Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Even een vetje en dan gaat mijn moeder ze vrijdag gebruiken.
. haagje2002 schreef:hmmm alles gelezen en er rijzen mij wel wat vraagtekens
Ik doe mijn paarden vooral bescherming om als schokdempers. Een bandage bied heel weinig steun.
Citaat:Daarbij moet je erg goed kunnen bandageren om het veilig te houden want een bandage die losraakt kan natuurlijk ongelukken veroorzaken. Ik gebruik enkel bandages bij wedstrijden zodat de pas gewassen benen schoon blijven.
. Veilig en goed bandageren is een must, anders heeft het geen nut. Altijd het bandage-klittenband extra stabiliseren met tape of een bandagebandje, dan is de kans op afzakken nihil. Citaat:Peesjes bieden vooral bescherming tegen het stoten en strijken van de zijkant maar als steun of schokdempen doen ze denk ik niet heel veel goed.
springschoenen beschermen de hoeven maar hebben ook geen schokdempende fucntie
Citaat:Dan hebben we de drie in 1 beschermers die gaan helemaal rond de kogel en een stukje rond de pijp. Ik vermoed dat deze nog steeds de beste steun zal bieden van alles en dan ook nog tegen licht strijken en stoten beschermen.
! Geeft steun, maar net wat minder dan een goed aangelegde bandage. Een 3-in-1 beschermer heeft toch een ietwat stugge vorm, waardoor hij niet helemaal aansluit aan het paardenbeen, maar er net iets ruimte tussen laat. Daardoor wordt de steun vanzelfsprekend ook wat minder, vanwege de kogel die wat meer speling heeft in een 3-in-1 beschermer dan in een bandage. Beschermt inderdaad nog het beste tegen stoten en strijken vanwege de dikte
, eigenlijk nog beter dan alle andere soorten beenbescherming. Dan heb ik het wel over een zachte buitenkant, en niet die beschermers als de BR Promax, want die geven geen steun. Citaat:Het uitgelegde verhaal van neopreen in vergelijking met het duikpak klopt. dat bepaalde cellen als ze heel warm worden functie verliezen of afsterven lijkt mij wetenschappelijk bewezen. wat is dan wijsheid?
. Citaat:bij mijn jonge haflinger mix met supersterke benen en vele buitenritten maar ook dressuur werk gebruik ik geen bescherming. Hij heeft gezonde benen en opbouwen is belangrijk en uitstappen ook!! Bij een 21 jarige kwpner met artrose gebruik ik altijd peesjes. De warmte die dit opbouwt zal hem juist in zijn gewrichten ontlasten. de benen komen er nooit nat onder vandaan en ik werk dan ook nooit te lang achter elkaar.
Citaat:Ik kan niet zeggen wie hier nou werkelijk gelijk heeft. Ik ben zelf voor de zo natuurlijk mogelijke manier maar ben benieuwd wat hier nog voor gestaafde informatie voorbij gaat komen dus ik volg even
. LizMD schreef:Ik heb net, na het doorlezen van dit topic de Tri-zone besteld bij EMS. Ik ben heel benieuwd!
dus onze taak is om een bescherming te zoeken die geen (of zo weinig mogelijk) warmte veroorzaakt. Ook schuren van zand/draaiende bescherming en zwaar worden door water zijn dingen waar we rekening mee moeten houden.
Capriootje schreef:Ik heb helaas ook nog geen fijn alternatief gevonden voor neopreen. De mijne krijgt helaas snel schuurplekken dus valt er al veel af. De trizone vind ik erg stug en hard, net als de br pro mesh bijvoorbeeld.
Voor dagelijks dressuur/buitenritje werk zou première equine nog wat zijn misschien. Mag ik een pb met de geschikte modellen hiervoor?
Het is niet bedoeld als reclame, puur ter informatie. Ik hoop dan ook dat het mag blijven staan..
.. Ik heb zelf gekozen voor Premier Equine, omdat ik deze prijs-kwaliteit verhouding het beste vond. En omdat de producten van PE vaak bijdragen aan het welzijn van het paard.
PartoutZ schreef:Oh joh echt? Mijn paard krijgt gelukkig geen schuurplekken van de Trizone, maar ik doe ze ook stevig om. (niet te stevig natuurlijk) Ook geen zweet, alleen een enkele keer onder de drukpunten.
Ik zou persoonlijk niet gaan voor bandages.. wat je wel moet doen zou ik ook niet durven zeggen, dus aan mij heb je even niet zoveel