Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Re: Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:34

bobbymp schreef:
nou ik ben erg blij voor je dat je toch eindelijk weer kunt trainen.
en dat inzakken valt best wel mee,tenminste bij mijn rossner......
veel plezier en succes!!!

Dank je wel...

Vanavond ga ik rijden(eindelijk HEERLIJK Go jij! Go jij! ),, dan hoop ik ook maar echt uit grond van mn hart dat er niets geks gebeurd zoals verschuiven Ach gut

Dat had ik namelijk WEL met het springzadel,,die is retour en krijg mn geld terug..

Dat schuiven begon ook pas na 6 drafpassen,, klapperen deed hij wel al direct..

Gisteren met Timo erbij had ik alleen maar gestapt met dressuurzadel,, en 3 drafpasjes ofzo Haha!

Ik ga het dus vanavond lekker testen,, MAAR ik heb er wel vertrouwen in hoor Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:20

Maar dat springzadel met die kapotte boom, wordt die ook weer gewoon verkocht? DAn zou je gewoon geen zadel meer durven kopen bij Divoza.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:41

zazoeyou schreef:
Nou,, Timo heeft springzadel mee terug genomen,, uiteindelijke conclusie?? : zadel niet geschikt voor mn paard Huilen

Voor welk paard is een zadel met een gebroken boom wel geschikt dan Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:42

germie schreef:
Maar dat springzadel met die kapotte boom, wordt die ook weer gewoon verkocht? DAn zou je gewoon geen zadel meer durven kopen bij Divoza.

Precies datzelfde dacht ik ook Nagelbijten / Gniffelen
Gezien mijn eigen ervaring met zadels kopen bij Divoza, lijkt me de conclusie dat je daar gewoon geen zadel moet kopen, niet geheel onterecht Bloos

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:43

super zazoeyou dat je toch eindelijk je zadel hebt en nu (hopelijk) lekker kunt gaan rijden.
hoop echt voor je dat je nu een poos plezier van het zadel kunt hebben..

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:32

Ik was ook niet tevreden met mijn nieuwe rossner.. Hij werd echt super lelijk! En toen kreeg ik een nieuwe zeiden ze dat ik goed moest olien en vetten maar het werd ook lelijk bij de singelstoten...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 03:25

Aimee schreef:
zazoeyou schreef:
Nou,, Timo heeft springzadel mee terug genomen,, uiteindelijke conclusie?? : zadel niet geschikt voor mn paard Huilen

Voor welk paard is een zadel met een gebroken boom wel geschikt dan Verward

Tja,, te gek voor woorden,, Huilen Huilen tis diep triest,, de zadelmaker zal hem eerst nakijken,, maar aangezien ik in hun zadelmakerij GEEN vertrouwen meer heb??

Even een terleurstellend bericht: heb gisteren gereden met zadel Huilen

Ik merk TOCH ook met dit zadel dat hij naar voren schuift,, heb hem heel goed aangesingeld,,hij kruipt naar voren en ligt dan (als je met je vingers IN de kamer gaat voelen(dus niet de voorkant,,maar echt IN de kamer) met maar 1 vinger ruimte tussen schoft en kamer..

Voorkant ruime 3 vingers,,maar er echt IN,,1 vinger Huilen Huilen

Zadel zoekt telkens DIE plek op waar hij NIET behoort te liggen,, ondanks het schuiven ga ik ook min of meer anders zitten en kom ik met mn kruis tegen de kamer aan,, en dat is niet fijn Haha!

Verder zit het zadel super lekker,(als hij op de juiste plek ligt), inchmaat is goed,, lengte zweetbladen passen goed bij mn benen..lekker zacht zadeltje en ik ree er opweg alsof ik hem al jaren had..

