Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:06

Mooi Goldie! Je zadel lijkt heel mooi te liggen en je beenligging is erg mooi.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:21

Ja mijn zadel is ook klaar kan niet wachten maar dat zal toch nog even moeten wachten eerst met hem naar de kliniek.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:27

Heb je hem al Thorn?

Ik heb er nu 2x mee gereden op mijn oude paard. Daarvoor is hij niet gemaakt dus optimaal is het niet maar wat rijd ik fijn! Nog en weekje wachten en dan stap ik ook weer op mijn jonkie waar hij echt heel mooi op ligt. Als ik daar ook lekker mee rij, is het zadel definitief van mij! Ik ben er tot nu toe echt zo wijs mee! Gister mijn jonkie ermee gelongeerd en wat ligt dat zadel mooi stil! Echt als een huis. Dat beloofd toch wat :). Ik kan niet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:33

Ik heb nog amper met mijn zadel kunnen rijden. Stom weer :(

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:15

Nee nog niet binnen wacht nog even af na volgende week want dan gaan we naar de kliniek.
Dan gaan we een afspraak maken want ga er wel vanuit dat mijn vriendelijke grote reus weer helemaal goed komt.

Waarom heb jij hem nog niet op je jonge liggen Anneruth?? Hopelijk blijft het weer zo goed en kunnen we nog heerlijk rijden.

Blingh zo erg bij jullie, hier is het echt zonnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:20

Vandaag scheen de zon :D

haaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:50

Hoi, ik heb een vraagje mbt de Customzadels, waar ik verder op internet niet echt het antwoord op kan vinden.
Ik ben een recreatieruiter en maak het liefst bosritten. De Customszadels zijn volgens mij specifiek gericht op dressuur, nu was dus mijn vraag of een dergelijk zadel voor mij als recreatieruiter geschikt is.
Ik heb een fries en doe niet aan springen (afgezien misschien van een boomstammetje dat de doorgang belemmerd)

Het lijken me zeer comfortabele zadels, dus ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:53

ik ben ook slechts een recreatie ruiter net als mijn moeder en wij rijden ook op custom zadels het is wel een hele omschakeling want je word in een houding gedwongen maar ze zijn wel heel fijn als je er aan gewent bent.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:03

haaika schreef:
Hoi, ik heb een vraagje mbt de Customzadels, waar ik verder op internet niet echt het antwoord op kan vinden.
Ik ben een recreatieruiter en maak het liefst bosritten. De Customszadels zijn volgens mij specifiek gericht op dressuur, nu was dus mijn vraag of een dergelijk zadel voor mij als recreatieruiter geschikt is.
Ik heb een fries en doe niet aan springen (afgezien misschien van een boomstammetje dat de doorgang belemmerd)

Het lijken me zeer comfortabele zadels, dus ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Ik heb een fries en rij wel dressuurwedstrijden maar ook bosritten. Mijn Custom is nu een jaar oud en ik kan er prima mee uit de voeten in het bos en kan er zelfs af en toe een sprongetje mee maken. Het kan dus prima, maar het is maar net wat je zelf wilt en wat je prettig vindt zitten.

Ik heb overigens vorige week contact opgenomen met JP, mijn zadel moet binnenkort weer opgevuld worden, de eerste jaarlijkse controle dus. En nog steeds superblij ermee *\o/*

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:06

Caro wat voor type zadel heb jij op je fries?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:51

Ik ben ook een recreatieruiter, durf hem alleen nog niet mee te nemen naar het bos (mn nieuwe zadel). Ik heb voor korte wrongen gekozen ook ivm verlichte zit e.d maar op mijn leencustom zat ik heerlijk!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:07

Ik rij er iig probleemloos 35km mee :j

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:15

Hier nu tevreden met Icon Coda. Hopelijk blijft dat zo en dan bestellen! En dan wachten..

Weet iemand de kosten van lakstiksels? Of een soort krokodillen lak op de voorkant van de wrongen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:28

Nsvc schreef:
Hier nu tevreden met Icon Coda. Hopelijk blijft dat zo en dan bestellen! En dan wachten..

Weet iemand de kosten van lakstiksels? Of een soort krokodillen lak op de voorkant van de wrongen?

die heb ik (althans dat denk ik)
Afbeelding

Bedoel je dit?

was volgens mij E75

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:55

anita schreef:
Caro wat voor type zadel heb jij op je fries?

Ik heb de Wolfgang Solo met lange wrong.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:32

Mooi! Ja dat bedoel ik. Alleen zag ik ergens een keer voorbijkomen dat het stukje daaronder dus tegen het paard aan (even naam kwijt..) ook nog lak was en dan krokodillen print.

Ik ga een foto zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:00

Ik ook nog steeds top tevreden over mijn leenzadel Coda.

Zadelmaker is geweest en het begint na 4 weken mooi naar de rug te vormen.

Het zadel was splinternieuw en ik ga het houden. Ben heel tevreden. Kleuren zijn niet helemaal top maar dat neem ik voor lief.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:06

Vonneke ik heb ff terug gescrolled maar ik vind je leenzadel schitterend. Blij dat hij zo goed bevalt. Veel plezier er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:12

Thanks.

Ik zou bij bestellen niet voor lak en cognac gekozen maar vind het nu toch wel mooi.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:27

Ik vind hem ook wel mooi hoor Yvon!!

Mijn zadel is binnen bij Custom nu nog in elkaar zetten en afspraak maken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:34

Thorn2006 schreef:
Waarom heb jij hem nog niet op je jonge liggen Anneruth?? Hopelijk blijft het weer zo goed en kunnen we nog heerlijk rijden.

Omdat hij een aantal maanden vakantie heeft gehad en ik er niet zonder begeleiding op stap. Volgende week als het goed is :-). Ik longeer hem wel met zadel en hij ligt fantastisch mooi, volgens mij heb ik een zadel nog nooit zo mooi stil zien liggen.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:27

Spannend Anneruth.

Hier een paard wat weer flink vast zat op L2 en L3. Drie weken longeren en dan na controle. Dus als het goed is kunnen we snel genieten van ons nieuwe zadel en weer een aantal kilometers maken en de wedstrijden weer oppakken :) :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:34

Kom zo het topic binnen vallen, misschien dat deze vraag al eerder is beantwoord, heb wel een paar pagina's netjes meegelezen. Hoe lang mag je een zadel te leen hebben? Is het lenen kosteloos, hoe gaat dit in zijn werk?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:39

Je mag het zadel lenen zolang je bestelling loopt. Kosten zijn éénmalig €150. Meer info vindt je op customzadels.nl

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:50

Moet zeggen dat de service er dan niet echt op vooruit gegaan is?
Een leenzadel waar je voor moet betalen is een huurzadel.
Lenen is naar mijn weten nog altijd gratis.
Ben blij dat ik al een zadel heb (Custom Wolfgang Solo). Feit dat ik voor een leenzadel had moeten betalen had voor mij denk ik in keus toch wel wat uitgemaakt.
150 euro voor een paar weken/maanden een zadel te kunnen lenen vind ik erg veel (tenzij het verrekend wordt bij aanschaf van nieuwe zadel).