Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
django05 schreef:vonneke schreef:Door custom of een andere zadelmaker?
Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.
Door custom , maar het blijft en andere zadelmakers zeggen dat ze heel veel klachten horen over de custom zadels dat ze naar links hangen en dat het in het zadel zit
vonneke schreef:Nee ik ga er wel achteraan , want dat kan niet zoDan zouden alle customs scheef moeten zijn en scheef moeten liggen.
Zou mijn zadelmaakster zeker niet mee akkoord gaan!
vonneke schreef:Dan zouden alle customs scheef moeten zijn en scheef moeten liggen.
Zou mijn zadelmaakster zeker niet mee akkoord gaan!
vonneke schreef:Door custom of een andere zadelmaker?
Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.
ChocoBesnier schreef:Om mij even te moeien in het verhaal dat custom paarden vast zouden maken. Daar ga ik echt niet mee akkoord.
En inderdaad zoals Claudia zegt ze maken reclame voor hun eigen portefeuille.
Ik heb hetzelfde gehad, mijn paardenmasseur was de dag voor dat een zadelmaker kwam langsgeweest. Niets bijzonder kunnen vinden, was enkel 'onderhoud'. De dag daarna kwam een zadelmaker langs die zichzelf ook fysiotherapeut noemde. Ik had niet verteld dat ze juist lekker losgemasseerd was. Paard zat volgens hem zooo vast en dat kwam zogezegt ook door het zadel. Kom op zeg. Mijn osteo/masseuse komt al jaaaren voor mijn paard. Dus ik wist meteen dat het onzin was.
Wat ik ook veel zadelmakers/verkopers zie doen is eens flink nijpen in de rug, net naast de ruggenwervels. Als je daar hard genoeg nijpt trekken ze allemaal weg hoor. Maar alle eigenaren staan dan te kijken van oei, toch iets mis? En huppa weer een nieuw zadel.totdat de volgende komt....
Mijn raad aan jou django is volg je eigen gevoel. Denk je dat het het zadel is? Twijfel je? Neem een second opinion. Kijk goed naar je paard, heeft hij nergens anders last van, bijvoorbeeld ongelijke hoeven. (Masseuse voelt altijd dat er spanning is in schouder aan de kant van haar iets steilere voet). Kijk ook naar jezelf en je rijden, bedoel het zeker niet slecht, weet ook niet hoe je rijdt. Maar ik weet ook dat het door mezelf komt dat ze rechts niet goed doorspringt in de galop. Hij heeft een maand rust gehad en ik ga het nog een x proberen
Ik kan alsinds zeggen, mijn zadel zakt niet naar links, en paard loopt als een tierelier, en heeft erg mooie zachte rugspier gekregen!
django05 schreef:Ze zijn vanaf het begin bij me geweest , dat hij links niet goed lag , foto 's gemaakt voor het hoofdkantoor , opgevuld , maar het blijft , mijn paard is heel kort gaan lopen , maar ze zien niks , masseur al 2 x laten komen , hij zit vast bij de schoft en precies achter het zadel. Ben ook al naar Utrecht geweest foto 's van zijn kogels , sprongen ...... Perfect , leg ik mijn oude zadel erop ..... Niks aan de hand !!!??? Zeg het maar.........
django05 schreef:Ze zijn vanaf het begin bij me geweest , dat hij links niet goed lag , foto 's gemaakt voor het hoofdkantoor , opgevuld , maar het blijft , mijn paard is heel kort gaan lopen , maar ze zien niks , masseur al 2 x laten komen , hij zit vast bij de schoft en precies achter het zadel. Ben ook al naar Utrecht geweest foto 's van zijn kogels , sprongen ...... Perfect , leg ik mijn oude zadel erop ..... Niks aan de hand !!!??? Zeg het maar.........
frodo77 schreef:Horsea_nl als het vienna leer eraf is gesleten, hoe blijft het leer dan?
Nog steeds wel stroef en netjes/sterk of gaat het leerkwaliteit erg achteruit als de vienna leer eraf begint te slijten?
Bedankt alvast