Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:07

Dan zouden alle customs scheef moeten zijn en scheef moeten liggen.

Zou mijn zadelmaakster zeker niet mee akkoord gaan!

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:10

django05 schreef:
vonneke schreef:
Door custom of een andere zadelmaker?

Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.

Door custom , maar het blijft en andere zadelmakers zeggen dat ze heel veel klachten horen over de custom zadels dat ze naar links hangen en dat het in het zadel zit

vonneke schreef:

Nee ik ga er wel achteraan , want dat kan niet zo

vonneke schreef:

vonneke schreef:
Door custom of een andere zadelmaker?

Ik heb al veel ellende met m'n zadels gehad maar service top.

Door custom , maar het blijft en andere zadelmakers zeggen dat ze heel veel klachten horen over de custom zadels dat ze naar links hangen en dat het in het zadel zit

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:15

Sorry maar dat is natuurlijk onzin. Er zijn zoveel verschillende modellen, het is onmogelijk dat die allemaal naar links hangen. De bomen van deze zadels komen ook gewoon uit Engeland, uit fabrieken waar het gros van de zadelleveranciers ze aanschaffen. Ook die zijn echt niet scheef. Custom is wel een close contact zadel, dus ligt dicht bij je paard met dunnere kussens dan een conventioneel zadel. Ongelijkheid in paard of opvulling van het zadel zal dan ook eerder aan het licht komen. Gewoon je fitter bellen om het probleem op te lossen. De service van Custom gaat heel ver, kom daar maar eens om bij een ander. Er zijn nu heel veel ruiters met een Custom, dus ze komen ze veel tegen. Ti's een beetje flauw om zo negatief te praten over een merk dat je zelf niet verkoopt. De Albert Heijn krijgt ook niet meer klanten doordat ze de jumbo zwart maken, wel omdat ze reclame maken voor zichzelf. En natuurlijk, ik ben bevooroordeeld!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:15

Ah fijn blij te horen dat alle zadels nr li hangen want ik duw altijd v harder op te blijft ie goed in balans :')
Ik vind dat altijd zo v horen zeggen en aannames. Mijn vorige zadel lag altijd scheef en me Costum ligt perfect MAAR ik heb hem nog maar net. Tot nu ben ik er erg blij mee me paard beweegt er ook fijn onder.
Massages vind ik ook aanname. Ik zie veel costums op cc misschien besteden die paardeneigenaren wel net wat meer aandacht aan hun paard en laten die vaker masseur of Fysio komen?!! (Is ook een aanname)
Denk dat je allemaal voor jezelf moet kiezen en niet alles over een kant moet scheren. Ene past gewoon Beter bij je dan het ander denk ik.

Mocht iemand nog een flight willen ik weet misschien een die te koop komt net nieuw meisje had twee besteld maar tweede paard verkocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:26

Ik heb een schaafplek op mijn rechterbil..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:33

Hoort erbij schijnt :') zelf gelukkig niet heel veel last gehad :=
Leren laarzen inlopen gaat ook vaak niet pijnloos :+

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:36

Om mij even te moeien in het verhaal dat custom paarden vast zouden maken. Daar ga ik echt niet mee akkoord.
En inderdaad zoals Claudia zegt ze maken reclame voor hun eigen portefeuille.
Ik heb hetzelfde gehad, mijn paardenmasseur was de dag voor dat een zadelmaker kwam langsgeweest. Niets bijzonder kunnen vinden, was enkel 'onderhoud'. De dag daarna kwam een zadelmaker langs die zichzelf ook fysiotherapeut noemde. Ik had niet verteld dat ze juist lekker losgemasseerd was. Paard zat volgens hem zooo vast en dat kwam zogezegt ook door het zadel. Kom op zeg. Mijn osteo/masseuse komt al jaaaren voor mijn paard. Dus ik wist meteen dat het onzin was.
Wat ik ook veel zadelmakers/verkopers zie doen is eens flink nijpen in de rug, net naast de ruggenwervels. Als je daar hard genoeg nijpt trekken ze allemaal weg hoor. Maar alle eigenaren staan dan te kijken van oei, toch iets mis? En huppa weer een nieuw zadel.totdat de volgende komt....
Mijn raad aan jou django is volg je eigen gevoel. Denk je dat het het zadel is? Twijfel je? Neem een second opinion. Kijk goed naar je paard, heeft hij nergens anders last van, bijvoorbeeld ongelijke hoeven. (Masseuse voelt altijd dat er spanning is in schouder aan de kant van haar iets steilere voet). Kijk ook naar jezelf en je rijden, bedoel het zeker niet slecht, weet ook niet hoe je rijdt. Maar ik weet ook dat het door mezelf komt dat ze rechts niet goed doorspringt in de galop.
Ik kan alsinds zeggen, mijn zadel zakt niet naar links, en paard loopt als een tierelier, en heeft erg mooie zachte rugspier gekregen!

