Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:45

Weet iemand het verschil tussen deze 2?

- Prolambskin Half Pad Natural/Black
- Merino+ Half Pads Black/Natural

De merino is zonder vel en de lambskin met?
Want ik heb er 1 bij epplejeck gevoeld zonder inlage systeem die duidelijk minder zacht aanvoelde als de gene met inlages.
Tussen me beige en zwarte dek voel je ook duidelijk verschil.
Is lambskin dan zachter als merino?

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:40

JenniferU schreef:

Want ik heb er 1 bij epplejeck gevoeld zonder inlage systeem die duidelijk minder zacht aanvoelde als de gene met inlages.

De prolambskin is inderdaad met huid en de merino is zonder. Voordeel is dat de merino dus zonder huid sneller droog is na wassen bijvoorbeeld. Voordeel van prolambskin is dat de huid meer demping geeft. Ik heb ze allebei en ze bevallen allebei super goed. Ik heb geen ervaring met inlagen in deze dekjes! Naar mijn idee moet wol voldoende zijn en zijn inlagen dan niet nodig. Degene die ik heb dus de prolambskin en merino zijn allebei dezelfde kwaliteit wol en allebei super fijn zacht! Met de merino heb je kans dat de wol iets eerder los gaat laten, als je deze veel wast. Maar Lemieux geeft aan dat het net zo duurzaam is.. Ik was afgelopen woensdag bij Divoza Heteren en daar lag ook een witte met merino. Deze voelde zo anders dan alle dekjes die ik heb. Veel harder wol en dunner... heel apart. Ik snap dus ook niet helemaal welke dit zijn. Overigens zijn de lambskin en merino allebei van merino wol.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:37

CelinI schreef:
JenniferU schreef:

De prolambskin is inderdaad met huid en de merino is zonder. Voordeel is dat de merino dus zonder huid sneller droog is na wassen bijvoorbeeld. Voordeel van prolambskin is dat de huid meer demping geeft. Ik heb ze allebei en ze bevallen allebei super goed. Ik heb geen ervaring met inlagen in deze dekjes! Naar mijn idee moet wol voldoende zijn en zijn inlagen dan niet nodig. Degene die ik heb dus de prolambskin en merino zijn allebei dezelfde kwaliteit wol en allebei super fijn zacht! Met de merino heb je kans dat de wol iets eerder los gaat laten, als je deze veel wast. Maar Lemieux geeft aan dat het net zo duurzaam is.. Ik was afgelopen woensdag bij Divoza Heteren en daar lag ook een witte met merino. Deze voelde zo anders dan alle dekjes die ik heb. Veel harder wol en dunner... heel apart. Ik snap dus ook niet helemaal welke dit zijn. Overigens zijn de lambskin en merino allebei van merino wol.

Hmm dus qua wol zou t t zelfde moeten zijn, miss net als koeien....niet elk schaapje is even zacht alleen is de merino+ duurder dan de prolambskin

Ik heb niet perse inlages nodig alleen voelde die echt veel zachter aan.
Mijn paard loopt nml ook fijner met me zwarte dek dan met me beige dek die dus stugger aanvoeld.

Zodoende vroeg ik me af het verschil maar dat is alleen met en zonder vel en niet in de zachtheid

JRS

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:57

Hi!

Wij (JRS, Janssen ruitersport) distribueert LeMieux naar winkeliers binnen de hele Benelux.
Ik zie op het topic een aantal keer voorbij komen dat jullie benieuwd zijn naar hoe een bepaalde kleur staat bij de kleur van je paard.

Dan heb ik goed nieuws voor jullie! Je kan dit namelijk uittesten. Als je op Android of op je iPhone de app: DressMyHorse download en een goede standfoto maakt van je paard kan je testen of de kleur goed op je paard past!

Heel veel plezier ermee in ieder geval en ik zie de foto's van de setjes gematcht op de app graag terugkomen in het topic! *-:)

Daarnaast kun je ons voor de nieuwtjes van onder andere LeMieux altijd volgen op Facebook :j

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:04

JRS schreef:
Hi!

Wij (JRS, Janssen ruitersport) distribueert LeMieux naar winkeliers binnen de hele Benelux.
Ik zie op het topic een aantal keer voorbij komen dat jullie benieuwd zijn naar hoe een bepaalde kleur staat bij de kleur van je paard.

Dan heb ik goed nieuws voor jullie! Je kan dit namelijk uittesten. Als je op Android of op je iPhone de app: DressMyHorse download en een goede standfoto maakt van je paard kan je testen of de kleur goed op je paard past!

Heel veel plezier ermee in ieder geval en ik zie de foto's van de setjes gematcht op de app graag terugkomen in het topic! *-:)

Daarnaast kun je ons voor de nieuwtjes van onder andere LeMieux altijd volgen op Facebook :j

Kijk even op pagina 104 ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:13

Midnight blue en terracotta op een oranje vos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:20

Midnight blue hierboven staat gaaf! Terracotta ben ik minder weg van, maar die kleur vind ik ook gewoon minder mooi. Misstaat zeker niet!

Ik krijg volgende week de midnight blue dressage, en de beschermers maat M benneton blue, dus dan heb ik dat setje weer compleet :)
Ook nog een springdekje, misschien wordt dat de midnight blue, Anders een andere kleur

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:41

Hmm dus qua wol zou t t zelfde moeten zijn, miss net als koeien....niet elk schaapje is even zacht alleen is de merino+ duurder dan de prolambskin

Ik heb niet perse inlages nodig alleen voelde die echt veel zachter aan.
Mijn paard loopt nml ook fijner met me zwarte dek dan met me beige dek die dus stugger aanvoeld.

