Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:25

Ik heb dit inderdaad ook gezien, vind de prijs van rijbroeken bv belachelijk.
Ik ga binnenkort misschien onderlinge wedstrijden starten en zocht nu een nieuw wedstrijdjasje, want de mijne was te klein, vind ik ze niet goedkoper nieuw dan 80 euro :') .
Uiteindelijk toch via bokt een nieuw wedstrijdjasje weten te bemachtigen via bloempjeh_ volgensmij haar webwinkel
(Www.voorjepaard.be) was nu in de uitverkoop maar 15 euro kwijt en voor een rijbroek 20 :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:39

Zolang er mensen zijn die de dure rijbroeken kopen, zijn er ook verkopers..

Ik heb net eentje besteld bij decatlon voor 30 euro en ben heel benieuwd naar de kwaliteit.

Agradi is ff opletten maar kan inderdaad soms goedkoper zijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:00

fenijro_tani schreef:
Ik heb dit inderdaad ook gezien, vind de prijs van rijbroeken bv belachelijk.
Ik ga binnenkort misschien onderlinge wedstrijden starten en zocht nu een nieuw wedstrijdjasje, want de mijne was te klein, vind ik ze niet goedkoper nieuw dan 80 euro :') .
Uiteindelijk toch via bokt een nieuw wedstrijdjasje weten te bemachtigen via bloempjeh_ volgensmij haar webwinkel
(http://Www.voorjepaard.be) was nu in de uitverkoop maar 15 euro kwijt en voor een rijbroek 20 :)

Tsjah, je kan het belachelijk vinden... Het verkoopt toch... En ik denk dat dat te maken heeft met de goede kwaliteit. Heb je wel eens een dure rijbroek aangehad voor de grap? Het zit vaak al veel beter dan een goedkope rijbroek. Een dure rijbroek afdragen is ook een flink karwei, daar zit jaren werk in. Terwijl een goedkope rijbroek al vrij snel af raakt.

Zo heb ik jaren geleden een Eurostar rijbroek gekocht, een collectierijbroek in de uitverkoop. Ik had het geluk dat het maar 75 euro koste, in plaats van de 150 euro nieuw. Deze rijbroek zat werkelijk als een legging. Het kunstleren zitvlak was tot op het laatste moment mooi. Het enige probleem was dat de naden begonnen te slijten en na een paar keer opnieuw vastzetten was ik er klaar mee. Na vier jaar (= ruim 200 weken) en gemiddeld 5 keer per week rijden (=1000 keer rijden) was het mooi geweest. De broek had me per keer slechts 8 eurocent gekocht en was elke cent waard!

Daarentegen heb ik een rijbroek van PK, twee jaar geleden gekocht waarvan het kunstleren zitvlak heel snel begon te pillen en dun begon te worden. Evenals mijn rijbroek van HH. Beide hebben ongeveer 90 euro gekost. Ik gebruik ze ook nog allebei, maar de kwaliteit en het comfort laten gewoon echt te wensen over.

Hetzelfde met mijn rijlaarzen, die hebben 300 euro gekost. Ik heb ze straks 4 jaar, loop ermee door de mest, de modder etc. En nog steeds zijn ze mooi na het poetsen. Dat is kwaliteit en hoefde ik echt niet met mijn Mondoni's te proberen, 4 jaar lang...

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:35

Ik heb gewoon lang met mijn rijbroek van 30 euro gedaan, is nogsteeds goed maar wordt te klein.
En helaas heb ik niet genoeg geld om laarzen te kopen van 300 euro.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:39

Mijn rijlaarzen heb ik 11 jaar geleden voor 300€ gekocht, moeten nu nieuwe zolen onder, voor de rest nog prachtig en lopen als pantoffeltjes :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:42

Jes schreef:
Mijn rijlaarzen heb ik 11 jaar geleden voor 300€ gekocht, moeten nu nieuwe zolen onder, voor de rest nog prachtig en lopen als pantoffeltjes :D

Daar ga ik voor, dat ik ze over 7 jaar nog kan gebruiken!
Ik vrees van niet, aangezien de naden hier en daar loslaten door het vele gebruik. Maar ach, dat moet kunnen... Er komen nu eerst wedstrijdlaarzen bij, dus wie weet als ik eens een rijke vent vind of een leuke sponsor, dat ik nieuwe trainingslaarzen koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:58

Als ik tegen een dure aankoop aankijk, en ik ben bijna jarig, dan geef ik gewoon aan iedereen de tip dat ik daarvoor aan het sparen ben en dat ze me meest plezier doen als ik dus centjes krijg. Zo heeft mama €500 bijgelegd voor m'n komende verjaardag voor mijn nieuwe springzadel (dat ik met €400 korting kon kopen haha).

