Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:17

Niet alles doorgelezen dus sorry als t al genoemd is. heb je al geprobeert om er een stukje zeem om heen te doen. Zo'n echte natuurzeem, die maak je nat en dan wikkel je hem om t bit en zet je vast met een flosdraadje. Doet een stalgenootje van mij. Daar werkt t perfect bij.

Cinnepin

Berichten: 8973
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:32

_Snow_White schreef:
Cinnepin schreef:
Maar ik lees toch ergens in je reacties * IK WIL WEDSTRIJDEN RIJDEN * en dat bitloos geen optie is..Nou dat zegt voor mij al genoeg hoor ;)
Net zoals iemand eerder al aangaf, telkens al je weer wat probeert gaat de mond weer kapot. Waar ben je dan mee bezig? Stop gewoon geen bit meer in die mond, jammer dan maar geen wedstrijden

Maar als ik een auto koop om in het weekend mee te gaan touren en achteraf blijkt dat de banden niet goed op mijn auto passen, dan ga ik toch ook eerst kijken of ik betere banden kan kopen dan dat ik meteen niet meer in de auto ga rijden? Ik heb de auto namelijk gekocht om in te rijden...


Kun je niet een van de andere bitfitters die in dit topic genoemd zijn emailen en dan misschien regelen dat ze langskomen als zij sowieso al in de buurt moeten zijn? Op deze manier zal je de reiskosten waarschijnlijk kunnen delen en dan valt de geldboom ook niet meteen dood neer :')



Ga je nou serieus een auto vergelijken met een LEVEND wezen?

Nibbit

Berichten: 10428
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:24

Ts ik zou een paar dagen hetzelfde proberen, als hij geen wondjes krijgt.
Ze moeten er even aan wennen.

Mijn paard deed de tong uit de mond, bit bleek te dik. Met een dunner bit was het eerst ook nog niet rustig, pas na een keer of 5 was ie er aan gewend dat dit beter paste en nu blijft de tong keurig binnen

Nadiine__x

Berichten: 2806
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:45

Natasja van eijk is heel goed en komt door heel. Nederland!
Zou haar gewoon berichtje sturen misschien is ze binnenkort in de buurt.

En heel eerlijk ik zou gewoon niet meer reageren op al. Dat geneuzel over bit loos dit topic gaat allang niet meer over jou openingspost betreft hulp bij een passend bit (en dus niet bitloos)

Lekker laten gaan, succes iedergeval met een bitfitter zoeken!
Ik. Rijd mijn 2 paarden trouwens ook met hulstrens, ook hier groot Succes. Mijn ruin heeft het bit goed leren accepteren met de rambo micklem. Ondertussen hangt er weer normaal hoofdstel in. Maar voor het begin was dat erg fijn! Hij had erg moeite met aannemen namelijk, bleef erachter hangen

Licor

Berichten: 2958
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:59

En een simpel draversbitje? Halve kneveltrens? Die liggen vrij stabiel in de mond en zijn in allerlei soorten te vinden..

Een hele kneveltrens zou ook nog kunnen.. dat al eens geprobeerd?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 23:15

Ga hem opschrijven op mijn lijstje! Bedankt

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:46

Ik had je nog gepost, maat ik denk verdwenen tussen de bitloze Posts..

Golden wings van stubben was voor mij de oplossing..

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 09:33

Crealief schreef:
Ik had je nog gepost, maat ik denk verdwenen tussen de bitloze Posts..

Golden wings van stubben was voor mij de oplossing..


Die is al vaker geadviseerd,
Zelfs van rubberen bit ringen krijgt hij wondjes. Ik denk dat de goldenwings gaan snijden.
Toch bedankt!!!

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:29

Ik lees al vanaf het begin mee maar heb toch een opmerking. Ik lees hierboven dat je 2 dingen in een keer veranderd. Waarom ga je niet eerst een paar dagen met dat nieuwe bitje rijden ipv gelijk er ook een andere neusriem bij om te doen. Dat zijn 2 verschillen, zo kan je van beide niet bekijken of het wel of niet werkt.