Maar tja,, paard komt op eerste plaats en dit zadel schuift,, CONCLUSIE??niet passend voor mn paard Ach gut
Bemerk ook dat dekje WEL op juiste plek bleef liggen,, MAAR doordat het zadel telkens naar voren schoof trok dekje strak op de schoft,, terwijl ik dekje van ten voren goed in kamer getrokken had(Harry's horse suede pad)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:20

waah das vet k*t voor ju! Verdrietig

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:17

mistid schreef:

Ja Huilen

MAAR.. er is nog hoop..

Maandag stuur ik dit zadel retour en ontvang ik woensdag mn geld terug(van spring en dressuur)..

Daarna ga ik kijken voor kentaur Pling

Ik heb voorheen altijd gereden op mn paard met kieffer wien de luxe,, zadel werd voor mij TE klein,,was maat 1(17 inch ofzo Haha! )..
Zadel lag mn paard wel goed,, klapperde niet en verschoof GEEN milimeter..

Aangezien mn budget niet ver rijkt,, heb ik veel gehoord over de pasvorm boomopbouw van kentaur dat dat vrijwel gelijk is aan kieffer Vork

Nu ga ik zo even een nieuw topic openen met vragen over kentaur maten(heb ik bij zoekfunctie nergens kunnen vinden)

Mochten jullie iets weten hierover?? hoor het graag

Betreft maten 0,,1,,2,,3,,4... smal medium medium/wijdt en wijdt
MAAR wat zijn daarvan dan de cm,,dat wil ik weten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:28

Dus dan is het zadel toch weer niet goed aangepast of opgemeten.
Dus nu aan de Kentaur? ben benieuwd of dat wel wat is.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:03

germie schreef:
Dus dan is het zadel toch weer niet goed aangepast of opgemeten.
Dus nu aan de Kentaur? ben benieuwd of dat wel wat is.

Tja ik vind het NIET normaal,,
ik haal starks een 2e hands springzadel op mag ik even passen en uitproberen..

is het wat dan kost hij 325euro compleet
4jaar oud zwart kentaur type weet ik niet,,kon ze niet lezen in zweetblad..

middendiepe zit vierkante lepel knie en kuit knopwrongen

Pling

ik ben benieuwd,,net als jij Germie,,

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:02

Nou dat 2e hands zadel viel zowat uit elkaar Haha!
Dus maar daar gelaten,,,

Wel heeft die mevrouw mij laten zien op welke paarden hij lag(overal heeft ze hem opgelegd,,ik heb wel even uiterst goed gekeken of hij goed lag..

Was de boommaat 2,, en lag echt overal als een huis op,,en daar stonden paarden ,,wouw echt zooo mooi Pling

Maar in ieder geval,, ik heb nu een idee van hoe en wat..

Zelfs paarden met een EXTREEM hoge schoft(zo heb ik ze nog niet gezien),,daar lag hij goed op..

Ik kijk nu dus even rustig verder.. Vork

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:04

zazoeyou schreef:
mistid schreef:

Ja Huilen

MAAR.. er is nog hoop..

Maandag stuur ik dit zadel retour en ontvang ik woensdag mn geld terug(van spring en dressuur)..

Daarna ga ik kijken voor kentaur Pling

Ik heb voorheen altijd gereden op mn paard met kieffer wien de luxe,, zadel werd voor mij TE klein,,was maat 1(17 inch ofzo Haha! )..
Zadel lag mn paard wel goed,, klapperde niet en verschoof GEEN milimeter..

Aangezien mn budget niet ver rijkt,, heb ik veel gehoord over de pasvorm boomopbouw van kentaur dat dat vrijwel gelijk is aan kieffer Vork

Nu ga ik zo even een nieuw topic openen met vragen over kentaur maten(heb ik bij zoekfunctie nergens kunnen vinden)