Hier is het gewoonte dat je wat geeft aan (schoon)familie en onder vrienden leggen we ook altijd potje uit van €5 à €10/pp voor de jarige. Dat bedrag gaat dan gewoon op de spaarrekening, en dan is dat ook weer aangevuld.

Ik heb 2 duurdere rijbroeken van €150/stuk, en die zijn nu beide zo'n 7 jaar oud. Het leren zitvlak begint wel te pillen maar ik was ze dan ook bijna 1 à 2x/week. Er is bij de ene een drukknop van een zak, maar dat stoort me niet omdat ik toch nooit achterzakken gebruik.
Mijn wedstrijdbroek is eentje van €80 van HH en ik merk toch ook verschil. Wanneer ze uit de was komt is ze veel stroever en het duurt langer eer de elastiek er weer in zit. Nochtans gaan al m'n broeken op 30° de machine in en nooit droger.

Ik ga dit jaar meer wedstrijden starten, als ze zo stroef blijft gaat ze de verkoop in en ga ik voor een duurdere, die hopelijk toch iets meer kwaliteit heeft. Maar ik moet nog naar Equitana, wie weet vind ik daar eentje in sales :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:15

Ik gisteren ook nog even rond gekeken.
Bij agradi kieffer hoofdstel zon dun simpel ding 181 euro 8)7 .
Agradi geeft alleen zogenaamde kortingen kun je ook zien als je ze vergelijkt met wat anders op sites.
Ik vind agradi echt duur.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:23

Loveskary schreef:
Agradi geeft alleen zogenaamde kortingen kun je ook zien als je ze vergelijkt met wat anders op sites.

Dat is met veel webshops je moet blijven vergelijken. Bij agradi kun je best goedkoper shoppen. Scheelt al dat je daar boven een bepaald bedrag geen verzendkosten betaald bij ander webshops soms 4 of zelfs 7 euro. Ik kom met hetgeen wat ik er besteld altijd goedkoper uit als bij andere webshops. Vaak komt het door verzendkosten die erbij komen dat het totaal toch minder is bij Agradi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:20

Ooteman verzend toch ook meestal gratis dacht ik?

Binnenkort is het Equitana, en op zo'n beurzen staan vaak stands met prachtige sticker "beurskorting -10%" of "unieke beursprijs". Tot je de prijs gaat vergelijken en dan merk je dat de zogenaamde afprijzing de normale adviesprijs is.
Dus, een kip is geen mus, zoek ik voor ik naar beurzen ga eerst de gewone prijzen op van de dingen die ik graag op de kop wil tikken, en dan kan ik ter plekke gewoon vergelijken :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:43

tja,

paardenspullen zijn nu eenmaal duur :o
Ik shop graag en eigenlijk ook meestal wel merk en dan ben je gewoon veel geld kwijt.
Dekens allemaal van Horseware en Bucas: goedkope merken liggen gewoon niet goed op mijn paard.

En als ik bijv alleen al kijk naar mijn stubben stang en trens hoofdstel incl sprenger bitten(stang bemelmans aurigan en onderlegtrens sprenger aurigan):
dan zit ik al samen op bijna of iets meer dan € 600

en dat hoofdstel gebruik ik voor de training. Ik heb nog een andere met lak voor de wedstrijden.
Daarnaast nog 5 gewone trenshoofdstellen van goede merken.
Bitten alleen maar aurigan van sprenger, diverse modellen.
Andere bitten loopt ze niet fijn op..
Dus tja..

Rijbroeken draag ik graag van kingsland en pikeur en cavallo.
Ik heb er ook wel paar goedkopere van rond de € 100 zoals horka en imperial riding maar die vind ik qua kwaliteit en pasvorm toch minder.

Ik heb een verslaving van wedstrijdjasjes (6 stuks) waarvan de goedkoopste rond de € 100 was maar ik heb ook 3 jasjes van ruim over de € 400.
Dat vond ik ook veel geld maar ik heb er veel plezier van en elke wedstrijd een ander jasje aan en ze zitten fantastisch en zijn erg exclusief.
Bij mij zitten die gewoon 100 x Beter als die simpele goedkope hh jasjes bv waar iedereen tegenwoordig in rondloopt.
Daarnaast vind ik dat je vaak ook wel goed kan zien als iets goedkoop is :o
Niet bij alles natuurlijk maar over algemeen wel.

Rijlaarzen hetzelfde. Ik heb 5 paar rijlaarzen waarvan 1 paar al 8 jaar oud is.
Allemaal derbys (ook maatwerk) en 1 paar pololaklipicas. Die laatste waren het goedkoopste. Ik meen rond de € 400 of zo. Maar de kwaliteit is beduidend minder dan de derbys. Nu na nog geen 10 x dragen gaat lak al rimpelen enz.