Bel idd Natascha van Eijk, super kundig! En heeft veel bitjes op voorraad die je kan proberen, ook thuis. Kristel van Duren-Bodewus is ook bitfitter. Bel er een aantal rond en wieweet kan jij ergens heen rijden waar ze komen. Meestal is dat allemaal mogelijk. Voor telefoonnrs PB me even.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:16

Alenthe05 schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee maar heb toch een opmerking. Ik lees hierboven dat je 2 dingen in een keer veranderd. Waarom ga je niet eerst een paar dagen met dat nieuwe bitje rijden ipv gelijk er ook een andere neusriem bij om te doen. Dat zijn 2 verschillen, zo kan je van beide niet bekijken of het wel of niet werkt.

Bel idd Natascha van Eijk, super kundig! En heeft veel bitjes op voorraad die je kan proberen, ook thuis. Kristel van Duren-Bodewus is ook bitfitter. Bel er een aantal rond en wieweet kan jij ergens heen rijden waar ze komen. Meestal is dat allemaal mogelijk. Voor telefoonnrs PB me even.



Omdat ik het paard ondertussen lang genoeg ken en weet dat als hij eenmaal gaat rommelen hij blijft rommelen. Met een lage neusriem rommelt hij al veel minder snel.

De bitfitter die allemaal genoemd zijn komen niet naar kop van Noord-Holland. En met dit weer ga ik niet op pad met de trailer.
Ik heb alle namen opgeschreven en ga der zeker wat mee doen.

Vandaag mijn eigen bit omgetoverd tot huls flexcontrole.

Met bitbandage het middenstuk vast getaped..
Gelongeerd met touwtjes en alles is nog dicht en zijn mondje was ook rustig. Zo gaan we voorlopig maar even verder aanmodderen.

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:04

Was niet aanvallend bedoeld hoor maar meer een tip. Waar in Noord Holland woon je? Mag ook per PB. Ik ken er nog een aantal, misschien willen die wel die kant uit gaan. Succes iig.

damduns

Berichten: 49
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:20

SETEFURII schreef:
Ikzelf heb een paard gereden die ongeveer hetzelfde aan de hand had. Enkelgebroken bitje was de tong erlangs dubbelgebroken 'liep' er wel mee, maar telkens opnieuw letsel in de mond. In heb haar toen op met een bomberbit gereden van bit bank Australia (deze http://www.bitbankaustralia.com.au/bomb ... oose-ring/) . Door het verhoogde deel had ze geen last meer op haar tong en gooide ze die er dus niet meer uit. Ik kon haar fijn rijden, rustig ophoudingen maken zonder letsel en ze schuimde duidelijk meer (en liet ook echt beter los)

Enige probleem: Officieel mocht ik toen bij de federatie waarbij ik het paard uitbracht, niet rijden met dat bit. Waarom stuur ik je wel in een PB :+


top bit! (ben echter wel nieuwsgierig waarom je niet mocht rijden met dit bit?)

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:07

Hier ook snel een wondje binnen in de mondhoek. Uiteindelijk bleek dit te komen door de overgang naar het tussenstukje van het dubbelgebroken dit welke net tegen zijn mondhoek kwam. Bit was de juiste maat alleen het tussenstukje dus te groot. Het probleem is nu opgelost met bit bandage tape en ik ben op zoek naar een zelfde bit met kleiner tussenstukje maar dat valt nog niet mee. Overigens is dat alles ook in overleg met bitfitter gegaan.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:02

nikkietjuh schreef:
Hier ook snel een wondje binnen in de mondhoek. Uiteindelijk bleek dit te komen door de overgang naar het tussenstukje van het dubbelgebroken dit welke net tegen zijn mondhoek kwam. Bit was de juiste maat alleen het tussenstukje dus te groot. Het probleem is nu opgelost met bit bandage tape en ik ben op zoek naar een zelfde bit met kleiner tussenstukje maar dat valt nog niet mee. Overigens is dat alles ook in overleg met bitfitter gegaan.



Wauw jij omschrijft precies mijn probleem!
Ik heb vandaag dus ook bit bandage over het stukje heen gedaan!! En in combinatie met een lage neusriem alles nog heel!!