Mochten jullie iets weten hierover?? hoor het graag

Betreft maten 0,,1,,2,,3,,4... smal medium medium/wijdt en wijdt
MAAR wat zijn daarvan dan de cm,,dat wil ik weten

daar weet ik echt niks van, maar was normaal niet 32 cm? en als je nou eens een gewone veelzijdigheid koopt die wel goed ligt? vind je dat niet lekker rijden? of niet proffesioneel genoeg? Bloos de jury's mogen je er eigenlijk niet op aankijken maar ik snap wel dat je liever en dresuur en spring hebt Knipoog , ik wil nu ook een dressuur hebben, want mijn veelzijdigheid ben ik nu wel zat van, die is al oud genoeg, en die moet ik nou ook nog op 2 ponny's hebben omdat de grootste klappert op 1 van de 2, en als ik dan een keer met me zusje ga rijden, is 1 van de 2 gedwongen om op het springzadel te rijden, opzich niet erg, maar als je serieus wilt oefenen wel!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:11

Mensen SUPERRRR nieuws..

Kennen jullie John Kool??? Pling

Hij komt a.s donderdag met kentaur(en nog tig andere merken nieuw en 2e hands)

Volgens John is er voor elk paard wel een passend zadel Ach gut

Ik heb mn paard beschreven en alle problemen doorgegeven die ik heb meegemaakt..

Volgens John hoef ik me niet zn zorgen te maken,, Bloos

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:05

hopelijk pakt dit nou wel eens goed voor jou uit. wel balen van die rossners maar ik hoop voor je dat dit dan nu wel goed gaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:58

zazoeyou schreef:
Mensen SUPERRRR nieuws..

Kennen jullie John Kool??? Pling

Hij komt a.s donderdag met kentaur(en nog tig andere merken nieuw en 2e hands)

Volgens John is er voor elk paard wel een passend zadel Ach gut

Ik heb mn paard beschreven en alle problemen doorgegeven die ik heb meegemaakt..

Volgens John hoef ik me niet zn zorgen te maken,, Bloos

John is tenminste een kundige zadelmaker. Vanaf donderdag heb je een passend zadel, tenzij hij echt grote aanpassingen moet doen, dat weet ik zeker.

Maar laat het wel een les voor je zijn: een zadel koop je bij een zadelmaker en niet bij een zadelpasservice van één of andere ruitersportzaak.

Als je budget niet genoeg is voor een nieuw op maat gemaakt zadel, dan maar op zoek naar een tweedehands die op je paard op maat gemaakt kan worden en dat doet John super.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:56

die les zal wel meevallen, aan het verhaal te merken heeft zazoe's paard gewoon (nu nog) een moeilijke maat, die zadelpasservice die is ook lang niet slecht. moet je me niet verkeerd opvatten, als een raar kreng, maar die "les" vond ik niet helemaal kloppen Tong uitsteken ...

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:42

Wij zijn begonnen met een wintec 500 .
Na 2 jaar zijn we overgegaan op een Rossener dressuur
Nu na een half jaar nog steeds tevreden

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:38

belinnies schreef:
Wij zijn begonnen met een wintec 500 .
Na 2 jaar zijn we overgegaan op een Rossener dressuur
Nu na een half jaar nog steeds tevreden

Ben erg blij voor iedereen die er GEEN problemen mee hebben,,ze zitten ook gewoon lekker dat is een feit..helaas voor mij heb ik gewoon pech gehad met rossners.. Huilen

Donderdag komt John Kool langs,, ik verwacht(na allemaal positieve verhalen te hebben gehoord/gelezen)dat het donderdag wel goed komt allemaal Knipoog

Ohw en wat betreft : De les????,,, zadelmakerij: hulschebos en daaleman geen erkend zadelmakers dan??..

Sorry maar,, ik wist nadat ik deze zadelmakers over de vloer gehad te hebben echt GEEN andere zadelmaker meer waar ik het vertrouwen in had Huilen

DUS probeerde ik divoza maar eens,,omdat ik daar over bokt goede dingen had gelezen,, Vork

John Kool is nu echt mn laatste poging tot...

