Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_San87_ schreef:Jij kent serienummers en hun betekenis van alle zadels uit je hoofd?
Dees schreef:Wauw, wel 1 merk._San87_ schreef:Jij kent serienummers en hun betekenis van alle zadels uit je hoofd?
Ja, van KN wel. Die is namelijk kinderlijk simpel: de eerste twee getallen vertegenwoordigen het bouwjaar
Daarom had TS zich met een beetje inlezen ook niet zo bij de neus hoeven laten nemen.
Ondertussen ben ik benieuwd naar de reactie van de winkel waar TS haar zadel kocht en waar ze hem vast en zeker weer terug heeft gebracht omdat ze zich zo bekocht voelde. TS? Hoe ging het?
Dees schreef:Tja, je kunt onder jong meerdere dingen verstaan.
De feiten: Het is een zadel dat 15 jaar geleden is gemaakt, sindsdien op enig moment is verkocht en daarna amper is gebruikt gezien de nieuwstaat waarin het deze week nog verkeert.
Voor mij is dat jong genoeg.
Ik begrijp dat de plaat bij jullie blijft hangen op "15 jaar", maar dat zadel kan misschien nog wel 25 jaar mee.
Isab123 schreef:De ruitersportzaak heeft zelf de oplossing aangedragen om garantie op inruilen te geven. Hier kunnen wij ons niet in vinden, omdat dat ons beperkt in de vrijheid om naar een andere zadelpasservice/ruitersportzaak te gaan. Ik heb de oplossing zadel retour en geld terug aangedragen, ik wacht hier nog op een reactie.
SarahIlse schreef:Of hij nou jong, oud, wel gebruikt, niet gebruikt of whatever is: de winkel moet gewoon goed en duidelijk vertellen hoe het zit. Sommige mensen vinden de staat belangrijker dan de leeftijd & andere precies andersom. Daarom dus gewoon allebei netjes vermelden, komt er ook geen gezeur.
TS, echt een rotsituatie zo, ik snap heel goed dat je hem terug wilt brengen en duim voor je mee!
KoudbloedKim schreef:Maar daar gaat het niet om... al is hij maar 5 keer gebruikt...
Als TS een jong paard heeft dat over een jaar weer uit het zadel is gegroeid en ze wil hem verkopen, krijgt ze er hooguit 400 voor...
Het gaat om het principe van zeggen dat het een jong zadel is en daarmee dus niet de waarheid noemen.
wiifke schreef:Ook ik was het hier niet mee eens geweest.
Toen wij ons eerste paard kochten in 2007 hebben wij ook een tweedehands zadel gekocht bij een ruitersportzaak. Van buiten verkeerde het zadel in zeer goede staat, weinig gebruikerssporen/slijtage en met een zogenaamde flexibele boom. Wij dachten hier als leek een goede koop te hebben gedaan. Ons eerst gekochte zadel ooit, dus echt 0,0 verstand hiervan. Echter bleek helaas later dat deze rijp was voor de kliko. Toen wij de zadelmaker er bij hebben gehad bleek te boom dusdanig flexibel te wezen dat hij met gewicht van een ruiter volledig door zakte en wij deze nooit meer mochten gebruiken cq verkopen. Voor mij nooit weer een tweedehands zadel, enkel omdat ik daar niet genoeg verstand van heb en er vanuit ga dat een splinternieuw zadel van binnen niet stuk is.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik hier absoluut niet mee akkoord was gegaan tenzij de winkel kan bewijzen dat het om een jong gebruikt zadel gaat (als in reeds nieuw uit een winkel gekocht, aankoopsbewijs). Kunnen zij dit niet dan had ik het volledige aankoopbedrag terug geëist, enkel omdat je aan de buitenkant niet kunt zien in wat voor staat de binnenkant verkeert.
Mocht je toch het zadel eventueel willen houden omdat je tevreden bent over hoe hij ligt en zit, dan zou je voor kunnen stellen om op hun kosten een zadelmaker het zadel te laten beoordelen. Echter wel één die JIJ uitkiest!
_San87_ schreef:Als je nooit van KN gehoord hebt en het zadelmerk pas voor de eerste keer ziet bij de zadelmaker, dan weet je dat niet. En ga je uit van de expertise van de zadelmaker.
Wendy schreef:_San87_ schreef:Als je nooit van KN gehoord hebt en het zadelmerk pas voor de eerste keer ziet bij de zadelmaker, dan weet je dat niet. En ga je uit van de expertise van de zadelmaker.
We hebben het hier niet over een zadelmaker, we hebben het over een ruitersportzaak. Is toch echt wat anders, zeker qua expertise.
A3a1 schreef:Fijn dat het opgelost kan worden!
( Maar je laten betalen voor een slecht consult....waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.
Ik zou denken, stom van ons, betaal geld terug. )