[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:31

Weet iemand of er ooit bruine barefoot cheyenne zadels mfet VPS zijn gemaakt in maat 0?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 02:41

Kan sowieso als MyBarefoot gemaakt worden, kan prima hoor :j

Gewoon even foto van serienummer vragen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:35

_Cindy schreef:
Bij grandeur zelf kun je ook pads helemaal samen stellen

ja ik zag het inderdaad! ik wou eingelijk wel met een katoenen onderkant ipv lamsvel of symphona
dat kunst vel lijkt mij niets of valt dat mee in werkelijkheid.
en kun je hem eingelijk wel in het katoen krijgen die onderkant?! dat kon ik niet zo uit de site van grandeur opmerken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:25

De spezial modellen komen met wol, de standaard modellen met katoen aan de onderzijde. Staat er inderdaad wat gek.

Als je het wol regelmatig uitborstelt of wast kan het geen kwaad. Wol is ook goed voor de schokdemping.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:39

ok en dat is dan de kunst wol zeg maar? die je in het zwart en naturel kunt krijgen?
wat adviseer jij? haha ik twijfel enrom het is tenslotte geen pakje boter wat je koopt ;)
ik wil geen syphona aan de onderkant wat opt vel komt daar twijfel ik niet over.

en is het zadel al in zicht hihi *\o/*
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 10-04-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:46

Ik moest even bekijken wie je was door je berichten te zoeken, maar nu weet ik het haha!

Ik adviseer wat ruiter en paard goed doen ;) Heb je niets aan natuurlijk. Wat betreft extra schokdemping zou ik wel voor wol gaan. Katoen kan ook, met goede inlagen erin. Het is altijd even kijken naar de ruiter en het paard, de gehele combi.
Onder de Ghost pads kan nu ook scheerwol.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:48

haha ja ik ben vollop aan het berichten nu ik geen zadel heb whahaha (gekheid)

en dan maakt echt lamsvel of als je kunst wol neemt niet zoveel uit?(verschil lamsvel kunstvel)
ik wou vilt inlages doen van 10 mm of is dat niet nodig ,of adviseer je juist wat anders wbt inlages

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:03

Ja nu heb je alle tijd ;) Grapje.

Ik denk dat op den duur lamsvel beter houdt dan wol..
Inlagen moeten zeker. Vilt is prima, is stevig en ademend. Ben ik wel voorstander van.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:36

Zoals sommige van jullie wellicht weten zijn wij druk bezig met boomloze zadelpads.
Ik kan nu eindelijk melden dat de webshop www.kifrahorse.nl geopend is! De webshop wordt de komende tijd nog gefinetuned :o :D maar bestellingen kunnen dus al geplaatst worden.

Het leuk is dat we morgen ook op Equiday te vinden zijn in hal 3. De pads zijn daar te bezichtigen onder de Barefoot Notting Hill, een Barefoot Arizona (bedankt Raya00) en de Ghost Roma *\o/* ( bedankt Buitenzinnig)

Ik heb vandaag ook een testrit mogen maken met de Roma, en inderdaad, een heerlijk zadel voor mensen met langere benen zoals ik +:)+

Hier nog wat foto's :P

BF Notting Hill:
Afbeelding

Ghost Roma:
Afbeelding

Ghost Firenze Piccolo:
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:39

K ben erg benieuws naar de pad voor de Arizona. Heb er nu een echte westernpad onder liggen, maar deze te koop staan, omdat ie toch wat lang is voor mijn paardje, en door het stugge materiaal ook het zadel iets omhoog duwt. Enkel vierkante of ook roundskirt modellen?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:44

@ Darkadia, voor nu alleen vierkante, de foto's staan op de site. Ik ga proberen om binnenkort foto's van de pad met daarop de Arizona te maken

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:58

Ben erbij morgen, dus kan ze dan mooi bekijken ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:59

Buitenzinnig schreef:
Ja nu heb je alle tijd ;) Grapje.

Ik denk dat op den duur lamsvel beter houdt dan wol..
Inlagen moeten zeker. Vilt is prima, is stevig en ademend. Ben ik wel voorstander van.

bedankt! , nu snap ik het een beetje
geloof op de duitste grandeur site, er niet met echt lamsvel te bestellen is?!
ik denk dan maar voor een lamsvel onderkant moet gaan, en dan vilten inlages, brrrr 149 euro (bij becidor) haha
ik wil graag dekjes onder mijn zadel (heb er genoeg) en vind het leuk af te wisselen, de ghost pad ga ik ook zeker mee rijden ! lekker koel voor in de zomer.

zadel al in zicht ? *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:00

Lamsvel onder een grandeur pad kan.
Prijzen moet ik even na kijken, weet ik niet uit mijn hoofd.
Wat staat die Kifra pad mooi onder de ghost!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:17

Mijn grandeur heeft lamsvel aan de onderkant ja. :j Ik heb er zo dan ook maar 1, wat een duur ding zeg.

Joh die Kifra is mooi ! Word ik accuut hebberig van. :D Voor onder mijn Roma piccolo. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:04

Hier iemand met een foto van een atlanta/arizona maat 2 op een niet te grote pony met kort ruggetje..?
(bv een d of e pony)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:06

Mooi hoor Kitty +:)+

Een zadelvormige Arizona is zeker een aanrader om ook aan te gaan bieden :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:28

pmarena schreef:
Kan sowieso als MyBarefoot gemaakt worden, kan prima hoor :j

Gewoon even foto van serienummer vragen?

