Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:26

Ik twijfel tussen een paar hoofdstellen. Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar een schockemöhle, maar aangezien ik met een jong, nog niet zo stabiel paard werk welke al een hoofdstel gesloopt heeft ga ik voorlopig voor een goedkopere variant.

Het paard heeft geen super makkelijk hoofd. Niet al te groot en wat smal.

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... black.html
€61,95
Afbeelding

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... airfield-1
€59,90
Afbeelding

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield
€77,90
Afbeelding

Heb ze op volgorde gezet, welke ik het meest passend vind, al vind ik de tweede van Hooks het mooiste.
Wat denken jullie?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:44

Ik ben me rustig aan het oriënteren op een stang en trens hoofdstel voor mijn paard. Rij hem nu met een fairfax hoofdstel wat qua kopstuk heel mooi is, maar wel heel prijzig en kwalitatief ook niet 100% tevreden.

Wie heeft tips?
Ik zag een nieuw model van shockemohle, wat voor de trens een vast/kort bakstuk zoals bij de micklem hoofdstellen, iemand hier ervaringen mee?

Verder lijkt ps of sweden me heel mooi, hebben zij ook een variant met lakneusriem?
Of de dyon, Passier, BR......

Ik zie wel dat veel hoofdstellen niet of moeilijk leverbaar zijn....

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:47

meiske1577 schreef:
Ik ben me rustig aan het oriënteren op een stang en trens hoofdstel voor mijn paard. Rij hem nu met een fairfax hoofdstel wat qua kopstuk heel mooi is, maar wel heel prijzig en kwalitatief ook niet 100% tevreden.

Wie heeft tips?
Ik zag een nieuw model van shockemohle, wat voor de trens een vast/kort bakstuk zoals bij de micklem hoofdstellen, iemand hier ervaringen mee?

Verder lijkt ps of sweden me heel mooi, hebben zij ook een variant met lakneusriem?
Of de dyon, Passier, BR......

Ik zie wel dat veel hoofdstellen niet of moeilijk leverbaar zijn....

PS heeft idd 1 met lak! :j

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:00

Mag je nu eigenlijk zonder keelriem starten?

Muze

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:03

Ik heb besloten toch nog eens Micklem te proberen. De multibridle.
Ik zie ook neppers daarvan... hoe is daar de kwaliteit en pasvorm van?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:06

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:16

Oké dus met de PS of sweden niet?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:16

PS of Sweden verkoopt een losse keelriem die je aan de frontriem kan doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:19

aniek1985 schreef:
PS of Sweden verkoopt een losse keelriem die je aan de frontriem kan doen.

Ja maar als zonder mag is dat mooier...

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:31

Ja, dat ben ik helemaal met je eens :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:46

PSvanLot schreef:
€59,90
[ [url=m/Q2UasN.png]Afbeelding[/url] ]

Deze had ik ook naar zitten kijken. De zwarte versie vind ik erg mooi, de bruine versie... hebben ze met lichter bruin materiaal onderlegd. Niet mooi, waarom kan dat geen wit zijn of ongeveer dezelfde kleur?
Maar vooruit, dat is een detail.
Wat ik me wel afvroeg is het kopstuk. Dat is bij de oren zacht materiaal, en dan erachter verdikt, stugger materiaal. Fijn dat het dan niet zo tegen de oren drukt, maar dat wordt na een tijdje slapper lijkt me, en dan zou de druk geheel op het smallere/dikkere achterste deel komen. Daarom heb ik hem eigenlijk niet gekocht. Maar geen idee of het ook zo werkt.
Dat hoofdstel met wit onderlegd en een ander kopstuk, zou ik zo aanschaffen. Hele mooie prijs ook, en hoor goede dingen over de kwaliteit van Hooks.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:00

Rivano schreef:
PSvanLot schreef:
€59,90

Deze had ik ook naar zitten kijken. De zwarte versie vind ik erg mooi, de bruine versie... hebben ze met lichter bruin materiaal onderlegd. Niet mooi, waarom kan dat geen wit zijn of ongeveer dezelfde kleur?
Maar vooruit, dat is een detail.
Wat ik me wel afvroeg is het kopstuk. Dat is bij de oren zacht materiaal, en dan erachter verdikt, stugger materiaal. Fijn dat het dan niet zo tegen de oren drukt, maar dat wordt na een tijdje slapper lijkt me, en dan zou de druk geheel op het smallere/dikkere achterste deel komen. Daarom heb ik hem eigenlijk niet gekocht. Maar geen idee of het ook zo werkt.
Dat hoofdstel met wit onderlegd en een ander kopstuk, zou ik zo aanschaffen. Hele mooie prijs ook, en hoor goede dingen over de kwaliteit van Hooks.

Ik verwacht niet dat het kopstuk zachter wordt. Heb een singel van Hooks met idem grote stukken zacht materiaal. Blijft top.

Had graag de bruine gehad maar dit paard heeft een zwart zadel, dus toch maar een zwart hoofdstel. Der gesloopte is een bruine van BR.

Ik ga hem denk ik maar bestellen...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:23

PSvanLot schreef:
Ik twijfel tussen een paar hoofdstellen. Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar een schockemöhle, maar aangezien ik met een jong, nog niet zo stabiel paard werk welke al een hoofdstel gesloopt heeft ga ik voorlopig voor een goedkopere variant.

