Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Newallure schreef:Hoi ik heb een vraag, zou namelijk een anatomisch hoofdstel willen voor mijn haf.
Probleem is alleen dat de meeste hoofdstellen te smal zijn. De rambo valt op zijn jukbenderen ipv er naast en de keelriem kan niet vast ( maat paard zijn normale hoofdstel van passier is een cob). Wat zijn hoofdstellen die breder vallen en/of waarbij keelriem langer is?
Lauke schreef:Newallure schreef:Hoi ik heb een vraag, zou namelijk een anatomisch hoofdstel willen voor mijn haf.
Probleem is alleen dat de meeste hoofdstellen te smal zijn. De rambo valt op zijn jukbenderen ipv er naast en de keelriem kan niet vast ( maat paard zijn normale hoofdstel van passier is een cob). Wat zijn hoofdstellen die breder vallen en/of waarbij keelriem langer is?
Onze nieuwe, de L’equi Boston valt mooi ruim bij de neus zodat het jukbeen vrij blijft en is ruim verstelbaar.
Mijn paard zit altijd net tussen cob en full in en heeft vooral voor haar neus vaak een full nodig, maar van deze zit maat cob haar als gegoten!
Newallure schreef:Lauke schreef:
Onze nieuwe, de L’equi Boston valt mooi ruim bij de neus zodat het jukbeen vrij blijft en is ruim verstelbaar.
Mijn paard zit altijd net tussen cob en full in en heeft vooral voor haar neus vaak een full nodig, maar van deze zit maat cob haar als gegoten!
Oke en hoe zit hij bij de keelriem?
Goldie schreef:Ik hoop dat mijn chester snel komtHopelijk gaat ie morgen op de post
welmoed__ schreef:Die van mij zit al op de post, heb een track and tracé gekregen, maar PostNL veranderd elke keer de leverdatum.
Newallure schreef:Hoi ik heb een vraag, zou namelijk een anatomisch hoofdstel willen voor mijn haf.
Newallure schreef:Lauke schreef:Ook die is heel ruim verstelbaar![]()
Ik heb nog meerdere gaatjes over bij die van mij
Gekke vraag maar zou je de totale lengte van de keelriem is kunnen meten voor mij?
_Snow_White schreef:Ik hem vandaag voor het eerst gebruikt. Ik denk dat hij nog iets aangepast mag worden.
Ik heb de bitclips er voor nu even aan laten zitten. Het kan zijn dat ik ze er weer af haal.
[ [url=m/zEy0cO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rivano schreef:_Snow_White schreef:Ik hem vandaag voor het eerst gebruikt. Ik denk dat hij nog iets aangepast mag worden.
Ik heb de bitclips er voor nu even aan laten zitten. Het kan zijn dat ik ze er weer af haal.
[ [url=m/zEy0cO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welke model is dit?
De Lingus FairField is waarschijnlijk pas vanaf half maart 2019 weer leverbaar... Mooie kleur bruin ook.
Heeft iemand deze? Heb een vraagje over 1 van de riempjes.
Newallure schreef:Lauke schreef:
Als hij op het laatste gaatje zit is de kaakriem 47cm lang.
Dit wordt alleen voor jou denk ik lastig na te meten omdat het heel erg bepalend is vanaf waar je precies meetiets hoger of iets lager of juist meer naar voren of naar achter geeft behoorlijk verschillen.
De rambo was op alle mogelijke plekken te kort![]()
Op de juiste plek was hij 3 cm te kort. De rambo; Riem 45 cm met ringen erbij 47,5
Vrees dat ik toch op zoek moet naar een anatomisch hoofdstel zonder keelriem of met een gewone keel riem....
Iemand nog ideeën voor een breed vallend hoofdstel voor hafje met forse kaak?
Rivano schreef:_Snow_White schreef:Rambo micklem en volgensmij de competition.
Ik heb hem van een vriendin overgenomen, dus ik weet het niet 100% zeker.
Het is wel ontzettend fijn zacht leer.
Zitten er sierstiksels op de voorkant?
_Snow_White schreef:Ik heb even gegoogled en het lijkt inderdaad op de Micklem Deluxe Competition.
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met de bit clips?