Avalanche schreef:Yep. Edix crescent
Maar is dat een banaan dan..? Dacht dat bij een banaan de bolling naar achter lag.
En het lijkt me dat er een velletje tussen die losse onderdelen kan komen, of is dat onzin?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Avalanche schreef:Dat is een banaan idd. Als je paard buikig is moet de bolling naar achter.
Nee joh. Ik heb bij mijn buikige paard de Edix crescent met de bolling naar voren. Daar blijft ie ook perfect liggen. Ook wel eens per ongeluk andersom gelegd en toen trokken de singelstoten/gespen scheef.
Avalanche schreef:
Spenk schreef:Jij adviseert hem dus andersom te doen? Dus dat iedereen hier hem verkeerd om doet volgens jou?
Hannanas schreef:Jullie benoemen allemaal een andere bolling.
De bolling als in lange kant bolling zit zo goed, achter. De bolling van het borstbeen stuk “bolt” naar voren inderdaad. Zo heb je ook de holletjes van de elleboog stukken goed, die hebben een holling daarvoor. Singel zit zo goed.
MyWishMax schreef:Nu snap ik dat plaatje ook niet eigenlijk. Waarom zou je met die bolle buiken of singelplek naar voren ten opzichte van het zadel de gespen naar voren willen hebben?
Met dat type paarden wil ik juist de gespen naar achteren en dus het buikstuk idd verder naar voren, maar dan geen bolling die op de buik het verste naar achteren zit en bij gespen naar voren.
lies schreef:Hannanas schreef:Jullie benoemen allemaal een andere bolling.
De bolling als in lange kant bolling zit zo goed, achter. De bolling van het borstbeen stuk “bolt” naar voren inderdaad. Zo heb je ook de holletjes van de elleboog stukken goed, die hebben een holling daarvoor. Singel zit zo goed.
Er zit maar 1 bolling aan de Edix Crescent. Daarom benoem ik ook dat de plaatjes die Avalanche plaatst niet te vergelijken zijn met de crescent van Edix.
edit; Zie hier het verschil tussen een Edix en een 'normale' (in dit geval een Mattes) cresent singel. Daarom imo niet te vergelijken.
[ [url=m/4OQQmi.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ErdCQM.png]Afbeelding[/url] ]
Bielsje schreef:MyWishMax schreef:Nu snap ik dat plaatje ook niet eigenlijk. Waarom zou je met die bolle buiken of singelplek naar voren ten opzichte van het zadel de gespen naar voren willen hebben?
Met dat type paarden wil ik juist de gespen naar achteren en dus het buikstuk idd verder naar voren, maar dan geen bolling die op de buik het verste naar achteren zit en bij gespen naar voren.
Als hij plat ligt, zo op het plaatje dus, dan gaan de de gespen naar voren maar als je hem onder een buikig paard hangt dan gaan de gespen naar achteren. Ik snap dat ook niet helemaal maar dat werkt wel zo blijkbaar![]()
Bij de Edix zit er een ring op voor een martingaal of hulpteugels, daar is ook duidelijk aan te zien dat het middenstuk daar naar voren moet wijzen. Zit ook aan de meeste Mattes singels tegenwoordig geloof ik, verstopt in het bont, en aangezien dat altijd naar voren moet is dat redelijk foolproof