Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:22

Hier nu ook met beugels gebruikt. (en foto's kunnen maken, dat gaat zo rot wanneer je alleen bent) Ron en ik beiden en Ron weegt ruim 80 kilo - we hebben gestapt en gedraafd en er is na afloop niets aan de rug te zien. *\o/*
De foto's staan op mijn Facebook pagina in het Christ album.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een zalig zadel vind. Appie loopt er prima mee, heel ruim en soepel. Hij is ook beter uit te zitten dan met een Trekker zadel (maar dat kan aan mij liggen)
Eindelijk weer back to basic. Iets waar mijn hart toch wel ligt! Het is een blijvertje :j

Het ziet er mooi uit ^) !!! Fijn ding hè :D

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:30

ik heb dat dus met tjar met elk zadel zondel zit hij gewoon het lekkerste. Ik heb ook wel alvast een pony maat stijgbeugel riemen meegenomen die waren maar 10 eurie :+ maar wil dat eigenlijk alleen voor buiten gebruiken als ik weet dat ie een maffe bui heeft :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:32

Nou, dan is het duidelijk :D Geniet er maar van, dat doen wij ook +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:34

Ziet er echt goed uit..Ik heb hier ook een paard die zonder zadel het lekkerst rijdt..Ik rij nu altijd met barebackpad,maar omdat ze al wat ouder is heeft ze ook iets minder bespiering,dus wat zachter zou prettig zijn :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:37

pleiada schreef:
Ziet er echt goed uit..Ik heb hier ook een paard die zonder zadel het lekkerst rijdt..Ik rij nu altijd met barebackpad,maar omdat ze al wat ouder is heeft ze ook iets minder bespiering,dus wat zachter zou prettig zijn :j

De Christ Iberica dan.... O:) 8-) *D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:50

haha ja ik denk het wel..Ik moet nog wel even een paar weekjes sparen hoor,maar ben al hard bezig :)

Carmy81

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:49

Iedereen helemaal enthousiast !! Ik ben ook echt lyrisch erover. Am loopt er super goed mee. Vandaag hebben we zelfs een net handgalopje kunnen doen. Wat echt haast onmogelijk is met mijn tante. Dit zadeltje is echt een uitkomst voor ons. Helemaal geweldig !!! Veel eerder moeten kopen, maar ja dat is altijd achteraf gel*l.

Ron en Don fijn dat jullie er ook zo blij mee zijn :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:55

We hebben hem al een tijdje Carmen, maar nog geen tijd gehad om er met beugels en een fototoestel op uit te trekken. Het moet droog zijn, je moet met zijn 2en zijn en dan nog even tijd hebben ook. ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:30

Als er iemand is met een geldboom wil je dan even een pb sturen :P , want vind deze bbp dus echt geweldig.
Volgens mij waan je je zelf in de zevende hemel als je met edele achterwerk in dat lamsvelletje gaat zitten.
Hij is echt heel mooi en ook niet zo'n slap dingetje, als ik het geld had wist ik het wel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:36

Van dat edele achterwerk weet ik niks, maar die Iberica is wel een heel vorstelijk zeteltje :D

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:38

Hij is hier gisteren binnen gekomen! Ik ga vanmiddag naar stal en hem dan uitproberen op Sam. Of er actiefoto's zijn hangt af van hoe hij beweegt :D
Ben heeeeeeeel benieuwd! Vind hem nog best flink voor een pony maat.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:53

Voor de gene die de christ al in huis hebben heb ik een vraagje :D
Gebruiken jullie hem voor afwisseling of als vervanging van je zadel? De pad lijkt me echt hemels en zeer goed voor je zit enzo. maar als ik er één zou kopen ben ik bang dat mijn cheyenne weg moet.. (aangezien de prijs van de christ) Het is alleen niet de bedoeling dat mijn paard er achteruit op gaat..
Alvast bedankt!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:29

Amber - ik ben totaal de verkeerde om dat aan te vragen - helaas bezitten wij meer zadels dan paarden :+
Ik kan me zo voorstellen dat hij vooral bij mensen met een boomzadel als zadel er bij gaat dienen en dat ze dat boom-dressuurzadel alleen voor wedstrijden gebruiken. En bij sommige mensen is het wellicht een zadel waar ze hun paard mee inrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:47

ik volg dit topic nog steeds...vind de foto's erg gaaf...
als er blijvend positieve ervaring komen,van rijden met beugels(ook langere afstanden)dan wil ik er misschien nog eens over denken,hahaha.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:54

