(Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:44

Een gebit van een 21 jarige is niet te ruilen met een van 7.
Dat daar een eigen da naar gekeken heeft kan ik bijna niet geloven.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:47

_San87_ schreef:
Jij kent serienummers en hun betekenis van alle zadels uit je hoofd :oo?

Ja, van KN wel. Die is namelijk kinderlijk simpel: de eerste twee getallen vertegenwoordigen het bouwjaar :D

Daarom had TS zich met een beetje inlezen ook niet zo bij de neus hoeven laten nemen.

Ondertussen ben ik benieuwd naar de reactie van de winkel waar TS haar zadel kocht en waar ze hem vast en zeker weer terug heeft gebracht omdat ze zich zo bekocht voelde. TS? Hoe ging het?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:00

Dees schreef:
_San87_ schreef:
Jij kent serienummers en hun betekenis van alle zadels uit je hoofd :oo?

Ja, van KN wel. Die is namelijk kinderlijk simpel: de eerste twee getallen vertegenwoordigen het bouwjaar :D

Daarom had TS zich met een beetje inlezen ook niet zo bij de neus hoeven laten nemen.

Ondertussen ben ik benieuwd naar de reactie van de winkel waar TS haar zadel kocht en waar ze hem vast en zeker weer terug heeft gebracht omdat ze zich zo bekocht voelde. TS? Hoe ging het?
Wauw, wel 1 merk.

Als je nooit van KN gehoord hebt en het zadelmerk pas voor de eerste keer ziet bij de zadelmaker, dan weet je dat niet. En ga je uit van de expertise van de zadelmaker.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:58

Tja, en jij gelooft de televisieverkoper van de Media Markt natuurlijk ook op zijn woord?
Ik niet. Ik heb een mobieltje en raadpleeg ter plaatse ook nog even sites als Tweakers en Kieskeurig. Zo heel moeilijk is het niet meer om even te checken of wat de verkoper zegt, waar kan zijn. Je hoeft je echt niet meer van alles te laten aansmeren.

Zag net foto's van dat zadel van TS. Die is echt niet 15 jaar in gebruik, hoor :n Die is nog zo goed als nieuw. Kan zomaar zijn dat die echt nog maar 5x gebruikt is.
Zo heb ik een tijdje terug een Passier gehad (oja, daar ken ik de codes ook van ;) ), minstens 9 jaar oud en nog geen dag gebruikt. Wel keurig in de olie gezet door de jaren heen. Ooit gekocht tweedehands en door omstandigheden ook zelf nooit gebruikt. Heb ik als nieuw kunnen verkopen. Die zadels bestaan ook, niet ieder zadel wordt dagelijks gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:01

Maar daar gaat het niet om... al is hij maar 5 keer gebruikt...
Als TS een jong paard heeft dat over een jaar weer uit het zadel is gegroeid en ze wil hem verkopen, krijgt ze er hooguit 400 voor...
Het gaat om het principe van zeggen dat het een jong zadel is en daarmee dus niet de waarheid noemen.

Dees

Re: (Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:06

Het is een jong zadel als het amper gebruikt is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:11

Dees schreef:
Het is een jong zadel als het amper gebruikt is.

Het is een ouder zadel dat amper gebruikt is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:19

Tja, je kunt onder jong meerdere dingen verstaan.

De feiten: Het is een zadel dat 15 jaar geleden is gemaakt, sindsdien op enig moment is verkocht en daarna amper is gebruikt gezien de nieuwstaat waarin het deze week nog verkeert.

Voor mij is dat jong genoeg.
Ik begrijp dat de plaat bij jullie blijft hangen op "15 jaar", maar dat zadel kan misschien nog wel 25 jaar mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:21

Als ik een auto koop van 15 jaar oud met 100 km op de teller is dat een oude auto die weinig gelopen heeft.

Dat is met dit zadel niet anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:28

Dees schreef:
Tja, je kunt onder jong meerdere dingen verstaan.

De feiten: Het is een zadel dat 15 jaar geleden is gemaakt, sindsdien op enig moment is verkocht en daarna amper is gebruikt gezien de nieuwstaat waarin het deze week nog verkeert.

Voor mij is dat jong genoeg.
Ik begrijp dat de plaat bij jullie blijft hangen op "15 jaar", maar dat zadel kan misschien nog wel 25 jaar mee.

Als het een zadel van 5 jaar was geweest nog wel 35 jaar.

Het gaat er niet om hoe lang hij mee 'kan' gaan, het gaat erom dat de verkoper TS niet netjes de leeftijd heeft verteld.

NotYourLine

Re: (Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:03

Of hij nou jong, oud, wel gebruikt, niet gebruikt of whatever is: de winkel moet gewoon goed en duidelijk vertellen hoe het zit. Sommige mensen vinden de staat belangrijker dan de leeftijd & andere precies andersom. Daarom dus gewoon allebei netjes vermelden, komt er ook geen gezeur.

TS, echt een rotsituatie zo, ik snap heel goed dat je hem terug wilt brengen en duim voor je mee! +:)+

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:42

Isab123 schreef:
De ruitersportzaak heeft zelf de oplossing aangedragen om garantie op inruilen te geven. Hier kunnen wij ons niet in vinden, omdat dat ons beperkt in de vrijheid om naar een andere zadelpasservice/ruitersportzaak te gaan. Ik heb de oplossing zadel retour en geld terug aangedragen, ik wacht hier nog op een reactie.

Heb je hierop al een reactie gehad?

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:32

Goed nieuws! Ik kan het zadel retour brengen en het geld terug krijgen, met aftrek van het consult.
Ben hier blij mee:)
Ik snap dat sommige een andere mening hebben, en het niet zo/of anders hadden gedaan. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, en denken we over bepaalde dingen anders.

Bedankt voor de reacties en het meedenken allemaal :D

SarahIlse schreef:
Of hij nou jong, oud, wel gebruikt, niet gebruikt of whatever is: de winkel moet gewoon goed en duidelijk vertellen hoe het zit. Sommige mensen vinden de staat belangrijker dan de leeftijd & andere precies andersom. Daarom dus gewoon allebei netjes vermelden, komt er ook geen gezeur.

TS, echt een rotsituatie zo, ik snap heel goed dat je hem terug wilt brengen en duim voor je mee! +:)+

Mee eens :j Bedankt!

KoudbloedKim schreef:
Maar daar gaat het niet om... al is hij maar 5 keer gebruikt...
Als TS een jong paard heeft dat over een jaar weer uit het zadel is gegroeid en ze wil hem verkopen, krijgt ze er hooguit 400 voor...
Het gaat om het principe van zeggen dat het een jong zadel is en daarmee dus niet de waarheid noemen.

Ja inderdaad, het zadel zou waarschijnlijk wel weer verkocht worden. Ik heb mijn nieuwe paard nu 2,5 week. Hij is 8. Maar niet gewend om op het land te staan, dat wordt nu rustig opgebouwd. Hij wordt dus waarschijnlijk ook wel wat voller dan dat hij nu is (klein beetje schraal).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:33

+:)+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:33

Wat fijn dat het zo opgelost kan worden! :D
Scheelt een hoop ellende en dan lekker op zoek naar een ander zadel :)
Je hebt hier in ieder geval veel van geleerd! (en meelezers ook denk ik)

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:34

YamaSaki schreef:
Wat fijn dat het zo opgelost kan worden! :D
Scheelt een hoop ellende en dan lekker op zoek naar een ander zadel :)
Je hebt hier in ieder geval veel van geleerd! (en meelezers ook denk ik)

Zeker weten!!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:38

Fijn dat het opgelost kan worden!

( Maar je laten betalen voor een slecht consult....waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.
Ik zou denken, stom van ons, betaal geld terug. )

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:38

Fijn dat het zo opgelost wordt!

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:39

Yes, helemaal top! Is het toch nog netjes opgelost. +:)+

Ik ben wel benieuwd waar je nu voor zal gaan, een goedkoper tweedehandsje, een nieuwe van die actie, of weer verschillende merken proberen bij een andere zaak?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:48

wiifke schreef:
Ook ik was het hier niet mee eens geweest.

Toen wij ons eerste paard kochten in 2007 hebben wij ook een tweedehands zadel gekocht bij een ruitersportzaak. Van buiten verkeerde het zadel in zeer goede staat, weinig gebruikerssporen/slijtage en met een zogenaamde flexibele boom. Wij dachten hier als leek een goede koop te hebben gedaan. Ons eerst gekochte zadel ooit, dus echt 0,0 verstand hiervan. Echter bleek helaas later dat deze rijp was voor de kliko. Toen wij de zadelmaker er bij hebben gehad bleek te boom dusdanig flexibel te wezen dat hij met gewicht van een ruiter volledig door zakte en wij deze nooit meer mochten gebruiken cq verkopen. Voor mij nooit weer een tweedehands zadel, enkel omdat ik daar niet genoeg verstand van heb en er vanuit ga dat een splinternieuw zadel van binnen niet stuk is.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik hier absoluut niet mee akkoord was gegaan tenzij de winkel kan bewijzen dat het om een jong gebruikt zadel gaat (als in reeds nieuw uit een winkel gekocht, aankoopsbewijs). Kunnen zij dit niet dan had ik het volledige aankoopbedrag terug geëist, enkel omdat je aan de buitenkant niet kunt zien in wat voor staat de binnenkant verkeert.

Mocht je toch het zadel eventueel willen houden omdat je tevreden bent over hoe hij ligt en zit, dan zou je voor kunnen stellen om op hun kosten een zadelmaker het zadel te laten beoordelen. Echter wel één die JIJ uitkiest!

Dit was waarschijnlijk een gebroken boom, en dan kun je het zadel inderdaad niet meer gebruiken. :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:48

_San87_ schreef:
Als je nooit van KN gehoord hebt en het zadelmerk pas voor de eerste keer ziet bij de zadelmaker, dan weet je dat niet. En ga je uit van de expertise van de zadelmaker.

We hebben het hier niet over een zadelmaker, we hebben het over een ruitersportzaak. Is toch echt wat anders, zeker qua expertise.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:49

Netjes van de winkel.succes met uitzoeken.

Ik zou zeggen op naar de aanbieding van divozz

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:58

Wendy schreef:
_San87_ schreef:

We hebben het hier niet over een zadelmaker, we hebben het over een ruitersportzaak. Is toch echt wat anders, zeker qua expertise.

Mijn ruitersportzaak heeft een zadelmaker in dienst. Dus dat hoeft niet zo te zijn.

Fijn dat het opgelost is, TS :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:08

fijn dat het is opgelost!

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 22:12

A3a1 schreef:
Fijn dat het opgelost kan worden!

( Maar je laten betalen voor een slecht consult....waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.
Ik zou denken, stom van ons, betaal geld terug. )

Ja inderdaad, maargoed ik ben blij dat het zo is opgelost. Dit verlies neem ik dan maar. Qua tijd is er wel ruim 1,5 uur uitgetrokken.