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:35

zazoeyou schreef:
Ben erg blij voor iedereen die er GEEN problemen mee hebben,,ze zitten ook gewoon lekker dat is een feit..helaas voor mij heb ik gewoon pech gehad met rossners.. Huilen

Donderdag komt John Kool langs,, ik verwacht(na allemaal positieve verhalen te hebben gehoord/gelezen)dat het donderdag wel goed komt allemaal Knipoog

Ohw en wat betreft : De les????,,, zadelmakerij: hulschebos en daaleman geen erkend zadelmakers dan??..

Sorry maar,, ik wist nadat ik deze zadelmakers over de vloer gehad te hebben echt GEEN andere zadelmaker meer waar ik het vertrouwen in had Huilen

DUS probeerde ik divoza maar eens,,omdat ik daar over bokt goede dingen had gelezen,, Vork

ik heb sinds kort een hulsebos zadel. vond de service echt geweldig, maar het is maar net wie je hebt. er zijn natuurlijk mensen die er werken die er minder verstand van hebben. tja, ze moeten het ook leren. maar helaas had jij pech!! echt heel erg jammer. maar helaas is dat overal zo. helaas kwam het bij jou ook meerdere keren voor. ik hoop dat je binnenkort toch echt een goed zadel hebt waar je lekker mee kunt gaan rijden. succes!!!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:44

Lys schreef:
zazoeyou schreef:

ik heb sinds kort een hulsebos zadel. vond de service echt geweldig, maar het is maar net wie je hebt. er zijn natuurlijk mensen die er werken die er minder verstand van hebben. tja, ze moeten het ook leren. maar helaas had jij pech!! echt heel erg jammer. maar helaas is dat overal zo. helaas kwam het bij jou ook meerdere keren voor. ik hoop dat je binnenkort toch echt een goed zadel hebt waar je lekker mee kunt gaan rijden. succes!!!

Zo is het ook,,iedereen moet het vak leren,, en men leert het meest uit de praktijk..

Jammer dat ik inderdaad alleen nog maar pech heb gehad Pling

MAAR ik geef niet zo snel op hoor?? Haha! Knipoog

Donderdag ga ik gewoon weer met volle moed en vol vertrouwen naar mn paard en wachten we op John..
Moet toch een keer goedkomen met ons,,niet dan?? Vork

Ik laat het sowiezo weten op dit topic hoe het verlopen is,, en OF ik donderdag daadwerkelijk EINDELIJK een passend zadel heb,,pppfffffff was het maar zover

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:07

zazoeyou schreef:
Zo is het ook,,iedereen moet het vak leren,, en men leert het meest uit de praktijk..

Donderdag ga ik gewoon weer met volle moed en vol vertrouwen naar mn paard en wachten we op John..

Ik laat het sowiezo weten op dit topic hoe het verlopen is,, en OF ik donderdag daadwerkelijk EINDELIJK een passend zadel heb,,pppfffffff was het maar zover

nou ik hoop het echt voor je..
ben zo benieuwd!!
er moet toch een goed zadel zijn die OOK op jou paard super ligt.
ik heb nog een mooie rossner liggen.. maar helaas heb je er niets aan,
anders had je het vandaag nog op mogen halen..
nou veel succes donderdag!!!!!!!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:35

Lys schreef:
ben zo benieuwd!!

Voor mn vriendin wel een optie,,zij wil een ander rossner zadel..
pb me maar als je wilt met foto,,staat,,prijs en maat/type Pling

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:35

Lys schreef:
zazoeyou schreef:

ben zo benieuwd!!

wil je die kwijt? mag ik dan wat info erover??

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:43

ik zal straks even foto's maken. het is een rossner amerika (plus geloof ik) 18"
het zit werkelijk geweldig lekker, maar verkoop em omdat het niet meer past.
verder netjes onderhouden.
verder kun je er een euro-star dekje bij krijgen (niet nieuw meer, maar erg fijn)
en had net een nieuwe singel extra erbij gekocht voor een pony van een vriendin.
voor verdere vragen, stuur maar pb...
foto's komen nog.