Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:35

Bedankt voor je antwoord. Ben heel benieuwd. Denk dat ik ze ook aan ga schaffen.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:30

De ervaringen van de beschermers van Back on Track zijn zeer goed! Zoals eigenlijk van alle Back on Track producten. Gallen of dikke benen worden beduidend minder na gebruik van de pees- en beenbeschermers en kunnen zelfs volledig verdwijnen.

Het is soms lastig uit te leggen wat de producten doen, eigenlijk moet je het zelf ervaren. Sommige mensen zijn heel sceptisch en zijn dan verbaasd over de werking als ze toch overgehaald worden het te proberen.

@Vesceron: ophalen is absoluut mogelijk op afspraak! Als je graag lange beschermers wilt, kan ik de peesbeschermers neopreen (je hebt een set voor de voor- en een set voor de achterbenen) of de Royal Work Boots adviseren. Deze laatste zijn extra lang en speciaal ontwikkeld voor de dressuur.

SMDR93

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:56

Hoe vallen de Royal Fetlock Boots? Die van mij heeft nogal grove achterbenen en de meeste kogelbeschermers passen niet.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:12

CeruttiZ schreef:
Hoe vallen de Royal Fetlock Boots? Die van mij heeft nogal grove achterbenen en de meeste kogelbeschermers passen niet.

Deze vallen klein

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:23

Bedankt voor je antwoord. Dan worden het alleen de peesbeschemers

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:42

Hier een meelezer
Maar ik heb zojuist een elastische dressuur singel bij je besteld Frutsels. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken bij mijn paard.
In het singel gebied is ze erg gevoelig...

En via MP heb ik mutsje kunnen scoren voor weinig, ben daar ook benieuwd naar..

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:52

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks met deze singel IwanLuver :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:15

Heeft hier iemand ervaring met de nek beschermer? Zoon petje?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:25

Zijn de springschoenen geschikt om een hele dag om te laten in de paddock of wei?

Wij hebben een paard met problemen in de voeten die nu op speciaal beslag staat dat niet afgetrapt mag worden.
BoT springschoenen zouden dan een mooie dubbele werking hebben, bescherming en doorbloeding...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:49

frutsels schreef:
De ervaringen van de beschermers van Back on Track zijn zeer goed! Zoals eigenlijk van alle Back on Track producten. Gallen of dikke benen worden beduidend minder na gebruik van de pees- en beenbeschermers en kunnen zelfs volledig verdwijnen.

Het is soms lastig uit te leggen wat de producten doen, eigenlijk moet je het zelf ervaren. Sommige mensen zijn heel sceptisch en zijn dan verbaasd over de werking als ze toch overgehaald worden het te proberen.

@Vesceron: ophalen is absoluut mogelijk op afspraak! Als je graag lange beschermers wilt, kan ik de peesbeschermers neopreen (je hebt een set voor de voor- en een set voor de achterbenen) of de Royal Work Boots adviseren. Deze laatste zijn extra lang en speciaal ontwikkeld voor de dressuur.

Bedankt voor je antwoord! Ik ga even bedenken welke het worden dan neem ik wel even contact op :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:01

Nouvel schreef:
Zijn de springschoenen geschikt om een hele dag om te laten in de paddock of wei?

Wij hebben een paard met problemen in de voeten die nu op speciaal beslag staat dat niet afgetrapt mag worden.
BoT springschoenen zouden dan een mooie dubbele werking hebben, bescherming en doorbloeding...

