Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 09:07

VWestra schreef:
Bevalt toch niet? Ik gebruik mijn prolite nog wel, maar weinig gereden ivm blessure en revalidatie.

Zadel blijft er niet zo mooi mee liggen, en met mijn leren singel wel :)
Dus vandaar.

Othilly

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:35

Probeer dit topic door te worstelen..Wat een hoop pagina's!! T topic begint heel positief maar naarmate t topic vordert begint de toon toch te veranderen.. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen nu zijn van Fairfax en Prolite?
Ook las ik ergens dat dubbel elastiek in een singel niet fijn werkt op een rondgeribt paard? Klopt dat..Kan je dan beter alleen leer gebruiken? Heb nu een anatomische singel van Hulzebos..kost ook toch nog 150 euro..Met elastiek overigens..
Hoop dat iemand antwoorden heeft..
Vast Dank jullie wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:43

Mijn prolite bevalt nog altijd zeer goed :) !

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:14

Yvank_ schreef:

Dus geen fairfax voor jou?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:15

Ik heb beide gehad en vind de prolite fijner en makkelijker in gebruik.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:36

Cardy schreef:

Waarom als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:02

biscaya schreef:
Yvank_ schreef:

Dus geen fairfax voor jou?

Nee, de prolite vind ik fijner :) loopt mijn paard fijner op en makkelijker in onderhoud.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:39

Wanneer heb je een smalle versie nodig van de fairfax of prolite?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:53

Voor de liefhebber... me kieffer singel is toch te koop. Paard reageerde fijner op een singel met elastiek

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:45

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:47

pol1 schreef:
Ook las ik ergens dat dubbel elastiek in een singel niet fijn werkt op een rondgeribt paard? Klopt dat..Kan je dan beter alleen leer gebruiken?

In veel gevallen schuift het zadel van links naar rechts op een rondgeribd paard als je een singel met elastiek gebruikt.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:37

mariekie schreef:
Wanneer heb je een smalle versie nodig van de fairfax of prolite?

Hoi Mariekie,

Je moet tussen de benen van het paard meten! Als je onder de 20cm komt dan adviseren wij een smalle singel, als je tussen de 22 - 24 cm zit en je paard heeft veel plooien in de oksel dan adviseren wij je ook een smalle. Boven de 24cm adviseren wij een standaard.

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:29

Hey

Ik volg dit topic al effe. Maar zie het niet zitten om de 110 pagina's te lezen :p.
Ik wil even jullie oordeel horen.

Ik rij nu met een Mattes singel en mijn paardje loopt daar fijn mee. Maar ik was aan het twijfelen over een FairFax en nu ook een ProLite singel aan te schaffen. Ik heb is 2 keer met de FairFax singel van een vriendin van mij gereden. En toen liep hij niet speciaal anders, misschien wel meer over de rug. Maar mijn onderlegger verschoof wel, waarschijnlijk door te weinig aan te singelen. Nu ik terug met mijn Mattes singel rij maakt hij taktfouten bij de overgang van stap naar draf (vooral rechts). Dit deed hij anders nooit. Het is ook niet altijd dat hij die taktfout maakt, maar wel meer dan dat hij ze niet maakt de laatste 2 weken.

Wat raden jullie mij nu aan? De FairFax (eventueel met wolletje), de ProLite (eventueel ook met wolletje) of gewoon de Mattes singel?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:51

Ik ben heel benieuwd .
Want mijn huidige singel is te breed op t borst been .
Zou ik beter een prolite kunnen proberen om de druk verdeling beter te krijgen .
Dan wel de smalle denk ik .
En welke maat moet ik daarvan nemen . Heb nu 80 en die is niks te lang

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:33

Thalia, als je paard nooit last heeft gehad van die taktfouten zou ik toch eens kritisch kijken of hij niet ergens anders last van heeft. Kan ook zomaar een (lichte) blessure zijn.... :(:)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 02:38

pol1 schreef:
Cardy schreef:

Minder onderhoud en blijft daardoor mooier/netter.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:55

meiske1577 schreef:
Thalia, als je paard nooit last heeft gehad van die taktfouten zou ik toch eens kritisch kijken of hij niet ergens anders last van heeft. Kan ook zomaar een (lichte) blessure zijn.... :(:)

Taktfouten komen ook vaak voor bij paarden die scheef zijn/ of langdurig worden doorgereden in hun scheefheid.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 07:01

Cardy schreef:
pol1 schreef:

Minder onderhoud en blijft daardoor mooier/netter.

Ok ik denk dan uiteindelijk voor de prolite te gaan..De prijs vd fairfax is me ook echt teveel, en hoor zeer regelmatig over mindere kwaliteit over de fairfax..Ik vind mijn Hulzebos singel heel fijn maar kamp al jaren met een zadel wat scheef wil gaan, het enige wat ik nog niet heb aangepakt is een andere singel ( Hulzebos is met elastiek.

@pas de deux: kun je dezelfde maatvoering aanhouden van je huidige singel?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:15

Ik ben tevreden over mijn Prolite, maar het is geen wonderding oid waar mijn paard ineens totaal anders op loopt hoor! Gewoon fijne singel.

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:30

meiske1577 schreef:

Ja hebben we ook al over nagedacht. Maar het is raar dat hij het ook niet altijd doet. Echt me momenten. De ene dag niet de andere wel. Soms heel de les soms maar 5 minuten

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:30

pol1 schreef:
meiske1577 schreef:

Taktfouten komen ook vaak voor bij paarden die scheef zijn/ of langdurig worden doorgereden in hun scheefheid.

Op het scheef lopen letten we hard op en dit doet hij ook ni meer

Sus2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:28

Heb net een fairfax singel van mp gekocht. Zaten wat kleine scheurtjes in volgens de verkoopster. Er zitten vooraan in de holle kant flinke scheurtjes in. Bovendien is hij heel stug en stijf. Kan m niet recht krijgen.iemand enig idee hoe dit op te lossen.? Heb m al meerdere keren ingevet.wat kost vervanging van het leer?

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:11

Sus2012 schreef:
Heb net een fairfax singel van mp gekocht. Zaten wat kleine scheurtjes in volgens de verkoopster. Er zitten vooraan in de holle kant flinke scheurtjes in. Bovendien is hij heel stug en stijf. Kan m niet recht krijgen.iemand enig idee hoe dit op te lossen.? Heb m al meerdere keren ingevet.wat kost vervanging van het leer?

Heb hier ergens gelezen dat een vervanging van de binnenkant van het leer €70 kost. Inclusief verzendkosten. Misschien proberen om hem met een heel voedend product te kuisen zoals lederdressing? Geen idee of het zou kunnen werken maar is het proberen misschien wel waard? Heb er zelf (nog) geen maar dat is wat ik zou proberen om te doen.

Sus2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:44

Dankje. Singel is ws slecht onderhouden. Zonde van zo'n duur product.maar k ga m eerst uitproberen. dan zien of t de investering nog waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:40

Je moet de singel ook niet recht willen buigen. Laat hem gevormd naar de buik van je paard door hem bv over je zadel te bewaren.

Heel stuk is idd niet zoals het hoort.