De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:58

Ik heb de Zandona Carbon Air peesbeschermers toch maar besteld in maat M. Kon de 20% korting actie bij Divoza toch niet laten schieten :7 Nu hopen dat de lengte ook goed is. In het slechtste geval gaan ze gewoon weer retour.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:01

Westhof schreef:
Ik heb de Zandona Carbon Air peesbeschermers toch maar besteld in maat M. Kon de 20% korting actie bij Divoza toch niet laten schieten :7 Nu hopen dat de lengte ook goed is. In het slechtste geval gaan ze gewoon weer retour.

Dat zijn idd ook hele mooie, heb ik ook naar gekeken maar voor die bandjes vind ik het veel geld

Free2

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:02

Ik heb intussen mijn zandona's laten uitrekken door er bandages in te duwen en vandaag zaten ze goed dus voor de eerste keer mee gereden. Pezen komen er net zo warm onderuit als onder mijn oude peeskappen met nepbont. Valt me een beetje tegen dus..

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:14

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 18:31

Oh dat is balen Free2. Ik heb het nu ook al een aantal keer gehad dat je een klein fortuin uitgeeft en ze dan of niet goed zitten of toch harstikke warm zijn.. mijn zoektocht gaat ook nogsteeds verder.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:58

helaas vallen die van premiere equine ook daarin tegen... Ik denk dat we zelf wat moeten gaan ontwikkelen?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:37

Rekken de elastieken dan zo makkelijk uit van zandona? Hoelang heb je ze erin gehad? M'n veredusjes wouden echt niet rekken haha.

Zelf iets ontwikkelen, beter plan. Maar met wat voor materiaal is dan de vraag..

Ik wil liefst nog fijne leren maar helaas qua pasvorm nog niks optimaals kunnen vinden.

Elke keer bestellen en dan niet passen of tegenvallen in gebruik ben ik ook wel een keer klaar mee

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:24

Capriootje schreef:
Rekken de elastieken dan zo makkelijk uit van zandona? Hoelang heb je ze erin gehad? M'n veredusjes wouden echt niet rekken haha.

Zelf iets ontwikkelen, beter plan. Maar met wat voor materiaal is dan de vraag..

Ik wil liefst nog fijne leren maar helaas qua pasvorm nog niks optimaals kunnen vinden.

Elke keer bestellen en dan niet passen of tegenvallen in gebruik ben ik ook wel een keer klaar mee

Ik heb ze er ongeveer 1,5 dag in gehad. Zijn nu behoorlijk wat uitgerekt en de vorm breder geworden. Pas op met het rekken dat je ze niet té lang laat zitten want bij mij vond ik het echt behoorlijk verschil maken.

Ik denk dat ze ultieme beschermers gewoon niet bestaan, iedere beschermer heeft altijd wel een minpuntje. Wil je de pezen echt koel houden kun je beter gewoon zonder beschermers gaan rijden :+ Maar of dat nu een goed plan is..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:15

wat mij betreft komen de NEW air lite aardig in de buurt. Alleen mag de pasvorm daar beter van zijn. Die boven-achterkant krult een heel iets naar binnen. Die zou ik graag iets lager ingesneden willen zien.
Al passen ze op mijn andere paard met fijner beenwerk al een stukje beter.

En de trizone air lite zouden van mij een tikje minder lomp mogen. Als de blokjes die daar in zitten half zo dik zijn, passen ze mooier denk ik.

Ik zoek dus ook verder en rij ondertussen liever zonder dan met beschermers (uitzondering bepaalde galop training en spingen/crossen)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:42

Ja beetje dressuur in de bak kan zonder maar vooral voor strandritten, springen etc heb je toch liever wel goede bescherming om.

