tja,
paardenspullen zijn nu eenmaal duur
Ik shop graag en eigenlijk ook meestal wel merk en dan ben je gewoon veel geld kwijt.
Dekens allemaal van Horseware en Bucas: goedkope merken liggen gewoon niet goed op mijn paard.
En als ik bijv alleen al kijk naar mijn stubben stang en trens hoofdstel incl sprenger bitten(stang bemelmans aurigan en onderlegtrens sprenger aurigan):
dan zit ik al samen op bijna of iets meer dan € 600
en dat hoofdstel gebruik ik voor de training. Ik heb nog een andere met lak voor de wedstrijden.
Daarnaast nog 5 gewone trenshoofdstellen van goede merken.
Bitten alleen maar aurigan van sprenger, diverse modellen.
Andere bitten loopt ze niet fijn op..
Dus tja..
Rijbroeken draag ik graag van kingsland en pikeur en cavallo.
Ik heb er ook wel paar goedkopere van rond de € 100 zoals horka en imperial riding maar die vind ik qua kwaliteit en pasvorm toch minder.
Ik heb een verslaving van wedstrijdjasjes (6 stuks) waarvan de goedkoopste rond de € 100 was maar ik heb ook 3 jasjes van ruim over de € 400.
Dat vond ik ook veel geld maar ik heb er veel plezier van en elke wedstrijd een ander jasje aan en ze zitten fantastisch en zijn erg exclusief.
Bij mij zitten die gewoon 100 x Beter als die simpele goedkope hh jasjes bv waar iedereen tegenwoordig in rondloopt.
Daarnaast vind ik dat je vaak ook wel goed kan zien als iets goedkoop is
Niet bij alles natuurlijk maar over algemeen wel.
Rijlaarzen hetzelfde. Ik heb 5 paar rijlaarzen waarvan 1 paar al 8 jaar oud is.
Allemaal derbys (ook maatwerk) en 1 paar pololaklipicas. Die laatste waren het goedkoopste. Ik meen rond de € 400 of zo. Maar de kwaliteit is beduidend minder dan de derbys. Nu na nog geen 10 x dragen gaat lak al rimpelen enz.
Dus dan geef ik liever wat meer uit waarvan ik weet dat ik er jaren lang plezier van heb