is dit nou zo n moeilijke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: is dit nou zo n moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:49

ik volg dit topic met veel interesse. Ik had laatst vernomen dat een zadel nog moet inzakken en idefix jij zei dat dat onzin was een paar posten geleden en nu zeg je dat een zadel moet inzakken. Ik weet het nu effe niet meer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:57

Lees op pagina 6 een post van TS , zadel draagt achter meer als in het midden en moet inzakken !
Geloof mij dat gaat nooit nooit goedkomen , het zakt wel in , maar nog heb je meer druk aan de achterkant ...

Ben nu net aan mijn 5e nieuwe zadel begonnen en heb een WOW aangeschaft , Die wilde ik al veel langer maar de
prijs hield me tegen , nu denk ik had ik maar meteen gedaan ...
Wil je geen WOW aanpraten , maar aub denk goed na voor je wat koopt ...

Succes

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:04

Ik heb ook een paard met een moeilijke bouw en na vijf zadels heb ik een zaldi aangeschaft.
Ze komt bij je thuis meet je paard helemaal op (dus ook door middel wat hier al als tiop is gegeven door een verbuigbare stok (kan ook met ijzerdraad) en aan de hand daarvan meten ze het op en kijken ze welk zadel het beste past.
Zo niet dat verkoop ze ook geen zadel.
Ik heb nu een zadli lander en ben er nog steeds tevreden mee.
Het zadel heeft foamkussens en passen zich automatisch aan aan de rug van je paard. Het heeft een enkel zweetbald dus je hebt beter kontakt met het paardenlichaam en omdat mijn paard een zwaar ongeluk heeft gehad in 2008 was ze veel te dik geworden maar het zadel paste zich mooi aan (de zwaeetbladen liggen als het ware gedeeltelijk los zodat het mee buigen kan met het lichaam) Deze zadels kosten nieuw rond de 1000 euro en vormen goed mee met het paard.
Het heeft een niet al te diepe zit maar zite heerlijk.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:08

Denk dat het voor ons een iets beter beeld geeft als je een foto maakt recht van de zijkant, aan een schuin van voren of achter genomen foto heb je niet heel veel, omdat het enigszins kan vertekenen.

Misschien kun je dan ook een foto maken van het zadel met de andere 'boom' erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:21

frankiej schreef:
russel: we hebben het over hofman van de firma oxer

morgen foto's??

Lijkt mij verhelderend.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:47

Dinopino schreef:
ik volg dit topic met veel interesse. Ik had laatst vernomen dat een zadel nog moet inzakken en idefix jij zei dat dat onzin was een paar posten geleden en nu zeg je dat een zadel moet inzakken. Ik weet het nu effe niet meer.

Een zadel zakt idd in. Maar het is onzin om een zadel te kopen met het oogpunt op inzakken. Zo bedoel ik het eigenlijk. Een goede zadelmaker komt dat na verloop van tijd checken om te zien hoe het is gezakt en vult het weer passend aan. Als je een zadel koopt, moét het gewoon passend zijn als je het koopt. Ik vergelijk het met schoenen. Die koop je toch ook meteen passend? Op de foto die de ts had neergezet, lijkt het dat het zadel iets te ver naar voren ligt. Het kan dus best zijn dat het zadel wel degelijk goed ligt, als ts het zadel wat verder naar achteren legt.

In haar schoenen zou ik gewoon met stalgenoten bespreken. Mss weten ze een zadelmaker in de buurt of komt er één langs voor een andere ruiter op de stal? Dan kan die er even naar kijken. Dan heb je vaak een kostenloze second opinion van een vakman/ -vrouw. Met diens onderbouwde uitleg kun je dan terug naar de Oxer en dan kun je redelijkerwijs je geld terugvorderen. Na 3 pogingen mag je wel zeggen dat je je vertrouwen opzegt, als het weer geprul blijkt te zijn. Eigenlijk begrijp ik niet dat ts zo'n duur zadel aanschaft bij hem, als ze al geen vertrouwen heeft in zijn advies. Het bewijst in elk geval dat de man zijn vak als verkoper heeft begrepen. :D

Gisteren had ik een heel verhelderende uitleg van mijn zadelmaker! Er komt heel veel kijken bij het ontdekken of je zadel past. Het mijne bleek ook niet te passen en zou ook nooit passend worden. Ik heb nu een ander (tweedehands) zadel gekocht. Ga het zelf onder zijn begeleiding opnieuw vullen, want de vulling is niet goed gedaan door de vorige zadelmaker. Een uitdaging dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:43

