Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:24

hm, toch was die hengst 'lekker volgestopt' voor de keuring.. maar geen idee hoe zn schoft en verder verloop van de rug ohz was.:P

Nougoed, Ontopic.

Iemand toevallig idee of er een ruiterzaak in NH(omg, amsterdam) ook een probeer service aanbiedt? Ik heb de singel nog geeneens in mn handen gehad, dus hoop dat ik ergens kan voelen en daarna mag uitproberen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:06

Voor de mensen omgeving Almelo hebben wij de dressuursingels ook op voorraad. Ook bestaat er de mogelijkheid om hem uit te proberen :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:55

Lijkt me super deze singel maar is de kleinste maat 55cm? Ik heb helaas een 50cm nodig voor mijn haflinger.....

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:59

De singel wordt pas na 10 april geleverd, had een mailtje van Pas de Deux....nog even geduld hebben dus!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:56

mamendt schreef:
Lijkt me super deze singel maar is de kleinste maat 55cm? Ik heb helaas een 50cm nodig voor mijn haflinger.....

Ze gaan wel een kleinere maken maar op dit moment kunnen ze al niet eens de productie van hun huidige maten bijhouden. Dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren gezien ze dan ook een nieuwe mal moeten maken. Voorlopig is de kleinste dus helaas 55 cm.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:01

Moratoetje schreef:
De singel wordt pas na 10 april geleverd, had een mailtje van Pas de Deux....nog even geduld hebben dus!

Ik heb 'm onverwachts vandaag al binnen gekregen! Je krijgt 'm dus morgen binnen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:07

Pas_de_Deux schreef:
mamendt schreef:

Ze gaan wel een kleinere maken maar op dit moment kunnen ze al niet eens de productie van hun huidige maten bijhouden. Dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren gezien ze dan ook een nieuwe mal moeten maken. Voorlopig is de kleinste dus helaas 55 cm.

Dat is opzich goed nieuws! Na alle berichten hier, ben ik ook benieuwd geworden naar deze singel, alleen is 55cm eigenlijk net echt iets te lang voor onze Arabische merrie... 50cm of zelfs 45cm komt beter in de buurt!
Ik wacht dus nog even af :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:47

Pas_de_Deux schreef:
Moratoetje schreef:

Ik heb 'm onverwachts vandaag al binnen gekregen! Je krijgt 'm dus morgen binnen :)

O ik heb ook een mailtje gekregen dat hij rond 10 april binnen zou komen.
Misschien krijg ik hem dan ook wel *\o/*

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:05

Pas_de_Deux schreef:
Moratoetje schreef:

Oehhh ik wil hem ook! We hebben hem 15 maart besteld bij jullie.
Heb je er meerdere binnen gekregen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:33

Haha ben ik eerder aan de beurt. Ik heb 12 maart de bestelling gedaan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:40

Mijn testweek is alweer voorbij, en heb besloten de singel te houden :) ben er meer dan tevreden over! Wil alleen nog singelverlengers erbij kopen zodat ik 'm ook voor het springen kan gebruiken. Grappige is ook dat ik nu slechts 'n week deze singel gebruik, en nu al flink haar terug aan het groeien is op de schuurplekken achter z'n elleboog, zo snel kan het gaan!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:38

De smalle hebben we helaas nog niet binnen, zijn nog steeds in productie.. Vandaag had ik er heel wat binnen verwacht maar helaas maar 3 (standard) ontvangen -O-

@ Myour, wat fijn zeg! En dat zelfs in de rui-periode.
Laatst bijgewerkt door Pas_de_Deux op 28-03-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:48

|( jammer,wachten we gewoon netjes tot we aan de beurt zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:55

Vervelend dat wachten, je wilt dan zo graag ermee rijden! Ik moest ook meer dan een maand wachten maar mensen.. het wachten is het écht waard!! *\o/*
Deze singel hoort denk ik toch echt wel bij een van mijn beste aankopen ooit gedaan!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:12

Gaat je paard nog steeds zo goed Ilsemarie? Instructrice nog verschil gezien?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:18

Ik zit op het moment even met mysterieuze bultjes maar dat is bijna over en zadel is vandaag even met de zadelmaker meegegaan, voorkant weer wat vulling erbij. Dus ik gok dat ik eind volgende week als m'n zadel er weer is, weer lekker aan de slag kan. Maar hij loopt echt ontzettend fijn! Vorige keer met les ging die motor van achter lekker aan, ik zat echt onwijs te genieten! En nog steeds zo heerlijk los en ruim, en zoveel bewegelijkheid in de schouders, echt ongelofelijk! En aansingelen vind hij ook helemaal geen probleem meer. Je ziet na het rijden ook echt mooi op de singel een afdruk. Vooraan in het midden inderdaad nauwelijks en ik kan mooi zien of hij goed recht gelopen heeft met rijden.

Ik stuur je even een pb!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:02

Pas_de_Deux schreef:
De smalle hebben we helaas nog niet binnen, zijn nog steeds in productie.. Vandaag had ik er heel wat binnen verwacht maar helaas maar 3 (standard) ontvangen -O-

He balen! Ben echt zo benieuwd naar de singel.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 02:20

Niet iemand toevallig de mogelijkheid om voor de grap eens te filmen tijden het rijden met de fairfax en daarna even wisselen van singel naar de oude terug?
Ik neem aan dat als je eerst met fairfax rijdt en dan even met de oude er best wat verschil direct valt te zien bij paarden die écht duidelijk meteen beter liepen met de fairfax? (ben gewoon zo benieuwd!)

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:41

Even een vraagje, mijn paard meet precies 20cm tussen de ellebogen, valt dit dan onder narrow of standaard? Ik vind het een twijfel gevalletje......

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:59

Anika1 schreef:
Even een vraagje, mijn paard meet precies 20cm tussen de ellebogen, valt dit dan onder narrow of standaard? Ik vind het een twijfel gevalletje......

Daar ben ik ook benieuwd naar, dit zal mij ook wel weer overkomen 'een twijfelgevalletje'.... :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:06

Ik vind het lastig om het juiste punt te vinden om te meten... Echt vanaf de binnenkant van de ellebogen? Dus tegen de benen aan?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:20

Ik ga ook de smalle bestellen, omdat ik met alle brede singels altijd problemen heb gehad.

Als de smalle in productie zijn, wordt de levertijd dan ook korter, of blijft die zo lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:42

Ik had in eerste instantie ook de smalle besteld, maar nadat ik de foto's van Myour heb gezien heb ik de standard besteld. Hij is niet zo ontzettend breed moet ik zeggen. Helaas was hij te kort dus ik wacht nu op een langere. Mijn paard is trouwens ook een twijfelgevalletje, maar ik vind dat de standard goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:53

Anika1 schreef:

Ik heb precies hetzelfde maar de standard past prima.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:53

MartineC1711 schreef:
Ik vind het lastig om het juiste punt te vinden om te meten... Echt vanaf de binnenkant van de ellebogen? Dus tegen de benen aan?

Inderdaad :j Tegen de benen, binnenkant van de ellebogen.