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:41

Ze zijn vanaf het begin bij me geweest , dat hij links niet goed lag , foto 's gemaakt voor het hoofdkantoor , opgevuld , maar het blijft , mijn paard is heel kort gaan lopen , maar ze zien niks , masseur al 2 x laten komen , hij zit vast bij de schoft en precies achter het zadel. Ben ook al naar Utrecht geweest foto 's van zijn kogels , sprongen ...... Perfect , leg ik mijn oude zadel erop ..... Niks aan de hand !!!??? Zeg het maar.........

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:43

ChocoBesnier schreef:
Om mij even te moeien in het verhaal dat custom paarden vast zouden maken. Daar ga ik echt niet mee akkoord.
En inderdaad zoals Claudia zegt ze maken reclame voor hun eigen portefeuille.
Ik heb hetzelfde gehad, mijn paardenmasseur was de dag voor dat een zadelmaker kwam langsgeweest. Niets bijzonder kunnen vinden, was enkel 'onderhoud'. De dag daarna kwam een zadelmaker langs die zichzelf ook fysiotherapeut noemde. Ik had niet verteld dat ze juist lekker losgemasseerd was. Paard zat volgens hem zooo vast en dat kwam zogezegt ook door het zadel. Kom op zeg. Mijn osteo/masseuse komt al jaaaren voor mijn paard. Dus ik wist meteen dat het onzin was.
Wat ik ook veel zadelmakers/verkopers zie doen is eens flink nijpen in de rug, net naast de ruggenwervels. Als je daar hard genoeg nijpt trekken ze allemaal weg hoor. Maar alle eigenaren staan dan te kijken van oei, toch iets mis? En huppa weer een nieuw zadel.totdat de volgende komt....
Mijn raad aan jou django is volg je eigen gevoel. Denk je dat het het zadel is? Twijfel je? Neem een second opinion. Kijk goed naar je paard, heeft hij nergens anders last van, bijvoorbeeld ongelijke hoeven. (Masseuse voelt altijd dat er spanning is in schouder aan de kant van haar iets steilere voet). Kijk ook naar jezelf en je rijden, bedoel het zeker niet slecht, weet ook niet hoe je rijdt. Maar ik weet ook dat het door mezelf komt dat ze rechts niet goed doorspringt in de galop. Hij heeft een maand rust gehad en ik ga het nog een x proberen
Ik kan alsinds zeggen, mijn zadel zakt niet naar links, en paard loopt als een tierelier, en heeft erg mooie zachte rugspier gekregen!

django05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:44

Hij heeft een maand rust gehad , dus ik ga het nog een keer proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:46

django05 schreef:
Ze zijn vanaf het begin bij me geweest , dat hij links niet goed lag , foto 's gemaakt voor het hoofdkantoor , opgevuld , maar het blijft , mijn paard is heel kort gaan lopen , maar ze zien niks , masseur al 2 x laten komen , hij zit vast bij de schoft en precies achter het zadel. Ben ook al naar Utrecht geweest foto 's van zijn kogels , sprongen ...... Perfect , leg ik mijn oude zadel erop ..... Niks aan de hand !!!??? Zeg het maar.........