Jazeker! Pony van weidegenootje staat veel met de springschoenen om in de wei ivm hoefbevangenheid. Na een half jaar erg intensief gebruik zien ze er nog super uit :) En de pony is heel goed & snel hersteld, erg fijn bijkomend voordeel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:07

dat klinkt positief, bedankt!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:34

Ik heb ze zojuist ook besteld bij je Frutsels. Mijn paard heeft geen last van zijn benen maar het concept staat me wel aan, zeker als we straks weer met warm weer gaan trainen is goede ventilatie en pasvorm belangrijk

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:34

Heb zonet de 3 in 1 beschermers voor de achterbenen besteld voor een super mooie prijs (nog duur maar veel minder dan officieel) alleen moet wel zoon 2 weken wachten... Nja dan moet dat maar! Ben ontzettend benieuwt.
Paard heeft best veel gallen en der achter benen zijn al niet sterk. Beetje steun mag dus wel. Als ze goed bevallen schaf ik ze voor de voorbenen ook aan.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:49

Volgens mij zijn ze echt te groot. ;(
Maat full Royal tendon boots. Paard van 1.66 met fijn beenwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:11

Ah balen, ze zijn wel echt mooi!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:57

@Yvetjes, ik vind het achter wel meevallen. Over het algemeen vallen ze erg klein. Mijn paard is ook 1.66m met fijn beenwerk en maat full zit als gegoten. (Cob is te klein). Ik denk dat het verschil hem zit in korte of lange benen. Je mag ze uiteraard, als je er niet helemaal tevreden mee bent zoals ze nu vallen, terugsturen (wel schoon en in originele verpakking) en dan krijg je een nieuwe set in maat Cob opgestuurd.

@wortelsussie, ik weet niet waar je besteld hebt, maar bij ons zijn ze uit voorraad leverbaar.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:22

frutsels schreef:
@wortelsussie, ik weet niet waar je besteld hebt, maar bij ons zijn ze uit voorraad leverbaar.

Heb ze bij horze besteld maar ik gok dat ik ze bij jou niet voor de zelfde prijs kan kopen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:42

het lijkt mij zo op de foto's wel meevallen hoe groot ze zijn eigenlijk

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:02

Jotoma schreef:
Had eerder al gevraagd naar de ervaringen van de brush boots. Ik lees overal verschillende omschrijvingen van het product. Ik wil in elk geval een product zonder neopreen. Zit dat in de mesh nu wel of niet?

En wie kan uit ervaringen vertellen hoe de benen er onder weg komen?

heb ze net gekocht, er lijkt inderdaad neopreen in te zitten, ik vind ze vrij groot vallen en benen kwamen er ook nat onder vandaan. al met al heb ik er spijt van dat ik niet toch voor dalmar heb gekozen, maargoed, ik heb ze vooral voor aan de longe, ze moet het er maar even mee doen.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 07:54

Ik heb nu alles al op z'n strakst zitten en ik vind ze vooral rond de kogels wat ruim. Dat zal nog wel wat beter vormen denk ik, maar vind het niet fijn dat ik geen speling heb met het elastiek.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:11

Jade schreef:
Jotoma schreef:
Had eerder al gevraagd naar de ervaringen van de brush boots. Ik lees overal verschillende omschrijvingen van het product. Ik wil in elk geval een product zonder neopreen. Zit dat in de mesh nu wel of niet?

En wie kan uit ervaringen vertellen hoe de benen er onder weg komen?

heb ze net gekocht, er lijkt inderdaad neopreen in te zitten, ik vind ze vrij groot vallen en benen kwamen er ook nat onder vandaan. al met al heb ik er spijt van dat ik niet toch voor dalmar heb gekozen, maargoed, ik heb ze vooral voor aan de longe, ze moet het er maar even mee doen.

Dank je voor je het reageren. Ik zag via een engelse site dat er idd 5mm neopreen in zit. Zonde, want mesh ademt wel super goed, maar als je er dan neopreen voor doet is dat hele effect weg.
Ik had ze besteld bij Horze maar ga ze annuleren en blijf bij mn Le mieux snugboots van mesh. De enige beschermers waar bij mijn paard de benen droog en koel onder vandaan komen. Heeft alleen rottige sluitingen (pin), maar koele benen zijn belangrijker.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:43

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:09

Thanks Mickyl, deze versie schijnt weer een slechte pasvorm te hebben. Altijd handig om gedeelde ervaringen op bokt te lezen!

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:07

Weet iemand toevallig of de royal work boots ook om de achterbenen passen of zijn ze alleen voor de voorbenen ? :)