Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunny43

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:52

Vandaag Recuptex bij andere pony opgelegd twee uur voor het rijden. Pony is de eerste 3 km de laatste tijd erg sloom en pas als ze is opgewarmd wordt ze weer voorwaarts. Ik had de hoop dat dit door twee uur voor het rijden de Recuptex op te leggen, beter zou gaan. Jammer geen verschil. Nu dus twee pony's eenmalig geprobeerd zonder enig resultaat :( Het zijn wel pony's die normaliter geen deken dragen en dus dik in de vacht zitten...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:53

Ik doe er gewoon wasmiddel bij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:15

Ik heb de recuptex niet opgebouwd en gelijk als onderdeken gebruikt. Zaterdag rond 13u opgedaan en vanmorgen om 10u er voor t eerst af. Hij ligt erg goed onder de rambo (kan ook haast niet anders nu hij op vier punten vast zit) en ik vind hem echt lekker warm. Mijn paard had het laatst onder zn rambo + 200gr liner fris en was nu onder zn rambo en recuptex ok, tegen het warme aan.
Op de rug kon ik duidelijk verschil in warmte voelen, bij SI gewricht en lendenen was het veel warmer en dat is ook net zn zwakke plek.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:59

Ik mag nu ook wachten op mijn recuptex in maat 205, aangezien bucas er niet meer genoeg had. Vind het wel erg jammer. De eerste keer al vrij lang mogen wachten en nu weer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 16:32

Mijn knollie met zijn recuptex. Laat ik even verklappen dat hij normaal geen seconden stilstaat en constant zit te schrapen := :')

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:14

Dat resultaat heb ik hier echt niet. Meer dan een voetje op rust krijg ik niet extra. Rijtechnisch merk ik ook niks.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:15

Mijn paard heeft m nu twee dagen af omdat ik hem wilde wassen en nu moet ie drogen. Maar vandaag was ie met borstelen wel weer gevoeliger op zn rug. Deken maakt bij hem dus zeker wel een goed verschil. Hij staat niet zo te slapen zoals andere paarden maar wel met rijden een stuk soepeler. Nu is ie eerst 10 minuten gelongeerd voor het rijden en toen was ie ook wel weer soepeltjes, maar dat is ie met de recuptex dus al direct. Die heeft ie nu al zo’n 4 weken non stop op gehad. Voor die tijd een weekje niet ivm wassen en toen vergeten en daarvoor ook al continue. Werking blijft dus gewoon goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 19:10

Hij normaal ook nooit hoor, maar vond dit wel grappig :') vooral omdat ie juist altijd zo wild staat te doen

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:17

Maar vlgs mij is die deken echt niet bedoeld om hem 24/7 te dragen... ik vraag me af of dit op termijn geen andere klachten gaat opleveren. Je verstoort namelijk wel het natuurlijke warmhoudsysteem van zo'n dier. Voor het rijden de spieren opwarmen is wat heel anders dan 24/7 met zoiets oplopen...

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:29

sunny43 schreef:
Maar vlgs mij is die deken echt niet bedoeld om hem 24/7 te dragen... ik vraag me af of dit op termijn geen andere klachten gaat opleveren. Je verstoort namelijk wel het natuurlijke warmhoudsysteem van zo'n dier. Voor het rijden de spieren opwarmen is wat heel anders dan 24/7 met zoiets oplopen...

Had hem vorige winter ookal 24/7 op. Toen in de zomer natuurlijk weer in de kast gestopt. Deze winter niet meteen weer opgedaan. Paard kon het zelf prima zelf regelen. Alleen toen het weer heel nat en koud werd, merkte ik weer dat zijn spieren verkrampten daardoor. Toen weer opgedaan, hij kan niet goed tegen nattigheid ook zomers niet. Na een half uurtje weer op en hij was weer los in zijn spieren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:17

sunny43 schreef:

Quote paardendrogist:
De Bucas Recuptex is los te gebruiken als therapiedeken, maar ook als onderdeken voor de Bucas dekens met linersysteem.
Einde quote.

Er zijn meerdere dekens zoals de recuptex. Denk ook aan fedimax en rambo ionic. Die kunnen ook allemaal 24/7 gedragen worden.
Bij de rambo kregen wij ook geen problemen en heb meer succesverhalen gelezen.

