wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

White_Fella

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:11

sjee, wat een verschillen in ruggen komen voorbij.

Ik moet nog 6 nachtjes slapen, donderdag krijgen wij onze WOW :D :D :D

Zal er foto's van maken die ik hier kan plaatsen..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:34

Is je wow dan al in Nederland?? Ik hoop dat ik die van mij ook volgende week krijg. Heb nog geen bericht ontvangen dat hij binnen is.
Ik wil zo graag dit jaar nog rijden. Heb dit jaar tot nu toe maar iets van 2-3 maanden kunnen rijden. Dankzij zadelproblemen en een domme blessure van mijn paardenmuts. >;)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:44

Ik heb vorige week vrijdag Arie bij mijn 3,5 jarige haflinger gehad. Hij is in april 3 geworden en toen ben ik begonnen met het zadel en ruitermak maken. Ik heb er toen een barefoot cheyenne voor gebruikt. Maar na een week of 3 had hij een flinke drukplek op zijn rug. Daarna een ghost zadel geprobeerd maar ook deze beviel niet. Vanaf het moment dat ik Nigel (3jr inmiddels) heb, heeft het wow-concept door mijn hoofd gespookt maar als student niet te betalen. Sinds mei ben ik fulltime aan het werk en kwam het wow-zadel steeds dichter bij. 2 weken geleden de knoop toch maar doorgehakt en Arie laten komen. Mijn wowzadel en singel zijn besteld *\o/* Arie gaf al aan dat de levertijden wat korter waren geworden dus over een week of 5 verwacht ik mijn zadel te krijgen. Ben super benieuwd, ook naar de kleurencombinatie. Tjonge dat was moeilijk kiezen, al die kleurtjes :o Omdat mijn paard nog niet echt onder het zadel is kan ik niet zeggen dat er grote verschillen zichtbaar zijn tegenover andere zadels. Er waren echter wel een paar kleine dingetjes die mij opvielen die positief verbeterd waren zoals het aansingelen (geen gedraai of lelijke gezichten van paardlief) stil staan tijdens opstappen (verbaasde mij enorm).
Ben benieuwd hoe dat het verdere inrijden gaat verlopen! :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:58

Mijn pony (fjord) kreeg ik gelukkig een heel mooi zadel bij, een KN zadel en die ligt nog wel goed maar we zitten er aan te denken om een zadelpasser te laten kijken of hij nog helemaal goed ligt want sinds hij bij ons is heeft ie natuurlijk wel een andere bespiering gekregen maarja ik merk er niks van dat ie niet goed ligt :o

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:58

ik heb trouwens nog nooit van een WOW zadel gehoord :o

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:04

Mijn bijrijdpaard groeide op 8 jarige leeftijd nog uit ze zadel, en nu heeft hij ook een WOW zadel, en ik vind het echt super! Zit heel lekker en heb het idee dat paard het net zo lekker vind! :D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:45

Schangah schreef:
Is je wow dan al in Nederland?? Ik hoop dat ik die van mij ook volgende week krijg. Heb nog geen bericht ontvangen dat hij binnen is.
Ik wil zo graag dit jaar nog rijden. Heb dit jaar tot nu toe maar iets van 2-3 maanden kunnen rijden. Dankzij zadelproblemen en een domme blessure van mijn paardenmuts. >;)

Donderdag heb ik een afleverafspraak, om 16.30 u!
Hier hetzelfde, zeer weinig gereden ivm zadeldillema's, dus ben blij als we weer eropuit kunnen, Boris ook denk ik..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:10

Heb de afgelopen dagen op een Wow zadel van mijn stalgenoot mogen rijden. In een woord WOW. Geen pijn meer in rug of heup en heerlijk kunnen rijden en galloperen. Ben dus redelijk om. Echter mijn geldboom laat een nieuw WOW zadel niet toe. Ga dus op zoek naar en 2de handse.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:28

Laatste vraag die ik in het topic spam :o : weet iemand of er veel verschil zit in de oude types zitting en de huidige? Na wat rondkijken kan ik namelijk veel goedkoper een oud model type zitting krijgen, dat scheelt nogal in de prijs. Het is de zitting (boom klopt, maat klopt, diepte van de zit is ook hetzelfde) die ik nodig heb, alleen dan een oud model.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:35

steinstein schreef:
Heb de afgelopen dagen op een Wow zadel van mijn stalgenoot mogen rijden. In een woord WOW. Geen pijn meer in rug of heup en heerlijk kunnen rijden en galloperen. Ben dus redelijk om. Echter mijn geldboom laat een nieuw WOW zadel niet toe. Ga dus op zoek naar en 2de handse.

