switchx schreef:Ben ik even blij met mijn passier met normale boom, alhoewel ik er wel over na heb gedacht om een zadel met diepe zit te kopen.
je mag zeker blij zijn, je paard ook trouwens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
switchx schreef:Ben ik even blij met mijn passier met normale boom, alhoewel ik er wel over na heb gedacht om een zadel met diepe zit te kopen.
unamie schreef:Alane schreef:En hoe weet jij dat jij gelijk hebt?
met eigen ogen gezien
Roelke_ schreef:Heb het hele topic doorgelezen en vind het erg interessant en blijf even volgen. Ik heb zelf een wintec Isabell Werth, heeft dit zadel een diepe zit? Het zadel wordt verkocht als zadel met een extra diepe zit, maar ik vind de diepte wel meevallen.
schaapjuh schreef:Het is een English Flat-seated Cutback Showsaddle oftewel de soort zadels die ze heeeel vroeger gebruikten (ook veel in Nedeland) maar nu alleen nog in Engeland met name in de bestgaand rijpaard rubrieken op keuringen enzo.
Ook zie je ze wel eens op gangenpaarden.
Heeft me veel moeite gekost om zo'n zadel te vinden voor mn haf omdat ik alleen in de wat plattere zadels kan zitten daar ik anders giga last van mn rug en bekken krijg.
unamie schreef:toch staat het hier echt
ook dat het bijna onmogelijk is uit te leggen zonder kale voorbeeld bomen op een paardenrug of bok
viewtopic.php?f=117&t=618433&st=0&sk=t&sd=a
ik ga volgende keer voorbeeld foto's nemen als ik er ben
dat is het makkelijk uit te leggen nl
zien is geloven
zitake schreef:
Bij meerdere paarden of slechts een paard.
Alane schreef:even om het duidelijk te krijgen: Een boom kun je toch niet verbreden? toch alleen het kopijzer?
schaapjuh schreef:Interessant topic dit
Zelf heb ik dit zadel, naja bijna, post is een beetje traaaag :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YUB3W8LW
Lijkt me behoorlijk plat
Skipper schreef:Ik heb een zadel dat er tussen in zit qua zit, niet vlak maar niet extreem diep en ik heb juist de vulling moeten laten eruit halen omdat het paard zo aan het uitzwaren was en breed werd dat het zadel ging knellen op schoft.
Ergo hij ontwikkelde zich in skelet en spier extreem in breedte en hij heeft toch zadel op zijn rug met half diepe zit.
Roelke_ schreef:Heb het hele topic doorgelezen en vind het erg interessant en blijf even volgen. Ik heb zelf een wintec Isabell Werth, heeft dit zadel een diepe zit? Het zadel wordt verkocht als zadel met een extra diepe zit, maar ik vind de diepte wel meevallen.
Jodievanmij schreef:Ok ik heb Meneer Kootstra uit Groningen net een uur aan de telefoon gehad. Hij heeft mij alles over zadels verteld en ben nu een heel stuk wijzer. Hij komt zeer betrouwbaar over en ik geloof hem. Zoals hij het argumenteert is het eigenlijk allemaal heel logisch. Ik ben dus overtuigt dat een diepe zit helemaal niet verkeerd hoeft te zijn! Het is gewoon de combinatie van alles en natuurlijk de pasvorm van het zadel....
Jodievanmij schreef:Ok ik heb Meneer Kootstra uit Groningen net een uur aan de telefoon gehad. Hij heeft mij alles over zadels verteld en ben nu een heel stuk wijzer. Hij komt zeer betrouwbaar over en ik geloof hem. Zoals hij het argumenteert is het eigenlijk allemaal heel logisch. Ik ben dus overtuigt dat een diepe zit helemaal niet verkeerd hoeft te zijn! Het is gewoon de combinatie van alles en natuurlijk de pasvorm van het zadel....
unamie schreef:Zijn dit zadels met een diepe zit?
deze lijkt geen diepe zit te hebben, maar om dat zeker te weten moet het zadel uit elkaar
van Triest weet meestal uit zijn hoofd welke type zadel wel of geen diepe zit heeft en welke boom er in zit
duidelijk een diepe zit
géén diepe zit
sronnie schreef:Jodievanmij schreef:Ok ik heb Meneer Kootstra uit Groningen net een uur aan de telefoon gehad. Hij heeft mij alles over zadels verteld en ben nu een heel stuk wijzer. Hij komt zeer betrouwbaar over en ik geloof hem. Zoals hij het argumenteert is het eigenlijk allemaal heel logisch. Ik ben dus overtuigt dat een diepe zit helemaal niet verkeerd hoeft te zijn! Het is gewoon de combinatie van alles en natuurlijk de pasvorm van het zadel....
Dat is wat ik ook dus al een aantal keer heb aangegeven maar goed dat ter zijde.
Wel vraag ik me af, waarom mensen vrijwel direct een zadelmaker geloven en daar echt naar luisteren, en niet naar de medebokkers, want wat ik als reacties van zadelmakers voorbij heb zien komen, is ook door verschillende bokkers gezegt/uitgelegd.
germie schreef:
De middelste is een zadel uit 1980, een Hopfner Ahlerich. Dus toen maakten ze al zadels met een diepe zit.