Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Cindy schreef:Bij grandeur zelf kun je ook pads helemaal samen stellen

Heb je niets aan natuurlijk. Wat betreft extra schokdemping zou ik wel voor wol gaan. Katoen kan ook, met goede inlagen erin. Het is altijd even kijken naar de ruiter en het paard, de gehele combi.
Grapje.
maar bestellingen kunnen dus al geplaatst worden.
( bedankt Buitenzinnig)

Buitenzinnig schreef:Ja nu heb je alle tijdGrapje.
Ik denk dat op den duur lamsvel beter houdt dan wol..
Inlagen moeten zeker. Vilt is prima, is stevig en ademend. Ben ik wel voorstander van.
Ik heb er zo dan ook maar 1, wat een duur ding zeg.
Voor onder mijn Roma piccolo.
ik wil al een hele tijd een boomloos zadel en nu ga ik van mijn aankomende vakantie geld er eindelijk een kopen! wel tweedehands maar dat is prima. nu ben ik persoonlijk wel fan van Barefoot, heb een paar keer met de barefoot cheyenne gereden ook op mijn eigen pony. Nu heeft een vriendin/stalgenoot mij aangeboden dat ik haar boomloze zadel inclusief toebehoren en pads over mag nemen voor een prijs die erg netjes in mijn budget past. alleen is dit geen barefoot maar na wat googelen en bokt afspeuren ben ik er achter dat dit een randols boomloos zadel is.
Waarom doet de vriendin haar zadel weg? Wat is er mis mee? En wat ben jij van plan er mee te doen? Want wanneer je de smaak van boomloos te pakken hebt, dan ga je vanzelf meer rijden en dan kan de kwaliteit van de Randoll net iets te weinig zijn.
Probeer eventueel ook andere merken boomloze zadels - er is iemand die langs komt met diverse merken. Dan heb je misschien een beter idee waar je je geld aan wil uitgevenv
er is niks mis met het zadel maar ze wil liever een andere omdat het op haar paard dus wel schuift (compleet andere bouw dan de mijne) dat is waar ik ook al mee zat aangezien ik opzich wel veel rij.
). Heb er Heavy Duty inlages onder nu, maar eerder ging het met een set dubbele ook goed. We hebben er zo'n afzichtig kunstof prototype dijwrongseatsaver op... ik heb zelf de beugelophanging gerepareerd en verstevigd...

Beetje het idee van,, vroeger waren de dingen ouderwets, maar misschien ook gewoon goed, nu is er veel vernieuwing, wat in veel gevallen meerwaarde heeft, maar niet altijd noodzakelijk is. Haha zo functioneren vliegendekens van vroeger ook nog steeds.