De New zijn echt wel goed inderdaad, helaas passen ze mijn paard met vrij grof beenwerk echt niet fijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:46

Ik heb de NEW's en de Trizone, vind persoonlijk van beide de pasvorm niet ideaal... Ik denk er toch over om ze weg te doen, rij alleen buiten en dressuur, ik heb eigenlijk nooit meer beenbescherming om.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:40

Welke zijn die New's?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:03

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:19

Ik heb inderdaad New Airoflow voor en achter, misschien in de war met Trizone? Dat zijn dan weer de Trizone Air Lite, haha. Ingewikkelde namen allemaal! :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:21

Pff, hele dag gewacht op mijn peesbeschermers, hebben ze maat L gestuurd terwijl ik maat M heb besteld. Kan ze gelukkig wel gratis omruilen omdat de fout niet bij mij ligt. Kan ik ze morgen ook niet gebruiken tijdens mijn les -O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:41

Balen zeg! Logisch dat het gratis geruild kan worden maar het is gewoon niet leuk omdat je je erop verheugd. Ben benieuwd of ze passen!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:11

Ik heb ook de New Airoflow.
Bij mijn paard passen ze erg mooi en de benen komen er super droog en koel onderuit.
Ik gebruik ze bij dressuur en bosritten.
Met dagen als vandaag zijn ze wel iets warmer maar wel droog.
Ze zijn ook super makelijk schoon te maken en snel droog.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:14

Nou ja, heb in ieder geval wel even de grootste maat gezien. Kon in de verpakking al zien dat ze te breed waren, maar de lengte viel me niet tegen eigenlijk. Heb goede hoop dat maat M gewoon goed is.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:17

pol013 schreef:
wat mij betreft komen de NEW air lite aardig in de buurt. Alleen mag de pasvorm daar beter van zijn. Die boven-achterkant krult een heel iets naar binnen. Die zou ik graag iets lager ingesneden willen zien.

En de trizone air lite zouden van mij een tikje minder lomp mogen. Als de blokjes die daar in zitten half zo dik zijn, passen ze mooier denk ik.

Ik zoek dus ook verder en rij ondertussen liever zonder dan met beschermers (uitzondering bepaalde galop training en spingen/crossen)

Wellicht heb je een oudere versie van de trizones?
Ik had de allsports met hele grote blokjes, die gingen draaien en ik had daarvoor al contact met Trizone zelf (ivm de maat) dus ik meldde dit, kreeg ik kostenloos de nieuwere versie opgestuurd!! Echt super!
De nieuwe versie heeft een feller gekleurd logo en stevigere klittenband. Zie de link hieronder de uitstraling van de nieuwe:

http://www.equilibriumproducts.com/prod ... rts-boots/

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:53

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:07

X_Michelle_X schreef:
pol013 schreef:

Ik had de allsports met hele grote blokjes, die gingen draaien en ik had daarvoor al contact met Trizone zelf (ivm de maat) dus ik meldde dit, kreeg ik kostenloos de nieuwere versie opgestuurd!! Echt super!
De nieuwe versie heeft een feller gekleurd logo en stevigere klittenband. Zie de link hieronder de uitstraling van de nieuwe:

Dat zal dan wel inderdaad. Heb ze al een paar jaar en inderdaad ze draaien. Nog een bedenken of contact opnemen de moeite is. Gratis hoeft dan niet eens maar een korting u fijn zijn....

Die styles kende ik nog niet maar onder cross ruiters is style een van de meest populaire beschermers. Zonder verdere info zou ik wel durven zeggen dat dit dus ook een goed product moet zijn. Bel canter anders zelf eens op. Die geeft goed advies.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:45

X_Michelle_X schreef:

Er staat bij een review bij de paardendrogist dat het niet genoeg bescherming geeft voor echte klappen, ervaar jij dit ook?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:56

FennaK schreef:
X_Michelle_X schreef:

Er staat bij een review bij de paardendrogist dat het niet genoeg bescherming geeft voor echte klappen, ervaar jij dit ook?

Tja. Ik mag niet springen met mimn paard, dus die klappen krijgen wij niet. Ik snap wel dat dat gezegd wordt. Het is heel flexibel en niet zo hard als carbon ofzo. Het is meer vergelijkbaar met de compositie ofzi van hh met die gaten. Maar dan van 1000x fijnere materialen.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:01

Raamzicht schreef:

Deze lijken wel heel interessant.. Alleen de klittenband en het vastzet gedeelte gaat helemaal om het been heen, dan ventileert dat toch niet meer juist op de plek waar het zou moeten lijkt mij?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:21

Ja goed punt. Geen idee.. Ze schijnen wel uitgebreid getest ge zijn en van een gerenommeerd merk..