Dus dan geef ik liever wat meer uit waarvan ik weet dat ik er jaren lang plezier van heb :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:21

De pasvorm van rijbroeken was bij mij rampzalig tot ik de Ariat's vond! Het zijn zeker niet de goedkoopste, maar als ik zie qua kwaliteit, pasvorm het hoe zij zich houden in de was, vind ik het de aanschaf zeker waard. Het nadeel is wel dat je geen andere rijbroek meer om het lijf wil :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:26

Janine1990 schreef:
Jes schreef:

Daar ga ik voor, dat ik ze over 7 jaar nog kan gebruiken!
Ik vrees van niet, aangezien de naden hier en daar loslaten door het vele gebruik. Maar ach, dat moet kunnen... Er komen nu eerst wedstrijdlaarzen bij, dus wie weet als ik eens een rijke vent vind of een leuke sponsor, dat ik nieuwe trainingslaarzen koop.

Ik heb mijn eerste Petrie perfects nog. Gekocht toen ik 21 was voor 380 gulden. en ze zijn er nog steeds. Al wel 4 keer nieuwe zolen eronder, en wat naadjes laten stikken (bij de balein/ijn), maar geen bladderen leer e.d. en ze zijn nog gewoon netjes voor wedstrijden. Waren nog zonder boog.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:33

@nibbit; deacthlon heeft prima broeken! maar qelke heb jij dan voor 30 euro?
Ik heb er 2 met (kunst) lederen zitvlak en die zaten tss 50-60..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:38

De bicolor, die is niet met kunstlederen zitvlak.
Ziet er wel leuk uit op de foto met contrasterende kleur aan de zijkanten

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:53

oh oke!:)
ik neig toch altijd naar een kunstlederen zitvlak, zit van mezelf al in mijn nieuwe zadel alle kanten op te gaan, hahaha! ik vind ze meer grip hebben!
Maar ik heb ook de stoffen en die vind ik eveneens prima ( zitten als gegote!)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:04

Ik heb normaal ook altijd met zitvlak maar dacht misschien is dit ook wel lekker voor de zomer.
Afwachten :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:32

Ik heb afgelopen zaterdag in onze plaatselijke ruitershop een halster gekocht voor 4.95. Dit was de standaard prijs en nog een degelijke ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:42

tamaramt schreef:
tja,

paardenspullen zijn nu eenmaal duur :o
Ik shop graag en eigenlijk ook meestal wel merk en dan ben je gewoon veel geld kwijt.
Dekens allemaal van Horseware en Bucas: goedkope merken liggen gewoon niet goed op mijn paard.

En als ik bijv alleen al kijk naar mijn stubben stang en trens hoofdstel incl sprenger bitten(stang bemelmans aurigan en onderlegtrens sprenger aurigan):
dan zit ik al samen op bijna of iets meer dan € 600

en dat hoofdstel gebruik ik voor de training. Ik heb nog een andere met lak voor de wedstrijden.
Daarnaast nog 5 gewone trenshoofdstellen van goede merken.
Bitten alleen maar aurigan van sprenger, diverse modellen.
Andere bitten loopt ze niet fijn op..
Dus tja..

Rijbroeken draag ik graag van kingsland en pikeur en cavallo.
Ik heb er ook wel paar goedkopere van rond de € 100 zoals horka en imperial riding maar die vind ik qua kwaliteit en pasvorm toch minder.

Ik heb een verslaving van wedstrijdjasjes (6 stuks) waarvan de goedkoopste rond de € 100 was maar ik heb ook 3 jasjes van ruim over de € 400.
Dat vond ik ook veel geld maar ik heb er veel plezier van en elke wedstrijd een ander jasje aan en ze zitten fantastisch en zijn erg exclusief.
Bij mij zitten die gewoon 100 x Beter als die simpele goedkope hh jasjes bv waar iedereen tegenwoordig in rondloopt.
Daarnaast vind ik dat je vaak ook wel goed kan zien als iets goedkoop is :o
Niet bij alles natuurlijk maar over algemeen wel.

Rijlaarzen hetzelfde. Ik heb 5 paar rijlaarzen waarvan 1 paar al 8 jaar oud is.
Allemaal derbys (ook maatwerk) en 1 paar pololaklipicas. Die laatste waren het goedkoopste. Ik meen rond de € 400 of zo. Maar de kwaliteit is beduidend minder dan de derbys. Nu na nog geen 10 x dragen gaat lak al rimpelen enz.