Maar wat is inzakken, dat is het cruciale punt in deze. Dat inzakken is minmaal, gewoon de slapheid in de nieuwe kussens die door samendrukken wat meer in elkaar komt te liggen, maar dat moet geen invloed op de boommaat hebben en op de pasvorm. Dan zeker niet smaller gaan worden.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 17:11

idefix: waarom ik zo n duur zadel aanschaf bij hem? wij kregen geen geld terug en moesten een ander zadel nemen bij hem. ik dacht bij 1500 euro zal je toch geen flutzadel kopen en ik had ook een instelling van 'iedereen kan een keer een foutje maken'. dit was dus een misschien een dure fout, i know.

ik heb de camera nog niet kunnen gebruiken omdat mijn ouders hem hebben en ik hun niet heb gesproken dit weekend. wel kan ik jullie zeggen dat het zadel nu echt veeel bter ligt nu ik het naar achteren heb geschoven. ik kreeg dat als tip hier van iemand..
de lepel ligt nu netjes hoger dan de kamer en na het rijden een mooie gelijke afdruk op de rug en geen drukplekken. op de manege zeiden ze dat een gelijke afdruk op de rug wijst op een goede aansluiting van de kussens dus dat het zadel zeker niet brugt.

bloem79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:42

kijk een op www.equestor.nl
ben mijn zadels erg tevreden
ze komt langs en past meerdere zadels
je kan ook bij haar langs gaan

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:53

Rosa: Dat vind ik mooi nieuws! Ik reageerde zo op je handelen vanwege je twijfels weer. Het is een harde les voor je geweest. Jij zult vast en zeker nooit meer zo handelen. De volgende keer houd je je poot stijf en krijg je je geld wel terug. ;) Volgens mij moet een zadelverkoper namelijk binnen het budget van de klant blijven met zijn te verkopen waar en als hij dat niet kan, toch het geld teruggeven. Zowiezo heb je daar wettelijk gezien altijd recht op bij gekochte waar. Voor een zadel geldt volgens mij ook een termijn van 2 weken. Vraag het anders eens na bij een Rechtbijstand? Je kan het maar weten!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:59

russel schreef:
Maar wat is inzakken, dat is het cruciale punt in deze. Dat inzakken is minmaal, gewoon de slapheid in de nieuwe kussens die door samendrukken wat meer in elkaar komt te liggen, maar dat moet geen invloed op de boommaat hebben en op de pasvorm. Dan zeker niet smaller gaan worden.

helemaal mee eens. je moet er dus geen rekening mee houden. het zadel past ineens of niet. schoenen zitten ook lekker of niet. als het ertussenin is, f likker je ze toch al snel aan de kant

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:42

hoi bokkers,

heb vandaag toch weer contact opgenomen met meneer de zadelmaker omdat ik veel last van mijn rug heb gekregen en ik zelf denk dat het door het zadel komt. De telefoon nam hij niet op dus maar even een mail gestuurd. zit dus toch teveel achterover! ik zei dat er iets moet gebeuren en dat ik last van mijn rug heb gekregen, mogelijk omdat ik teveel achterover zit en niet recht. het zadel komt voor steeds meer omhoog inplaats van zakken dus ik zei dat het waarschijnlijk te krap is en er een bredere boom in moet. ik weet wel dat ik daar nooit meer een zadel koop. denk je er met een zadelmaker wel uit te komen en dat je het dan goed doet, niet dus. nu moet ik dalijk zelf gaan prutsen met die bomen. ik ben dus van mening dat er een bredere boom in moet. hoop snel iets terug te horen want ik word er echt gek van. ik moet nu solliciteren en ik hoop dat ik de baan krijg dan haal ik de beste zadelmaker erbij die er is!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:49

succes met je sollicitatie.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:49

thanks! heb ik wel nodig zeg

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:41

Ik duim ook met je mee! En idd rugklachten en te ver achteroverzitten is nie goe! Wat voor baan ga je voor?