Oké, dankjewel!

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:13

Hallo Allemaal,

Een vraagje,

Ik heb vandaag mijn Barefoot Cheyenne binnen gekregen en geprobeerd (mt 0)
Als testzadel had ik een Barefoot Just Adjust geprobeerd, deze zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
De zadelpasser had hem ingesteld op maat 0.
Maar nu heb ik op dit zadel heel erg dat mijn benen naar achter geduwd worden.
De beugelophanging zit op zijn verst naar voren nu.

Iemand tips?

Gr jennifer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:58

Zit je niet teveel op de cantle? Dan kun je dat effect krijgen. Of beugels erg kort?

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:19

Hoi iedereen ik had een vraag waar ik hier vast wel antwoordt op kan krijgen :) ik wil al een hele tijd een boomloos zadel en nu ga ik van mijn aankomende vakantie geld er eindelijk een kopen! wel tweedehands maar dat is prima. nu ben ik persoonlijk wel fan van Barefoot, heb een paar keer met de barefoot cheyenne gereden ook op mijn eigen pony. Nu heeft een vriendin/stalgenoot mij aangeboden dat ik haar boomloze zadel inclusief toebehoren en pads over mag nemen voor een prijs die erg netjes in mijn budget past. alleen is dit geen barefoot maar na wat googelen en bokt afspeuren ben ik er achter dat dit een randols boomloos zadel is. :+

Heb het zadel al uitgeprobeerd op mijn pony en het zit echt als een huis en blijft goed liggen. en vind het iets beter zitten dan de cheyenne omdat die wat pijn deed bij mijn bovenbenen.

Alleen twijfel ik heel erg want vind de rug van mijn pony belangrijker dan geld. dus ik weet niet zo goed of ik beter kan investeren in een barefoot? even ter informatie; het is een zadel voor erbij want heb gewoon een goed passend veelzijdigheids zadel.

Hoop dat iemand mij advies kan geven want ik twijfel altijd echt mega erg :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:37

Ik kan je best advies geven, maar of je dat wil horen??? :+ Waarom doet de vriendin haar zadel weg? Wat is er mis mee? En wat ben jij van plan er mee te doen? Want wanneer je de smaak van boomloos te pakken hebt, dan ga je vanzelf meer rijden en dan kan de kwaliteit van de Randoll net iets te weinig zijn. :o Probeer eventueel ook andere merken boomloze zadels - er is iemand die langs komt met diverse merken. Dan heb je misschien een beter idee waar je je geld aan wil uitgevenv -:)

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:10

Je mag mij best advies geven hoor Kwetal kan wel wat hebben :P er is niks mis met het zadel maar ze wil liever een andere omdat het op haar paard dus wel schuift (compleet andere bouw dan de mijne) dat is waar ik ook al mee zat aangezien ik opzich wel veel rij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:51

Ik heb ooit even een Randolls gehad en nooit meer. Dan liever voor het zelfde geld een hele oude BF. Lag op quarter en trok strak op de schoft/rug met goede pad enz.
Nee helaas ben geen fan!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:10

Als eerste zadeltje voor niet teveel geld vind ik Randolls prima zadeltjes. Nadeel is de geringe ruimte bij de schoft (bij de meeste vooraanstaande merken is dat verder doorontwikkeld) en het feit dat er geen vps of dergelijke in zit natuurlijk.

Wij zijn echter nog steeds heel blij met onze Randolls (afdanker :P ). Heb er Heavy Duty inlages onder nu, maar eerder ging het met een set dubbele ook goed. We hebben er zo'n afzichtig kunstof prototype dijwrongseatsaver op... ik heb zelf de beugelophanging gerepareerd en verstevigd...
Maar zadel ligt als een huis, zit voor de ruiter prima, en alles kan er mee!

Ok, we rijden geen wedstrijden, maar dressuur(les), spring(les), een buitenrit, een paar stuitersprongen... meer dan prima :)
En bovendien niet erg om in de regen of modder te rijden, mooi is het ding toch al niet meer :D

Onze Randolls valt trouwens als maat 0,5 ongeveer. Ideaal, waar 0 te krap word voor de ruiter maar waar een Barefoot maat 1 ging schuiven doordat het teveel zadel voor pony (1,40m) was.

Oh, en na al zeker 1,5 jaar 3-4 keer in de week pittige ritten, gaat het prima met pony en zijn rug.

(Wij hebben ook een Barefoot met VPS maat 0 liggen, en ja, die is kwalitatief beter en degelijker. Zeker voor een paard/pony met rugklachten/gevoeligheid/opliggende schoft vind ik dat een betere keus. Maar... Over onze Randolls op de D pony geen klagen. En ook in het verleden heb ik meerdere paarden gereden die prima liepen met een Randolls. De oudste Barefoots waren net zo, en die waren ook niet per definitie slecht. Punt is alleen, dat er inmiddels ook 'betere' dingen te krijgen zijn :) Beetje het idee van,, vroeger waren de dingen ouderwets, maar misschien ook gewoon goed, nu is er veel vernieuwing, wat in veel gevallen meerwaarde heeft, maar niet altijd noodzakelijk is. Haha zo functioneren vliegendekens van vroeger ook nog steeds. :)