€61,95
[ [url=m/cOYtD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

€59,90

€77,90
[ [url=m/vPOfde.png]Afbeelding[/url] ]

Heb ze op volgorde gezet, welke ik het meest passend vind, al vind ik de tweede van Hooks het mooiste.
Wat denken jullie?

Stalgenoot heeft die van Nika. Dat leer is echt zo boterzacht!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:28

Saaams schreef:
PSvanLot schreef:

€61,95
[ [url=m/cOYtD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

€59,90

€77,90
[ [url=m/vPOfde.png]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie?

Stalgenoot heeft die van Nika. Dat leer is echt zo boterzacht!

Toch wel ja? Las hier dat het niet zo top was... nog meer twijfel haha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:32

@psvanlot is Heb mijn hooks Fairfield Chester inmiddels al een flinke tijd in gebruik. Blijft echt mooi. Prijs kwaliteit verhouding vind ik echt top! Pasvorm vind ik ook top, voor diverse types paarden hebben mensen in mijn omgeving de Chester in gebruik inmiddels, allemaal tevreden. Als ik zie wat sommige andere, duurdere, merken aan 'kwaliteit' leveren, ben ik toch extra blij met mijn hoofdstel... (Plus dat áls je een keer moet vervangen, je niet gelijk failliet bent :') <<) )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:37

Skippy01 schreef:
@psvanlot is Heb mijn hooks Fairfield Chester inmiddels al een flinke tijd in gebruik. Blijft echt mooi. Prijs kwaliteit verhouding vind ik echt top! Pasvorm vind ik ook top, voor diverse types paarden hebben mensen in mijn omgeving de Chester in gebruik inmiddels, allemaal tevreden. Als ik zie wat sommige andere, duurdere, merken aan 'kwaliteit' leveren, ben ik toch extra blij met mijn hoofdstel... (Plus dat áls je een keer moet vervangen, je niet gelijk failliet bent :') <<) )

Nou idd. Der vorige is afgescheurd bij bakstuk en ik kan mezelf nog niet garanderen dat ik er niet af gaan vallen.
Om wat voor type hoofd heb je het hoofdstel?

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:39

Iemand enig idee waar je anatomische hoofdstellen in cognac kleur kan vinden? Mijn grote vriend Google kan niets vinden. Of dan toch maar donkerbruin voor mij me zadel? Wat denken jullie?

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:44

PSvanLot schreef:
Skippy01 schreef:

Nou idd. Der vorige is afgescheurd bij bakstuk en ik kan mezelf nog niet garanderen dat ik er niet af gaan vallen.
Om wat voor type hoofd heb je het hoofdstel?

Ik zelf op een haflinger (staan foto's van in dit topic), stalgenoot heeft hem op een schwarzwalder, andere stalgenoot op een Welsh en mijn schoonzus op een Russische Arabier (dus wel een fijn koppie, maar niet zo'n enorme dish). De Arab heeft maat cob, de haf en Schwarz hebben full.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:03

Afbeelding

Mijn merrie met de Lingus die ik van Myrthe heb overgekocht dankzij dit topic!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:12

Sterrenpony schreef:
Iemand enig idee waar je anatomische hoofdstellen in cognac kleur kan vinden? Mijn grote vriend Google kan niets vinden. Of dan toch maar donkerbruin voor mij me zadel? Wat denken jullie?

[ [url=m/qzYMMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Via Facebook u-p horsebalance en nika horse products had ook cognac maar weet niet of die nog heeft

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:47

friesam schreef:
Sterrenpony schreef:

Via Facebook u-p horsebalance en nika horse products had ook cognac maar weet niet of die nog heeft

Zag recent op marktplaats ook een micklem look a like in cognac. Limburgs ruiterhuis wil soms ook nog weleens wat hebben.

Koperwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:32

Mijn paard is supergevoelig aan haar neus. Ze heeft ook steeds de neiging om haar mond open te doen tijdens het rijden. Welk anatomisch hoofdstel zouden jullie ons aanraden?
Ik dacht aan Hooks chester fairfield of horsegear Quasar. Zijn dit dan wel goede modellen? Alle tips zijn welkom!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Koperwiek op 25-07-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:53

Gezien ik mijn paard verkocht heb, heb ik een schockemohle Equites beta over. Zwart maat full

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:53

kaatdegeest schreef:
Mijn paard is supergevoelig aan haar neus. Ze heeft ook steeds de neiging om haar mond open te doen tijdens het rijden. Welk anatomisch hoofdstel zouden jullie ons aanraden?
Ik dacht aan Hooks chester fairfield of horsegear Quasar. Zijn dit dan wel goede modellen? Alle tips zijn welkom!
[ [url=m/NYmrwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien is zoiets als de horsegear styx of hooks lingus ook wel wat voor haar. Daar zit geen sperriem aan en ligt alles mooi vrij. Ik vind de Quasar ook een interessant hoofdstel, dat zou zeker ook een kanshebber zijn!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:09

friesam schreef:
Sterrenpony schreef:

Inderdaad van u-p horsebalance. Die is er in bruin, zwart en cognac.