Zodoende vroeg ik me af het verschil maar dat is alleen met en zonder vel en niet in de zachtheid[/quote]

Nou ik weet niet... in uk is merino+ even duur als de Prolambskin. En heb nu 4 dekjes. 1 zwarte de prolambskin en drie merino+. Echt exact dezelfde kwaliteit wol. Die van divoza voelde enorm anders aan... En inderdaad die vragen ook nog eens 150 euro voor een dekje. Ik zou ze daar niet kopen.... De wol is dus exact hetzelfde, alleen de prolambskin is iets zwaarder.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:12

Mooi die Midnight Blue!!

Afbeelding Caramel <3

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:41

Ik ben eigenlijk ook van plan om peesbeschermers voor het springen bij lemieux te kopen, is er iemand die deze heeft? En hoe bevallen ze? Zal even kijken voor een voorbeeld

Edit: www.lemieuxproducts.com/horse-wear/lemi ... oots-brown deze lijken me wel fijn, maar ben benieuwd naar ervaringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:06

Daar ben ik ook benieuwd naar :) heb ze in handen gehad en vond ze fijn aanvoelen. De Snugboots vindt ik niet fijn.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:08

Yvank_ schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar :) heb ze in handen gehad en vond ze fijn aanvoelen. De Snugboots vindt ik niet fijn.

Die vind ik ook niet mooi haha, vandaag bij divoza ff gekeken, maar daar kon ik niet echt een beeld krijgen. Lastig als je alles besteld

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:40

Ik heb de teknique springboots in het zwart, zowel voor als achterbenen. Ik gebruik ze nu alleen nog voor wedstrijden, maar in het begin heb ik ze ook als gewoon gebruikt. De beschermers zijn wel fijn, maar ik vind ze niet zo luchtig als dat ze beweren. De benen zweten er nog wel onder. Ik heb wel het idee dat de gel een toevoeging is voor het opvangen van schokken.
Let er wel op dat ze best klein vallen. Mijn paard is 1.67 en heeft fijn beenwerk. Ik had eerst een maat m gekocht, maar dat was veel te klein. Toen de maat L geprobeerd en dat past perfect. Maar bij paarden met groffer beenwerk is een L denk ik alweer te krap.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:49

LauraO schreef:
Ik heb de teknique springboots in het zwart, zowel voor als achterbenen. Ik gebruik ze nu alleen nog voor wedstrijden, maar in het begin heb ik ze ook als gewoon gebruikt. De beschermers zijn wel fijn, maar ik vind ze niet zo luchtig als dat ze beweren. De benen zweten er nog wel onder. Ik heb wel het idee dat de gel een toevoeging is voor het opvangen van schokken.
Let er wel op dat ze best klein vallen. Mijn paard is 1.67 en heeft fijn beenwerk. Ik had eerst een maat m gekocht, maar dat was veel te klein. Toen de maat L geprobeerd en dat past perfect. Maar bij paarden met groffer beenwerk is een L denk ik alweer te krap.

Goed dat je het zegt! Ik zou ze dan alleen voor wedstrijden en lessen hebben, dus dat is prima. Zal even vragen of mn zadelmaakster ook een paar heeft, om de maat even te passen, ik heb geen idee welke maat ik zou moeten hebben

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:44

bamsy schreef:
Als de peacock die ik nu besteld heb bevalt wil ik graag een witte met een rand steentjes gaan bestellen. Iemand een idee hoe deze heet? Ben ben ergens eens tegen gekomen maar kan hem nu niet meer vinden ;(

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... uede-white

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:04

magootie schreef:
bamsy schreef:
Als de peacock die ik nu besteld heb bevalt wil ik graag een witte met een rand steentjes gaan bestellen. Iemand een idee hoe deze heet? Ben ben ergens eens tegen gekomen maar kan hem nu niet meer vinden ;(

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... uede-white

Ja heb hem inmiddels op meerdere sites gevonden maar ga toch voor een normale witte en dan zelf een rand met stenen erop zetten, scheelt een hoop centjes :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:13

Weet iemand hoe de berry red heet op horze? Zou deze ook nog graag willen maar op horze gebruiken ze weer andere namen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:48

Deze vraag is vast al vaker gesteld maar heb geen zin om 111 pagina’s terug te zoeken. :=

Welk maat dekje hebben jullie voor je paard? Horze verkoopt alleen L, is dat voor paarden?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:04

L is gewoon full dressuur

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:13

Oh Thanks! Die moet ik niet hebben. :D

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:34

Change3x schreef:
Deze vraag is vast al vaker gesteld maar heb geen zin om 111 pagina’s terug te zoeken. :=

Welk maat dekje hebben jullie voor je paard? Horze verkoopt alleen L, is dat voor paarden?

Horze verkoopt ook P/S (cob maat)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:36

Ik heb een spring/veelzijdigheids dekje in maat paard nodig!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:39

Oh ja als je L en dan de vzh neemt hebt je gewoon full vzh sorry :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:39

Afbeelding

L spring dekjes

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:40

Bij Horze staat F voor een full en bij sommige dekjes kun je ook kiezen voor cob/pony.