ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:58

Ik zou van thorowgood een oranje/rode boom moeten hebben en een 33/34 boom van massimo volgens linda. Ik weet niet of wintec hetzelfde werkt als thorowgood?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:01

Dat weet ik dus ook niet, mij fjord heft de rode boom, en vraag me af wat dat dan in massimo ongeveer zou zijn dan zou ik voor een tweedehandse kunnen kijken.
Toch moet het verschillen want volgens de wintec meter kwam mij haf op ongeveer maar 35/36 uit en heeft echt 39 in massimo.

Mss kan ik de haf opmeten en op papier zetten en erna de fjord en erbij tekeken, dan zou je toch wel ongeveer moeten kunnen zien hoe en wat lijkt me?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:13

Ja lijkt me wel, linda komt donderdag bij me, als ik eraan denk kan ik het navragen. Je wilt dus eigenlijk weten hoe de massimo maten overeenstemmen met wintec toch?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:16

Een rode wintec boom staat volgensmij gelijk met boommaat 33,

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:17

Iemand ervaringen met Linda uit Jabeek?
Ik woon wel heel ver van haar vandaagn maar haar site ziet er keurig uit, heb gemaild of ze ook wat verderweg komt.

Iemand een zadel bij haar aan laten meten die wat kan vertellen daarover?
Bijv kosten van het eerste bezoek tot aflevering zadel
service enz enz

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:29

Dientje_yara linda is half april bij me geweest. Ik kan niet zeggen of ze haar werk goed doet aangezien ik ook maar een leek ben.

Ze is gekomen omdat ik dacht dat mijn zadel opgevuld moest worden, dit heb ik ook zo aan het doorgegeven. Echter blijkt dat mijn zadel dus absoluut niet past en veel te smal is. Omdat ik dus aangaf dat het alleen opvullen zou zijn had ze geen andere zadels bij zich helaas.
Ze is erg netjes en duidelijk met uitleggen wat ze doet, laat je ook echt mee kijken en is rustig met het paard. Het controleren van het zadel en het advies welke zadels ik over na kon denken heeft me 50 euro gekost.

Ik heb een aantal weken de tijd genomen om erover te denken, tweedehands op zoek te gaan en om mijn eigen zadels verkocht te krijgen. We hebben nu een afspraak staan voor het passen van verschillende zadels welke ze mee gaat nemen.

Reageren op mails. Afspraken maken gaat snel, echter de vraag welke zadels ze mee gaat nemen donderdag heb ik nog geen antwoord op gekregen. Weet niet of ze nog afspraken heeft staan waar ook deze zadels mee gaan en dat ze die afwacht. Verder soms een dubbel antwoord of helemaal geen antwoord in een mail, weet niet of dat aan haar ligt of aan mij dat ik teveel vraag of teveel verwacht in een mail.

Hoe ze verder is weet ik dus niet, dit is wat ik tot nu toe weet. Ze komt in elk geval heel aardig en kundig over. Vriendin van me heeft haar vaker bij haar paarden gehad voor controle van de zadels en die is erg tevreden erover.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:53

ik heb limda net een mail gestuurd met de vragen over de boommaat, maar bedankt dat je het wilde vragen, ik ben odd benieuwd hoe dat overeen komt want ik heb ook al gelezen dat t twee maten verschilt.

ik heb linda ook mijn noeuwe massimo latem opmeten en ze heeft het ook super nagevuld, ik bem erg tevreden over haar tot nu toe, vriendelijk voor mens en dier, goed met afspraken en duideijk.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:01

mijn tinker heeft bij massimo maat 40.
Een gewone wintec met de breedste boom was ook echt veel te smal.
De wintec wide lag gewoon helemaal slecht daar hebben we niet eens de moeite gedaan om aan te singelen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:30

Kan inderdaad best zijn dat mijn paard nog uit het zadel groeit hoor :j Ze is pas drie en dus nog volop in ontwikkeling! De kans is dus groot dat we vroeg of laat weer een ander zadel nodig zullen hebben. Zelf had ik in een ander geval ook niet zo snel voor een nieuw zadel gekozen hoor. Ik had voor mijn vorige merrie echter een nieuw zadel gekocht (bij Melrovers) en helaas heb ik daar maar krap twee maanden mee kunnen rijden, ik heb de merrie helaas in moeten laten slapen. Ik heb dit zadel (een MSFC Professional) in mogen ruilen voor een ander, passend zadel voor mijn nieuwe merrie en dat was toch wel een stuk aantrekkelijker dan mijn andere (zo goed als nieuwe) zadel te koop aanbieden via Marktplaats en zelf weer een tweedehands zadel aanschaffen ;) Het is toch maar afwachten of je zo'n zadel anders vlot kwijt raakt en tegen welke prijs :) Ik was dus enorm blij met deze oplossing +:)+

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Massimo zadel! Ik hoop dat we er in ieder geval een tijdje mee vooruit kunnen, aangezien de boom gelukkig ook nog wat kan worden verbreed indien nodig :)

Ik kan Equimaro trouwens echt aanraden, voor de mensen die nog overwegen een zadel te bestellen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:35

Je zadel ziet er goed uit Yellu, je merrie ook :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:12

Vandaag mijn dealer gesproken,
Ik moet mijn zadel opsturen naar massimo en dan word gekeken of het word gemaakt en of ik een nieuw zadel krijg verder krijg ik alle kosten vergoed ook het opsturen, word onwijs netjes geregeld.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:23

Nou morgen kot zadelpasser, ben benieuwd of ze de massimo die ze in april aangaf te hebben nog steeds heeft en mee neemt. Ben erg benieuwd welk zadel er voor ons uit komt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:45

nou ik hoor niet bij het massimo clubje (of telt massimo singel mee? :) ) Massimo lag goed maar pony liep net iets fijner onder een Lovatt and Rickett.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 12:04

@joyce, massimo singel telt ook mee :D , heb je er toevallig een foto van?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:11

Hoe ziet die massimo singel er uit?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:20

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 06:49

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:40

Is de singel van katoen of zo?geen neopreen zo te zien.

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:08

De singel is van poly-cotton (polyester en katoen) met gel binnenin en is luchtdoorlatend. de singel kan op 40 graden gewassen worden.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:41

Zijn de singels ook verkrijgbaar zonder elastiek,weet iemand dat?

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:13

bij mijn 4 jarige arabier is net ook de zadelmaker geweest, zijn oude zadel was te smal en te lang schaam :oo
echt zielig hij heeft dus achter echt last van zijn rug dus ook ostheophaat erbij , hij heeft echt nog nooit een bok gegeven geen oren in de nek bij zadelen of weglopen oid nu dus een nieuw zadel besteld massimo exclusive 1 in tabacco bruin <3 krijg hem over 6 weken dit zadel was helaas het enige zadel wat paste dus had ook niet zoveel keus mijn voorkeur ging uit naar een sommer of kentour maar het is dus een massimo geworden en ik vond natuurlijk alleen de duurste week lekker zitten maar ja alles voor je knollie he

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:37

Deze singel is niet verkrijgbaar zonder elastiek, wel heeft Zeitler een andere singel die verkrijgbaar is met en zonder elastiek, zie hier

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:03

Die singels hebben niet mijn voorkeur!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 15:40

@breggel, goed passens zadel is erg belangrijk, hopen dat hij goed past, plaats je een foto als je je zadel hebt?

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:48

ja ik hoop van wel die zadelmaker is er 2 uur mee druk geweest verkorte kussens en een enorme brede boom en hij komt hem als t zadel klaar is zelf nog een keer passen dus moet goed komen