ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:02

Ik heb een K&M zadel gehad, weet zo even niet welk type maar het was een dressuurzadel. Ik was er heel erg tevreden over. Het lag goed, het zat lekker en het had een mooie prijs.

Noesie

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:04

Mijn k&m zadel moet ik hoogst waarschijnlijk gaan verkopen helaas.
Altijd zeer tevreden over geweest! Alleen is mijn paard door de trainingen zo van model veranderd dat het cob model zadel niet meer fijn ligt.
Weet nog niet of er nu een ander model k&m gaat komen. Wil zeker proberen hoe dat ligt en zit..

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:38

onley schreef:
KimBreda schreef:
De K&M dressuurzadels zijn wel in het bruin verkrijgbaar op aanvraag...alleen heb je dan een wat langere levertijd...

Ik had een bruin K&M dressuur cob zadel voor mijn fjord...via Isabelle van Superhorse

meen je dat echt?
ik heb mijn leverancier laten bellen en hij zegt dat ze niet te bestellen zijn -O-
sorry ik had laten bellen voor de thorowgood t8

Bruine dressuurzadels (Kent & Masters en Thorowgood) worden gemaakt en zijn dus leverbaar, mits ze in een serie van 4 dezelfde besteld worden. Dat moet je als dealer dan wel willen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:56

Het zadel gaat het toch niet worden ...helaas :( Het ligt niet helemaal lekker op mijn paard en ik kan er echt niet lekker op zitten. Ik kan totaal mijn balans niet vinden :( Ik vind het erg jammer, mijn 1e indruk was zo positief maar zo zie je maar....het is maar goed dat ik het uit mocht proberen :o

Op zich zit het heel lekker, maar in beweging ben ik heel mijn balans kwijt....ik kan amper lichtrijden :( Ik heb er nu 4x echt meegereden en het wordt niet beter, eerder minder zelfs!

Paardlief wordt er trouwens ook erg nukkig van, ze deed gisteren weer dingen die ze zeker al meer dan een jaar niet heeft gedaan. Dus de zoektocht gaat weer verder :o

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:24

Balen Moratoetje!

Ik heb zaterdag ook een kent & masters gekocht. Heb een paar weken geleden een 2e hands gekocht maar die paste helaas niet op mn paard. Nu heb een kent en masters S line (de normale?) nieuw gekocht en ik ben er erg blij mee.
Ik zit een stuk beter en heb ook niet zoveel last meer van mn rug.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:30

Ik heb ook een k&m zadel gekocht in juni voor mijn paardje.
Omdat deze een zwakke rug had was het van grote belang een goed passend zadel te kopen. Dit lag ver boven mijn budget maar je heb het over voor je paard.

Helaas klikte het niet met mij en me paard en is me paard dus verkocht. Nu zit ik nog met het zadel.
Vind het een erg fijn zadel, maar het liever op mijn huidige paardje een ander zadel hebben omdat ik het zonde vind om met zo'n duur zadel een paard te gaan inrijden. En hij ligt naar mijn idee gewoon niet fijn.
Dus als iemand er nog 1 zoekt ik heb een 18 inch te koop staan!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:44

Welk model is het?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:37

De normale dressage , staat nu op bokt te koop

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:46

Wat Moratoetje zegt had ik ook wat last van. Ik heb nu een custom in bestelling. Lag wel een stuk boven budget, maar lag zo goed op Cas en ik zat er goed in. Heb het er voor over en kan nog even sparen tot eind maart :)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:56

Ik wil geen nieuw topic openen hierover, dus stel ik m'n vraag maar hier.
Wil iemand de lengte van de kussens van een 17 inch kent and masters s series dressuur zadel opmeten ? Dat zou heel erg gewaardeerd worden :o

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:14

Ik heb vandaag een K&M s-line dressuur gekocht, maar wel een 18" dus helaas kan ik je hier niet aan helpen.

Het is overigens een donkerbruine, dus die worden wel degelijk door ze gemaakt ook al staat er op de website van niet.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:58

Ik heb een 17 inch dressuur cob met een draagvlak van 44 cm.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:21

Ik ben ook weer terug bij af en helemaal zadeloos.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:58

Ik rij er nog steeds mee. Fijn zadel.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:24

Voor de k&m gebruikers... hoe vinden jullie nu het leer? Soepel? Glad enz?

