Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:58

Billy schreef:
Heb mail terug, idd zakelijk geschil begrijp ik, maar ze hebben geen zin om via een forum met modder te gaan smijten. De afhandeling schijnt nog te lopen.
Ik kan hier wel respect voor hebben moet ik zeggen.
De pads worden nog gewoon bij dezelfde leverancier geproduceerd, daar is verder geen verschil in.

Dat vind ik netjes, en dat is ook wat ik van Sedelogic niet zo netjes vindt, om zo via bokt Koole zwart te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:03

Nou, dan zijn het dus echt tegenstrijdige verhalen van de 1 en de ander en moet je alsnog maar gokken waar de waarheid ligt :P

Nogmaals: ik weet er ook het fijne niet van, maar ik vind het echt NIET FAIR om Sedelogic af te branden over het "zwart maken" van Koole.

Stel je voor dat zij wel gelijk hebben. Wij kunnen dit niet uitsluiten :)*

Stel dat hun kant van het verhaal wèl waar is, stel je voor dat jij in hun schoenen staat en je weet dat er mindere kwaliteit verkocht wordt.
Moet je dat dan maar stilhouden? Of toch een manier zoeken om klanten hierover te informeren?
Wat nu als Sedelogic gelijk heeft? Dan is het juist supergoed om dit hier te melden +:)+

Ik hoop voor iedereen dat Koole gelijk heeft en er niks aan de hand is, maar waarom zou je hen wel geloven en Sedelogic niet...
alleen maar omdat de laatste op Bokt reageert...? Hoe zouden zij anders de klanten kunnen bereiken dan :?

Ik vind het echt niet fair om de andere partij op basis daarvan zo negatief te gaan benaderen terwijl de mogelijk bestaat dat zij juist "de goede" zijn in dit verhaal :o

Billy

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:06

Het is maar net wat je wilt geloven.
Ik hou niet van moddergooiers die een ander zwart gaan lopen maken, dus ik heb dan meer sympathie voor de partij die het netjes oplost en de eer aan zichzelf houdst...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:09

Nogmaals: stel dat Sedelogic wèl gelijk heeft.

Moeten zij dan maar hun mond houden en de klanten laten foppen en hun ontwerp & merknaam zomaar af laten pakken?

Dat zou je zelf toch ook niet doen neem ik aan :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:10

Stel dat Koole gelijk heeft, die zijn dan zwartgemaakt door sedelogic.....

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:16

Ik proef toch een hoop frustratie uit hun reactie. Ook de reactie die zij geven richting Tamara vind ik niet helemaal netjes. Zeker zakelijk gezien zou ik dat dus nooit doen.

Ze kunnen ook gewoon hun eigen product aanprijzen en daar de aandacht op vestigen. Dit doet Koole ook op dit moment.

Ik ben wel benieuwd naar een onafhankelijke test, uitgevoerd door een onpartijdige derde. Als het om mijn product ging zou ik dit ook zsm willen laten uitvoeren, liefst in samenwerking met de concurrent bv. samen de kosten delen zodat je partijdigheid uit kan sluiten. Pas dan blijkt dat jouw product dus echt de beste is en heb je bewijs van hetgeen je naar buiten brengt....

Want de test die Sedelogic nu gaat uitvoeren is niet helemaal objectief lijkt mij.

Als ik voor mezelf spreek vind ik dit gedoe sowieso slecht voor het product want wie spreekt nu de waarheid en welke pad moet de klant nu kiezen? Dit soort zakelijke geschillen gaan ten koste van het product, denk ik. Mensen gaan nu toch twijfelen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:44

Ik heb nu twee pads van Koole/ Kingsley. De ene heb ik vorig jaar mei gekocht en is een tweelaags pad, zadelmodel. Ik merkte aan mijn paard een wereld van verschil met rijden, want ze bewoog veel lekkerder en losser en ik merkte zelf dat ik minder last van mijn rug had. Het lijkt wel een soort demping, zonder dat je contact of gevoel met je paard verliest.

