Seizoenscollecties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zomercollecties 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:29

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:38

Dreamer is een held! :D *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:40

<<)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:52

Anoniem schreef:

MH lijdt dus ook aan dat rare waanbeeld dat grote maten voor dikke kabouters zijn...

Goed, nu heb ik dan wel geen grote voet, maat 41, maar ze hebben alleen maar korte en superwijde laarzen... Mijn kuitmaat is 40/41. Hoogte is zeg maar al snel een 10cm hoger dan de laagste mogelijkheid :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:18

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:

MH lijdt dus ook aan dat rare waanbeeld dat grote maten voor dikke kabouters zijn...

Goed, nu heb ik dan wel geen grote voet, maat 41, maar ze hebben alleen maar korte en superwijde laarzen... Mijn kuitmaat is 40/41. Hoogte is zeg maar al snel een 10cm hoger dan de laagste mogelijkheid :+

Ik herken het probleem.. -O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:13

Bij mij zouden de 'regular' perfect passen :+ Mijn voetmaat is 39, kuit is 37 á 38, hoogte is normaal 48 maar voor springen zou 45cm juist een goede hoogte zijn. Jaaaa deze gaan op mijn wishlist voor straks ooit bij mijn springset, voorlopig mag ik geen nieuwe rijlaarzen..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:47

Jaime_ schreef:
Bij mij zouden de 'regular' perfect passen :+ Mijn voetmaat is 39, kuit is 37 á 38, hoogte is normaal 48 maar voor springen zou 45cm juist een goede hoogte zijn. Jaaaa deze gaan op mijn wishlist voor straks ooit bij mijn springset, voorlopig mag ik geen nieuwe rijlaarzen..

En anders een hakje erin :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:48

Nee juist niet ;) want ze zijn al 3cm te kort eigelijk :P Dus als ik er een hakje in doe, vallen ze nog korter. Hakje doe je juist wanneer de schacht te hoog is.. Ik heb trouwens op de site van de divoza gekeken, daar vind ik ze een stuk minder mooi. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uitzien.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:50

Bij mij zou de regular misschien nog iets te wijd zijn, heb ook voetmaat 39, kuit 35/36 en hoogte 46.. Gewoon keertje passen denk ik :Y)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:53

Jaime_ schreef:
Nee juist niet ;) want ze zijn al 3cm te kort eigelijk :P Dus als ik er een hakje in doe, vallen ze nog korter. Hakje doe je juist wanneer de schacht te hoog is.. Ik heb trouwens op de site van de divoza gekeken, daar vind ik ze een stuk minder mooi. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uitzien.

Ik had de maattabel nog niet bekeken dus dacht dat ze 48 hoog waren en je 45 moet hebben.. Mij gaan de laarzen sowieso niet passen of ik moet een stuk van mijn been af gaan zagen :')

Ik kwam er vorige week achter dat de nieuwere modellen laarzen van Mondoni mijn maat hebben dus ik wacht nu op een kortingsactie en dan ga ik daar een paar dressuurlaarzen bestellen. Hopelijk komt Mondoni nog eens met een mooi polo model :D

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:56

Is mondoni een beetje goede kwaliteit?
Vind die ook nog best leuk namelijk!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:00

CuteApplePie schreef:

Mijn Fields gaan al best een tijd mee en ik heb ze al tweedehands gekocht... Ben er overigens ook niet heel zuinig mee :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:21

CuteApplePie schreef:

Ik heb ze gehad. Bleven best mooi en goed hoor. Maar daarna kocht ik Petries en ik denk niet dat ik ooit weer cheap ass rijlaarzen kan aantrekken :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:26

3cm is veel hoor! Ik heb voor dressuur 48 en voor springen 47. Voor mij zijn ze dus ook veel te laag en veel te breed.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:34

Mijn horka's zijn 46cm en 1 centimeter korter bij het springen kan nog best :) maar bij nader inzien wil ik straks toch weer liever Lipica's of iets soortgelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:34

CuteApplePie schreef:

Ik heb 2 paar mondobi laarzen :D Eentje net nieuw, en de ander al ruim 2 jaar. Gewoon normaal onderhouden en ze zien er nog prima uit en zitten nog even goed :D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:36

Ik heb ook een paar mondoni laarzen. Heb ze nu ook al 2 jaar ongeveer. Zien er nog prima uit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:51

Ik heb ook mondoni, dit is mijn 3e paar en voor de prijs zijn het prima laarzen, gaan toch 2 a 3 jaar mee en zitt niet verkeerd. :)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:17

Ik heb een paar Mondonis en een paar Petries. Maar je merkt zoveel verschil in t comfort. Het liefste trek ik altijd m'n Petries aan. Die Mondonis zitten niet echt heel comfortabel, ondanks dat ik een ander voetenbedje er in heb laten zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:26

Mendyh schreef:
Ik heb een paar Mondonis en een paar Petries. Maar je merkt zoveel verschil in t comfort. Het liefste trek ik altijd m'n Petries aan. Die Mondonis zitten niet echt heel comfortabel, ondanks dat ik een ander voetenbedje er in heb laten zetten.

