wat voor jou comfortabel is. Ik heb hem iets meer naar voren dan op de foto hierboven.
Zonder zit ik met een beetje holle rug, met een stuk rechter, heb geen last met de achterkant van het zadel terwijl ik toch broek maat 44 heb.
Verder doe ik nu, onder begeleiding van www.ruiterfysio.nl oefeningen om mijn psoas-spier op te rekken waardoor ik uit mijzelf beter in balans kan gaan zitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:57

kussens zijn niet extra dik denk ik. Ohja. de sok dat ik in gedachten had was inderdaad dikker. morgen even wat aanklooien
klinkt goed tiwi. ik zit precies zo. kont achteruit.holle rug. schouders ingezakt...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:06

Citaat:
Ik ben ook erg belangrijk benieuwd naar de zadel tassen. Komt er ook iets voor aan de voorkant van je zadel?

Wil ik ook wel weten :D!
Klein tasje voor water etc, bijvoorbeeld?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:53

Kleine tasjes voor water zijn toch gewoon overal te koop???

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:22

Kwetal schreef:
Kleine tasjes voor water zijn toch gewoon overal te koop???

Net zoals schoenen zeker :D?

Ik bedoel natuurlijk tasjes passend bij de ghostzadels. En ik heb nog geen mooie kunnen vinden die stevig genoeg blijft liggen. Water, of iets anders. Bedoelde hiermee meer het formaat. Als je een adres hebt, graag :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:16

Dabo design maakt allerlei tasjes. Ook voor water. maten kan je zelf aangeven.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:21

Atent schreef:
Dabo design maakt allerlei tasjes. Ook voor water. maten kan je zelf aangeven.

Juist ja, die, Dabo +:)+

Wat betreft Ghost kan alles gemaakt worden, maar dan willen we wel een "voorzetje" hebben, zodat we weten waar het op moet gaan lijken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:23

Duhelo schreef:
oh, dan hoef ik niet perse aan de kussens iets te veranderen?
Nu moet ik wel zeggen, ik glij nu wat naar voor in mijn zadel waardoor ik tegen de wrongen aankom. Ik moet dus meer achteraan gaan zitten, maar die achteraan loopt blijkbaar net iets te snel omhoog waardoor ik voorover kantel met bekken (het is zowiezo al een moeilijk punt bij mij hoor!).

Wat je ook kan doen in combinatie met de frontraiser die je naar achteren dwingt (het klinkt misschien tegenstrijdig) is een 1-2cm dik 'worstje' (bijvoorbeeld een strook moosgummi of rolletje stof) op de naad tussen zitting en cantle leggen. Je zitbeenknobbels komen dan weliswaar die 1-2cm verder naar voren te zitten, maar achter je zitbeenknobbels hebben je billen net een paar cm extra extra horizontale ruimte voordat de cantle ze schuin omhoog dwingt. Daardoor krijg je het effect van een cantle die onder een iets flauwere hoek begint.
Ik heb er ook eentje gemaakt. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:52

Die zit ook in het Ghost assortiment, xyzutu :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:16

De zitting loopt netjes geleidelijk omhoog, maar te vroeg blijkbaar. Ik probeer morgen even de sok uit en test wat rond :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 02:41

actiefoto's met de ghost :
Ze mogen gebruikt worden op site"s ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding