nieuwste wintec!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Re: nieuwste wintec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:37

Ik dacht dat jullie t over de foto hierboven hadden, niet de link.. Daar heb ik overheen gelezen. :D De link is idd de oude :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:28

Ben ik weer, nog een vraag; Hoe zit het eigelijk met de beugelophanging van de Pro? is die hetzelfde als die van de 500?

Ik heb nu genoeg geld gespaard voor de pro, maar ik twijfel nog steeds een beetje of ik voor de Pro of de 500 wil gaan. Ik denk toch voor de Pro, maar dan hou ik geen geld meer over en moet ik weer sparen, wil ik een nieuwe voorboom oid gaan kopen..

rustycusak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:23

Seems a bit tricky now to find a cheap second handsje while new saddles just hit the shelves..

Thanks.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:44

justSaar schreef:
hallo

ik ben van plan om dit zadel te kopen:

Afbeelding

de Wintec 500 close contact Cair Springzadel

heeft iemand toevallig ervaring met dit zadel?
of kan iemand mij vertellen hoe lang de wintec zadels in verhouding zijn? want mijn paard heeft een korte rug, en helaas hebben ze geen 17 inch zadel en moet dus een 17,5 nemen.

en kan iemand mij wat meer vertellen over het cair systeem?

ik kon namelijk van de lederen zadels af :o

Cair schijnt onwijs te stuiteren, een vriendin van mij heeft er nog een te koop.
mocht je nog intresse hebben pb even hier op op ht ;) (nikki14)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:08

ik heb ´m in dressuuur uitvoering.
heeeeerlijk zadel
Afbeelding
weet niet of je hem hier goed op kan zien.
(let niet op mijn houding ik was iets aan het doen toen die foto gemaakt werd haha)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:29

Ik vind de kussens van de cair veel te plat en te puntig. Als je een paard hebt met wat vet op zijn rug/lendenen en een korte rug is dit zadel niet geschikt. De kussens die met wol gevuld zijn van Wintec zijn veel ronder omhooglopend en passen daarom ook beter op de rug.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:32

XladyX schreef:
Wacht even, ben ik nou gek of kan je bij Ooteman nou écht de 500 in het bruin bestellen?!

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... 500%20Cair

(degene mét cair kan wel in het bruin, maar zonder niet?)

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFF 8-)

Ik wil hem dus nog altijd in het bruin......maar even in de gaten houden dus :D

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:29

@ sannnneee: moet eerlijk zeggen dat ik bang ben dat je zadel te lang is voor je pony..

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:59

Showpony schreef:
@ sannnneee: moet eerlijk zeggen dat ik bang ben dat je zadel te lang is voor je pony..

Ja, dat vond ik ook al. Ben je zeker dat het goed past?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:10

zadel mag niet voorbij de 18e rib komen (zie rode stip op plaatje), volgens komt dit zadel daar ruim overheen en ligt hij bijna op de nieren..

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:54

zo, dit hele topic even doorgelezen. boel wijzer geworden. Ik heb vorige week bij de plaatselijke ruitersportzaak op een nieuwe Wintec 500 vzh gezeten, die zat me prima. Ik heb nu nog een oud (45+ jaar) stubben dressuurzadel die helaas begint te slijten, dus vandaar dat ik wat rondkijk. Wintec valt goed in mijn budget in ieder geval.

Ik heb alleen even gezeten en niet echt andere modellen kunnen bekijken, dat moet ik de volgende keer wel doen.

Ik wil bruin, dus begrijp da ik dan automatisch op vzh uitkom? in dressuur hebben ze (nog) geen bruin.
Over wel of geen cair ben ik nog niet uit, dat moet ik me nog even extra laten uitleggen.

mijn paardje heeft een ietwat holle rug, en een vorige zadelmaker heeft me gezegd dat ik daarom beter geen zadel met zgn keilkussens kan nemen. mn stubben heeft dat dus ook niet. Maar de kussens van de wintec zijn wel wat uitstekend aan de achterkant, ik hoop dat dit geen probleem wordt.

helaas komt de zadelmaker niet aan huis, dus zal ik mn paardje binnenkort maar eens opladen om te gaan passen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:55

iemand zin om op te meten hoe lang de 17.5 inch dressuurmodellen zijn in cm ?
de pro, 500, IW ?

ben op mijn gemak op zoek naar een zadel en ben wel benieuwd of de zadels kort genoeg zijn voor het ruggetje

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:34

Ik heb de lengtes opgemeten.
De 17,5'' kwam uit op 50/51 cm lengte van voor tot achter de kussens, de 18'' op 52 cm.

