Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KayaKaat

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:32

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:33

Goed punt CK88. Ik rijd met mijn leenzadel gewoon met een simpel neophreen singel. Heb me ook nooit verdiept in andere singels. Hoe heet die singel ook alweer die voor het Britse team was ontwikkeld met de OS. Die kost geloof ik 300 euro!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:37

Ik bezuinig ook niet op een singel, ik heb een anatomische lederen singel van Prestige, deze was 2 jaar geleden € 175,-

nadita

CK88 schreef:
Wat voor singel gaan jullie gebruiken bij je custom? Ik ben aan het kijken naar een Eric le Tixerant, omdat die bruine variant ook lichtbruine stiksels heeft net als mijn toekomsige zadel, en ik hoor er goede dingen over. Waarom bezuinigen op een goede singel, dan in 1x alles goed doen ;)

Ik gewoon mijn Wintec Cair singel. Oerlelijk ding, maar makkelijk schoon te houden en mooi breed 'kussentje' tussen de voorbenen. Mijn paard doet het er goed mee.

Wanted2003

Ik gebruik mijn Hulsebos, die is ook anatomisch.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:39

sharon_quiz schreef:
Goed punt CK88. Ik rijd met mijn leenzadel gewoon met een simpel neophreen singel. Heb me ook nooit verdiept in andere singels. Hoe heet die singel ook alweer die voor het Britse team was ontwikkeld met de OS. Die kost geloof ik 300 euro!!

De Fairfax. Loopt hier ook een topic over op Bokt.
Ik weet het nog zo net niet..... Geloof er geen snars van dat mijn paard ineens ruimer gaat bewegen van zo'n singel.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:41

Oh ja, dat was het. Zal eens in het topic gluren wat de ervaringen ermee zijn. Veel van jullie hebben blijkbaar een anatomische singel. Echt slecht eigenlijk dat ik me daar nooit om bekommerd heb. Heb zolang ik een eigen paard heb altijd een neophreen ding van een paar tientjes gehad. Ik ga eens even speuren :) Tips ontvang ik graag :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:43

Zou wel mooi zijn :') iedereen aan zo'n singel....lopen ze allemaal voortaan als een tierelier :D

Enigzins verbetering kan natuurlijk wel, maar ik verwacht geen wonderen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:44

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:44

Ik rijd ook met een (oerlelijke) Eric le tixerant singel. De meningen zijn hier enorm over verdeeld en uit mijn Ervaring is deze niet bij alle zadels fijn. Vaak gaat het zadel schuiven.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:45

De fairfax lijkt mij trouwens dik en stug, en weinig ademend vermogen, heb trouwens nu de eric ...blablabla besteld, ik ben heel benieuwd!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:46

En jou ervaring Benna? Aangezien ik er net 1 besteld heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:46

Der zijn steeds nieuwe innovatieve singels die met de stille trom weer vertrekken.

Woensdag komt de zadelmaker van m'n MacRider weer...
De week erna afspraak staan met de zadelmaker van Vencedor.

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:48

Spannend vonneke. Hoor meer dingen over M.ac R.ider, niet fijn!

Iemand al ervaring met de nieuwe H-singel van WOW?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:50

Lijkt mij niet wat, door die H vorm kunnen er velletjes tussen komen. Lijkt mij niet echt prettig, maargoed ik ken hem niet hoor :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:06

Heb het topic opgezocht en even kort op internet gezocht naar info over de fairfax singel. Veelbelovende verhalen, maar toch snap ik niet helemaal hoe je paard zoveel meer bewegingsvrijheid kan krijgen van een singel. Heb ook even gezocht naar anatomische singels. Op ooteman.nl (mijn favo webshop :o ) heb je al mooie leren singels voor 100 euro. Scheelt toch alweer wat in prijs.

Vonneke ik ben benieuwd wat straks jouw ervanringen zijn. Ga je ook customzadels uitproberen. Hier nog steeds helemaal gelukkig! Kan nog wel even duren voor de mijne geleverd wordt in verband met het lastig aan te kunnen komen grijze leer. Maar goed, het leenzadel dat ik nu heb ligt en zit goed, dus ik vermaak me voorlopig wel :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:08

sharon_quiz, het gaat op de drukpunten van die 'geweldige' singels (ja ik ben ook sceptisch) en die zijn gemeten. Een normale singel kan wel bewegings vrijheid bieden doordat die is voorgevormd maar in die speciale singels zit er iets stijfs in de singel zit ontworpen en daardoor de drukpunten anders legt.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:16

Denk dat het ook valt en staat met hoe het zadel ligt en dus ook de singel. Ligt het zadel ver naar voren (op de schoft) en de singel dus ook te ver naar voren dan lijkt me dat een belemmeringen. Ligt een zadel te ver naar achteren (of het zwaartepunt) en trekt de singel ook te ver naar achteren dan is dat ook belemmerend. Vaak zie je dan dat een gevormde en/of bredere singel het drukpunt verdeeld.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:18

Oke, nou ik moet zeggen, het klinkt natuurlijk reuze interessant en ze zullen er vast heel goed over nagedacht hebben. Maar het blijft een heleboel geld voor een stukje leer. Vanquish loopt al stukken beter nu met het custom zadel. Ik vraag me af of er nog meer uitkomt met een andere singel. Zal ook de fitter eens vragen als ik hem weer spreek, wat zijn ideeen zijn over "speciale" singels.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

Afbeelding
Ik heb deze. Ook anatomisch gevormd, en een middenstuk wat de druk op het borstbeen verdeelt.
Ideale singel, lapje erover en hij is schoon. Ik rijd vaak in de nattigheid/modder, waardoor de singel vaak vies wordt.
Ben met leer toch altijd beetje bang dat de kwalieit minder wordt door veel vocht.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:49

Ik heb altijd gewoon een leren singeltje. Even kijken wat er qua kleur bij past.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:57

Bovenstaande singel lijkt mij ook prima. Maar hij is alleen breder in het midden? Geen extra schuim op het borstbeen of iets? Mijne vond de singel van mijn springzadel (springflap) altijd veel fijner, dus denk dat ze dit ook een stuk prettiger vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:00

Sharon, ik ga het inderdaad proberen.
Woensdag komt nogmaals de aanmeter van macrider, ben benieuwd.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:22

Custom heeft zelf ook singels hè!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 14:24

Thanks voor de info en het plaatje Nadita. Wintec he?

Oh echt Bettine, dat wist ik niet. Zal ik ook eens naar vragen dan :)