Ik heb na aanschaf van mijn Petries ook nooit meer omgekeken naar m'n Mondoni's. Ja, ze waren goed genoeg toen de rits van m'n Petries er uit lag... :o

Eigenlijk wel heel jammer, want ze hebben super leuke modellen en de kwaliteit is voor de prijs ook echt wel prima!
Als ze ook echt mijn maat hadden (wederom de hoogte he, gelukkig is dat bij Mondoni behoorlijk hoog en niet zoals bij MH overduidelijk te laag en kon het net), had ik zeker al een paar trainingslaarzen gehad.

Maar ik denk dat dat gewoon weer Petries gaan worden TZT. Eerst maar nieuwe wedstrijdlaarzen en mijn huidige Petries aftrappen, want ze blijven verbazingwekkend goed voor wat ik er mee doe!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:57

Hmm, dan toch maar eens mondoni's overwegen!
Al zijn er nu wel petrie's in de aanbieding bij divoze :=
Vind mijn petrie chaps echt niet fijn zitten,
mijn vorige paar was ik echt heel blij mee maar zijn te kort geworden,
dit paar wat ik nu heb zit echt totaal niet lekker en is onderhand ook te groot.. Ze snijden ook echt in mjin wreef, hele tong van mn schoen is doormidden door die chaps.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:04

CuteApplePie schreef:
Hmm, dan toch maar eens mondoni's overwegen!
Al zijn er nu wel petrie's in de aanbieding bij divoze :=
Vind mijn petrie chaps echt niet fijn zitten,
mijn vorige paar was ik echt heel blij mee maar zijn te kort geworden,
dit paar wat ik nu heb zit echt totaal niet lekker en is onderhand ook te groot.. Ze snijden ook echt in mjin wreef, hele tong van mn schoen is doormidden door die chaps.

Overjarige modellen zeker?
Aaah gevonden... Ja die is overjarig. Bovendien is dat gecoat leer... De coating gaat vaak binnen afzienbare tijd aflaten. Dan kan je beter Mondoni's nemen. Die zijn bovendien ook een stuk mooier dan die Petries...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:06

Ik heb Mondoni's vanwege de leuke modellen, de betaalbaarheid en kwaliteit, maar vooral omdat ik echt dure laarzen niet waard ben :')

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:11

Gecoat leer, wat houd dat precies in dan?
Ik durf ook vooral geen petrie's te kopen omdat de pasvorm van mijn chaps zo ruk is,
gewoon 1 vierkant vlak lijkt het wel, sluit helemaal niet aan bij de enkels. (zie je in mn profiel wel op de foto's)
Ben bang dat het met de laarzen ook zo gaat zijn, al hangt dat er natuurlijk wel van af welk model.. :=

Edit: Zie trouwens dat de petrie melbourne ook best betaalbaar is en de vorm ziet er ook best oke uit... iemand ervaring met die laarzen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:23

CuteApplePie schreef:
Gecoat leer, wat houd dat precies in dan?
Ik durf ook vooral geen petrie's te kopen omdat de pasvorm van mijn chaps zo ruk is,
gewoon 1 vierkant vlak lijkt het wel, sluit helemaal niet aan bij de enkels. (zie je in mn profiel wel op de foto's)
Ben bang dat het met de laarzen ook zo gaat zijn, al hangt dat er natuurlijk wel van af welk model.. :=

Chaps en laarzen zijn wel een wereld van verschil. Maar een kwestie van passen. Laarzen kan je uitlopen, chaps niet ;)

Gecoat leer is leer met een laagje coating. Een doorzichtig velletje als het ware. Zie het als lak (verf) dat los raakt, dat geeft ook een schilferig uiterlijk. Coating laat ook vaak los. Ik heb gehoord dat mensen binnen twee weken terug gingen met hun laarzen...

Een coating doe je ook vaak op leer dat niet de beste kwaliteit heeft, om het te beschermen tegen invloeden van buitenaf.
Mondoni heeft echter prima leer, waar helaas wel eens een oneffenheid in. Gewoon niet het duurste leer, omdat het rund bijvoorbeeld een klein litteken had. Dat zul je bij Petrie niet zomaar aantreffen.

Ik heb zelf Olympics, die staan in de mest, in de drek, in de zon, op de vloerverwarming, in de auto van koud naar ineens heel warm. Ach, ze zijn ook niet meer super mooi ofzo hoor... Maar met een beetje schoenpoets zijn ze nog wel helemaal zwart. Eerder zaten er grijze vegen op de neus. Ja, soms staat er een paard op je voet he :P En autorijden is ook niet handen met laarzen aan, want langs de pedalen schuren maakt de neus ook niet zwarter :+ Of mooier :+