Vorige week heb ik de tweelaags pad in de vorm van een dressuurdek gekocht. Dan kan ik in de zomer lekker zonder dekje rijden en hoeft alleen de pad onder het zadel. Hiermee ervaar ik exact hetzelfde als met de kleinere pad die ik tussen dek en zadel deed: mijn paard beweegt losser en het "dempt" als het ware. De eerste pad is dus van Koole, de tweede van Kingsley (hetzelfde dus). Ik voel tussen beide pads verder geen verschil in het materiaal, ik zie er geen verschil in en ik merk er geen verschil in. De pad doet wat hij moet doen. Ook qua afwerking ziet het er even netjes uit.

Voor zover mijn paard en ik ervaren is het dus gewoon een hartstikke goed product. Het zakelijke geschil zoeken beide partijen zelf maar uit, maar ik twijfel niet aan het product wat op mijn paard ligt.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:01

Dank je! Fijn om zo'n vergelijking te lezen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:42

Grappig trouwens dat meneer sedelogic opeens niet meer reageert sinds ik contact gehad heb met Koole...veelzeggend!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:51

Ik vind het jammer dat er nu meningen gevormd worden over een zakelijk geschil waar we allemaal de ins en outs niet van weten. Volgens mij was de insteek van dit topic om ervaringen te delen.

Ik heb zaterdag keurig mijn "testpad" ontvangen en er gisteren voor het eerst mee gereden. Paard heeft door verkeerd opgevuld zadel rug vast gezet en wilde voor het rijden met de pad niet meer goed voorwaarts. Aangezien hij snel last heeft van zijn rug heb ik contact opgenomen met sedelogic, erg vriendelijk en goed te word gestaan en de mogelijkheid tot testen van de pad.

Ik denk dat het mijn paard wel gaat helpen. Hij werd naarmate we reden steeds beter en durfde ook weer stukjes los te laten. N.b. mijn zadel ligt nu wel weer goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:04

Ja hoor, eerst is het veelzeggend en heel fout dat Sedelogic reageert op een forum....en nu ze niet (direct?) reageren op hetzelfde forum is het ook weer fout :P

Ik vind de grap dan wel een beetje dat je waarschijnlijk bij wèl een reactie van Sedelogic, weer iets gezegd zou hebben in de trant van dat je het erg veelzeggend vind dat ze het toch op het forum "uitvechten" i.t.t. Koole... :=

Zo kan een Sedelogic het toch ook nooit goed doen? -O-

Superfijn dat het Koole product werkt voor Snadrems, en het Sedelogic product voor Chesss.

Of beiden naast elkaar blijven voortbestaan (en eventueel een andere richting op gaan qua ontwikkeling) dat zal voor ons wel afwachten blijven. Ik ben wel benieuwd :)

Ik ken het materiaal van pads en inlages die ook onder onze zadels worden gebruikt, qua schokdemping en soepelheid kan een pad / inlages / kussens / zadel dat meer mee veert echt een enorm verschil geven qua comfort voor een paard en ik weet dan ook wel zeker dat dit materiaal voor veel combinaties een verbetering zal geven... dus sowieso fijn dat het er is.

Ik ga zelf ook een western-variant van Sedelogic uitproberen maar weet omdat ik de materialen al ken, vrijwel zeker dat ook mij en mijn paardje dit goed gaat bevallen :)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:14

Sedelogic schreef:
Als er Sedelogic op staat is het een echte.

Er vragen nog een paar mensen welke pad nu echt is, daar heeft "Sedelogic" al antwoord opgegeven. Dus als er op het label staat sedelogic heb je gewoon een originele pad zo niet dan heb je een kingsley.

