Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:10

Zijn er ook mensen die alleen maar met een BBP rijden?
Die alleen maar een BBP hebben en geen ander zadel.
Want ik heb alleen maar de BBP (libra extra) om mee te rijden en verder niets en ik weet nu niet of dit wel goed is, want de meeste mensen hebben een BBP erbij dacht ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:53

Wubbo - het gaat soms bij toeval zo - dan hebben ze een gewoon zadel en de BBP er bij, maar pakken ze steeds meer de BBP en niet meer hun zadel. :)
Of het goed of slecht is hangt af van hoe je rijdt, hoe de rug van je paard is etc.

Wubbo

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:03

Oke, want ik gebruik de BBP met een extra inlages en heb dekjes met inlages die ik om de beurt gebruik en veel rijden doe ik niet (45 minuten 4x in de week) wat homptie domptie rijden en lekker uitstappen buitenom.
Want mijn merrie loopt er wel, heel losjes onder, dat zag ik laatst aan de schaduw van haar staart die ging heel losjes heen en weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:31

Ik heb alleen de bbp. Door de jaren heen veel zadels gehad maar niets paste perfect en was vriendelijk voor mijn rug. Ik heb wel een gangenpaard en doe dus niet aan lichtrijden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:34

ik heb een FRA bareback pad te koop van synthetische wol ( en met vilten vulling ). Mijn rug kan gewoon niet tegen bbp rijden ....... dus als iemand interesse heeft.....

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:17

Maris schreef:
ik heb een FRA bareback pad te koop van synthetische wol ( en met vilten vulling ). Mijn rug kan gewoon niet tegen bbp rijden ....... dus als iemand interesse heeft.....

Jammer voor je Maris, ik hoop dat je hem goed kunt verkopen.
Op wat voor zadel rijd je nu?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:37

ik rijd gewoon op een zadel met boom erin......

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:22

Wubbo, je mag nog steeds mijn Boomloze zadel overnemen hoor;-) je kunt altijd doorsparen en dit zadel weer verkopen voor hetzelfde bedrag of hooguit iets minder. Ik kan je geen advies geven, maar ik zou niet 4 x per week op een BBP willen rijden of zadelloos. Ik vind 4 x per wk nog best wel onder training vallen. ik heb ook geleerd dat je redelijk knijpt met je benen wat je zit niet ten goede komt. De druk is slecht verdeeld en je krijgt altijd pas later klachten bij piekbelastingen. De BBP van Christ is meer een boomloos zadel. Toch weer anders dan een BBP lijkt mij....
Maargoed zo sta ik er in. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar boomzadels zijn er ook niet voor niets. Boomloos is een prima alternatief.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:34

Wubbo schreef:
Want ik heb alleen maar de BBP (libra extra) om mee te rijden en verder niets en ik weet nu niet of dit wel goed is, want de meeste mensen hebben een BBP erbij dacht ik.

Je had toch ook een libra boomloos zadel of beviel die toch niet zo goed?

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:51

pleiada schreef:
Wubbo schreef:

Je had toch ook een libra boomloos zadel of beviel die toch niet zo goed?

Dat klopt en het was/is een fijn boomlooszadel, alleen het materiaal waarvan het gemaakt is vond ik niet fijn, vandaar dat ik die dus verkocht heb.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:07

Ik merk dat ik steeds minder mijn gewone zadel pak.
Er zit zelfs stof op nu. Haha
Kijk altijd rug na voor en na het rijden. Gaat super en ik wil ook niet anders meer.
Op mijn nieuwe paardje rij ik gek genoeg wel gewoon met zadel.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:09

Oke..Ja altijd lastig het perfecte zadel te vinden :j
Als jij de bbp fijn vind en je paard loopt er fijn onder zou ik het gewoon even zo houden..Ik heb een premium plus en heb ook nog 2 andere zadels(wel voor 5 paarden hoor :D )..De premium plus rijdt heerlijk en ik pak deze ook heel vaak en merk dat zelfs mijn super gevoelige merrie hier ook super mee loopt..Wel heb ik in het begin wat gezocht naar fijne inlagen en ik heb nu heavy duty inlages en dit rijdt erg lekker en merk dat ze dit fijn vinden en de rug ziet er na het rijden prima uit..

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:13

Zitten de heavy duty niet hard?
Of stel ik nu een domme vraag?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:15

Nee juist helmaal niet..Ze zijn soepel en veerkrachtig maar toch stevig :j

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:18

Oke en jij hebt ze in je BBP zitten?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:20

Ja klopt :j Je kan ze evt ook in een pad doen,dat heeft pmarena geloof ik..

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:25

En dan heb je ook nog een pad met inlagen eronder?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:30

Nee dat niet,ik heb er wel een wollen westernblanket eronder..Dat is gewoon omdat ik de bbp schoon wil houden en die blanket zorgt bij mijn paarden voor een stevige ligging..

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:33

ik rij ook steeds meer met mn bbp maar pak toch ook wel nu en dan mn zadel weer aangezien de bbp niet is toegestaan op concours (helaas) paardlief loopt onder de bbp eigenlijk losser dan onder dr zadel. Andere paard rij ik wel met gewoon zadel die is me nog wat te iebelig onder de bbp, wel geprobeerd maar ze vind t zelf nogal vreemd/eng/raar dat ik dan zo veel kleiner kan zijn met mn zithulpen (dametje is net maandje of 5 zadelmak)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:27

ik heb er niets extra's onder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:55

Ik heb er een Christ roundskirt westernpad onder, met daarin de Heavy Duty inlages. Door deze inlages en het extra laagje schaap, is het allemaal nog veel zachter, comfortabeler, schokdempender, veel meer een beschermend kussentje.

Met alleen het Fellsattel zelf met de eigen inlages was het mij allemaal te hard en direct op de rug, veel harder en hotseriger...ik wil echt wat meer dempend / verend materiaal er tussen hebben. Vooral ook omdat ik veels te weinig rijdt en Rena inmiddels ook alweer een jaar of 18 is, ze heeft dus niet zo'n bespierde rug.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:04

Maar moet je heavy duty inlages dan niet op maat snijden/knippen om ze in de BBP te doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:33

Dat zal aan de maten van de inlage-vakken van je pad liggen natuurlijk :P

Ze passen gewoon prima in zowel de Butterfly als de pad die ik er onder heb liggen.
Bij mijn Iberica waren de inlage-vakken erg ondiep waardoor daarbij het klittenband net niet meer goed dicht ging, maar de Iberica vond ik toch een stuk minder fijn dan de Butterfly dus die heb ik weer weggedaan. Heb de HD inlages daar ook niet voor ingekort dus maar ik denk dat er hier in het topic wel mensen zitten die dat wel gedaan hebben :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:19

Ik heb een pp maat paard en de hd inlages passen hier perfect in..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:21

pmarena schreef:
maar de Iberica vond ik toch een stuk minder fijn dan de Butterfly dus die heb ik weer weggedaan.

Waarom vond je de iberica minder fijn en wat is fijner aan de butterfly?