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:20

In feite zou het geen verschil moeten maken welke neusriem je gebruikt want het komt van binnen in de mond. Maar als de combi werkt vooral niks veranderen ;)
Enige nadeel is dat je die tape maar heel kort kunt laten zitten omdat er makkelijk viezigheid tussen gaat zitten. Hopelijk vind ik nog een bit met kleiner tussenstuk en kan het dan zonder.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:47

Ik denk dat het succes zit in het feit dat een flex control bit of een bit met latex over het scharnierpunt, beperkt kan doorbuigen waardoor er minder druk op de mondhoeken komt.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:51

Een max control bit zou misschien ook nog een optie kunnen zijn. Dit bit kan ook niet doorbuigen.Zelf geen ervaring mee,maar schijnt wel iets scherper te werken dan de flex control.

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:27

Die van mij kreeg ook wondjes van de rubberen ringen.. maar absoluut niet van de golden wings.. dus ik het nog een keer heroverwegen

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:22

Cheminee schreef:
nikkietjuh schreef:
Hier ook snel een wondje binnen in de mondhoek. Uiteindelijk bleek dit te komen door de overgang naar het tussenstukje van het dubbelgebroken dit welke net tegen zijn mondhoek kwam. Bit was de juiste maat alleen het tussenstukje dus te groot. Het probleem is nu opgelost met bit bandage tape en ik ben op zoek naar een zelfde bit met kleiner tussenstukje maar dat valt nog niet mee. Overigens is dat alles ook in overleg met bitfitter gegaan.



Wauw jij omschrijft precies mijn probleem!
Ik heb vandaag dus ook bit bandage over het stukje heen gedaan!! En in combinatie met een lage neusriem alles nog heel!!


Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe paard. Veel lip en weinig ruimte. Ik heb nu ook een hulstrens, kleine maat, waarbij ik het schakeltje intape. De mond blijft vooralsnog heel. Wel even het bit in water leggen voor gebruik omdat het anders teveel vocht uit de mond opneemt.

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:59

Niello de tape zit bij mij niet om het schanier punt. Enkel van de bitring tot het oog dat daaraan zit. De werking is dus niet anders. Zal eens kijken of ik straks een foto kan maken.

Edit: even beeld erbij gezocht.

Bij mij zat het probleem dus waar de pijl staat. Tot daar zitten beide kanten in de tape zodat er geen opstaande rand van het oog meer is.
Afbeelding

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:15

Cheminee schreef:
nikkietjuh schreef:
Hier ook snel een wondje binnen in de mondhoek. Uiteindelijk bleek dit te komen door de overgang naar het tussenstukje van het dubbelgebroken dit welke net tegen zijn mondhoek kwam. Bit was de juiste maat alleen het tussenstukje dus te groot. Het probleem is nu opgelost met bit bandage tape en ik ben op zoek naar een zelfde bit met kleiner tussenstukje maar dat valt nog niet mee. Overigens is dat alles ook in overleg met bitfitter gegaan.



Wauw jij omschrijft precies mijn probleem!
Ik heb vandaag dus ook bit bandage over het stukje heen gedaan!! En in combinatie met een lage neusriem alles nog heel!!

http://www.sprengerbit.nl/index.php?ite ... 62&lang=NL
dan zou dit bit kunnen helpen.
Afbeelding


https://www.cvsruitersport.nl/a-2114767 ... denstukje/
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 21-06-17 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Berichten: 2958
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:18

Een sponsbit kan ook nog een oplossing zijn.. maar ik weet niet of je daarmee mag starten

Zinzi_jewel

Berichten: 8866
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:57

Veulen84 schreef:
Mylers met verhoogde tongboog mogen nog wel. Die hebben een rolletje,maar buigen niet.


Als dit mag
Mag een flex control zeker
Alleen moet je de juiste ringen hebben
Ik heb er 2 met een extra oog erin .
En die mogen niet ..

Zinzi_jewel

Berichten: 8866
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:58

Licor schreef:
Een sponsbit kan ook nog een oplossing zijn.. maar ik weet niet of je daarmee mag starten


In t springen wel
Dressuur niet denk ik

Maar heb je eens goed gezien hoe dik en vol dit is in de mond
Bovendien komt het vol speeksel

Doet mij denken aan de mond tampons bij de tandarts die je doen kokhalzen

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:33

Cheminee schreef:
Bitfitter nog geen reactie.. suggesties voor bitfitter in noord Holland zijn dus welkom!!

Angelique Köhler