Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maaikemuis schreef:Ach, het is best leuk om in een fantasiewereld te leven.......
Mijn zadels zijn bijna net zo duur als het paard zelf en ik heb er hard voor moeten werken om het te kunnen betalen. Ik zeg altijd maar kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast

MISTRAL94 schreef:maaikemuis schreef:Ach, het is best leuk om in een fantasiewereld te leven.......
Een goede zadelmaker krijgt voor elk paard een passend zadel, dus dat heeft niets te maken met leven in een fantasiewereldMijn zadels zijn bijna net zo duur als het paard zelf en ik heb er hard voor moeten werken om het te kunnen betalen. Ik zeg altijd maar kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast
![]()
Overigens kunnen goed passend tuigage en leuke dekjes prima samen gaan
Kun jij mij misschien even vertellen waarom die paarden top presteren in de sport? Juist, omdat ze zich prettig voelen, zich kunnen ontwikkelen onder optimale omstandigheden. Een paard wat last heeft van de rug vliegt echt niet over Z parcour, of loopt echt geen winstpunten in de zware dressuur als de rug compleet vernield is

Overigens krijg ik behoorlijk sterk de indruk dat jij je nogal aangevallen voelt gezien je schrijfwijze en dat is niet nodig hoor tenzij je weet dat je het niet op orde hebt! En zal het nogmaals schrijven want begrijpend lezen is niet voor iedereen makkelijk schijnt
Het is dikke kolder dat je in een fantasiewereld moet leven op goed passend tuigage te hebben. Om eerlijk te zijn snap ik die link ook helemaal niet. 
lotjj92 schreef:daar ben ik het absoluut mee eens! het kan allebei, maar sommige mensen zijn echt te blind om te zien dat een zadel echt voor geen meter op een paard ligt. zelfs een leed kan zien dat het dan niet ligt. nou dan moet je wel nagaan hoe ernstig het is!

, en of de neusriem gevoerd is.
. Dan hou ik ook liever iets achter de hand voor de veearts ofzo. En als het zadel begint te knellen, of mijn paard krijgt schuurplekjes, dan doe ik er natuurlijk wel wat aan.
Karoliefje_ schreef:Maar zadelmakers zeggen vaak genoeg dat een niet aangepast zadel past.. Ik heb ooit een zadel maker gehad, en alle zadel paste bij hem wel............ Ook een gekocht, (uit onwetendheid) Maar ga binnenkort laten nakijken, want ik denk dat het zadel iets smaller gemaakt moet worden..

Mosh schreef:Kun jij mij misschien even vertellen waarom die paarden top presteren in de sport? Juist, omdat ze zich prettig voelen, zich kunnen ontwikkelen onder optimale omstandigheden. Een paard wat last heeft van de rug vliegt echt niet over Z parcour, of loopt echt geen winstpunten in de zware dressuur als de rug compleet vernield is
Ik verbaas me er gewoon over dat alle zadels passen, terwijl mijn paard duidelijk een moeilijke rug heeft. Laat aanstaande zaterdag een zadel bij mn paard aanmeten waar ik bijna zeker weet dat het vakkundig gebeurt