Zo, vandaag met mijn gat in de Christ gaan zitten! *\o/* Dat paste net aan :D Ter motivatie vanmorgen nog even 7km gerend...
Maar goed, de ponymaat past dus. Veel groter dan mijn bips moet het echter niet gaan worden denk ik...
Ik moet zeggen dat de bbp echt hemels zit! Zeker in vergelijking met het bontje waar ik voorheen mee reed, het geeft steun en en een stuk veiliger gevoel door de pommel voor en achter. Ook heb ik het gevoel dat ik zijn rug kan ontlasten door iets meer voorover te gaan zitten. Hij liep prima, maar ik heb ivm het doktersbezoek as dinsdag alleen gestapt.
Het zit echt heel fijn en ik ben er blij mee!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:56

Je kunt overigens op de foto dat ik er op zit heel goed zien hoe kort de zadelplek bij Sam is! Ik ben bijna 1.80m dus heel klein is Sam niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:58

wat een kwijlpaard....en dat dekje....waar komt die vandaan??
(klein zadelplekje inderdaad.heeft mijn pony ook....)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:11

Dat dekje komt uit Amerika... :D Ik heb er net nog 4 besteld. Tot ergernis van mijn bijrijdster die ze volgens mij vreselijk vindt :-)
Hier trouwens een foto van hetzelfde paard afgelopen zomer. Hij was een stuk 'ronder' toen.
Afbeelding
Afbeelding

van mij mag er wel weer een paar kilo aan...
:+

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:23

Ziet er goed uit Lusitano !! Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om een dekje onder het zadel te plaatsen?
IK heb juist zonder dekje eronder gereden omdat ik dacht dat anders de werking van de lamsvacht aan de onderkant verloren gaat. Liefst rijd ik natuurlijk ook met dekje want dan wordt hij minder snel vies en nat van het zweet.

Don, maakt het iets uit met dekje of zonder ??

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:28

Anoniem schreef:
ik volg dit topic nog steeds...vind de foto's erg gaaf...
als er blijvend positieve ervaring komen,van rijden met beugels(ook langere afstanden)dan wil ik er misschien nog eens over denken,hahaha.

Daar zal ik volgend weekend verslag van doen :).
Dan mogen we namelijk het erf weer af en kan ik weer lekker in het bos crossen.
Tot nu toe in de bak gereden met stijgbeugels, gaat hatstikke goed. Je moet gewoon opletten niet teveel op de beugels te steunen en lichtrijden vanuit je bovenbenen ;). Mijn paard loopt er echt super mee !!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:30

Het dekje leek mij niet relevant voor de demping van de barebackpad. Ik heb er een dekje onder gedaan om mijn pad wat langer netjes te houden.
Ik rijd dan weer niet met beugels, ik heb daar hele slechte ervaringen mee met boomloos...
Vandaag dus een buitenrit van drie kwartier. Ik had er zo nog drie kwartier op kunnen zitten!
DC, het is wel een kwestie van oefenen. Ik denk dat je na de eerste rit wel wat spierpijn zult hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:46

Ik ben wel gewend om vanuit mijn bovenbenen licht te rijden en 'licht te zitten', rijd al járen boomloos...eerst barefoot,nu trekker..
Dus qua gevoel wil dat allemaal wel.
heb nu een voestpad(gekocht van Andapanda hier in het topic)dus ook goed voor mijn zit!

Maar hele buitenritten zonder beugels vind ik dan weer wat 'eng'....en onhandig..
ik stap nog wel eens af en dan kom ik er nooit meer op,haha.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:50

Ik lees en kijk stilletjes mee met jullie christzadels, maar die iberica, wat een gaaf model!!!
pmarena@ hoe bevalt dat zwarte zadeltje?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:53

Dat dekje is hysterisch!!! *\o/* Fantastische zeg - dat moet toch kunnen bij zo'n paard +:)+

Als je de bbp/ het velzadel netje wilt houden dmv een dekje er onder, is dat prima hoor. Lamsvacht is bijzonder huidvriendelijk, ventilerend etc. maar het is niet zo dat het geheel ineens niet meer werkt omdat je er een dekje onder gebruikt. Ik zou hooguit opletten dat de vacht het dekje niet strak over de rug trekt (met name de schoft)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:08

Oh ja OK, dank je wel. Dan ga ik er morgen ook eens een dekje onder doen :)

DC ik denk dat je prima met dit zadel langere ritjes kunt maken, helemaal omdat je weet hoe je ermee moet rijden