Winderen half pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:55

De zadelmaker heeft bij mijn paard er rekening mee gehouden, anders had ze idd nog iets meer aan het zadel verandert dus wel ff een dingetje..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:12

Voor mijn zadel was het te dik/net niet maar die heeft wel foam kussens die precies pas liggen dus misschien ook weer anders. Ik wacht nu op de 10mm test pad, ben heel benieuwd!

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:19

Ik twijfel dus best wel, ik kan voor de helft van de prijs overnemen dus wel heel aantrekkelijk. 18mm klinkt alleen best dik, maar la Equisyle geeft ook aan dat 18 mm ook onder passende zadels past

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:31

Daatje schreef:
Ik twijfel dus best wel, ik kan voor de helft van de prijs overnemen dus wel heel aantrekkelijk. 18mm klinkt alleen best dik, maar la Equisyle geeft ook aan dat 18 mm ook onder passende zadels past

Voor de helft van de prijs zou ik het er op durven wagen. Verkopen kan altijd nog vooral als je hem nu relatief goedkoop kan krijgen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:39

Ik heb de dikke versie onder mijn passend zadel en ik merk niet dat er ruimte gebrek is. Ik heb mijn paard vanaf het zadelmak maken met de pad gereden juist ter bescherming van de rug en schokken op te vangen. Hij heeft mooie ontwikkelde rugspieren en de tonus van de spieren is perfect. Zijn rug is ook nooit gevoelig.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:50

Helft van de prijs?

Als het een betrouwbare verkoper is zou ik het doen. Voor dat geld kan je het zelfs nog wel met winst verkopen als je het niks vind.

Inmiddels 2x gereden met de winderen pad op mijn jonkie,lang leve de winter met een bevroren bak :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:43

Ik vond onder mijn maatzadels de dikke echt wel te dik. Dunne was veel fijner en had hetzelfde resultaat ermee.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:10

Tnx allemaal, ik ga het gokken voor deze prijs. Verkopen kan inderdaad altijd nog

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:12

Voor de helft van de prijs zou ik het ook zeker gokken inderdaad :j

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:35

Vandaag de 18 mm onder mijn zadel gehad. In eerste instantie vond ik het wel een dik pakket onder het zadel, maar het vormt mega goed en als je aansingelt en erop zit, voelt het absoluut niet als te dik eronder. Pad bleef mooi op zijn plek en ik had het gevoel dat mijn paard met name in de galop zijn rug beter gebruikte (wordt snel lang in de galop) en de overgang terug veel netter ging (paard wil rug dan nog wel eens wegdrukken). Ik zat echt fijner in de galop, maar dat is natuurlijk logisch als het paard ook zijn rug beter gebruikt. Een minpunt was dat mijn dekje naar achter schoof. Ik rij vaker met PS dekjes en dit gebeurt dus normaal niet, maar nu behoorlijk. Meer die dit probleem hebben met het gebruik van de winderen pad?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:04

Ik rij veel met pk pads en heb geen last van verschuivingen oid.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:12

Daatje schreef:
Vandaag de 18 mm onder mijn zadel gehad. In eerste instantie vond ik het wel een dik pakket onder het zadel, maar het vormt mega goed en als je aansingelt en erop zit, voelt het absoluut niet als te dik eronder. Pad bleef mooi op zijn plek en ik had het gevoel dat mijn paard met name in de galop zijn rug beter gebruikte (wordt snel lang in de galop) en de overgang terug veel netter ging (paard wil rug dan nog wel eens wegdrukken). Ik zat echt fijner in de galop, maar dat is natuurlijk logisch als het paard ook zijn rug beter gebruikt. Een minpunt was dat mijn dekje naar achter schoof. Ik rij vaker met PS dekjes en dit gebeurt dus normaal niet, maar nu behoorlijk. Meer die dit probleem hebben met het gebruik van de winderen pad?

Ja enorm! Met dekjes met lusjes niet maar de ps dekjes schuiven echt enorm naar achteren met de pad (10mm) helaas ;(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:13

Als je de pad wil gebruiken voor zowel een dressuur als spring zadel. Dan moet je de springvariant kopen toch?
Dacht dat ik dat gelezen had.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:20

Ja zou ik zeker doen want anders kom je met je spring zadel echt pad te kort

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:29

zodiacje schreef:
Ja zou ik zeker doen want anders kom je met je spring zadel echt pad te kort

Ligt het dan wel een beetje redelijk onder een dressuurzadel of steekt het dan uit of iets dergelijks?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:36

Ik deed de dressuur onder m’n springzadel en dat ging prima.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:13

zodiacje schreef:
Daatje schreef:

Ja enorm! Met dekjes met lusjes niet maar de ps dekjes schuiven echt enorm naar achteren met de pad (10mm) helaas ;(

Zo balen, ben dol op ps

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:41

zodiacje schreef:
Daatje schreef:

Heb jij een oplossing gevonden? Ik wil eigenlijk niet al mij ps en es wegdoen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:49

Nee ik gebruik nu met de springlessen mn bucas dekje en verder baal ik ervan haha.
Ik wilde nog wel iets proberen met zo'n anti schuif matje van de action maar die is natuurlijk dicht nu dus dat laat nog even op zich wachten.
Het voordeel van de winderen is overigens wel zo groot dat ik niet meer zonder wil dus als ik nog nieuwe dekjes koop ga ik liever voor ES aangezien die gewoon lusjes hebben

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:37

zodiacje schreef:
Nee ik gebruik nu met de springlessen mn bucas dekje en verder baal ik ervan haha.
Ik wilde nog wel iets proberen met zo'n anti schuif matje van de action maar die is natuurlijk dicht nu dus dat laat nog even op zich wachten.
Het voordeel van de winderen is overigens wel zo groot dat ik niet meer zonder wil dus als ik nog nieuwe dekjes koop ga ik liever voor ES aangezien die gewoon lusjes hebben

Ik vrees dan ook dat al mijn ps de verkoop in gaat, mega balen

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:54

Iemand die ik ken had dat probleem ook. Die heeft een antislip pad op de rug van het paard. Dan het ps dekje en dan de winderenpad. Dit hielp wel maar ik heb geen idee of dit het effect beinvloed...

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:07

xCynthiaVos schreef:
Iemand die ik ken had dat probleem ook. Die heeft een antislip pad op de rug van het paard. Dan het ps dekje en dan de winderenpad. Dit hielp wel maar ik heb geen idee of dit het effect beinvloed...

Dankje. Maar ik vind zelf 3 lagen echt te veel

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:25

Ik zat te denken om gewoon zo'n heel dun ding te proberen
Afbeelding
Die wilde ik tussen de pad en dekje doen. Maar goed misschien werkt het niet hoor maar leek mij het proberen waard want ben ook erg verliefd op mn PS dekjes

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:32

zodiacje schreef:
Ik zat te denken om gewoon zo'n heel dun ding te proberen
[ [url=m/gtX4xK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die wilde ik tussen de pad en dekje doen. Maar goed misschien werkt het niet hoor maar leek mij het proberen waard want ben ook erg verliefd op mn PS dekjes

Ja ik baal ook enorm. Maar om nou nog een laagje ertussen te doen gaat me te ver. Zo balen

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 07:43

En lusjes aan de dekjes (laten) maken, zou dat een oplossing zijn?