Zelf heb ik een sedelogic pad, waar ik tevreden over ben. Die van Kingsley ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:19

Kan iemand het verschil uitleggen tussen de equilizer pad en de 2- of 1 laagspad?
Het prijsverschil is namelijk wel heel erg groot en bij dochorse wordt er gezegd dat de equilizer eerst warm gemaakt moet worden voordat je hem kan gebruiken en bij divoza zeggen ze dat juist de 2 laags eerst warm gemaakt moet worden en dat dat bij de equilizer niet nodig is, die past zich vanzelf al aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:27

Zover ik het begrijp zijn de normale pads simpelweg een ademende buitenlaag met daarin 1 of meerdere lagen van de ademende en schokdempende vulling.

Wanneer het woordje Equilizer erbij komt dan zit er een laag thermoplastisch materiaal in.
Dat lijkt me vergelijkbaar met dat spul dat ze tegenwoordig in ziekenhuizen gebruiken i.p.v. gips, je weet wel dat verband in die leuke kleurtjes, dat maken ze dan warm zodat ze het als verband om je been (ofzo) kunnen winden, en als het uithard dan blijft het in die vorm staan en word stevig.

Daarom eerst warm maken en in het juiste model "uit laten harden" met dat Equilizer :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:50

Jeetje wat een goede allemaal zeg!

Ik ga waarschijnlijk voor de Kingsley 2 laags na advies van Kingsley. Zeker na het lezen van ervaringen denk ik niet dat het een verschil zal uitmaken of je een Sedologic of Kingsley neemt...

Ik ben iig heel benieuwd!

Eerdere ervaringen met deze technologie klinken heel positief.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:16

Bedankt voor de uitleg Pmarena!
Ik had inmiddels ook al een berichtje met uitleg van Sedelogic gehad en die vertelde hetzelfde.
Daar heb ik er ook gelijk maar 1 besteld, omdat je daar eerst kan uitproberen, die mogelijkheid bied Divoza namelijk niet en heb er toch liever 1 van sedelogic zelf, aangezien ze best prijzig zijn. Ben erg benieuwd.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:22

Ik heb de pad nu een week in huis, moet zeggen erg tevreden over de pad van sedelogic.
Paard heeft nu wel erg last van zijn rug dus rijd nu even niet, morgen komt de osteo. maar ik houd hem onder mn zadel als we weer mogen rijden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:30

Ik heb nu twee weken gereden met de Kingsley pad en ben zeer tevreden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:04

Ik ga hem ook proberen voor mijn paard met KS. Denk dat ik maar gewoon de Kingsley ga bestellen. Heb via de mail contact gehad met ze en kan er niet echt wijs uit worden waarom ik de ene of de andere zou moeten kiezen :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:07

Er is volgens mij een onderzoek geweest, dat een wollen pad nog het beste gebleken is met de drukverdeling. (natuurlijk materiaal)
Ik heb ze allebei. Het maakt echt geen verschil of ik de wollen onderlegger of sedelogic pad (koole) eronder heb. Overigens geen verschil met niets eronder ;-)
Vind wel met de sedelogic dat de chabrakken gaan schuiven of de pad gaat schuiven. Iets waar ik geen last mee heb onder een "kaal"zadel met wollen kussens of de wollen pad onderlegger

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:18

Ik merk wel verschil met de wollen onderlegger, mede omdat deze de pasvorm van mijn zadel te veel beïnvloed.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:25

Dan heb je zeker zo een dikke wollen onderlegger?
je hebt daar idd ook verschil in.
Overigens geld dat natuurlijk voor alles wat je onder je zadel legt....het maakt je zadel iets kleiner.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:20

Ik heb er een van Christ en van mattes zijn idd stuk dikker dan de Kingsley pad

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:11

Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar ik heb een vraagje.
Hoe weet ik nou hoeveel laags pad ik nodig heb?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:21

minouesmee schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar ik heb een vraagje.
Hoe weet ik nou hoeveel laags pad ik nodig heb?

ligt eraan.. ik heb een tweelags en rijd voornamelijk dressuur.
je kan op de site van sedelogic kijken en hun mailen zij geven heel snel en uitgebreid advies.