Het verschil kwa zit in de 2 maten is echt heel groot, verder is de lengte dus niet te misselijk en snel te lang voor kort gerugde paarden en pony's.

Het zadel is op de rug van de pony idd te lang, maar er zijn genoeg paarden die met een telang zadel zonder moeite rond lopen.
Ik kan het me op mijn pony niet permiteren en helaas is het dus ook geen wintec geworden toen voor Wodan en mij.

Ik heb trouwens de nieuwe modellen opgemeten ;) de 500 en de pro, de 18'' van beide zadels is net zolang als ISW in 18'', wel is de zit van de nieuwe 500 en pro ruimer als van de ISW.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:37

Ik heb zelf een 17,5 inch genomen, en ben daar blij om.
Ik had al gehoord dat ze ruim vielen. En dat is zeker zo. Ik zit hier prima in, en scheelt toch weer iets op de rug van de pony.
Ik heb een Pro, dressuur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:13

loes'scorner : u is geweldig :j

met de 17 inch zou het denk ik misschien net gaan ...de pro of de 500 that is
ga eens kijken of iemand in de buurt hem heeft om eens te passen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:19

hoe vallen de zittingen van de nieuwe modellen?
ik heb zelf een vzh (model voor de 500 reeks) en zitmaat 16.5" ik wil nu een de IW aanschaffen en de verkoper raadde me aan een 17" te nemen en dit zat best aangenaam. Nu weet ik alleen een 2de handse IW van nog geen jaar oud te koop maar dit is zitmaat 17.5" valt dit echt veel groter of niet? want het zou natuurlijk wel ene groot prijsverschil geven.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:33

Ik heb geen ervaring met de IW
De 500 valt juist groot. Ik had eigenlijk 18,5 nodig maar heb nu een 18 inch.

Van wat ik hoor is IW altijd wat kleiner omdat die zit wat dieper is. Maar dat is gewoon wat ik hier lees op bokt.

Ik vind die beugelophanging nog steeds heel irritant trouwens. Had zaterdag een wedstrijd en zat al veel te laat op mijn paard trok ik mijn beugelriem er alweer af.
Maar mijn beugelriemen zijn ook wel erg stuk. Dus misschien dat t daar aan ligt.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:51

als ik jou was zou ik even terug gaan naar de verkoper.. dat is toch niet normaal..

Ik heb zelf zitten testen en wringen, maar de mijne blijven gewoon netjes zitten..
Heb je wintec webbers, of heb je wat anders.. ik heb nl webbers..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:53

Heb gewone leren.

Maar echt super stug, voelt bijna als karton. Dus denk dat ik binnenkort maar een nieuwe ga halen.
Heb nu na iets meer dan een maand ook echt een een super diepe glup in de riem zitten wat t gespje altijd zit.

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:39

je kan bij de ruitersportwinkels gewoon vragen of ze de wintec zadel in het bruin kunnen bestellen en ook in een andere inch maat.
en anders kan je ze in duitsland vinden
ze kunnen niet zeggen dat de wintec niet in het bruin bestaat ( dressuur, srping , vzh ) want hij bestaat dus wel in alle types in het bruin.
ik had hem besteld maar ze leveren hem niet, pas in februari ofzo,,,
dus ik geef het op na 7 weken wachten en ga nu fijn over op boomloos :Y) :z :+

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:09

Ik heb speciale wintec beugelriemen, is wel een investering van 35,00 maar dan heb je ook wat ;)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:06

Ik heb de Wintec pro Contour, met die blokken.

Het zadel zit prima, zet mij absoluut in een goede positie, maar ik ben bang dat hij te smal is. Heb er een witte boom in, maar precies bij de punten knelt hij volgens mij. Verder lag hij perfect! En dat terwijl mijn paard lastig is, brede platte rug, smalle schouders, weinig schoft en ook nog wat hollig, dus alle zadels die ik heb gehad kiepen naar voren, maar deze lag eindelijk goed in balans. Ik vraag het nog iemand of hij inderdaad zo strak op de schouder ligt, anders kan hij weer de verkoop in. Baal ik van, centimeter meer ruimte en hij was perfect geweest ;( !

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:08

moeten jullie naar een winkel gaan :+ (of hebben ze ze daar niet)

xxxxx ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:10

Erretje, het is wat lastig aankomen, maar is het niet wat om te proberen met een voorbeugel van een Wintec XL?

Ik heb trouwens Wintec Webbers, pas 2x gereden, maar die blijven keurig vastzitten.

Hebben jullie geen last dat dekjes vrij snel lang naar beneden zijn onder de nieuwe Wintecs?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:12

Erretje; Is een grotere boom weer te groot?