Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Casca schreef:Ik heb hier een foto, (gemaakt na een zware les met een andere neusriem en had geen zin hem helemaal onder het kopstuk door te doen) dit geeft een aardig beeld hoe die zit. Ik heb mn twijfels, wat zeggen jullie, is dit de goede maat of niet?
Hierop zie je dus wel wat ik bedoel, de riem zit zo ver naar voren op het jukbeen, dit is ook zo wanneer ik hem onder het kopstuk doe..
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 1258147443
Ik heb een myler MB04 (bustrens, level 2, klein tongboogje)
Nancy0 schreef:Ik had vandaag een super mooi hoofdstel met gecombineerde neusriem gekocht, ( normaal rijd ik met lage neusriem, zat erbij toen ik haar kreeg, heb haar pas 2 maanden ) Vandaag hebik hem omgehad maar voor mijn Prada is het echt niets, ze word en stug en sterk van, terwijl ze dat met lage neusriem helemaal niet is!
Jammer want ik heb volgende week mn eerste officiele wedstrijden en had het netter gevonden met gecombineerde neusriem, maar helaas ik heb liever dat ze lekker loopt
xLenax schreef:ik zou graag een hoofdstel met lage neusriem hebben voor mijn shetlander, maar kan nog nergens zo'n kleine maat vinden.
Tips zijn dus welkom.
De meest gangbare shetlandmaat hoofdstellen, zijn vaak te groot voor mijn shetlander.
Skessa_ schreef:xLenax schreef:ik zou graag een hoofdstel met lage neusriem hebben voor mijn shetlander, maar kan nog nergens zo'n kleine maat vinden.
Tips zijn dus welkom.
De meest gangbare shetlandmaat hoofdstellen, zijn vaak te groot voor mijn shetlander.
Bij westeind ruitersport kun je hoofdstellen laten maken naar eigen wens. Zijn volgens mij ook niet zo heel duur.
http://www.westeindruitersport.nl/
Ben er zooo blij mee, hoop dat paard dat ook zal zijn straks 
daffie1986 schreef:Sorry dat ik het zeg maar de opmerking ik gebruik hem Piet want ik vindt hem spijzig, vindt ik dus nergens op slaan. Wat is belangrijker: je paard goed en vriendelijk africhten of mode en uiterlijk? Zoiezo krijg ik tegenwoordig vaak het idee dat een paard een modeaccesoire is geworden.
Ook ik gebruik deze voor jonge paarden, heb hem net weer aan iemand aangeraden met een jong paard. Wat dat betreft zijn de gedachten van manege eigenaren om deze neursriem te gebruiken nog Piet eens zo dieronvriendelijk als een manege vaak toch bestempeld wordt.
Sorry, heel offtopic!! hestejente schreef:Sorry maar dit is echt onzin. Een D-trens heeft geen hefboomwerking. Het is juist een heel vriendelijk bit voor jonge paarden omdat het zo stil ligt en de signalen die je met de teugels geeft daardoor duidelijk doorkomen.

. Maar je hebt zeker gelijk, de lage neusriem is nog altijd het beste voor het paard. Ik heb grotendeels met gecombineerde gereden, maar eigelijk neusriemen altijd netjes los gelaten (ongelooflijk hoe hard je mensen soms ziet trekken om de neusriem dicht te krijgen). Keelriem hangt bij mij ook altijd losjes, blijkbaar tot ergernis van sommige mensen, heb al meermaals gehad dat iemand hem gewoon korter maakt (dus eigelijk zo kort dat als het paard aan de loodlijn loopt, de keelriem spant). vivana schreef:hestejente schreef:Sorry maar dit is echt onzin. Een D-trens heeft geen hefboomwerking. Het is juist een heel vriendelijk bit voor jonge paarden omdat het zo stil ligt en de signalen die je met de teugels geeft daardoor duidelijk doorkomen.
Hmm ben dr niet helemaal mee eens...ik dacht daar nl vroeger ook zo over tot ik een rubber D-trens gebruikte bij een net zadelmakke (verschillende) pony.....die reageerde alle heel heftig...tegen al mijn verwachtingen in!