Kentaur kan ik niet in zitten dat leer is te glad dus zit er aan te denken om voor een kent en master s line te sparen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 10:23

Ik heb 1 van de eerste zadels van KM. Dus hoe oud zou het zadel zijn? 7 of 8 jaar nu denk ik?
De zweetbladen zijn nog helemaal mooi. Van de kniestukken kun je nu op een paar plekken zien dat het leer niet geheel zwart meer is. De zitting kan ik weinig over zeggen, want die is vernieuwd omdat mijn bijrijder het zadel op de staldeur had laten hangen en mijn paard de zitting kapot gebeten had. Dus is er bij KM een nieuwe zitting op gekomen. Deze ziet er verder nog goed, maar is natuurlijk ook korter in gebruik. De singelstoten zijn nog goed, 1 wordt ietsjes minder nu, maar hoeft nog niet vervangen te worden. En wat ik zeer goed vind aan KM is dat het zadel nog nooit opgevuld is, en ook niet ingezakt is. En nog steeds zijn de kussens mooi zacht. Zadelmaker zei laatste keer ook, niets aan doen. Er zit levenslange garantie op de boom, net als bij wintec. Het is uiteraard een zadel wat gewoon op je paard moet passen. Mijn paard heeft een hoge schoft, maar toch de normale wither uitvoering. De zitting valt groot uit, ik rij in een 17.5 inch, maar is vrij vlak. Met een 17 inch had ik het met mijn 1.82m ook wel kunnen doen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:40

germie schreef:
Ik heb 1 van de eerste zadels van KM. Dus hoe oud zou het zadel zijn? 7 of 8 jaar nu denk ik?
De zweetbladen zijn nog helemaal mooi. Van de kniestukken kun je nu op een paar plekken zien dat het leer niet geheel zwart meer is. De zitting kan ik weinig over zeggen, want die is vernieuwd omdat mijn bijrijder het zadel op de staldeur had laten hangen en mijn paard de zitting kapot gebeten had. Dus is er bij KM een nieuwe zitting op gekomen. Deze ziet er verder nog goed, maar is natuurlijk ook korter in gebruik. De singelstoten zijn nog goed, 1 wordt ietsjes minder nu, maar hoeft nog niet vervangen te worden. En wat ik zeer goed vind aan KM is dat het zadel nog nooit opgevuld is, en ook niet ingezakt is. En nog steeds zijn de kussens mooi zacht. Zadelmaker zei laatste keer ook, niets aan doen. Er zit levenslange garantie op de boom, net als bij wintec. Het is uiteraard een zadel wat gewoon op je paard moet passen. Mijn paard heeft een hoge schoft, maar toch de normale wither uitvoering. De zitting valt groot uit, ik rij in een 17.5 inch, maar is vrij vlak. Met een 17 inch had ik het met mijn 1.82m ook wel kunnen doen.

We hebben de high wither gepast en die lag perfect alleen qwa budget ben ik voor een 2e hands kn gegaan.
Maar ben me nu toch aan het orienteren voor een nieuwe

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:01

I heb fotos gemaakt. Eigenlijk ziet het er nog perfect uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:06

Fotos uploaden lukt niet. Nwe poging

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:08

Poging 3

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:11

germie schreef:
Poging 3

diana1 schreef:
http://www.zadelboetiek.nl/

hier staat ie voor 875 euro incl. toebehoren.
O
Levertijd is idd lang, zou 3-4 weken zijn maar zit nu dus al 8 wk te wachten en zal nu nog 2 wk duren. Hoop dat het dan echt komt.

Het is idd een prima zadel. Ik baal wel om te lezen dat je zo lang moet wachten. Dat is echt een Engels probleem. Die houden zich zelden aan de afspraken. Echte struisvogels zijn het. Ik had gehoopt dat zij hun zaken beter op orde hebben. Jopelijk ben je inmiddels een blije eigenaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:15

Ok, uploaden vanaf mijn telefoon lukt dus niet. Nu vanaf de pc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je zit aan de linkerkant dat het leer op het kniestuk van andere kwaliteit is dan de rest van het leer. Dat was al vanaf het begin zo. Echt vaal is het leer er niet, maar je kunt als je goed kijkt, over ong. 5 cm lengte aan de voorkant zien dat het leer wat vaal is. Verder is het zadel dus nog helemaal mooi zwart. Mijn stubben werd eerder bruin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:19

idefix4 schreef:
diana1 schreef:
http://www.zadelboetiek.nl/

hier staat ie voor 875 euro incl. toebehoren.
O
Levertijd is idd lang, zou 3-4 weken zijn maar zit nu dus al 8 wk te wachten en zal nu nog 2 wk duren. Hoop dat het dan echt komt.

Het is idd een prima zadel. Ik baal wel om te lezen dat je zo lang moet wachten. Dat is echt een Engels probleem. Die houden zich zelden aan de afspraken. Echte struisvogels zijn het. Ik had gehoopt dat zij hun zaken beter op orde hebben. Jopelijk ben je inmiddels een blije eigenaar.

Dat bericht is uit 2009 :D
Ik mag wel hopen dat ze hem inmiddels heeft ja :')

Levertijd tegenwoordig staat standaard op 7 tot 8 weken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:14

Omdat ik geen nieuw topic hier voor wou openen stel ik me vraag hier.

Weet iemand een dealer van thorowgood of kent&masters waar je je oude zadel kan inruilen ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:05

Divoza waarschijnlijk.
Veel kleine doen het niet aangezien het zelden rendabel is. Zodra een zadel nog zeker meer dan 300 waard is maak je vaak al verlies op de verkoop van een relatief goedkoop zadel als kent en masters en dan is maar de vraag of je het gebruikte zadel ooit kwijt kan.