Ik zou ook zorgen dat ik mijn rechten nu weet! Je hoeft bij hem echt niet nog een zadel te kopen. Een consument heeft altijd recht op volgens mij 2 weken proef van een produkt en mag het dan zonder verklaring alsong terugbrengen en de koop volledig ontbinden! Vraag het even na...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:08

Er is een gratis website althans daar kun je gratis advies krijgen over dit soort dingen ...
consuwijzer.nl

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:45

We hebben het zadel wel iets meer dan 2 weken maar ik ga even kijken wat mijn rechten zijn. Ik heb nog niets van hem vernomen. Hij wordt gek van mij denk ik maar dat is dan jammer. Dat inzak verhaal, heel leuk allemaal maar door het inzakken zit ik alleen maar meer achterover en komt de voorkant zelfs beetje omhoog! Ik ga morgen in ieder geval de bredere boom erin zetten met mijn vader. Volgens mij hebben wij er inmiddels nog meer kijk op dan die 'zadelmaker'.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

Ben je niet bang dat die zadelmaker dan gaat zeggen: jij bent zelf met het zadel aan de gang gegaan ik kan er niets meer mee?
Zo komt hij inmiddels wel een beetje op mij over afgaande op jouw verhalen..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:38

Ben heel bang dat hij dat gaat zeggen ja. Ik heb daarbij ook niets meer van hem terug gehoord.
Als hij dat zegt dan vindt ik dat echt een oplichtersactie. Eerst wijs maken aan ons dat het zadel over een paar weken perfect zal liggen dmv inzakken enz.. en ik heb hem daar verschillende keren over gesproken hoor, dat ik het niet vertrouwde enz, nee was niet nodig. Nu heb ik al dagen last van erge rugpijn en nu geeft de 'zadelmaker' niet thuis. Ik ga met mijn vader zelf de bredere boom erin doen en zodra ik ben aangenomen de beste zadelmaker bellen die er is om te checken. Ik rijd nu zo n 3 weken op dit zadel dus weinig kans dat hij het terug neemt want hij zou het aanpassen tot het past, gaat alleen een beetje moeilijk als hij straks met de bredere boom misschien wel bijna op de schoft ligt. Ik bekijk het morgen even hoe dat op mijn paardje ligt. Ik neem alle tips en info mee die jullie me hebben gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:21

Nou nee hoor, wat niet past, past niet en dan moet hij zorgen dat het gaat passen, desnoods grotere boom in ander zadel. Maar als je doorgaat zo, doe je accepteren.

Laat je vader eens bellen. Toch zonde als je zo een nieuw zadel straks als 2e hands moet gaan verkopen omdat je een verkeerd zadel hebt? Wat niet past moet hij terug nemen.

Maar ik zou nog steeds een andere officiele zadelmaker laten komen, neem eentje die alleen doet passen en niet verkoopt en laat die zeggen wat die ziet....misschien past het wel..maar zo niet, dan zal die wel op papier voor je kunnen zetten wat er mis is, dan met dat dat zadel terug brengen, in de winkel je geld terugvragen met paps en heel erg vervelend gaan doen bij de kassa. Ga op zaterdag op een drukke dag....het truckje om te zorgen dat je je geld krijgt..... :Y)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:51

Russel: ik denk inderdaad dat een verklaring van een andere zadelmaker zal helpen, dan kan hij er niet meer onderuit. kent iemand een zadelmaker die niet te duur is want ik ben op het moment echt een beetje blut en die dan alleen komt kijken en niet wil verkopen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:11

je topic staat al vol met tips en aanbevelingen.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:22

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:15

frankiej; daarom zei ik ook; neem ik alle tips mee die jullie me hebben GEGEVEN..
niet die ik nog ga krijgen, ja die neem ik ook wel mee ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:34

Meggie: Van Wijk ken ik ook! Een heel aardige vent. Ik ken hem, omdat hij momenteel bezig is zijn certificering te halen bij het msfc. Ik zat bij hem in de klas en in de studiegroep! Hij rijdt heel nederland af. Hoe hij verder meet weet ik niet, want daar heb ik niet bij mee kunnen kijken. Maar ook hij is erg begaan met de paarden. Hij is net zo duur als de zadelmaker waar ik leer en die adviseert een paar behoorlijke toppers van Nederland. Ik ga geen namen noemen hier uit respect voor hen, maar ik weet zeker dat je dan een echt onafhankelijk goed advies krijgt! Hij weet ook heel goed wat je rechten zijn en kan je adviseren wat je moet doen met je huidige zadelmaker. Dan kost het nog één keer geld, maar dan kun je wel je zadel terugbrengen, je geld weer vangen en een goed zadel kopen.