Het is idd geen wonderdeken. Het stimuleert doorbloeding en dat is voor een paard (of mens) met pijnklachten vooral ontspannend en dus perse warm. Ik weet niet of je het zelf wel eens hebt getest? Ik slaap er elke nacht op, niet voor de warmte, maar omdat het mijn pijnklachten remt. En daar gebruik ik hem voor mijn paard ook voor.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:58

Ik heb de Recuptex nu ongeveer 2 weken en ben er ontzettend blij mee. Heb een merrie met veel pit die in de springsport gelopen heeft en nu met halfpensioen is en Kissing Spines heeft. Toen ik de deken voor de eerste keer oplegde stond ze eronder te soezen in de paddock, hoofd laag zoals die van Jester. Heb hem gisternacht voor de eerste keer de hele nacht op gelaten en het heeft duidelijk effect. Ze trekt haar rug niet meer weg tijdens het poetsen en loopt veel meer vanuit haar hele lichaam. Ik was bang dat ze te warm zou worden maar dat was echt niet het geval. Ook was haar stalletje veel netter, meestal maakt ze er een missie van om zoveel mogelijk km af te leggen in haar stal maar alles lag er veel netter en rustiger bij. Mijn recuptex trekt helaas wel erg naar achter maar heb dit opgelost door de sluitingen aan de voorkant en de sluitingen die voor de neck bedoelt zijn vast te maken aan haar outdoordeken. Ze mag hem de komende paar nachten ook op en dan gaan we over naar 24/7!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:11

Zo heb ik hem ook vast gemaakt Eapy aan mijn Amigo Ik merk niet veel verschil maar hij is altijd relaxed en ontspannen :o Had er ook geen wonderen van verwacht!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:08

Ik merk dus wel verschil.

En op de vraag: kan een paard nog wel zonder.
Ja, mijn paard is niet slechter dan hij voor het gebruik van de recuptex was. Maar met de recuptex is ie gewoon net wat fijner. Dus zonder is prima, maar met net wat fijner.
Daarnaast is het in de zomer een stuk warmer waardoor paarden het dus ook niet nodig hebben terwijl in de winter ze juist wat stram worden door de koh.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:13

ik kreeg net bericht dat de mijne eindelijk verstuurd is :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:30

daar is die dan :)) vanavond gelijk even passen.
ej heeft zich toch aan hun woord gehouden dat ik die met de oranje bies zou krijgen ipv de normale omdat die er eerder was *\%/*
heeft even geduurd maar toch met de 25%

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:46

Ik heb de oranje van Ej ook binnen! Heb hem er net op gelegd bij m'n paard. Hij komt wel wat onder m'n Amigo bravo uit. Even kijken hoe ik dat ga doen. Misschien later de Rambo erover, die is iets langer. Scheelt dat m'n paard niet zo heel veel buiten komt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:55

Ik zit te wachten tot maat 6,6 weer op voorraad is bij de epple! Dan hopen dat de korting nog er is en dan schaf ik m ook aan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:57

Oh de bravo viel bij mijn paard bij de benen veel langer dan bij mn rambo.
Ik heb de deken iets ingenomen (3cm), maar dat was voor de legarchers en de achterbenen iets te weinig. Dus daar nog iets innemen en dan is t prima.

Ik vind het wel veel minder prettig werken dan met mn rambo liners. Die zijn veel gladder en het geheel samen is veel lichter. Maar buiten dat is dit de beste optie als onderdeken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:43

Weet iemand hoe de recuptex uitrijdeken valt qua maat?
Maat M is nml op voorraad derest allemaal niet

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:04

Ik heb de mijne teruggezonden. Beetje duur om hier te laten verstoffen en misschien dat het als onderdeken een oplossing is maar een paar uur voor het rijden opleggen bij een teddyberenvacht heeft op beide pony's geen effect gehad qua ontspannen of soepeler...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:43

JenniferU schreef:

Ik begreep dat M voor tot maat 185 is ongeveer. Daar boven komt een L. Ik heb iig van Bucas dekens maat M voor mijn paardje die dekenmaat 185 heeft en dat past allemaal precies.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:48

Daphneeeej schreef:
JenniferU schreef:

Ik begreep dat M voor tot maat 185 is ongeveer. Daar boven komt een L. Ik heb iig van Bucas dekens maat M voor mijn paardje die dekenmaat 185 heeft en dat past allemaal precies.

Ik heb normaal van bucas maat 198 wat iets te lang is bij de kont.
Paard heeft een vrij korte rug.
Is er ergens een maattabel beschikbaar qua cm's vd deken?
Zonee kan iemand voor mij de ruglengte van een maat M opmeten?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:23

Ik heb het halsstuk besteld bij Divoza met de kortingactie. Het moet alleen bij bucas zelf worden besteld. Moet ik alleen iets langer wachten maar dat geeft niet.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:36

Ik heb de xl op een paard met maat 205 en m'n andere paard 195. Bij de laatste is de deken wel wat te lang, maar niet storend.