Welke customzadelmaker is er bij je geweest? Steeds dezelfde of een keer een ander?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:26

Kan je ook gewoon een testritje maken op een zadel? Zonder dat je meteen moet bestellen. Ik wil namelijk wel eens een proberen maar wil ook nog andere merken proberen dus wil geen overhaaste beslissing maken

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:09

django05 schreef:

Het kan zijn dat het niet het type zadel is dat je moet hebben voor jouw paard.
Ik zou ook eens iemands anders van custom laten komen kijken. Misschien hebben ze een andere kijk op het probleem.
Maar sowieso de stelling dat alle paarden vast zitten door een custom gaat niet op. Als ik zo iets zou horen van een zadelmaker, over gelijk welk merk, zou ik al mijn hoede zijn.
Nu wordt custom niets voor je paard, gooi lekker je oude zadel erop zou ik zeggen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:03

Het is super lastig een onafhankelijk iemand bij je zadel te hebben. Hier ook ern zadel wat toen scheef trok, paard wat steeds lelijker deed, rechtsachter niet meer fijn liep.. en een zadelmaker die bleef beweren dat zadel top lag. ( custom zadelmaker, inmiddels niet meer geloof ik) ik werd naar mijn gevoel niet serieus genomen door zadelmaker. E.ngie gaf aan dat ik een nieuwe mocht bestellen, maar zag wachttijd niet meer zitten en vertrouwen kwijt... plus dat zelfde zadelmaker erbij zou komen. Hier toen ook fysio bij gehad, paar weken met springzadel gereden en nu een heel simpel standaard zadel gekocht en paard nooit meer gemopperd, door teugels gesprongen of gestaakt. En ook geen pas meer onzuiver.

Vind het nog steeds eeuwig zonde want vind het prachtige heerlijke zadels. Hier weinig ten nadele van custom zelf, des te meer richting zadelmaker. Alles valt en staat met de zadelmaker,,,

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:39

FD, ja dat kan! ;-)

Ze komen te passen welke zadels op je paard passen en dan mag je ze allemaal testen!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:33

Wij hebben een super zadel van een super zadelmaakster( Claudia) wat neemt die een rust en tijd ervoor. Ons broekie was behoorlijk veranderd ent he zadel moest op het moment dat hij klaar was aangepast worden. Ze neemt echt de tijd en keek zeer sceptisch of alles goed lag. Mijn dochter vind het een heerlijk zadel. Paard heeft nu de hele zomer op het land gestaan om verder uit te groeien. Straks pakken we hem weer op maar het zadel is het type wat makkelijk aangepast kan worden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:54

frodo77 schreef:
Horsea_nl als het vienna leer eraf is gesleten, hoe blijft het leer dan?
Nog steeds wel stroef en netjes/sterk of gaat het leerkwaliteit erg achteruit als de vienna leer eraf begint te slijten?

Bedankt alvast ;)

bij mijn twee zwarte zadels blijft het leer prima. het is wel glad maar ziet er netjes uit

bij mijn bruine zadel is het wel wat vaal geworden

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:46

Mijn zadel is vandaag afgeleverd en ik ben er echt super blij mee! Heb nog niet gereden, dat komt van de week.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:48

Mooooi!!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:59

Mooi zadel wat voor type is dit?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:29

Is de Wolfgang Solo

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:34

Super Anneruth jij hebt hem sneller dan mij. Ben het wachten meer dan zat! Wie komt er bij jou?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:12

Mooi zadel anneruth. Die heb ik als leenzadel gehad alleen dan met lange wrong.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:34

Mooi zadel, lekker zonder poespas. Gewoon mooi! Nu lekker gaan rijden :Y)

Ik heb geen idee hoe lang ik nu wacht op mijn zadel, maar heb nu ook niet zo veel haast aangezien ik een fijn leenzadel heb. Merk wel dat het zadel nu wat begint in te zakken.
Zal van de week eens een foto plaatsen van het rijden met dit zadel, paard loopt zoveel ruimer nu :j

Ik ben ook erg tevreden over mijn fitter, had de keer daarvoor iemand anders maar dit voegt toch beter :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:57

Hier een plaatje van de les van vorige week :) Ik vind echt dat ze ruimer is gaan bewegen, helaas geen vergelijk foto. Ze was die dag wel lastig te rijden, het was net na de cross en ze moest even omschakelen weer :+
Nu nog een beetje om die kromme polsen denken :o
Afbeelding