het is al vaker vermeld,laat iig de maten van je paard opmeten door een off wow-fitter. je bent dan wel wat geld op voorhand kwijt maar in de toekomst scheelt t je echt. het is echt belangrijk om de juiste maten op je paard te hebben en in de wow is er heel veel verkrijgbaar

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:08

knollentuin schreef:
steinstein schreef:

het is al vaker vermeld,laat iig de maten van je paard opmeten door een off wow-fitter. je bent dan wel wat geld op voorhand kwijt maar in de toekomst scheelt t je echt. het is echt belangrijk om de juiste maten op je paard te hebben en in de wow is er heel veel verkrijgbaar

Dat waren we ook van plan.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:22

2005 schreef:
Laatste vraag die ik in het topic spam :o : weet iemand of er veel verschil zit in de oude types zitting en de huidige? Na wat rondkijken kan ik namelijk veel goedkoper een oud model type zitting krijgen, dat scheelt nogal in de prijs. Het is de zitting (boom klopt, maat klopt, diepte van de zit is ook hetzelfde) die ik nodig heb, alleen dan een oud model.

Ik had een nieuw model zitting, nu een oud model, maar kan weinig verschil ontdekken, alleen dat van het oude model zitting dat ik nu heb, het leer iets stroever is. Qua zitcomfort (zijn beide de 'normale' diepe zit) maakt het me verder niet uit.

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:01

MarChak schreef:
2005 schreef:

Het verschil zit meer in de basis van de zit. De oude zijn gemaakt met een mal en de boom is in kunststof gegoten. Marchak zegt dat het leer wat stroever is. Dat kan ook bij een 2de hands door het gebruik zijn.
De zit is hetzelfde en een paard kan ook onder een 2de hands WOW comfortabel lopen en de ruiter comfortabel zitten. Natuurlijk is ook hier de voorwaarde dat je de juiste kussens en boommaat voor je paard hebt.
Groet
Lyster

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:12

ik had eerst een oud model, daarop glibberde ik alle kanten op, dus die heb ik snel ingeruild voor een nieuwe!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:13

Schangah schreef:

Ik kreeg gisteren een mailtje ter bevestiging dat mijn zadel binnen is, en heel mooi was :D whaah! Donderdag gaat dus definitief door!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

Wat kan dat lang duren dan he die paar dagen. Ik ben benieuwd of hij bevalt. Ik zit er ook aan te denken. ben in 1 jaar al 4 zadels verder en ben nog niks opgeschoten. Alles blijft schuiven en draaien omdattie nog zo in de groei is en ik een pietlut ben (gelukkig maar) met niet goed liggende zadels.
Misschien dan toch maar eens gaan proefzitten ergens op een beurs.
Vind ze alleen zo godsallejezus duur, dat wordt dan, mocht er ooit een wow komen, een leningkje afsluiten bij paps vrees ik :=

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:56

Ankie_Boris schreef:
Schangah schreef:

Ik kreeg gisteren een mailtje ter bevestiging dat mijn zadel binnen is, en heel mooi was :D whaah! Donderdag gaat dus definitief door!!

Yep die van mij is ook binnen. Wordt begin volgende week afgeleverd :D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:42

Schangah schreef:
Yep die van mij is ook binnen. Wordt begin volgende week afgeleverd :D

Grr, ziet er naar uit dat jij hem eerder hebt dan ik :D foutje gemaakt door WOW Engeland, ze zijn mijn facing vergeten..

Wel al voorproefje:

Facing rondom de zit zijn ze dus vergeten, wordt de donkerdere kleur van de singelstoten/singel
Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:39

:(:) Wordt het hele zadel teruggestuurd of alleen de zitting?
a.s. dinsdag om 11.00 uur is voor mijn W-day, ik hoop dat er bij mij geen fouten zijn gemaakt.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:03

Bij mij toch a.s. woensdag! Zoals het er nu uitziet wordt hij woensdag geleverd. Lang verhaal... :D maar ik ben happy!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 07:59

Wauw zo in het bruin issie ook gaaf zeg.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:25

Shangah, er zijn geen fouten aan. Er was wel nogal een verwarring over de kleuren. De bruintinten vallen bijv. bij softleather ipv stug leer anders uit..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:40

Ankie_Boris schreef:
Shangah, er zijn geen fouten aan. Er was wel nogal een verwarring over de kleuren. De bruintinten vallen bijv. bij softleather ipv stug leer anders uit..

O gelukkig dan! *-:)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:18

Mijn Ladie's Seat is ook binnen en wordt 18 november geleverd, samen met een paar conventional zweetbladen. Hopelijk ben ik dan eindelijk van dat ellendige doorrijden af.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:56

Balen dat Wow zadels zo duur zijn !