Dus dan geef ik liever wat meer uit waarvan ik weet dat ik er jaren lang plezier van heb :)

Maar jij rijdt intensief wedstrijd, dan is dat wel een goede investering. En je doet 1 discipline. Ik doe dressuur, springen en wil ook crossen. Dat zijn voorlopig 2 zadels en dan voor dressuur witte set (wij mogen geen kleurdekjes) en wil nu gekleurde set voor springen en dan bijpassend voor cross. Dat loopt ook op. Dan liever even wat goedkoper tot ik weet of ik het serieuzer ga doen. Vanaf dan investeer ik wss ook in paar duurdere sets.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:36

Ik heb ook een dressuurzadel, een springzadel en een vzh zadel. En dan ook een aantal hoofdstellen. Heb net een nieuw stangbit besteld die hopelijk goed zit bij m'n paard (pompstang). Ik wil dat toch weer in de training op gaan pakken ook al rij ik momenteel geen wedstrijden. Bit kwam ik tweedehands tegen en ik wacht op verzending.
Ik heb een heel mooi maat rijjasje in Thailand laten maken (90 euro, is daar een kapitaal). Dekjes doe ik zo goedkoop mogelijk. Rijbroeken net zo, HH bevalt goed. Laarzen heb ik dus nog oude petries en verder heb ik op Equitana kalfsleren gekocht voor 90 euro. Zijn superhoog, dus de meeste mensen zullen ze niet passen. Maar dat was mijn geluk.
Ik koop geen rijjasjes van 400 euro. En een cap van 25 euro voldoet ook als die past.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

germie schreef:
Ik heb ook een dressuurzadel, een springzadel en een vzh zadel. En dan ook een aantal hoofdstellen. Heb net een nieuw stangbit besteld die hopelijk goed zit bij m'n paard (pompstang). Ik wil dat toch weer in de training op gaan pakken ook al rij ik momenteel geen wedstrijden. Bit kwam ik tweedehands tegen en ik wacht op verzending.
Ik heb een heel mooi maat rijjasje in Thailand laten maken (90 euro, is daar een kapitaal). Dekjes doe ik zo goedkoop mogelijk. Rijbroeken net zo, HH bevalt goed. Laarzen heb ik dus nog oude petries en verder heb ik op Equitana kalfsleren gekocht voor 90 euro. Zijn superhoog, dus de meeste mensen zullen ze niet passen. Maar dat was mijn geluk.
Ik koop geen rijjasjes van 400 euro. En een cap van 25 euro voldoet ook als die past.

Hoe heb je dat gedaan met dat jasje? Was je in Thailand? Of kan je dat online doen?
Heb net een nieuw jasje, maar voor zo weinig geld.... :D

Hier wel twee dure caps, nouja... relatief duur... Een Uvex van 120 euro en een Charles Owen van 230 ofzo.
De CO kwam eerst, ik had daarvoor en Kavalkade cap gehad, die totaal niet paste. De hele Divoza doorgepast, ik wilde een GPA, maar die zat voor geen meter. Toen de CO op gezet en het was klaar.
Nouja, dan wil je ook een cap voor training in de zomer, en toen kon ik qua comfort niet meer terug (de goedkopere caps zaten voor geen meter) en heb ik een Uvex gekocht.
Gelukkig had ik wat waardebonnen gewonnen op wedstrijd voor die shop. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:49

Mijn hoofdstel was 30, m'n zadel 375 (3e hands jc), vliegendeken 79
:')
Ik zie best weleens leuke delfjes, maar meer dan 30 heb ik er gewoon niet voor over :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:33

Loveskary schreef:

Agradi is ook duur
Ze maken iets van 100 euro 130 euro en dan geven ze 30 % korting
Of zetten er een goedkope prijs bij maar dat is alleen als je er meer besteld en dat staat er dan niet duidelijk bij
Ik vind het een heel vervelende manier van doen en bestel er dus ook niet

Snap niet dat ze met zulke volksverlakkerij webshop van het jaar worden

Ik koop sommige dingen duur zoals zadels en laarzen maar de dagelijkse gebruiksvoorwerpen vind ik harrys horse kwaliteit prima

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:19

Ik werk een dag per week als zadelmaker in een ruitershop. Ja het wordt verkocht. En als ik zie hoeveel tijd er zit in een handgemaakt hoofdstel en wat het verschil in kwaliteit is, dan is het dat verschil echt wel waardig. Mbt kleding loop ik met kleren tot het uit elkaar valt. Ik vind een broek van Esprit ook al prijzig. Maar als ik eens per 3 jaar een nieuwe rijbroek koop, kijk ik naar wat ik mooi vind en niet naar de prijs. Mijn laarzen zijn ook al 10 jaar oud en ik heb een duur zadel. Want ik weet dat zadels onder de 500 euro nieuw van leer altijd ergens inleveren in kwaliteit. 't Is maar waar je je geld kwijt wilt?

Paardrijden is een dure sport. Bij sommige dingen denk ik ook: van mijn leven niet, maar lederwaren is alle waar naar zijn geld.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:10

Laatst bijgewerkt door domosan op 04-03-15 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt