Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NadiaM

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:47

Als het goed is komt Arno zaterdag voor de 2x bij mij.
Ik wil eerst een 2ehands zadel.

Hij is al een keer geweest, toen één goed passend zadel, alleen bruin.
En ik wilde liever een zwart zadel.
Dus dit zadel mocht ik lenen en dat komt ie als het goed is zaterdag weer met meer zadels.
Ben benieuwd.

Maar super service!
Heb nu wel tijdelijk een goed passend zadel en hoefde inderdaad niets te betalen of aan te betalen.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:45

ik heb mn zadel besteld op 30 juli. Het komt 30 sept bij hem binnen en wordt 12 okt pas gebracht hij heeft eerder geen tijd dus wel erg lang...
Maar vond het paszadel heerlijk zitten...

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:32

Hij kreeg geen zadel passend bij Indy afgelopen donderdag. Kwam ook wel door het lijstje van de da die hem behandeld voor zijn kissing spines. Hij ging nu thuis een zadel in elkaar zetten en komt dit ergens na 5 uur bij me passen vandaag. Hopelijk past het want Indy moet eigenlijk elke dag lopen en doet nu al 5 dagen niks dan rondjes lopen aan de longeerlijn alleen is dit als het te lang duurt niet voldoende voor zijn spieren. Ik hoop echt dat we vanaf vanmiddag weer aan de gang kunnen.
Maar heb alle vertrouwen in zijn kundigheid. En wacht straks in blijde spanning weer af. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:36

Mag hij niet aan de pessoa lopen sneppie? Wij hebben ook paard met zware KS gehad, die hebben we heel veel gelongeerd met pessoa naast het rijden, op die manier longeren vlogen de spieren erop.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:32

klopt! alleen bij hem werkt het op 1 of andere manier avrechts (hoe je dat ook schrijft)
Ik longeer altijd alle paarden met pessoa e.o. dubbele lijnen. Maar hij is zo makkelijk ingesteld dat hij erin gaat "hangen".
Moeilijk uit te leggen maar zijn karakter is zo flegmatiek dat hij de voor hem gemakkelijkste pose opzoekt en dat is dus hangen. Aangezien een zweep ook niet echt een indruk achterlaat en je al bijna al je energie kwijt bent om hem uberhaupt aan het lopen te houden ben ik errug blij als ik vanmiddag weer op mag stijgen.
Ik kan echt wel een rondje goed longeren maar deze pipo slaat op dat vlak alles _O-
Er heeft al menig kundig persoon naar dit "probleem" gekeken maar geven me eigenlijk allemaal lachend gelijk, hij ziet er domweg het nut niet van in en als hij dat vindt dan vindt ie dat ook, niks tegen te beginnen. Dat kan elke leek van zijn smoel aflezen. :') Ik heb me er maar bij neergelegd. Als ik maar af en toe een keer longeer niks aan de hand maar kom ik de tweede dag weer met de spullen aanzetten, dan kijkt hij me echt aan met ongelofelijke ogen en schud nog net zijn hoofd niet heen en weer met fronzende wenkbrauwen. <<) :n :D
Ook vanwege zijn achterbenen zou het wel fijner geweest zijn dat 1 van de 2 methodes gewerkt had.
En elke dag die "domme" rondjes in de bak schijnt hij totaal geen probleem mee te hebben, hij loopt er altijd vrijwillig met een lange teugel in. :j _/-\o_ Buiten ritjes boeien hem ook niet. 8)7

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:38

_O- Ja die van ons wilde heel graag werken, dat is toch wat makkelijker _O- Wat een paard _O-

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:14

:D hij is ook enkel en tweespan beleerd en daar vindt ie ook niks an. :n Enkelspan is helemaal een drama. Na ca. 2 km stopt ie en klaar, probeert dan om te kijken omdat hij klaarblijkelijk niet snapt waarom wij boos worden/werden en is ook weer niet echt onder de indruk van de zweep. Bij veel geluk en een goede gemoeds toestand loopt hij ong 6 km en daarna basta. Hij is ook weer door vele kenners bekeken om ook weer tot dezelfde conclusie te komen.............juist, tis niet anders :')
En zonder oogkleppen gaat ie aan de kletter want dan hangt er een kar achter je kont geknoopt :roll: , ook al geprobeert. :D
Bij tweespan kan hij niet stoppen omdat het andere paard namelijk gewoon blijft lopen. :D Maar hij krijgt de kar dan echt wel een paar keer op de hakken := maar hij blijft voor mij toch de <3 <3 <3
en daarom verdient een mooi en vooral passend AB zadel :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:48

ripoboe schreef:
ik heb mn zadel besteld op 30 juli. Het komt 30 sept bij hem binnen en wordt 12 okt pas gebracht hij heeft eerder geen tijd dus wel erg lang...
Maar vond het paszadel heerlijk zitten...

Heb je erachteraan gebeld dat je dit weet? Ik zit ook echt met smart te wachten, a.s. woensdag 8 weken dus ik vind eigenlijk dat ik nog niet moet gaan bellen, maar wachten duurt zo lang he! :o ;)

Overigens heb ik mijn zadel op 10 augustus besteld, dus nog bijna 2 weken later.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:29

Dan heb ik ook even een vraagje over de AB zadels

Zouden die zadels op een rond geribte haflinger passen?

Wilden eerst een WOW zadel maar t schijnt als die aangepast moeten worden dat ontzettend duur is
Kon een 2e hands overnemen voor een aantrekkelijke prijs ,maar als die niet zou passen kon dat wel eens heel hoog in de kosten gaan lopen ,bijna voor t geld van een nieuw Wow zadel

En ik lees alleen maar positieve berichten over de arno brandt zadels ,dat ik er aan zit te denken om ook maar eens te bellen en een afspraak te maken

Zijn er meer mensen met Haflingers of rond geribte paarden die een Ab zadel hebben liggen op hun paard
Heb echt t barokke type haf niet de luxe type die zijn smaller gebouwd

Graag advies

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:53

Ikke! Mijn paard is rondgeribt & weinig schouder.
Een behoorlijk lastige rug om een zadel op aan te passen naar het schijnt.
Maar mijn Brandt zadeltje past prima :D

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:31

Mijn paard bleek dus ook een lastige rug te hebben. Een tinker en ook rond geribt.
Ik heb nu een poepie sjiek leen zadel :D en hij komt 19-10 terug om te kijken of het nog goed werkt/ligt en of ik nog iets veranderd wil hebben. Het zit heerlijk en volgens mij is Indy er ook wel tevreden mee. Hij reageert iig nergens meer op tijdens het opzadelen. (rug bol maken, staart zwiepen)
Ik kan voor een nieuwe gaan of deze kopen. Dus ik zou voor een AB gaan

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:44

Mijn paard is wel rondgeribt, maar heeft ook een enorme schoft. Ik heb een AB dressuurzadel en een AB springzadel en ben hier erg tevreden over.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:40

Weet iemand of Arno zijn zadels zelf ophaalt in Engeland?
Ik probeer m al de hele ochtend te bellen maar krijg een rare toon net alsof hij in t buitenalnd is

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:51

Hij gaat regelmatig naar Engeland :j
Anders even smsen, dan belt hij je terug zodra dat mogelijk is.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:10

Ik kreeg van de week zijn voicemail waarin hij zei op vakantie te zijn :D
Vond ik wel lache :') stond namelijk op `m te wachten. _O-

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:25

Ja ik heb een smsje gestuurd hoop dat die me snel belt of smst om een afspraak te maken

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:56

Yentl, ik heb een AB zadel op mijn tinker liggen, die is ook erg rondgeribt :j

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:41

Toen ik donderdag een sms ontving was ie in Engeland ja.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:55

Hij komt vanmiddag hier, dus ik neem aan dat ie weer terug is :D

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:07

Oke dan hoop ik dat hij contact met me opneem wacht het even af

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:49

Noppert schreef:
Hij komt vanmiddag hier, dus ik neem aan dat ie weer terug is :D

Hoe laat is hij bij jou? en waar woon je ongeveer?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:18

Ik heb ook een arno brandt zadel op mijn haflinger...eindelijk een zadel wat en goed ligt ( en blijft liggen) en wat lekker zit...een aanrader!!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:38

Hij is om 2 uur hier en ik woon in de buurt van Uden, Nou is het wel zo dat Arno altijd zegt dat ie standaard een uur te laat is, dus ik reken dat hij zo rond 3 uur hier is :+

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:52

Noppert schreef:
Hij is om 2 uur hier en ik woon in de buurt van Uden, Nou is het wel zo dat Arno altijd zegt dat ie standaard een uur te laat is, dus ik reken dat hij zo rond 3 uur hier is :+

Vanmorgen was ie ineens vroeger dan gedacht bij iemand die ik ken ;)
Dus dat kan ook haha!

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:09

Ook bij mij is hij wel eens te vroeg geweest. Dus ik zou niet zeggen dat hij altijd te laat is.