Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:56

wwillemijn schreef:
Als je petries matchen dan matcht rossner ook :-)

Ik ga eens spieken.

wwillemijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:02

De Palermo heb ik in bruin gehad en die is in het echt roodbruiner dan op de foto :-)

RoosRozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:12

Ik heb wel een donkerdere kleur dan de "standaard" bruin..
Maken ze ook hoofdstellen? Dat is nieuws voor mij.. iemand foto's?
Toch maar eens vragen over 6 weken bij de controle..
Vandaag helaas niet gereden, de hele dag hagel. Dat wilde ik mijn nieuwe zadel niet aandoen meteen ;)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:10

Hij heeft bij iedereen momenteel veel vertraging, hij gaat mijn zadel vrijdag eindelijk halen.

Hij ziet er wel geweldig uit hoor! Roos

Ik heb dezelfde besteld

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:27

Het mooie bruine zadel op de vorige pagina, daar zal een premiera bruin hoofstel niet bij matchen denk ik? Ik heb het wit onderlegde bruine hoofdstel van premiera. ;) ik vind het zadel wel erg gaaf. Is het echt bruin bruin?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:28

En donderbruine lipica laarzen...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:05

Ik heb een heel mooi bruin hoofdstel van Kingsley (gekocht met 50% korting ;) ), die lijkt wel te matchen met het bruine zadel.

Afbeelding

Of een bruine van Dyon (working serie), die heb ik ook hangen. Die is ietsje lichter dan de Kingsley

Afbeelding

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:23

Voorlopig nog geen afspraak! We moeten nog een tijdje doen met 25 minuten stappen en 5 draven. Maar ik blijf het topic volgen tot die tijd en jaloers zijn om al het moois wat hier voorbij komt haha! :)

RoosRozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:15

Ik heb er een van GET exclusive, in bruin.. moet nog kijken of hij matcht bij mn zadel.
Die van Premiera vind ik erg gaaf, maar is die kwaliteit wel wat?
Die van Kingsley is zo gaaf! Nummer 1 op het verlanglijstje! Maar prijzig... wat een geluk zeg, met 50 procent korting!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:47

Was Koole ruitersport :o
Ben er echt superblij mee, super kwaliteit en hele fijne teugels (smal leer met stopjes). De neusriem is bij de bitringen ook iets smaller. Ik had hem het liefst met creme onderlegd gehad maar die was er niet meer in de juiste maat. Dan had het ook nog perfect bij mijn nieuwe wedstrijdset gepast, maar wie weet komt die nog ooit :P

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:59

Jeej!! Eindelijk is woensdag mijn zadel geleverd. Spook was erg vervelend de laatste tijd maar liep onder het nieuwe zadel als een zonnetje!! Toeval?? Weet ik niet, dat zal de toekomst leren. Verheug me in elk geval op m'n les straks :o zal dan ook even foto's maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:19

Oehhh fijn!! Kan geen toeval zijn toch! Van de week komt hij mijn zadel aanpassen. Merrie is erg veranderd lichamelijk en ze wilt momenteel een klein beetje drammen met rijden.. Of het voorjaar of omdat het zadel toch een btje knelt. Donderdag heb ik wedstrijd dus hoop dat t helpt. :j

Genietse van je nieuwe zadel en je les!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:29

Afbeelding
Afbeelding

Daar is die dan! En wat zit het heerlijk!!! <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:54

Mooi! Ook foto met jou erop? :) ZItvlak oogt heel klein, hoeveel inch is het? Over een jaartje of 2 wil ik ook een zadel op maat laten maken voor mn paardje. Sella is een van de zadels die ik overweeg :)

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:09

Mooi zadel! Ben ook benieuwd naar de inch maat :)

Voor m'n pony wil ik in de loop van het jaar ook een nieuw zadel aanschaffen. Ze heeft een korte rug dus 17 inch is al te lang en daarbij is ze ook nog eens rondgeribt. Iemand hier ervaring met een Sella zadel op een d-pony rug?

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:39

Afbeelding

Mijne is er ook sinds vorige week en hij zit heerlijk! Op naar vele fijne ritjes, ik ben volgens mij een vd weinigen met de 'ouderwetse' wrong haha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:49

Ik ga ook hier mee praten. Mijn paard heeft een lastige bouw. Is rondgeribt, schoft wat naar achter en singelplek naar voren. Dus elk zadel schuift.
Na allerlei verhalen op bokt te hebben gelezen heb ik drie zadelmakers laten komen die mij het beste leken, 3 jaar geleden ben ik relatief geslaagd bij Ninon Schutte. Mijn paard paste lang niet alle bomen, maar er bleef iets over. Echter zat ik niet ideaal op dat zadel. Maar ik vond het destijds het belangrijkste dat het zadel paste voor mijn paard.
Nu blijf ik een gevoel van spijt houden, want zeker nu ik met een whiplash thuis zit, heb ik meer steun nodig dmv diepere zit en wrongen.
Veel zadelmakers vallen voor mij af ivm de slechte ervaringen, maar hier lees ik al eeen tijd mee en lees ik veelal positieve verhalen.

Ninon komt 20 mei langs om te kijken wat ze voor mij kan betekenen. Nieuw zadel? Iets aanpassen aan mijn huidig zadel.. Anders..

Daarvoor ben ik eigenlijk benieuwd hoe jullie ervaringen zijn omtrent het type paard dat ik omschrijf. Zijn er ervaringsdeskundigen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:52

Mijn merrie heeft ook zo'n bouw, zadel tribal van countrymill en dit is het eerste zadel dat niet schuift.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:05

Darkadia je kan hem zo live komen bekijken, ik sta ook op Wennekers. Nog geen duidelijke foto dat ik erop zit.

Het is een 17 inch en m'n pony is ook een rondgeribte d pony. Elk zadel schoof naar voren. Maar deze in combinatie met een banaan singel ligt perfect!
Custom ligt ook goed op hem, maar daar is de service momenteel niet echt top, en durfde ik daarom niet aan. En er was een zadel van prestige wat goed lag, maar dat vond ik zelf vreselijk zitten.
Heb meerdere zadelmakers laten komen en ze vonden het allemaal maar lastig met hem. De custom heb ik van een vriendin geprobeerd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:09

@willemijn & marie: dank voor het delen van jullie ervaring. Als ik het goed begrijp hebben jullie geen Sella zadel, maar de door jullie genoemde zadels?

Ik hoor het graag nog als er mensen zijn met een Sella zadel op hun paard/pony met soortgelijke bouw :)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:43

De foto's van het bruine zadel hierboven is mijn nieuwe Sella zadel. Deze ligt goed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:06

Leuk @gewoonmarie! Als ik je keer zie zal ik even hoi zeggen ☺️

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:15

Oeps, ik let niet goed op Annemarie. Sorry.
Mooi zadel! Geen last van schuiven?
Wat voor singel gebruik je erbij?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:41

Hier een sella op een fries en ik ben onwijs tevreden Ali komt dinsdag om het zadel z'n half jaarlijkse check te geven ivm jong paard en hij onwijs gegroeid is afgelopen weken.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:46